Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Aquaculture and Fisheries (S1)

Sylabus przedmiotu Intellectual property law:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Aquaculture and Fisheries
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Intellectual property law
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Mięsa
Nauczyciel odpowiedzialny Remigiusz Panicz <rpanicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 10 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1None

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The course is aimed at giving an introduction to intellectual property law

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Introduction – basic terms (intellectual property, industrial property and non-material goods)2
T-A-2Basic characteristic of property intellectual goods2
T-A-3Intellectual property in science2
T-A-4Protection of Intellectual property and abuses2
T-A-5Significance of intellectual property2
10

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Written exam (test)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_B01_W01
Student has the basic knowledge on the protection of intellectual property and patents.
AQF_1A_W13C-1T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_B01_U01
Student can prepare a simple patent in the field of biologial scieces
AQF_1A_U05, AQF_1A_U18C-1T-A-5, T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_B01_K01
Student understands at the basic level the need for continuous training and development in IP protection
AQF_1A_K03, AQF_1A_K05C-1T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-5M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_B01_W01
Student has the basic knowledge on the protection of intellectual property and patents.
2,0
3,0Student is familiar with the basic information about the international patent law.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_B01_U01
Student can prepare a simple patent in the field of biologial scieces
2,0
3,0Student can prepare basic documents related to IP protection
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_B01_K01
Student understands at the basic level the need for continuous training and development in IP protection
2,0
3,0Student is able to finish all tasks during course with the help of the colleagues and a teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bently L., Sherman B. Gangjee D., Johnson P., Intellectual Property Law, Oxford University Press, Oxford, 2018

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Introduction – basic terms (intellectual property, industrial property and non-material goods)2
T-A-2Basic characteristic of property intellectual goods2
T-A-3Intellectual property in science2
T-A-4Protection of Intellectual property and abuses2
T-A-5Significance of intellectual property2
10
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_B01_W01Student has the basic knowledge on the protection of intellectual property and patents.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_W13Student has a basic knowledge in the field of economics and business management, environmental management as well as intellectual property protection and patent law.
Cel przedmiotuC-1The course is aimed at giving an introduction to intellectual property law
Treści programoweT-A-3Intellectual property in science
T-A-2Basic characteristic of property intellectual goods
T-A-4Protection of Intellectual property and abuses
T-A-1Introduction – basic terms (intellectual property, industrial property and non-material goods)
T-A-5Significance of intellectual property
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written exam (test)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is familiar with the basic information about the international patent law.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_B01_U01Student can prepare a simple patent in the field of biologial scieces
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_U05Student has the ability to learn, e.g. to raise professional competences.
AQF_1A_U18Student is able to notice systemic and non-technical aspects (e.g. environmental, economic, policy) while formulating and solving engineering tasks. Student is able to apply basic HSW rules applicable in industry.
Cel przedmiotuC-1The course is aimed at giving an introduction to intellectual property law
Treści programoweT-A-5Significance of intellectual property
T-A-2Basic characteristic of property intellectual goods
T-A-4Protection of Intellectual property and abuses
T-A-1Introduction – basic terms (intellectual property, industrial property and non-material goods)
T-A-3Intellectual property in science
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written exam (test)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can prepare basic documents related to IP protection
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_B01_K01Student understands at the basic level the need for continuous training and development in IP protection
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_K03Student is aware of the responsibility for own work and she/he ensures a compliance with the rules of the team work and takes the responsibility for the cooperative projects.
AQF_1A_K05Student is able to think and act in a creative, innovative and enterprising manner.
Cel przedmiotuC-1The course is aimed at giving an introduction to intellectual property law
Treści programoweT-A-3Intellectual property in science
T-A-1Introduction – basic terms (intellectual property, industrial property and non-material goods)
T-A-4Protection of Intellectual property and abuses
T-A-2Basic characteristic of property intellectual goods
T-A-5Significance of intellectual property
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written exam (test)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to finish all tasks during course with the help of the colleagues and a teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0