Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (N1)

Sylabus przedmiotu Praktyka programowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praktyka programowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Produkcją
Nauczyciel odpowiedzialny Eliza Jarysz-Kamińska <Eliza.Jarysz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR8 6 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zapoznanie się studenta z obowiązującymi zasadami realizacji praktyk.
W-2Otrzymanie skierowania na praktykę programową.
W-3Obowiązek studenta ubezpieczenia się od następstw nieszcześliwych wypadków (NNW).
W-4Zawarcie umowy pomiędzy uczelnią a placówką, w której realizowana jest praktyka programowa przez studenta.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z procesami eksploatacyjnymi i obsługowo-naprawczymi pojazdów bojowych.
C-2Zapoznanie się z zasadami kierowania i odpowiedzialności w wybranej instytucji organu bezpieczeństwa.
C-3Zapoznanie się z praktycznymi aspektami procesów realizowanych w serwisach pojazdów bojowych.
C-4Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-11. Poznanie struktury orgaznizacyjnej i sposobu zarządzania wybranym organem bezpieczeństwa. 2. Poznanie funkcjonowania działu obsługowo-naprawczego w zapleczu wybranego organu bezpieczeństwa (Komenda Wojewódzka Policji, Wojsko, Ochotnicza Straż Pożarna). 3. Zapoznanie się z metodami i narzędziami diagnostycznymi oraz praktyczną realizacją napraw pojazdów bojowych.6
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Szkolenie BHP.6
A-PR-2Wprowadzenie w tematykę zadań.6
A-PR-3Realizacja zadań programu praktyk dla kierunku Transport.122
A-PR-4Rejestracja przebiegu praktyki programowej w formie dziennika praktyk.15
149

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Spotkanie informacyjne zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki programowej na kierunku Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk zawodowych studentów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce programowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych studentów.
S-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki programowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C35_W01
Student ma wiedzę dotyczącą realizowanych zadań na praktyce programowej.
IPBiS_1A_W06C-1, C-2, C-3, C-4T-PR-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C35_U01
Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów.
IPBiS_1A_U04, IPBiS_1A_U10C-1, C-2, C-3, C-4T-PR-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C35_K01
Student potrafi pracować w zespole.
IPBiS_1A_K01, IPBiS_1A_K03C-1, C-2, C-3, C-4T-PR-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C35_W01
Student ma wiedzę dotyczącą realizowanych zadań na praktyce programowej.
2,0
3,0Ugruntowana wiedza podstawowa dotycząca realizowanych zadań na praktyce programowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C35_U01
Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów.
2,0
3,0Podstawowa umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C35_K01
Student potrafi pracować w zespole.
2,0
3,0Student ujawnia mierne zaangażowanie w pracy zespołowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Małgorzata Mrozik, Informacje w zakładce Praktyki na stronie wydziałowej: www.wimim.zut.edu.pl, 2018

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-11. Poznanie struktury orgaznizacyjnej i sposobu zarządzania wybranym organem bezpieczeństwa. 2. Poznanie funkcjonowania działu obsługowo-naprawczego w zapleczu wybranego organu bezpieczeństwa (Komenda Wojewódzka Policji, Wojsko, Ochotnicza Straż Pożarna). 3. Zapoznanie się z metodami i narzędziami diagnostycznymi oraz praktyczną realizacją napraw pojazdów bojowych.6
6

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Szkolenie BHP.6
A-PR-2Wprowadzenie w tematykę zadań.6
A-PR-3Realizacja zadań programu praktyk dla kierunku Transport.122
A-PR-4Rejestracja przebiegu praktyki programowej w formie dziennika praktyk.15
149
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C35_W01Student ma wiedzę dotyczącą realizowanych zadań na praktyce programowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_W06Ma szczegółową wiedzę w zakresie pojazdów bojowych i specjalnych, mechatroniki i diagnostyki, technik komputerowych w inżynierii mechanicznej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z procesami eksploatacyjnymi i obsługowo-naprawczymi pojazdów bojowych.
C-2Zapoznanie się z zasadami kierowania i odpowiedzialności w wybranej instytucji organu bezpieczeństwa.
C-3Zapoznanie się z praktycznymi aspektami procesów realizowanych w serwisach pojazdów bojowych.
C-4Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
Treści programoweT-PR-11. Poznanie struktury orgaznizacyjnej i sposobu zarządzania wybranym organem bezpieczeństwa. 2. Poznanie funkcjonowania działu obsługowo-naprawczego w zapleczu wybranego organu bezpieczeństwa (Komenda Wojewódzka Policji, Wojsko, Ochotnicza Straż Pożarna). 3. Zapoznanie się z metodami i narzędziami diagnostycznymi oraz praktyczną realizacją napraw pojazdów bojowych.
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki programowej na kierunku Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk zawodowych studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce programowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych studentów.
S-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki programowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ugruntowana wiedza podstawowa dotycząca realizowanych zadań na praktyce programowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C35_U01Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_U04Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
IPBiS_1A_U10Potrafi działać w środowisku informatycznym i wykorzystać narzędzia komputerowego wspomagania do projektowania, symulacji działania i weryfikacji zespołów pojazdu bojowego.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z procesami eksploatacyjnymi i obsługowo-naprawczymi pojazdów bojowych.
C-2Zapoznanie się z zasadami kierowania i odpowiedzialności w wybranej instytucji organu bezpieczeństwa.
C-3Zapoznanie się z praktycznymi aspektami procesów realizowanych w serwisach pojazdów bojowych.
C-4Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
Treści programoweT-PR-11. Poznanie struktury orgaznizacyjnej i sposobu zarządzania wybranym organem bezpieczeństwa. 2. Poznanie funkcjonowania działu obsługowo-naprawczego w zapleczu wybranego organu bezpieczeństwa (Komenda Wojewódzka Policji, Wojsko, Ochotnicza Straż Pożarna). 3. Zapoznanie się z metodami i narzędziami diagnostycznymi oraz praktyczną realizacją napraw pojazdów bojowych.
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki programowej na kierunku Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk zawodowych studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce programowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych studentów.
S-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki programowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Podstawowa umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C35_K01Student potrafi pracować w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_K01Jest świadomy potrzeby i możliwości dokształcania się w celu podnoszenia kompetencji zawodowych osobistych i społecznych
IPBiS_1A_K03Jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną i zespołową oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole w celu realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z procesami eksploatacyjnymi i obsługowo-naprawczymi pojazdów bojowych.
C-2Zapoznanie się z zasadami kierowania i odpowiedzialności w wybranej instytucji organu bezpieczeństwa.
C-3Zapoznanie się z praktycznymi aspektami procesów realizowanych w serwisach pojazdów bojowych.
C-4Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
Treści programoweT-PR-11. Poznanie struktury orgaznizacyjnej i sposobu zarządzania wybranym organem bezpieczeństwa. 2. Poznanie funkcjonowania działu obsługowo-naprawczego w zapleczu wybranego organu bezpieczeństwa (Komenda Wojewódzka Policji, Wojsko, Ochotnicza Straż Pożarna). 3. Zapoznanie się z metodami i narzędziami diagnostycznymi oraz praktyczną realizacją napraw pojazdów bojowych.
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki programowej na kierunku Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk zawodowych studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce programowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych studentów.
S-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki programowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ujawnia mierne zaangażowanie w pracy zespołowej.
3,5
4,0
4,5
5,0