Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Aquaculture and Fisheries (S1)

Sylabus przedmiotu Antarctic marine resources:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Aquaculture and Fisheries
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Antarctic marine resources
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii Środowiska Wodnego i Akwakultury
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Stepanowska <Katarzyna.Stepanowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,00,50egzamin
laboratoriaL1 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Hydrobiology; Oceanography; Fish Systematics; Fish Biology

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To provide students with basic courses of Antarctic marine resources and polar research

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO; Antarctica - exploration or protection?30
30
wykłady
T-W-1Arctic versus Antarctica; Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in classes30
A-L-2Preparation for classes30
60
wykłady
A-W-1Lectures30
A-W-2Study of the literature30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture and laboratory

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Grade
S-2Ocena podsumowująca: Grade

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_C03b_W01
Knowledge of Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals).
AQF_1A_W05C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_C03b_U01
Protection of Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals).
AQF_1A_U01C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_C03b_K01
The student has the ability to demonstrate a conscious and ethical attitude in polar conditions.
AQF_1A_K03C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_C03b_W01
Knowledge of Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals).
2,0
3,0Basic knowledge about Antarctic region.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_C03b_U01
Protection of Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals).
2,0
3,0Basic knowledge about indicate Antarctic marine resources.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_C03b_K01
The student has the ability to demonstrate a conscious and ethical attitude in polar conditions.
2,0
3,0The student has the ability to demonstrate a conscious and ethical attitude in polar conditions.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. di Prisco G., Pisano E., Clarke A., Fishes of Antarctica. A biological overview., Springer-Verlag, Italia, Milano, 1998
  2. Rakusa-Suszczewski S., The Maritime Antarctic Coastal Ecosystem of Admiralty Bay, Polish Academy of Sciences, Polish Academy of Sciences, 1993
  3. Sahrhage D., Antarctic Ocean and Resources Variability, Springer-Verlag, Berlin, 1988
  4. https://www.ccamlr.org/en/organisation/home-page

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO; Antarctica - exploration or protection?30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Arctic versus Antarctica; Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO30
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in classes30
A-L-2Preparation for classes30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lectures30
A-W-2Study of the literature30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_C03b_W01Knowledge of Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_W05Student has a profound knowledge in the field of taxonomy, biology, anatomy, and functioning of hydrobionts, with special regard to species significant in aquaculture and in fisheries
Cel przedmiotuC-1To provide students with basic courses of Antarctic marine resources and polar research
Treści programoweT-W-1Arctic versus Antarctica; Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO
Metody nauczaniaM-1Lecture and laboratory
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Grade
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Basic knowledge about Antarctic region.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_C03b_U01Protection of Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_U01Student is able to obtain information from literature, data bases and other sources related to aquaculture and fisheries as well as related areas; is able to integrate the obtained information, interpret it, draw proper conclusions and formulate opinions with their justification.
Cel przedmiotuC-1To provide students with basic courses of Antarctic marine resources and polar research
Treści programoweT-W-1Arctic versus Antarctica; Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO
Metody nauczaniaM-1Lecture and laboratory
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Grade
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Basic knowledge about indicate Antarctic marine resources.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_C03b_K01The student has the ability to demonstrate a conscious and ethical attitude in polar conditions.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_K03Student is aware of the responsibility for own work and she/he ensures a compliance with the rules of the team work and takes the responsibility for the cooperative projects.
Cel przedmiotuC-1To provide students with basic courses of Antarctic marine resources and polar research
Treści programoweT-W-1Arctic versus Antarctica; Polar research; Polish Antarctic Station Henryk Arctowski; Antarctic Living Marine Resources (fishes, birds mammals); Antarctic Treaty AT; Scientific Committee of Antarctic Research SCAR; Antarctic Treaty Consultative Meeting/The Committee for Environmental Protection ATCM/CEP Council of Managers of National Antarctic Programmes COMNAP; Standing Committee of Antarctic Logistics and Operations SCALOP Convention for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources CCAMLR; Convention for the Conservation of Antarctic Seals CCAS; International Association of Antarctic Tour Operators IAATO
Metody nauczaniaM-1Lecture and laboratory
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Grade
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student has the ability to demonstrate a conscious and ethical attitude in polar conditions.
3,5
4,0
4,5
5,0