Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia informacyjna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesław Janicki <Wieslaw.Janicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wiesław Janicki <Wieslaw.Janicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość budowy i obsługi komputera (kopiowanie, tworzenie folderów itp.). Znajomość systemu operacyjnego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi
C-2Usystematyzowanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnej
C-3Wyrobienie umiejętności doboru odpowiedniej technologii informacyjnej w zależności od potrzeb

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Rozróżnianie i stosowanie i przygotowanie grafik komputerowych komputerowych zależności od potrzeb4
T-L-2Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych.6
T-L-3Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami8
T-L-4Przygotowanie i opracowanie prezentacji na zadany temat8
T-L-5Zapoznanie z bazami danych4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Samodzielne studiowanie zagadnień ćwiczeniowych30
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych30
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
M-2Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_A03_W01
Podwyższenie poziomu wiedzy użytkownika komputera na poziomie advenced ECDL
TRL_1A_W11R1A_W05InzA_W02C-3, C-2, C-1T-L-3, T-L-2, T-L-1M-1, M-2S-2
TRL_1A_A03_W02
Wzrost wydajności w związku z wykorzystaniem TI
TRL_1A_W11R1A_W05InzA_W02C-3T-L-3, T-L-2, T-L-4M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_A03_U01
Umożliwienie lepszego wykorzystania nakładów na TI
TRL_1A_U04, TRL_1A_U05, TRL_1A_U29, TRL_1A_U30, TRL_1A_U01R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U06InzA_U01, InzA_U06, InzA_U07C-3, C-2, C-1T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-4, T-L-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_A03_K01
Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
TRL_1A_K03, TRL_1A_K01, TRL_1A_K07R1A_K01, R1A_K05, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-3, C-2, C-1T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-4, T-L-1M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_A03_W01
Podwyższenie poziomu wiedzy użytkownika komputera na poziomie advenced ECDL
2,0Student nie posiada wiedzy na poziomie advenced ECDL
3,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości ani źródła.
3,5Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości.
4,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości.
4,5Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości.
5,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości.
TRL_1A_A03_W02
Wzrost wydajności w związku z wykorzystaniem TI
2,0Student nie posiada wiedzy, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI
3,0Student posiada podstawową wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, ale nie potrafi jej zastosować.
3,5Student posiada wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym.
4,0Student posiada wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją swobodnie zastosować.
4,5Student posiada zaawansowaną wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym.
5,0Student posiada zaawansowaną wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją swobodnie zastosować.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_A03_U01
Umożliwienie lepszego wykorzystania nakładów na TI
2,0Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej
3,5Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej
4,0Student posiada dobre umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej
4,5Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_A03_K01
Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
2,0Student nie potrafi posługiwać się komputerem
3,0Student wykazuje się podstawowymi nawykami w pracy z komputerem
3,5Student wykazuje się ponad podstawowymi nawykami w pracy z komputerem
4,0Student wykazuje się dobrymi nawykami w pracy z komputerem
4,5Student wykazuje się ponad dobrymi nawykami w pracy z komputerem
5,0Student wykazuje się bardzo dobrymi nawykami w pracy z komputerem

Literatura podstawowa

  1. Marek Cieciura, Podstawy Technologii Informacyjnych z przykładami zastosowań, Wydaw. VIZJA PRESS&IT SP.z o.o., Warszawa, 2006
  2. Włodzimierz Gogołek, Technologie informacyjne mediów, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa, 2005
  3. Aleksander Bremer, Mirosław Sławik, @bc użytkownika komputera, Videograf Edukacja Sp. z o. o., Chorzów, 2006
  4. Seria książek wspomagających przygotowanie do egzaminów ECDL, 2011
  5. Książki wydawnictwa Microsoft Press, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Witold Sikorski, Podstawy technik informatycznych, 2011
  2. Zdzisław Nowakowski, Użytkowanie komputerów, 2011
  3. Mirosława Kopertowska, Przetwarzanie tekstów, 2011
  4. Mirosława Kopertowska, Arkusze kalkulacyjne, 2011
  5. Mirosława Kopertowska, Bazy danych, 2011
  6. Mirosława Kopertowska, Grafika menedżerska i prezentacyjna, 2011
  7. Adam Wojciechowski, Usługi w sieciach informatycznych, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Rozróżnianie i stosowanie i przygotowanie grafik komputerowych komputerowych zależności od potrzeb4
T-L-2Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych.6
T-L-3Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami8
T-L-4Przygotowanie i opracowanie prezentacji na zadany temat8
T-L-5Zapoznanie z bazami danych4
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Samodzielne studiowanie zagadnień ćwiczeniowych30
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_A03_W01Podwyższenie poziomu wiedzy użytkownika komputera na poziomie advenced ECDL
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W11ma uporządkowaną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, obejmującą podstawy technik informatycznych, przetwarzanie tekstów, arkusze kalkulacyjne, bazy danych, grafikę menadżerską/prezentacyjną, usługi w sieciach informatycznych, wyszukiwanie i przetwarzanie danych, komputerowe systemy wspomagania decyzji, niezbędną do korzystania z nowoczesnych technologii informatycznych w obszarze produkcji rolniczej i leśnej;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie umiejętności doboru odpowiedniej technologii informacyjnej w zależności od potrzeb
C-2Usystematyzowanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnej
C-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi
Treści programoweT-L-3Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami
T-L-2Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych.
T-L-1Rozróżnianie i stosowanie i przygotowanie grafik komputerowych komputerowych zależności od potrzeb
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
M-2Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na poziomie advenced ECDL
3,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości ani źródła.
3,5Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości.
4,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości.
4,5Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości.
5,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_A03_W02Wzrost wydajności w związku z wykorzystaniem TI
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W11ma uporządkowaną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, obejmującą podstawy technik informatycznych, przetwarzanie tekstów, arkusze kalkulacyjne, bazy danych, grafikę menadżerską/prezentacyjną, usługi w sieciach informatycznych, wyszukiwanie i przetwarzanie danych, komputerowe systemy wspomagania decyzji, niezbędną do korzystania z nowoczesnych technologii informatycznych w obszarze produkcji rolniczej i leśnej;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie umiejętności doboru odpowiedniej technologii informacyjnej w zależności od potrzeb
Treści programoweT-L-3Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami
T-L-2Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych.
T-L-4Przygotowanie i opracowanie prezentacji na zadany temat
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
M-2Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej
S-1Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI
3,0Student posiada podstawową wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, ale nie potrafi jej zastosować.
3,5Student posiada wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym.
4,0Student posiada wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją swobodnie zastosować.
4,5Student posiada zaawansowaną wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym.
5,0Student posiada zaawansowaną wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, potrafi ją swobodnie zastosować.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_A03_U01Umożliwienie lepszego wykorzystania nakładów na TI
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U04potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu;
TRL_1A_U05posługuje się nowoczesnymi technologiami informatycznymi w obszarze pro-dukcji rolniczej i leśnej;
TRL_1A_U29właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich;
TRL_1A_U30potrafi przygotować i zrealizować eksperymenty, w tym symulacje komputero-we, oraz wyciągać wnioski z ich wyników;
TRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie umiejętności doboru odpowiedniej technologii informacyjnej w zależności od potrzeb
C-2Usystematyzowanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnej
C-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi
Treści programoweT-L-3Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami
T-L-5Zapoznanie z bazami danych
T-L-2Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych.
T-L-4Przygotowanie i opracowanie prezentacji na zadany temat
T-L-1Rozróżnianie i stosowanie i przygotowanie grafik komputerowych komputerowych zależności od potrzeb
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
M-2Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej
S-1Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej
3,5Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej
4,0Student posiada dobre umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej
4,5Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_A03_K01Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K03rozumie potrzebę przedstawiania w sposób prosty zagadnień inżynierii rolniczej na szerokim forum społecznym;
TRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
TRL_1A_K07potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie umiejętności doboru odpowiedniej technologii informacyjnej w zależności od potrzeb
C-2Usystematyzowanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnej
C-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi
Treści programoweT-L-3Przygotowanie arkuszy kalkulacyjnych zgodnie z potrzebami
T-L-5Zapoznanie z bazami danych
T-L-2Przetwarzanie tekstów (skład), wstawianie grafiki, tabel i wzorów matematycznych.
T-L-4Przygotowanie i opracowanie prezentacji na zadany temat
T-L-1Rozróżnianie i stosowanie i przygotowanie grafik komputerowych komputerowych zależności od potrzeb
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
M-2Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej
S-1Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi posługiwać się komputerem
3,0Student wykazuje się podstawowymi nawykami w pracy z komputerem
3,5Student wykazuje się ponad podstawowymi nawykami w pracy z komputerem
4,0Student wykazuje się dobrymi nawykami w pracy z komputerem
4,5Student wykazuje się ponad dobrymi nawykami w pracy z komputerem
5,0Student wykazuje się bardzo dobrymi nawykami w pracy z komputerem