Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S1)

Sylabus przedmiotu Przestrzenne modelowanie konstrukcji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przestrzenne modelowanie konstrukcji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Kosecka-Nowak <Magdalena.Bockowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Rafał Grzejda <Rafal.Grzejda@zut.edu.pl>, Magdalena Kosecka-Nowak <Magdalena.Bockowska@zut.edu.pl>, Jacek Zapłata <Jacek.Zaplata@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 30 2,50,67zaliczenie
wykładyW3 15 1,50,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka - elementy geometrii analitycznej płaskiej i przestrzennej
W-2Informatyka - podstawy obsługi komputera i systemów operacyjnych
W-3Grafika inżynierska - zasady graficznego zapisu konstrukcji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się w języku inżynierskim przez nabycie umiejetności stosowania nowoczesnych technik i narzędzi projektowania inżynierskiego.
C-2Kształtowanie wyobraźni przestrzennej i umiejętności wyboru właściwych, w tym zaawansowanych, technik modelowania w zakresie złożonych elemntów maszyn.
C-3Opanowanie umiejętności wykonywania odtworzeniowej dokumentacji rysunkowej.
C-4Ukształtowanie umiejętności parametrycznego modelowania bryłowego na bazie systemu SolidWorks, poziom CSWP – Certified SolidWorks Professional.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przygotowanie do utworzenia dokumentacji odtworzeniowej zaworu hydraulicznego w zakresie rysunków części, złożeń i podzłożeń. Tworzenie szkiców części z wymiarami części zaworu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.4
T-L-2Tworzenie części w kontekście złożenia - głowica hydrauliczna.2
T-L-3Tworzenie dokumentacji 2D do głowicy hydraulicznej.2
T-L-4Weryfikacja modelu części zaworu wstępnie zamodelowanych w domu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.2
T-L-5Modelowanie gwintu. Konfiguracja modelu śruby i nakrętki.2
T-L-6Tworzenie złożenia z udziałem wybranej konfiguracji śruby i nakrętki. Konfiguracja złożenia. Wiązanie śrubowe wiązanie limitu odległości.2
T-L-7Kolokwium z tworzenia konfiguracji złożenia i części na podstawie zadanej specyfikacji.2
T-L-8Tworzenie złożenia zaworu z części zaakceptowanych przez prowadzącego. Dobór elementów znormalizowanych. Tworzenie dokumentacji 2D złożenia zaworu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.4
T-L-9Wiązania mechaniczne.2
T-L-10Złożenia oparte na układzie.2
T-L-11Kolokwium z edycji złożeń.2
T-L-12Modelowanie części z blachy.2
T-L-13Konstrukcje spawane.2
30
wykłady
T-W-1Bryły wieloobiektowe. Łączenie obiektów. Modelowanie i tworzenie dokumentacji dla części klasy korpus.1
T-W-2Wyciąganie po profilach. Modelowanie i tworzenia dokumentacji dla koła pasowego, konieczność modyfikacji przekroju.1
T-W-3Modelowanie złożeń mieszane. Tworzenie części w kontekście złożenia. Wstawianie komponentów z Toolboxa. Wiązania zaawansowane. Korzystanie z biblioteki elementów gotowych -Toolbox. Inteligentne wiązania. Geometria odniesienia – odniesienie wiązania. Analiza złożenia. Wykrywanie przenikania. Rysunek złożeniowy z przekrojem. Sztywne i elastyczne podzespoły.1
T-W-4Konfiguracja ręczna części: wymiarów, materiału i operacji w części na przykładzie klucza maszynowego.1
T-W-5Modelowanie złożenia śruba, nakrętka. Wykorzystanie helisy. Wiązanie mechaniczne: śrubowe. Tablica konfiguracji. Konfiguracja części i złożenia.1
T-W-6Krzywe przestrzenne. Wyciąganie po profilach z krzywą przestrzenną - wirnik model i rysunek. Definiowanie na rysunku zasad konstrukcji śmigieł wirnika.1
T-W-7Krzywe przestrzenne – omówienie wszystkich typów krzywych przestrzennych na podstawie złożonej sprężyny. Przedstawianie sprężyny w dokumentacji.1
T-W-8Modelowanie złożeń mechanicznych z wykorzystaniem wiązań mechanicznych: kół zębatych, przekładni planetarnej, przekładni pasowych i mechanizmu zębatkowego.1
T-W-9Złożenia oparte na układzie.1
T-W-10Reduktor: model 3D, dokumentacja 2D. Operacje złożenia i łączniki Smart Fastener.2
T-W-11Certyfikacja SOLIDWORKS na poziomie CSWP jako weryfikacja umiejętności i element konkurencyjności na rynku pracy. Egzamin próbny jako przygotowanie do egzaminu. Prezentacja przykładowych zadań egzaminu rzeczywistego.1
T-W-12Modelowanie części z blachy.1
T-W-13Konstrukcje spawane - części.1
T-W-14Konstrukcje spawane - złożenia.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Wykonywanie dokumentacji odtworzeniowej części i złożenia.10
A-L-3Przygotowanie do kolokwiów z konfiguracji części i złożeń.7
A-L-4Przygotowanie do kolokwium z modelowania złożeń5
A-L-5Zaliczenie próbnego egzaminu CSWP. Przygotowanie do CSWP.10
62
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2konsultacje6
A-W-3praca z samouczkiem SolidWorks10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia z wykładów test6
37

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1podająca - wykład informacyjny z użyciem prezentacji multimedialnych, tablicy
M-2programowana i praktyczna - pokaz z użyciem komputera
M-3problemowa – dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i pokazem
M-4praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-5praktyczna - metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena z uwagami modelu części: prawidłowości jego budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności realizacji. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-2Ocena formująca: Ocena z uwagami rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-3Ocena formująca: Ocena z uwagami do modelu złożenia. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocana <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-4Ocena formująca: Ocana z uwagami do rysunku złożenia. Ocena niedostateczn wymaga poprawy, ocena <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-5Ocena podsumowująca: Ocena prawidłowości budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności jego realizacji oraz prawidłowości realizacji konfiguracji modelu i złożenia.
S-6Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności modyfikowania złożeń: dodawanie części do złożenia, przeprowadzanie wykrywania kolizji przy poruszaniu części w złożeniu, wykorzystanie układów współrzędnych do wykonywania analiz właściwości masy.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena testu wielokrotnego wyboru o tematyce zajęć.
S-8Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena proporcjonalna do wyniku egzaminu próbnego CSWP realizowanego w domu.
S-9Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena proporcjonalna do wyniku egzaminu rzeczywistego CSWP realizowanego na Uczelni.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C03_W01
Student potrafi objaśnić technikę parametrycznego modelowania prostych i złożonych części maszyn z wykorzystaniem systemu SolidWorks. Ma kompetencje w zakresie projektowania oraz analizy części parametrycznych i ruchomych złożeń.
MBM_1A_W06C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-9, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-10, T-W-3, T-W-6, T-W-7M-2, M-4, M-3, M-1, M-5S-1, S-2, S-7, S-6, S-5, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C03_U01
Student posiada umiejętności użytkowania systemu SolidWorks na poziomie CSWP – Certified SolidWorks Professional
MBM_1A_U17, MBM_1A_U02C-1, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-9, T-W-11, T-W-10, T-W-3, T-W-6, T-W-7M-2, M-4, M-3, M-5S-1, S-2, S-7, S-6, S-5, S-3, S-4, S-8, S-9
MBM_1A_C03_U02
Student ma kompetencje w zakresie projektowania oraz analizy części parametrycznych i ruchomych złożeń.
MBM_1A_U17, MBM_1A_U02C-2, C-1, C-4T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-9, T-L-10, T-L-12, T-L-13, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-9, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-10, T-W-3, T-W-6, T-W-7M-2, M-4, M-3, M-5S-1, S-2, S-6, S-5, S-3, S-4, S-8, S-9
MBM_1A_C03_U03
Student potrafi wykonać dokumentację odtworzeniową zespołu części maszyn zgodnie z zasadami rysunku maszynowego przy użyciu systemu SolidWorks.
MBM_1A_U17, MBM_1A_U02C-3, C-2, C-1T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C03_K01
Zajęcia praktyczne kształtują aktywność, samodzielność i kreatywność w poszukiwaniu efektywnych rozwiązań.
MBM_1A_K01C-1T-L-1M-4, M-5S-1, S-2
MBM_1A_C03_K02
Zajęcia projektowe kształtują właściwe postawy studenta niezbędne do efektywnej pracy indywidualnej oraz w zespole.
MBM_1A_K01, MBM_1A_K03

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C03_W01
Student potrafi objaśnić technikę parametrycznego modelowania prostych i złożonych części maszyn z wykorzystaniem systemu SolidWorks. Ma kompetencje w zakresie projektowania oraz analizy części parametrycznych i ruchomych złożeń.
2,0Student nie zna zasad parametrycznego modelowania części.
3,0Student potrafi wymienić podstawowe techniki modelowania części i złożeń o prostej budowie geometrycznej.
3,5Student potrafi objaśnić większość technik parametrycznego modelowania bryłowego.
4,0Student potrafi prawidłowo zinterpretować i objaśnić sposób tworzenia parametrycznych modeli prostych i złożonych części maszyn.
4,5Student potrafi objaśnić i porównać techniki parametrycznego modelowania bryłowego prostych i złożonych części maszyn.
5,0Student potrafi objaśnić, porównać techniki parametrycznego modelowania bryłowego i wskazać ich optymalne zastosowanie przy tworzeniu części maszyn o różnym stopniu złożoności.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C03_U01
Student posiada umiejętności użytkowania systemu SolidWorks na poziomie CSWP – Certified SolidWorks Professional
2,0Student nie potrafi wykorzystać narzędzi i technik parametrycznego modelowania w modelowaniu części o prostej budowie geometrycznej.
3,0Student potrafi zastosować większość prostych technik i narzędzi modelowania SolidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o prostej budowie geometrycznej.
3,5Student potrafi zastosować większość technik i narzędzi modelowania SolidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o mniejszym stopniu złożoności.
4,0Student potrafi prawidłowo zinterpretować budowę i utworzyć model parametryczny dla prostych i złożonych części maszyn.
4,5Student potrafi zastosować, porównać różne techniki parametrycznego modelowania bryłowego prostych i złożonych części maszyn.
5,0Student potrafi zastosować efektywnie właściwe techniki parametrycznego modelowania bryłowego przy tworzeniu części maszyn o różnym stopniu złożoności.
MBM_1A_C03_U02
Student ma kompetencje w zakresie projektowania oraz analizy części parametrycznych i ruchomych złożeń.
2,0Student nie potrafi wykorzystać narzędzi i technik parametrycznego modelowania w modelowaniu części o prostej budowie geometrycznej.
3,0Student potrafi zastosować większość prostych technik i narzędzi modelowania SolidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o prostej budowie geometrycznej.
3,5Student potrafi zastosować większość technik i narzędzi modelowania SolidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o mniejszym stopniu złożoności.
4,0Student potrafi prawidłowo zinterpretować budowę i utworzyć model parametryczny dla prostych i złożonych części maszyn.
4,5Student potrafi zastosować, porównać różne techniki parametrycznego modelowania bryłowego prostych i złożonych części maszyn.
5,0Student potrafi zastosować efektywnie właściwe techniki parametrycznego modelowania bryłowego przy tworzeniu części maszyn o różnym stopniu złożoności.
MBM_1A_C03_U03
Student potrafi wykonać dokumentację odtworzeniową zespołu części maszyn zgodnie z zasadami rysunku maszynowego przy użyciu systemu SolidWorks.
2,0Student nie potrafi stosując system SolidWorks samodzielnie i w zespole rozwiązywać zadań projektowych.
3,0Student potrafi stosując system SolidWorks rozwiązywać zadania projektowe korzystając ze wsparcia innych członków zespołu i prowadzącego. Dokumentacja projektowa nie jest wolna od błędów.
3,5Student potrafi stosując system SolidWorks odwzorować dokumentację 2W części maszynowych o średniej złożoności budowy geometrycznej w zakresie tworzenia rysunku wykonawczego.
4,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie wykonać projekt. Pomyłki są nieliczne i wynikają raczej z pośpiechu niż braku wiedzy.
4,5Student potrafi opracować dokumenrtację 2W części maszynowych o różnym stopniu złożoności z samodzielnym doborem rzutów i ich opisu przy zastosowaniu właściwych narzędzi i elementów tworzenia rysunku wykonawczego w systemie SolidWorks.
5,0Student potrafi stosując system SolidWorks rozwiązywać samodzielnie zadania projektowe a dokumentacja projektowa jest opracowana starannie, czytelnie i optymalnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C03_K01
Zajęcia praktyczne kształtują aktywność, samodzielność i kreatywność w poszukiwaniu efektywnych rozwiązań.
2,0Student nie potrafi samodzielnie modelować i tworzyć dokumntacji technicznej.
3,0Student wykazuje ograniczoną samodzielność i kreatywność przy tworzeniu modeli i rysunków do nich.
3,5Student wymaga pomocy w zakresie wskazówek co do wyboru właściwych narzędzi i technik modelowania i towrzenia rysunku.
4,0Student pracuje samodzielnie na zajęciach i nad projektami domowymi.
4,5Student pracuje samodzielnie na zajęciach i nad projektami domowymi i wykazuje znaczną kreatywność.
5,0Student wykazuje pełną samodzielność, kreatywność i innowacyjność w trakcie pracy na zajęciach i nad projektami domowymi.

Literatura podstawowa

  1. Tadeusz Lewandowski, Rysunek techniczny dla mechaników, WSiP, Warszawa, 2013, XIV
  2. Tadeusz Dobrzański, Rysunek techniczny maszynowy, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2013, 25
  3. Polski Komitet Normalizacji i Miar, Rysunek techniczny i rysunek techniczny maszynowy: zbiór polskich norm, Wydawnictwa Normalizacyjne Alfa, Warszawa, 1986
  4. SolidWorks, Instrukcja w języku polskim do aktualnego pakietu programu SolidWorks, wersja elektroniczna., SolidWorks, 2015, Pomoc SolidWorks. Samouczki SolidWorks.
  5. Maciej Sydor, Wprowadzenie do CAD. Podstawy komputerowo wspomaganego projektowania, PWN, 2009, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Edward Lisowski, Modelowanie geometrii elementów maszyn i urządzeń w systemach CAD 3D : z przykładami w SolidWorks, Politechnika Krakowska, Kraków, 2003
  2. Edward Lisowski, Wojciech Czyżycki, Modelowanie elementów maszyn i urządzeń w systemie CAD 3D SolidWorks z aplikacjami, Politechnika Krakowska, Kraków, 2003
  3. Teodor Winkler, Komputerowy zapis konstrukcji, WNT, 1997, Warszawa, 1997, 2
  4. Jerzy Domański, SolidWorks 2014. Projektowanie maszyn i konstrukcji. Przaktyczne przykłady., Helion, Gliwice, 2015

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przygotowanie do utworzenia dokumentacji odtworzeniowej zaworu hydraulicznego w zakresie rysunków części, złożeń i podzłożeń. Tworzenie szkiców części z wymiarami części zaworu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.4
T-L-2Tworzenie części w kontekście złożenia - głowica hydrauliczna.2
T-L-3Tworzenie dokumentacji 2D do głowicy hydraulicznej.2
T-L-4Weryfikacja modelu części zaworu wstępnie zamodelowanych w domu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.2
T-L-5Modelowanie gwintu. Konfiguracja modelu śruby i nakrętki.2
T-L-6Tworzenie złożenia z udziałem wybranej konfiguracji śruby i nakrętki. Konfiguracja złożenia. Wiązanie śrubowe wiązanie limitu odległości.2
T-L-7Kolokwium z tworzenia konfiguracji złożenia i części na podstawie zadanej specyfikacji.2
T-L-8Tworzenie złożenia zaworu z części zaakceptowanych przez prowadzącego. Dobór elementów znormalizowanych. Tworzenie dokumentacji 2D złożenia zaworu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.4
T-L-9Wiązania mechaniczne.2
T-L-10Złożenia oparte na układzie.2
T-L-11Kolokwium z edycji złożeń.2
T-L-12Modelowanie części z blachy.2
T-L-13Konstrukcje spawane.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Bryły wieloobiektowe. Łączenie obiektów. Modelowanie i tworzenie dokumentacji dla części klasy korpus.1
T-W-2Wyciąganie po profilach. Modelowanie i tworzenia dokumentacji dla koła pasowego, konieczność modyfikacji przekroju.1
T-W-3Modelowanie złożeń mieszane. Tworzenie części w kontekście złożenia. Wstawianie komponentów z Toolboxa. Wiązania zaawansowane. Korzystanie z biblioteki elementów gotowych -Toolbox. Inteligentne wiązania. Geometria odniesienia – odniesienie wiązania. Analiza złożenia. Wykrywanie przenikania. Rysunek złożeniowy z przekrojem. Sztywne i elastyczne podzespoły.1
T-W-4Konfiguracja ręczna części: wymiarów, materiału i operacji w części na przykładzie klucza maszynowego.1
T-W-5Modelowanie złożenia śruba, nakrętka. Wykorzystanie helisy. Wiązanie mechaniczne: śrubowe. Tablica konfiguracji. Konfiguracja części i złożenia.1
T-W-6Krzywe przestrzenne. Wyciąganie po profilach z krzywą przestrzenną - wirnik model i rysunek. Definiowanie na rysunku zasad konstrukcji śmigieł wirnika.1
T-W-7Krzywe przestrzenne – omówienie wszystkich typów krzywych przestrzennych na podstawie złożonej sprężyny. Przedstawianie sprężyny w dokumentacji.1
T-W-8Modelowanie złożeń mechanicznych z wykorzystaniem wiązań mechanicznych: kół zębatych, przekładni planetarnej, przekładni pasowych i mechanizmu zębatkowego.1
T-W-9Złożenia oparte na układzie.1
T-W-10Reduktor: model 3D, dokumentacja 2D. Operacje złożenia i łączniki Smart Fastener.2
T-W-11Certyfikacja SOLIDWORKS na poziomie CSWP jako weryfikacja umiejętności i element konkurencyjności na rynku pracy. Egzamin próbny jako przygotowanie do egzaminu. Prezentacja przykładowych zadań egzaminu rzeczywistego.1
T-W-12Modelowanie części z blachy.1
T-W-13Konstrukcje spawane - części.1
T-W-14Konstrukcje spawane - złożenia.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Wykonywanie dokumentacji odtworzeniowej części i złożenia.10
A-L-3Przygotowanie do kolokwiów z konfiguracji części i złożeń.7
A-L-4Przygotowanie do kolokwium z modelowania złożeń5
A-L-5Zaliczenie próbnego egzaminu CSWP. Przygotowanie do CSWP.10
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2konsultacje6
A-W-3praca z samouczkiem SolidWorks10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia z wykładów test6
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_C03_W01Student potrafi objaśnić technikę parametrycznego modelowania prostych i złożonych części maszyn z wykorzystaniem systemu SolidWorks. Ma kompetencje w zakresie projektowania oraz analizy części parametrycznych i ruchomych złożeń.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W06ma szczegółową wiedzę w zakresie grafiki inżynierskiej, opracowania dokumentacji konstrukcyjnej i technologicznej ze wspomaganiem systemami CAx
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności parametrycznego modelowania bryłowego na bazie systemu SolidWorks, poziom CSWP – Certified SolidWorks Professional.
Treści programoweT-L-1Przygotowanie do utworzenia dokumentacji odtworzeniowej zaworu hydraulicznego w zakresie rysunków części, złożeń i podzłożeń. Tworzenie szkiców części z wymiarami części zaworu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.
T-L-2Tworzenie części w kontekście złożenia - głowica hydrauliczna.
T-L-3Tworzenie dokumentacji 2D do głowicy hydraulicznej.
T-L-4Weryfikacja modelu części zaworu wstępnie zamodelowanych w domu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.
T-L-5Modelowanie gwintu. Konfiguracja modelu śruby i nakrętki.
T-L-6Tworzenie złożenia z udziałem wybranej konfiguracji śruby i nakrętki. Konfiguracja złożenia. Wiązanie śrubowe wiązanie limitu odległości.
T-L-7Kolokwium z tworzenia konfiguracji złożenia i części na podstawie zadanej specyfikacji.
T-L-8Tworzenie złożenia zaworu z części zaakceptowanych przez prowadzącego. Dobór elementów znormalizowanych. Tworzenie dokumentacji 2D złożenia zaworu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.
T-L-9Wiązania mechaniczne.
T-L-10Złożenia oparte na układzie.
T-L-11Kolokwium z edycji złożeń.
T-L-12Modelowanie części z blachy.
T-L-13Konstrukcje spawane.
T-W-1Bryły wieloobiektowe. Łączenie obiektów. Modelowanie i tworzenie dokumentacji dla części klasy korpus.
T-W-2Wyciąganie po profilach. Modelowanie i tworzenia dokumentacji dla koła pasowego, konieczność modyfikacji przekroju.
T-W-4Konfiguracja ręczna części: wymiarów, materiału i operacji w części na przykładzie klucza maszynowego.
T-W-5Modelowanie złożenia śruba, nakrętka. Wykorzystanie helisy. Wiązanie mechaniczne: śrubowe. Tablica konfiguracji. Konfiguracja części i złożenia.
T-W-8Modelowanie złożeń mechanicznych z wykorzystaniem wiązań mechanicznych: kół zębatych, przekładni planetarnej, przekładni pasowych i mechanizmu zębatkowego.
T-W-9Złożenia oparte na układzie.
T-W-11Certyfikacja SOLIDWORKS na poziomie CSWP jako weryfikacja umiejętności i element konkurencyjności na rynku pracy. Egzamin próbny jako przygotowanie do egzaminu. Prezentacja przykładowych zadań egzaminu rzeczywistego.
T-W-12Modelowanie części z blachy.
T-W-13Konstrukcje spawane - części.
T-W-14Konstrukcje spawane - złożenia.
T-W-10Reduktor: model 3D, dokumentacja 2D. Operacje złożenia i łączniki Smart Fastener.
T-W-3Modelowanie złożeń mieszane. Tworzenie części w kontekście złożenia. Wstawianie komponentów z Toolboxa. Wiązania zaawansowane. Korzystanie z biblioteki elementów gotowych -Toolbox. Inteligentne wiązania. Geometria odniesienia – odniesienie wiązania. Analiza złożenia. Wykrywanie przenikania. Rysunek złożeniowy z przekrojem. Sztywne i elastyczne podzespoły.
T-W-6Krzywe przestrzenne. Wyciąganie po profilach z krzywą przestrzenną - wirnik model i rysunek. Definiowanie na rysunku zasad konstrukcji śmigieł wirnika.
T-W-7Krzywe przestrzenne – omówienie wszystkich typów krzywych przestrzennych na podstawie złożonej sprężyny. Przedstawianie sprężyny w dokumentacji.
Metody nauczaniaM-2programowana i praktyczna - pokaz z użyciem komputera
M-4praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-3problemowa – dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i pokazem
M-1podająca - wykład informacyjny z użyciem prezentacji multimedialnych, tablicy
M-5praktyczna - metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z uwagami modelu części: prawidłowości jego budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności realizacji. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-2Ocena formująca: Ocena z uwagami rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena testu wielokrotnego wyboru o tematyce zajęć.
S-6Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności modyfikowania złożeń: dodawanie części do złożenia, przeprowadzanie wykrywania kolizji przy poruszaniu części w złożeniu, wykorzystanie układów współrzędnych do wykonywania analiz właściwości masy.
S-5Ocena podsumowująca: Ocena prawidłowości budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności jego realizacji oraz prawidłowości realizacji konfiguracji modelu i złożenia.
S-3Ocena formująca: Ocena z uwagami do modelu złożenia. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocana <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-4Ocena formująca: Ocana z uwagami do rysunku złożenia. Ocena niedostateczn wymaga poprawy, ocena <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad parametrycznego modelowania części.
3,0Student potrafi wymienić podstawowe techniki modelowania części i złożeń o prostej budowie geometrycznej.
3,5Student potrafi objaśnić większość technik parametrycznego modelowania bryłowego.
4,0Student potrafi prawidłowo zinterpretować i objaśnić sposób tworzenia parametrycznych modeli prostych i złożonych części maszyn.
4,5Student potrafi objaśnić i porównać techniki parametrycznego modelowania bryłowego prostych i złożonych części maszyn.
5,0Student potrafi objaśnić, porównać techniki parametrycznego modelowania bryłowego i wskazać ich optymalne zastosowanie przy tworzeniu części maszyn o różnym stopniu złożoności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_C03_U01Student posiada umiejętności użytkowania systemu SolidWorks na poziomie CSWP – Certified SolidWorks Professional
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U17potrafi - zgodnie ze specyfikacją - zaprojektować oraz nadzorować wykonanie prostych urządzeń, opracować proces technologiczny, używając właściwych metod i technik wspomagania komputerowego CAx
MBM_1A_U02potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników posługując się językiem technicznym, informacją opartą na grafice inżynierskiej, wykorzystując sieci komputerowe
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się w języku inżynierskim przez nabycie umiejetności stosowania nowoczesnych technik i narzędzi projektowania inżynierskiego.
C-4Ukształtowanie umiejętności parametrycznego modelowania bryłowego na bazie systemu SolidWorks, poziom CSWP – Certified SolidWorks Professional.
Treści programoweT-L-1Przygotowanie do utworzenia dokumentacji odtworzeniowej zaworu hydraulicznego w zakresie rysunków części, złożeń i podzłożeń. Tworzenie szkiców części z wymiarami części zaworu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.
T-L-2Tworzenie części w kontekście złożenia - głowica hydrauliczna.
T-L-3Tworzenie dokumentacji 2D do głowicy hydraulicznej.
T-L-4Weryfikacja modelu części zaworu wstępnie zamodelowanych w domu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.
T-L-5Modelowanie gwintu. Konfiguracja modelu śruby i nakrętki.
T-L-6Tworzenie złożenia z udziałem wybranej konfiguracji śruby i nakrętki. Konfiguracja złożenia. Wiązanie śrubowe wiązanie limitu odległości.
T-L-8Tworzenie złożenia zaworu z części zaakceptowanych przez prowadzącego. Dobór elementów znormalizowanych. Tworzenie dokumentacji 2D złożenia zaworu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.
T-L-9Wiązania mechaniczne.
T-L-10Złożenia oparte na układzie.
T-W-1Bryły wieloobiektowe. Łączenie obiektów. Modelowanie i tworzenie dokumentacji dla części klasy korpus.
T-W-2Wyciąganie po profilach. Modelowanie i tworzenia dokumentacji dla koła pasowego, konieczność modyfikacji przekroju.
T-W-4Konfiguracja ręczna części: wymiarów, materiału i operacji w części na przykładzie klucza maszynowego.
T-W-5Modelowanie złożenia śruba, nakrętka. Wykorzystanie helisy. Wiązanie mechaniczne: śrubowe. Tablica konfiguracji. Konfiguracja części i złożenia.
T-W-8Modelowanie złożeń mechanicznych z wykorzystaniem wiązań mechanicznych: kół zębatych, przekładni planetarnej, przekładni pasowych i mechanizmu zębatkowego.
T-W-9Złożenia oparte na układzie.
T-W-11Certyfikacja SOLIDWORKS na poziomie CSWP jako weryfikacja umiejętności i element konkurencyjności na rynku pracy. Egzamin próbny jako przygotowanie do egzaminu. Prezentacja przykładowych zadań egzaminu rzeczywistego.
T-W-10Reduktor: model 3D, dokumentacja 2D. Operacje złożenia i łączniki Smart Fastener.
T-W-3Modelowanie złożeń mieszane. Tworzenie części w kontekście złożenia. Wstawianie komponentów z Toolboxa. Wiązania zaawansowane. Korzystanie z biblioteki elementów gotowych -Toolbox. Inteligentne wiązania. Geometria odniesienia – odniesienie wiązania. Analiza złożenia. Wykrywanie przenikania. Rysunek złożeniowy z przekrojem. Sztywne i elastyczne podzespoły.
T-W-6Krzywe przestrzenne. Wyciąganie po profilach z krzywą przestrzenną - wirnik model i rysunek. Definiowanie na rysunku zasad konstrukcji śmigieł wirnika.
T-W-7Krzywe przestrzenne – omówienie wszystkich typów krzywych przestrzennych na podstawie złożonej sprężyny. Przedstawianie sprężyny w dokumentacji.
Metody nauczaniaM-2programowana i praktyczna - pokaz z użyciem komputera
M-4praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-3problemowa – dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i pokazem
M-5praktyczna - metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z uwagami modelu części: prawidłowości jego budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności realizacji. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-2Ocena formująca: Ocena z uwagami rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena testu wielokrotnego wyboru o tematyce zajęć.
S-6Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności modyfikowania złożeń: dodawanie części do złożenia, przeprowadzanie wykrywania kolizji przy poruszaniu części w złożeniu, wykorzystanie układów współrzędnych do wykonywania analiz właściwości masy.
S-5Ocena podsumowująca: Ocena prawidłowości budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności jego realizacji oraz prawidłowości realizacji konfiguracji modelu i złożenia.
S-3Ocena formująca: Ocena z uwagami do modelu złożenia. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocana <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-4Ocena formująca: Ocana z uwagami do rysunku złożenia. Ocena niedostateczn wymaga poprawy, ocena <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-8Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena proporcjonalna do wyniku egzaminu próbnego CSWP realizowanego w domu.
S-9Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena proporcjonalna do wyniku egzaminu rzeczywistego CSWP realizowanego na Uczelni.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać narzędzi i technik parametrycznego modelowania w modelowaniu części o prostej budowie geometrycznej.
3,0Student potrafi zastosować większość prostych technik i narzędzi modelowania SolidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o prostej budowie geometrycznej.
3,5Student potrafi zastosować większość technik i narzędzi modelowania SolidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o mniejszym stopniu złożoności.
4,0Student potrafi prawidłowo zinterpretować budowę i utworzyć model parametryczny dla prostych i złożonych części maszyn.
4,5Student potrafi zastosować, porównać różne techniki parametrycznego modelowania bryłowego prostych i złożonych części maszyn.
5,0Student potrafi zastosować efektywnie właściwe techniki parametrycznego modelowania bryłowego przy tworzeniu części maszyn o różnym stopniu złożoności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_C03_U02Student ma kompetencje w zakresie projektowania oraz analizy części parametrycznych i ruchomych złożeń.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U17potrafi - zgodnie ze specyfikacją - zaprojektować oraz nadzorować wykonanie prostych urządzeń, opracować proces technologiczny, używając właściwych metod i technik wspomagania komputerowego CAx
MBM_1A_U02potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników posługując się językiem technicznym, informacją opartą na grafice inżynierskiej, wykorzystując sieci komputerowe
Cel przedmiotuC-2Kształtowanie wyobraźni przestrzennej i umiejętności wyboru właściwych, w tym zaawansowanych, technik modelowania w zakresie złożonych elemntów maszyn.
C-1Kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się w języku inżynierskim przez nabycie umiejetności stosowania nowoczesnych technik i narzędzi projektowania inżynierskiego.
C-4Ukształtowanie umiejętności parametrycznego modelowania bryłowego na bazie systemu SolidWorks, poziom CSWP – Certified SolidWorks Professional.
Treści programoweT-L-2Tworzenie części w kontekście złożenia - głowica hydrauliczna.
T-L-3Tworzenie dokumentacji 2D do głowicy hydraulicznej.
T-L-5Modelowanie gwintu. Konfiguracja modelu śruby i nakrętki.
T-L-6Tworzenie złożenia z udziałem wybranej konfiguracji śruby i nakrętki. Konfiguracja złożenia. Wiązanie śrubowe wiązanie limitu odległości.
T-L-9Wiązania mechaniczne.
T-L-10Złożenia oparte na układzie.
T-L-12Modelowanie części z blachy.
T-L-13Konstrukcje spawane.
T-W-1Bryły wieloobiektowe. Łączenie obiektów. Modelowanie i tworzenie dokumentacji dla części klasy korpus.
T-W-2Wyciąganie po profilach. Modelowanie i tworzenia dokumentacji dla koła pasowego, konieczność modyfikacji przekroju.
T-W-4Konfiguracja ręczna części: wymiarów, materiału i operacji w części na przykładzie klucza maszynowego.
T-W-5Modelowanie złożenia śruba, nakrętka. Wykorzystanie helisy. Wiązanie mechaniczne: śrubowe. Tablica konfiguracji. Konfiguracja części i złożenia.
T-W-8Modelowanie złożeń mechanicznych z wykorzystaniem wiązań mechanicznych: kół zębatych, przekładni planetarnej, przekładni pasowych i mechanizmu zębatkowego.
T-W-9Złożenia oparte na układzie.
T-W-11Certyfikacja SOLIDWORKS na poziomie CSWP jako weryfikacja umiejętności i element konkurencyjności na rynku pracy. Egzamin próbny jako przygotowanie do egzaminu. Prezentacja przykładowych zadań egzaminu rzeczywistego.
T-W-12Modelowanie części z blachy.
T-W-13Konstrukcje spawane - części.
T-W-14Konstrukcje spawane - złożenia.
T-W-10Reduktor: model 3D, dokumentacja 2D. Operacje złożenia i łączniki Smart Fastener.
T-W-3Modelowanie złożeń mieszane. Tworzenie części w kontekście złożenia. Wstawianie komponentów z Toolboxa. Wiązania zaawansowane. Korzystanie z biblioteki elementów gotowych -Toolbox. Inteligentne wiązania. Geometria odniesienia – odniesienie wiązania. Analiza złożenia. Wykrywanie przenikania. Rysunek złożeniowy z przekrojem. Sztywne i elastyczne podzespoły.
T-W-6Krzywe przestrzenne. Wyciąganie po profilach z krzywą przestrzenną - wirnik model i rysunek. Definiowanie na rysunku zasad konstrukcji śmigieł wirnika.
T-W-7Krzywe przestrzenne – omówienie wszystkich typów krzywych przestrzennych na podstawie złożonej sprężyny. Przedstawianie sprężyny w dokumentacji.
Metody nauczaniaM-2programowana i praktyczna - pokaz z użyciem komputera
M-4praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-3problemowa – dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i pokazem
M-5praktyczna - metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z uwagami modelu części: prawidłowości jego budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności realizacji. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-2Ocena formująca: Ocena z uwagami rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-6Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności modyfikowania złożeń: dodawanie części do złożenia, przeprowadzanie wykrywania kolizji przy poruszaniu części w złożeniu, wykorzystanie układów współrzędnych do wykonywania analiz właściwości masy.
S-5Ocena podsumowująca: Ocena prawidłowości budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności jego realizacji oraz prawidłowości realizacji konfiguracji modelu i złożenia.
S-3Ocena formująca: Ocena z uwagami do modelu złożenia. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocana <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-4Ocena formująca: Ocana z uwagami do rysunku złożenia. Ocena niedostateczn wymaga poprawy, ocena <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-8Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena proporcjonalna do wyniku egzaminu próbnego CSWP realizowanego w domu.
S-9Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena proporcjonalna do wyniku egzaminu rzeczywistego CSWP realizowanego na Uczelni.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać narzędzi i technik parametrycznego modelowania w modelowaniu części o prostej budowie geometrycznej.
3,0Student potrafi zastosować większość prostych technik i narzędzi modelowania SolidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o prostej budowie geometrycznej.
3,5Student potrafi zastosować większość technik i narzędzi modelowania SolidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o mniejszym stopniu złożoności.
4,0Student potrafi prawidłowo zinterpretować budowę i utworzyć model parametryczny dla prostych i złożonych części maszyn.
4,5Student potrafi zastosować, porównać różne techniki parametrycznego modelowania bryłowego prostych i złożonych części maszyn.
5,0Student potrafi zastosować efektywnie właściwe techniki parametrycznego modelowania bryłowego przy tworzeniu części maszyn o różnym stopniu złożoności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_C03_U03Student potrafi wykonać dokumentację odtworzeniową zespołu części maszyn zgodnie z zasadami rysunku maszynowego przy użyciu systemu SolidWorks.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U17potrafi - zgodnie ze specyfikacją - zaprojektować oraz nadzorować wykonanie prostych urządzeń, opracować proces technologiczny, używając właściwych metod i technik wspomagania komputerowego CAx
MBM_1A_U02potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników posługując się językiem technicznym, informacją opartą na grafice inżynierskiej, wykorzystując sieci komputerowe
Cel przedmiotuC-3Opanowanie umiejętności wykonywania odtworzeniowej dokumentacji rysunkowej.
C-2Kształtowanie wyobraźni przestrzennej i umiejętności wyboru właściwych, w tym zaawansowanych, technik modelowania w zakresie złożonych elemntów maszyn.
C-1Kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się w języku inżynierskim przez nabycie umiejetności stosowania nowoczesnych technik i narzędzi projektowania inżynierskiego.
Treści programoweT-L-1Przygotowanie do utworzenia dokumentacji odtworzeniowej zaworu hydraulicznego w zakresie rysunków części, złożeń i podzłożeń. Tworzenie szkiców części z wymiarami części zaworu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.
T-L-4Weryfikacja modelu części zaworu wstępnie zamodelowanych w domu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.
T-L-6Tworzenie złożenia z udziałem wybranej konfiguracji śruby i nakrętki. Konfiguracja złożenia. Wiązanie śrubowe wiązanie limitu odległości.
T-L-7Kolokwium z tworzenia konfiguracji złożenia i części na podstawie zadanej specyfikacji.
T-L-8Tworzenie złożenia zaworu z części zaakceptowanych przez prowadzącego. Dobór elementów znormalizowanych. Tworzenie dokumentacji 2D złożenia zaworu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.
Metody nauczaniaM-2programowana i praktyczna - pokaz z użyciem komputera
M-4praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-5praktyczna - metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z uwagami modelu części: prawidłowości jego budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności realizacji. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-2Ocena formująca: Ocena z uwagami rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-3Ocena formująca: Ocena z uwagami do modelu złożenia. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocana <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-4Ocena formująca: Ocana z uwagami do rysunku złożenia. Ocena niedostateczn wymaga poprawy, ocena <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi stosując system SolidWorks samodzielnie i w zespole rozwiązywać zadań projektowych.
3,0Student potrafi stosując system SolidWorks rozwiązywać zadania projektowe korzystając ze wsparcia innych członków zespołu i prowadzącego. Dokumentacja projektowa nie jest wolna od błędów.
3,5Student potrafi stosując system SolidWorks odwzorować dokumentację 2W części maszynowych o średniej złożoności budowy geometrycznej w zakresie tworzenia rysunku wykonawczego.
4,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie wykonać projekt. Pomyłki są nieliczne i wynikają raczej z pośpiechu niż braku wiedzy.
4,5Student potrafi opracować dokumenrtację 2W części maszynowych o różnym stopniu złożoności z samodzielnym doborem rzutów i ich opisu przy zastosowaniu właściwych narzędzi i elementów tworzenia rysunku wykonawczego w systemie SolidWorks.
5,0Student potrafi stosując system SolidWorks rozwiązywać samodzielnie zadania projektowe a dokumentacja projektowa jest opracowana starannie, czytelnie i optymalnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_C03_K01Zajęcia praktyczne kształtują aktywność, samodzielność i kreatywność w poszukiwaniu efektywnych rozwiązań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się w języku inżynierskim przez nabycie umiejetności stosowania nowoczesnych technik i narzędzi projektowania inżynierskiego.
Treści programoweT-L-1Przygotowanie do utworzenia dokumentacji odtworzeniowej zaworu hydraulicznego w zakresie rysunków części, złożeń i podzłożeń. Tworzenie szkiców części z wymiarami części zaworu. Praca w zespole i w konsultacji z prowadzącym.
Metody nauczaniaM-4praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-5praktyczna - metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z uwagami modelu części: prawidłowości jego budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności realizacji. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-2Ocena formująca: Ocena z uwagami rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie modelować i tworzyć dokumntacji technicznej.
3,0Student wykazuje ograniczoną samodzielność i kreatywność przy tworzeniu modeli i rysunków do nich.
3,5Student wymaga pomocy w zakresie wskazówek co do wyboru właściwych narzędzi i technik modelowania i towrzenia rysunku.
4,0Student pracuje samodzielnie na zajęciach i nad projektami domowymi.
4,5Student pracuje samodzielnie na zajęciach i nad projektami domowymi i wykazuje znaczną kreatywność.
5,0Student wykazuje pełną samodzielność, kreatywność i innowacyjność w trakcie pracy na zajęciach i nad projektami domowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_C03_K02Zajęcia projektowe kształtują właściwe postawy studenta niezbędne do efektywnej pracy indywidualnej oraz w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
MBM_1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role