Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (N1)

Sylabus przedmiotu Organizacja eksploatacji sprzętu bojowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja eksploatacji sprzętu bojowego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Lisowski <Maciej.Lisowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 9 2,00,40zaliczenie
wykładyW6 18 2,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z eksploatacji pojazdów bojowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiadomości i wykształcenie umiejętności organizacji eksploatacji pojazdów bojowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie tematów projektów i praca ze studentami podczas ich realizacji9
9
wykłady
T-W-1Analiza procesów eksploatacji pojazdów bojowych2
T-W-2Problemy związane z eksploatacją kołowych wozów bojowych1
T-W-3Problemy związane z eksploatacją gąsienicowych wozów bojowych1
T-W-4Systemy użytkowania pojazdów bojowych1
T-W-5Systemy obsługiwania pojazdów bojowych1
T-W-6System diagnostyczny1
T-W-7Technologie diagnozowania i obsługiwania sprzętu bojowego2
T-W-8Analiza procesów eksploatacji pojazdów bojowych2
T-W-9Szacowanie kosztów eksploatacji w cyklu życia pojazdu bojowego2
T-W-10Koszty eksploatacji wozów bojowych2
T-W-11Organizacja eksploatacji pojazdów bojowych w misjach zagranicznych2
T-W-12Ocena efektywności funkcjonowania systemu eksploatacji pojazdów bojowych1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Realizacja projektu20
A-P-3udział w konsultacjach8
A-P-4Zbieranie informacji niezbędnych do realizacji projektu11
A-P-5Zaliczenie projektu1
49
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Przygotowanie do wykładów problemowych10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia22
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład , wykład problemowy
M-2projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: uzyskane efekty uczenia sie określane są oceną podsumowującą uzupełnioną o bieżącą ewaluację aktywności studenta określaną oceną formującą
S-2Ocena formująca: Ocenie podlega wykonany projekt wraz z jego omówieniem

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C29_W01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe procesy eksploatacji ,ich organizację, oraz koszty eksploatacji pojazdów bojowych
IPBiS_1A_W14, IPBiS_1A_W15, IPBiS_1A_W17, IPBiS_1A_W18, IPBiS_1A_W20, IPBiS_1A_W21, IPBiS_1A_W22C-1T-P-1, T-W-7, T-W-12, T-W-5, T-W-10, T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-9, T-W-11, T-W-3, T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C29_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zorganizować proces eksploatacji pojazdów bojowych
IPBiS_1A_U01, IPBiS_1A_U02, IPBiS_1A_U03, IPBiS_1A_U04, IPBiS_1A_U10, IPBiS_1A_U13, IPBiS_1A_U14, IPBiS_1A_U15, IPBiS_1A_U16, IPBiS_1A_U17, IPBiS_1A_U20C-1M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C29_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student wie jak i potrafi kierować zespołem w celu realizacji zadań związanych z organizacją eksploatacji pojazdów bojowych
IPBiS_1A_K01, IPBiS_1A_K02, IPBiS_1A_K03, IPBiS_1A_K04, IPBiS_1A_K05, IPBiS_1A_K06C-1T-P-1M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C29_W01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe procesy eksploatacji ,ich organizację, oraz koszty eksploatacji pojazdów bojowych
2,0
3,0student zna struktury organizacji eksploatacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C29_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zorganizować proces eksploatacji pojazdów bojowych
2,0
3,0student potrafi omówić strukturę organizacji eksploatacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C29_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student wie jak i potrafi kierować zespołem w celu realizacji zadań związanych z organizacją eksploatacji pojazdów bojowych
2,0
3,0student potrafi espółdziałać w grupie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Niziński S. Kupicz W., Mikołajczak P., Rychlik A., Szczyglak P., Wierzbicki S., Systemy diagnostyczne wojskowych pojadów mechanicznych, WNITE-PIB, Sulejówek radom, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie tematów projektów i praca ze studentami podczas ich realizacji9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Analiza procesów eksploatacji pojazdów bojowych2
T-W-2Problemy związane z eksploatacją kołowych wozów bojowych1
T-W-3Problemy związane z eksploatacją gąsienicowych wozów bojowych1
T-W-4Systemy użytkowania pojazdów bojowych1
T-W-5Systemy obsługiwania pojazdów bojowych1
T-W-6System diagnostyczny1
T-W-7Technologie diagnozowania i obsługiwania sprzętu bojowego2
T-W-8Analiza procesów eksploatacji pojazdów bojowych2
T-W-9Szacowanie kosztów eksploatacji w cyklu życia pojazdu bojowego2
T-W-10Koszty eksploatacji wozów bojowych2
T-W-11Organizacja eksploatacji pojazdów bojowych w misjach zagranicznych2
T-W-12Ocena efektywności funkcjonowania systemu eksploatacji pojazdów bojowych1
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Realizacja projektu20
A-P-3udział w konsultacjach8
A-P-4Zbieranie informacji niezbędnych do realizacji projektu11
A-P-5Zaliczenie projektu1
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Przygotowanie do wykładów problemowych10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia22
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C29_W01w wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe procesy eksploatacji ,ich organizację, oraz koszty eksploatacji pojazdów bojowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_W14Ma wiedzę w zakresie podstawowych procesów i systemów logistycznych.
IPBiS_1A_W15Zna typowe technologie inżynierskie, ma orientację w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych budowy pojazdów bojowych i urządzeń technicznych.
IPBiS_1A_W17Ma podstawową wiedzę na temat cyklu życia pojazdów bojowych i specjalnych.
IPBiS_1A_W18Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej; zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujące w eksploatacji pojazdów bojowych
IPBiS_1A_W20Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej.
IPBiS_1A_W21Ma wiedzę w zakresie organizacji użytkowania pojazdów i sprzętu bojowego.
IPBiS_1A_W22Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiadomości i wykształcenie umiejętności organizacji eksploatacji pojazdów bojowych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematów projektów i praca ze studentami podczas ich realizacji
T-W-7Technologie diagnozowania i obsługiwania sprzętu bojowego
T-W-12Ocena efektywności funkcjonowania systemu eksploatacji pojazdów bojowych
T-W-5Systemy obsługiwania pojazdów bojowych
T-W-10Koszty eksploatacji wozów bojowych
T-W-4Systemy użytkowania pojazdów bojowych
T-W-8Analiza procesów eksploatacji pojazdów bojowych
T-W-6System diagnostyczny
T-W-9Szacowanie kosztów eksploatacji w cyklu życia pojazdu bojowego
T-W-11Organizacja eksploatacji pojazdów bojowych w misjach zagranicznych
T-W-3Problemy związane z eksploatacją gąsienicowych wozów bojowych
T-W-1Analiza procesów eksploatacji pojazdów bojowych
T-W-2Problemy związane z eksploatacją kołowych wozów bojowych
Metody nauczaniaM-1Wykład , wykład problemowy
M-2projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: uzyskane efekty uczenia sie określane są oceną podsumowującą uzupełnioną o bieżącą ewaluację aktywności studenta określaną oceną formującą
S-2Ocena formująca: Ocenie podlega wykonany projekt wraz z jego omówieniem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zna struktury organizacji eksploatacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C29_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zorganizować proces eksploatacji pojazdów bojowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, także w języku obcym, potrafi łączyć uzyskane informacje, interpretować je, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
IPBiS_1A_U02Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik: ustnych, pisemnych, wizualnych, technicznych, pracy w grupie w środowisku zawodowym i innych.
IPBiS_1A_U03Potrafi przygotować w j. polskim i obcym dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego wraz z omówieniem wyników jego realizacji.
IPBiS_1A_U04Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
IPBiS_1A_U10Potrafi działać w środowisku informatycznym i wykorzystać narzędzia komputerowego wspomagania do projektowania, symulacji działania i weryfikacji zespołów pojazdu bojowego.
IPBiS_1A_U13Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich obejmujących projektowanie elementów, układów i systemów mechanicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne.
IPBiS_1A_U14Ma przygotowanie niezbędne do pracy w przedsiębiorstwach przemysłowych oraz innych zajmujących się wytwarzaniem, eksploatacją, projektowaniem i badaniami oraz stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy właściwe dla wykonywanych prac.
IPBiS_1A_U15Potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich.
IPBiS_1A_U16Potrafi dokonać identyfikacji i opracować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym w zakresie budowy i eksploatacji pojazdów bojowych.
IPBiS_1A_U17Potrafi posłużyć się kartami katalogowymi, normami i notami aplikacyjnymi dla dobrania właściwych komponentów projektowanych lub modernizowanych systemów pojazdu bojowego.
IPBiS_1A_U20Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zagadnień humanistycznych, prawnych i społecznych.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiadomości i wykształcenie umiejętności organizacji eksploatacji pojazdów bojowych
Metody nauczaniaM-2projekt
M-1Wykład , wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocenie podlega wykonany projekt wraz z jego omówieniem
S-1Ocena formująca: uzyskane efekty uczenia sie określane są oceną podsumowującą uzupełnioną o bieżącą ewaluację aktywności studenta określaną oceną formującą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi omówić strukturę organizacji eksploatacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C29_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student wie jak i potrafi kierować zespołem w celu realizacji zadań związanych z organizacją eksploatacji pojazdów bojowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_K01Jest świadomy potrzeby i możliwości dokształcania się w celu podnoszenia kompetencji zawodowych osobistych i społecznych
IPBiS_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej włączając w to wpływ na otoczenie oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
IPBiS_1A_K03Jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną i zespołową oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole w celu realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
IPBiS_1A_K04Ma świadomość ważności zachowań profesjonalnych w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
IPBiS_1A_K05Rozumie potrzebę mobilności oraz potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
IPBiS_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, np. poprzez środki masowego przekazu informacji i opinii o osiągnięciach we własnej i zespołowej działalności inżynierskiej, przy czym potrafi to zrobić w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiadomości i wykształcenie umiejętności organizacji eksploatacji pojazdów bojowych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematów projektów i praca ze studentami podczas ich realizacji
Metody nauczaniaM-2projekt
M-1Wykład , wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocenie podlega wykonany projekt wraz z jego omówieniem
S-1Ocena formująca: uzyskane efekty uczenia sie określane są oceną podsumowującą uzupełnioną o bieżącą ewaluację aktywności studenta określaną oceną formującą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi espółdziałać w grupie
3,5
4,0
4,5
5,0