Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (N1)
Sylabus przedmiotu Technologia napraw pojazdów gąsienicowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia napraw pojazdów gąsienicowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe informacje z fizyki oraz zasad eksploatacji pojazdów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie procesów zużywania się zespołów pojazdów |
C-2 | Poznanie zasad i metod ograniczenia intensywności zużywania się zespołów |
C-3 | Pozanie rodzajów i form napraw |
C-4 | Poznanie etapów procsu technologicznego naprawy |
C-5 | Poznanie zasad weryfikacji części i zespołów |
C-6 | Poznanie sposobów przeprowadzenia napraw podstawowych zespoół pojazdów |
C-7 | Poznanie sposobów oceny jakości naprawy - próby zespołów oraz samochodów po naprawie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie i szkolenie BHP | 1 |
T-L-2 | Weryfikacja i naprawa silnika (tłok, pierścienie, cylinder) | 1 |
T-L-3 | Weryfikacja i naprawa silnika (wał korbowy, korbowód, łożyska) | 1 |
T-L-4 | Weryfikacja, naprawa i montaż sprzęgła | 1 |
T-L-5 | Weryfikacja, naprawa i montaż elementów układu hamulcowego | 2 |
T-L-6 | Kontrola i naprawa nadwozi na ramach geometrycznych | 1 |
T-L-7 | Weryfikacja, naprawa i montaż elementów zawieszenia | 2 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje napraw pojazdów samochodowych | 1 |
T-W-2 | Weryfikacja części i metody weryfikacji | 1 |
T-W-3 | Naprawa zespołów silnika | 1 |
T-W-4 | Naprawa mechanizmów układu napędowego | 1 |
T-W-5 | Naprawa elementów zawieszenia | 1 |
T-W-6 | Naprawa układu hamulcowego | 1 |
T-W-7 | Naprawa układu kierowniczego | 1 |
T-W-8 | Naprawa instalacj elektrycznej | 1 |
T-W-9 | Naprawa nadwozi | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych | 5 |
A-L-2 | Uzupełnienie wiedzy na podstawie wskazanej literatury | 6 |
A-L-3 | Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń | 5 |
A-L-4 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 9 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | Uzupełnienie wiedzy na podstawie literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie się do egzaminu | 15 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach | 10 |
49 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda werbalna - wykład informacyjny |
M-2 | Metoda problemowa - wykład problemowy, opracowywanie wyników pomiarów i ich ocena |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Egzamin w formie ustnej obejmujący całość materiału |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie wykonanych sprawozdań i formy ustnej konsultacji z każdego ćwiczenia |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C22-1_W01 Student powinien znać podstawowe rodzaje i przyczyny zużycia zespołów i podzespołów pojazdów oraz metody ich usuwania | IPBiS_1A_W02, IPBiS_1A_W03, IPBiS_1A_W04, IPBiS_1A_W05, IPBiS_1A_W06, IPBiS_1A_W13, IPBiS_1A_W21 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C22-1_U01 Student powinien interpretować zastane stany zuzycia i niezdatności, wdrażać nowoczesne metody napraw, zastosować właściwy park maszynowy, ocenić jakość wykonanej naprawy i oszacować trwałość zespołu w zależności od specyfiki użytkowania pojazdu. | IPBiS_1A_U02, IPBiS_1A_U04, IPBiS_1A_U10, IPBiS_1A_U11, IPBiS_1A_U12 | — | — | C-3, C-4, C-6, C-7 | T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C22-1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie przygotowanie do oceny stanów niezdatności zespołów, świdomość znaczenia właściwej weryfikacji zespołów postrzeganej relacji między celami i zasadnością podejmowanych czynności. | IPBiS_1A_K01, IPBiS_1A_K02, IPBiS_1A_K04 | — | — | C-7 | — | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C22-1_W01 Student powinien znać podstawowe rodzaje i przyczyny zużycia zespołów i podzespołów pojazdów oraz metody ich usuwania | 2,0 | |
3,0 | Student zna metody oceny stanu zespołu, ale nie zna możliwych przyczyn | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C22-1_U01 Student powinien interpretować zastane stany zuzycia i niezdatności, wdrażać nowoczesne metody napraw, zastosować właściwy park maszynowy, ocenić jakość wykonanej naprawy i oszacować trwałość zespołu w zależności od specyfiki użytkowania pojazdu. | 2,0 | |
3,0 | Student umie ocenić stan niesprawności różnych zespołów pojazdu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C22-1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie przygotowanie do oceny stanów niezdatności zespołów, świdomość znaczenia właściwej weryfikacji zespołów postrzeganej relacji między celami i zasadnością podejmowanych czynności. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje niewielką zdolność stoswania wiedzy i umiejętności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Uzdowski M., Abramek K. F., Garczyński K., Eksploatacja techniczna i naprawa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2003, 1
- Abramek K. F., Uzdowski M., Pojazdy samochodowe. Podstawy obsługiwania i napraw, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2009, 1
- Adamiec P., Dziubiński J., Filipczyk J., Technologia napraw pojazdów samochodowych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2002