Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Betony nowej generacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Betony nowej generacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jolanta Borucka-Lipska <Jolanta.Borucka-Lipska@zut.edu.pl>, Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 2,00,38zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs materiałów budowlanych Completed course building materials
W-2Ukończony kurs technologii betonu Completed a course in concrete technology
W-3Ukończony kurs chemii budowlanej Completed course building chemistry

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z właściwościami nowoczesnych betonów Getting to know the characteristics of modern concrete
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na włąściwości zapraw i betonów Understanding the impact of mineral additions and chemical admixtures on the properties of mortars and concretes
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu Getting to know modern methods of testing the properties of mixtures and hardened concrete
C-4Poznanie metod projektowania składu betonów nowej generacji Getting to know composition of the concrete methods of design of a new generation

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw Impact assessment of mineral additives (fly ash, silica fume) on the properties of mortars2
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw Impact assessment of chemical admixtures (plasticizers) on the rheological properties of mortars2
T-L-3Opracowanie receptur betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami Projects formulas of high concrete additives and admixtures2
T-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych Realization of high concrete mixtures, consistency and performance test of concrete samples of the mechanical properties2
T-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych Designing the composition of self-compacting concrete2
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania właściwości mechanicznych Realization of self-compacting mixtures, the study of rheological properties of mixtures and preparation of samples for testing the mechanical properties2
T-L-7Badanie wytrzymałości na ściskanie i na rozciąganie betonu, określenie klasy wytrzymałości betonu, porównanie z betonami zwykłymi Strength test compressive and tensile strengths of concrete, the concrete strength class determination, a comparison with normal concretes2
T-L-8Kolokwium sprawdzające Final test1
15
wykłady
T-W-1Klasyfikacja betonów nowej generacji. Porównanie składu betonów nowej generacji i betonów zwykłych. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów. Przykłady zastosowań. New generation of concrete principles. Comparison the composition of ordinary concrete and new generation of concrete. Effect of additions and admixtures on concrete properties. Applications.2
T-W-2Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, High performance concrete.2
T-W-3Charakterystyka betonów samozagęszczalnch, skład, wymagania, projektowanie, metody badań. Self-consolidating concrete, mix composition, test methods2
T-W-4Charakterystyka betonów lekkich wysokowartościowych, betonów lekkich samozagęszczalnych Characteristic of high-performance light-weight concrete and light-weight self consolidating concrete1
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, Characteristic of fibre-reinforced concrete,1
T-W-6Charakterystyka polimerobetonów Polimer concrete1
T-W-7Betony natryskowe (torkrety) Shotcreate2
T-W-8Betony architektoniczne Architectural concrete1
T-W-9Betony ultrawysokowartościowe (Ductal, RPC) Ultra high performance concretre (Ductal, RPC)2
T-W-10Kolokwium zaliczające Qualifying test1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych Participation in laboratory excercise15
A-L-2Przygotowanie wstepne do wykonywania ćwiczeń, zapoznanie z odpowiednimi normami Preparing to exercise, read with the relevant standards15
A-L-3Opracowanie sprawozdań z wykonanych ćwiczeń Develop reports performed exercises15
A-L-4Oddanie sprawozdań Completion reports15
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach Participation in lectures15
A-W-2Samodzielne opracowanie treści wykładów, studia literatury Independent preparation of the content of the lectures, studying literature6
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia Preparation for completion6
A-W-4zaliczenie przedmiotu completion of the course1
A-W-5Konsultacje2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny Lecture information
M-2Wykład z prezentacją multimedialną Lecture with multimedia presentation
M-3Wykład problemowy Lecture problem
M-4Ćwiczenia laboratoryjne Laboratory exercise

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń Evaluation reports of the exercises and preparation for exercise
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne Written test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/11-1_W01
Ma podstawową wiedzę o nowoczesnych betonach. Zna podstawy projektowania mieszanek betonowych oraz dodatków i domieszek chemicznych do betonów, a także zna metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych i stawrdniałego betonu
BIE_1A_W15C-4, C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-W-4, T-W-10M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/11-1_U01
Potrafi dobrać składniki do betonów nowej generacji, zbadać ich właściwości i porównać wyniki z wymaganiami normowymi oraz zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań
BIE_1A_U10C-3, C-2T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-W-4M-4, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/11-1_K01
Student jest przygotowany do wykonywania samodzielnie badań i odpowiedzialny za otrzymane wyniki, a takżei w wyniku przeprowadzonych badań nabywa świadomość ich wpływu na podejmowane decyzje
BIE_1A_K04, BIE_1A_K01C-3, C-4, C-1, C-2T-L-5, T-L-3, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-7, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-W-4M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/11-1_W01
Ma podstawową wiedzę o nowoczesnych betonach. Zna podstawy projektowania mieszanek betonowych oraz dodatków i domieszek chemicznych do betonów, a także zna metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych i stawrdniałego betonu
2,0
3,0Umie wymienić i podać podstawowe właściwości nowoczesnych betonów Place the list and give the basic properties of modern concrete Student zna podstawowe zasady doboru składników do nowoczesnych betonów oraz metody badań ich właściwości Student knows the basic rules for the selection of components for modern concrete and knows the test methods of investigations
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/11-1_U01
Potrafi dobrać składniki do betonów nowej generacji, zbadać ich właściwości i porównać wyniki z wymaganiami normowymi oraz zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań
2,0
3,0Student potrafi samodzielnie i zespołowo przeprowadzić badania laboratoryjne lecz ma problemy z interpretacja wyników The student can independently and as a team to carry out laboratory tests but has problems with the interpretation of results
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/11-1_K01
Student jest przygotowany do wykonywania samodzielnie badań i odpowiedzialny za otrzymane wyniki, a takżei w wyniku przeprowadzonych badań nabywa świadomość ich wpływu na podejmowane decyzje
2,0
3,0Student rozumie jak szybko postępują zmiany i pojawiają się na rynku nowe materiały budowlane oraz nowe możliwości ich zastosowania The student understands how fast changes and appear on the market new building materials and new opportunities for their application Student rozumie odpowiedzialność zespołową za wspólnie zrealizowane badania Student understands the responsibility of a team for jointly executed research
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jamroży Z., Beton i jego technologie, PWN, Warszawa, 2000
  2. Neville A., Właściwości betonu, Properties of Concrete, Polski Cement, Kraków, 2012
  3. Aitcin P.C., High-Performance Concrete., E&FN SPON, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Giergiczny Z., Małolepszy J., Szwabowski J., Śliwiński J., Cementy z dodatkami mineralnymi w technologii betonów nowej generacji, Wyd. Instytut Śląski, Katowice, 2002
  2. Zieliński A., Wpływ rodzaju cementu na podatność na pękanie spowodowane ograniczeniem skurczu wysokowartościowych betonów samozagęszczalnych, Materiały Budowlane, 2018, 10
  3. Zieliński A., Ulepszenie normowych metod pomiarowych do rejestracji skurczu autogenicznego materiałów o matrycy cementowej, Materiały Budowlane, 2018, 10

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw Impact assessment of mineral additives (fly ash, silica fume) on the properties of mortars2
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw Impact assessment of chemical admixtures (plasticizers) on the rheological properties of mortars2
T-L-3Opracowanie receptur betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami Projects formulas of high concrete additives and admixtures2
T-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych Realization of high concrete mixtures, consistency and performance test of concrete samples of the mechanical properties2
T-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych Designing the composition of self-compacting concrete2
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania właściwości mechanicznych Realization of self-compacting mixtures, the study of rheological properties of mixtures and preparation of samples for testing the mechanical properties2
T-L-7Badanie wytrzymałości na ściskanie i na rozciąganie betonu, określenie klasy wytrzymałości betonu, porównanie z betonami zwykłymi Strength test compressive and tensile strengths of concrete, the concrete strength class determination, a comparison with normal concretes2
T-L-8Kolokwium sprawdzające Final test1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasyfikacja betonów nowej generacji. Porównanie składu betonów nowej generacji i betonów zwykłych. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów. Przykłady zastosowań. New generation of concrete principles. Comparison the composition of ordinary concrete and new generation of concrete. Effect of additions and admixtures on concrete properties. Applications.2
T-W-2Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, High performance concrete.2
T-W-3Charakterystyka betonów samozagęszczalnch, skład, wymagania, projektowanie, metody badań. Self-consolidating concrete, mix composition, test methods2
T-W-4Charakterystyka betonów lekkich wysokowartościowych, betonów lekkich samozagęszczalnych Characteristic of high-performance light-weight concrete and light-weight self consolidating concrete1
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, Characteristic of fibre-reinforced concrete,1
T-W-6Charakterystyka polimerobetonów Polimer concrete1
T-W-7Betony natryskowe (torkrety) Shotcreate2
T-W-8Betony architektoniczne Architectural concrete1
T-W-9Betony ultrawysokowartościowe (Ductal, RPC) Ultra high performance concretre (Ductal, RPC)2
T-W-10Kolokwium zaliczające Qualifying test1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych Participation in laboratory excercise15
A-L-2Przygotowanie wstepne do wykonywania ćwiczeń, zapoznanie z odpowiednimi normami Preparing to exercise, read with the relevant standards15
A-L-3Opracowanie sprawozdań z wykonanych ćwiczeń Develop reports performed exercises15
A-L-4Oddanie sprawozdań Completion reports15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach Participation in lectures15
A-W-2Samodzielne opracowanie treści wykładów, studia literatury Independent preparation of the content of the lectures, studying literature6
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia Preparation for completion6
A-W-4zaliczenie przedmiotu completion of the course1
A-W-5Konsultacje2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_D/11-1_W01Ma podstawową wiedzę o nowoczesnych betonach. Zna podstawy projektowania mieszanek betonowych oraz dodatków i domieszek chemicznych do betonów, a także zna metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych i stawrdniałego betonu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
Cel przedmiotuC-4Poznanie metod projektowania składu betonów nowej generacji Getting to know composition of the concrete methods of design of a new generation
C-1Zapoznanie się z właściwościami nowoczesnych betonów Getting to know the characteristics of modern concrete
Treści programoweT-W-2Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, High performance concrete.
T-W-1Klasyfikacja betonów nowej generacji. Porównanie składu betonów nowej generacji i betonów zwykłych. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów. Przykłady zastosowań. New generation of concrete principles. Comparison the composition of ordinary concrete and new generation of concrete. Effect of additions and admixtures on concrete properties. Applications.
T-W-3Charakterystyka betonów samozagęszczalnch, skład, wymagania, projektowanie, metody badań. Self-consolidating concrete, mix composition, test methods
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, Characteristic of fibre-reinforced concrete,
T-W-6Charakterystyka polimerobetonów Polimer concrete
T-W-7Betony natryskowe (torkrety) Shotcreate
T-W-9Betony ultrawysokowartościowe (Ductal, RPC) Ultra high performance concretre (Ductal, RPC)
T-W-8Betony architektoniczne Architectural concrete
T-W-4Charakterystyka betonów lekkich wysokowartościowych, betonów lekkich samozagęszczalnych Characteristic of high-performance light-weight concrete and light-weight self consolidating concrete
T-W-10Kolokwium zaliczające Qualifying test
Metody nauczaniaM-2Wykład z prezentacją multimedialną Lecture with multimedia presentation
M-1Wykład informacyjny Lecture information
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie wymienić i podać podstawowe właściwości nowoczesnych betonów Place the list and give the basic properties of modern concrete Student zna podstawowe zasady doboru składników do nowoczesnych betonów oraz metody badań ich właściwości Student knows the basic rules for the selection of components for modern concrete and knows the test methods of investigations
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_D/11-1_U01Potrafi dobrać składniki do betonów nowej generacji, zbadać ich właściwości i porównać wyniki z wymaganiami normowymi oraz zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu Getting to know modern methods of testing the properties of mixtures and hardened concrete
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na włąściwości zapraw i betonów Understanding the impact of mineral additions and chemical admixtures on the properties of mortars and concretes
Treści programoweT-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw Impact assessment of mineral additives (fly ash, silica fume) on the properties of mortars
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw Impact assessment of chemical admixtures (plasticizers) on the rheological properties of mortars
T-W-2Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, High performance concrete.
T-W-1Klasyfikacja betonów nowej generacji. Porównanie składu betonów nowej generacji i betonów zwykłych. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów. Przykłady zastosowań. New generation of concrete principles. Comparison the composition of ordinary concrete and new generation of concrete. Effect of additions and admixtures on concrete properties. Applications.
T-W-3Charakterystyka betonów samozagęszczalnch, skład, wymagania, projektowanie, metody badań. Self-consolidating concrete, mix composition, test methods
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, Characteristic of fibre-reinforced concrete,
T-W-6Charakterystyka polimerobetonów Polimer concrete
T-W-7Betony natryskowe (torkrety) Shotcreate
T-W-9Betony ultrawysokowartościowe (Ductal, RPC) Ultra high performance concretre (Ductal, RPC)
T-W-8Betony architektoniczne Architectural concrete
T-W-4Charakterystyka betonów lekkich wysokowartościowych, betonów lekkich samozagęszczalnych Characteristic of high-performance light-weight concrete and light-weight self consolidating concrete
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia laboratoryjne Laboratory exercise
M-1Wykład informacyjny Lecture information
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń Evaluation reports of the exercises and preparation for exercise
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi samodzielnie i zespołowo przeprowadzić badania laboratoryjne lecz ma problemy z interpretacja wyników The student can independently and as a team to carry out laboratory tests but has problems with the interpretation of results
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_D/11-1_K01Student jest przygotowany do wykonywania samodzielnie badań i odpowiedzialny za otrzymane wyniki, a takżei w wyniku przeprowadzonych badań nabywa świadomość ich wpływu na podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_K04Jest gotów do kreatywnego myślenia w trakcie rozwiązywania problemu inżynierskiego. Efektywnie wykorzystuje zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w sposób przedsiębiorczy
BIE_1A_K01Jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się właściwą organizacją pracy
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu Getting to know modern methods of testing the properties of mixtures and hardened concrete
C-4Poznanie metod projektowania składu betonów nowej generacji Getting to know composition of the concrete methods of design of a new generation
C-1Zapoznanie się z właściwościami nowoczesnych betonów Getting to know the characteristics of modern concrete
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na włąściwości zapraw i betonów Understanding the impact of mineral additions and chemical admixtures on the properties of mortars and concretes
Treści programoweT-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych Designing the composition of self-compacting concrete
T-L-3Opracowanie receptur betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami Projects formulas of high concrete additives and admixtures
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania właściwości mechanicznych Realization of self-compacting mixtures, the study of rheological properties of mixtures and preparation of samples for testing the mechanical properties
T-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw Impact assessment of mineral additives (fly ash, silica fume) on the properties of mortars
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw Impact assessment of chemical admixtures (plasticizers) on the rheological properties of mortars
T-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych Realization of high concrete mixtures, consistency and performance test of concrete samples of the mechanical properties
T-L-7Badanie wytrzymałości na ściskanie i na rozciąganie betonu, określenie klasy wytrzymałości betonu, porównanie z betonami zwykłymi Strength test compressive and tensile strengths of concrete, the concrete strength class determination, a comparison with normal concretes
T-W-2Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, High performance concrete.
T-W-1Klasyfikacja betonów nowej generacji. Porównanie składu betonów nowej generacji i betonów zwykłych. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów. Przykłady zastosowań. New generation of concrete principles. Comparison the composition of ordinary concrete and new generation of concrete. Effect of additions and admixtures on concrete properties. Applications.
T-W-3Charakterystyka betonów samozagęszczalnch, skład, wymagania, projektowanie, metody badań. Self-consolidating concrete, mix composition, test methods
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, Characteristic of fibre-reinforced concrete,
T-W-6Charakterystyka polimerobetonów Polimer concrete
T-W-7Betony natryskowe (torkrety) Shotcreate
T-W-9Betony ultrawysokowartościowe (Ductal, RPC) Ultra high performance concretre (Ductal, RPC)
T-W-8Betony architektoniczne Architectural concrete
T-W-4Charakterystyka betonów lekkich wysokowartościowych, betonów lekkich samozagęszczalnych Characteristic of high-performance light-weight concrete and light-weight self consolidating concrete
Metody nauczaniaM-2Wykład z prezentacją multimedialną Lecture with multimedia presentation
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń Evaluation reports of the exercises and preparation for exercise
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie jak szybko postępują zmiany i pojawiają się na rynku nowe materiały budowlane oraz nowe możliwości ich zastosowania The student understands how fast changes and appear on the market new building materials and new opportunities for their application Student rozumie odpowiedzialność zespołową za wspólnie zrealizowane badania Student understands the responsibility of a team for jointly executed research
3,5
4,0
4,5
5,0