Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: technologia i żywienie

Sylabus przedmiotu Hotelarstwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Hotelarstwo
Specjalność żywienie człowieka i dietetyka
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Czerniejewska-Surma <Barbara.Czerniejewska-Surma@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marek Szczygielski <Marek.Szczygielski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 13 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 13 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Otrzymanie zaliczenia z technologii informacyjnej, ekonomiki i zarządzania, czlowiek w procesie pracy, marketing

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Posiada wiedzę z zakresu historii i rozwoju hotelarstwa na świecie. Zna rodzaje obiektów hotelarskich i ich kategoryzację. Zna zasady zarządzania obiektami hotelarskimi i struktury organizacyjne hotelarstwa w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem działu restauracyjnego
C-2Posiada wiedzę z zakresu historii i rozwoju hotelarstwa na świecie. Zna rodzaje obiektów hotelarskich i ich kategoryzację. Zna zasady zarządzania obiektami hotelarskimi i struktury organizacyjne hotelarstwa w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniemdziałalności gastronomicznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wyposażenie techniczne hotelu, ze szczególnym uwzględnieniem działu gastronomicznego.2
T-L-2Rodzaje i metody obsługi gości.2
T-L-3Organizowanie pracy i zasady obsługi bufetowej, barowej i samoobsługi.2
T-L-4Typy przyjęć okolicznościowych.2
T-L-5Technika pracy recepcji hotelowej i służby pięter.2
T-L-6Zasady etyki i kultury zawodowej oraz komunikacji międzyludzkiej.2
T-L-7Kolokwium zaliczeniowe.1
13
wykłady
T-W-1Zwyczaje i ogólne zasady obowiązujące w hotelarstwie i w gastronomii hotelowej. Zasady etyczne pracy w hotelach.2
T-W-2Hotelarstwo w Polsce i na świecie. Hotelarstwo komunikacyjne. Catering.1
T-W-3Charakterystyka obiektów hotelarskich, w tym gastronomicznych.1
T-W-4Kategoryzacja obiektów hotelarskich, podział, charakterystyka usług hotelarskich, ze szczególnym uwzględnieniem usług gastronomicznych2
T-W-5Zarządzanie obiektem hotelowym oraz poszczególnymi jego działami, ze szczególnym uwzględnieniem działu gastronomii hotelowej4
T-W-6Dokumentacja hotelowa w poszczególnych działach.2
T-W-7Struktura organizacyjna w hotelarstwie, międzynarodowe systemy, łańcuchy hotelowe, grupy markowe; nowe trendy w hotelarstwie. Podsumowanie1
13

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach13
A-L-2Studiowanie literatury naukowej6
A-L-3Konsultacje4
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia7
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach13
A-W-2Studiowanie literatury naukowej6
A-W-3Konsultacje4
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia7
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej, metody eksponujące: prezentacja filmów instruktażowych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Oceny cząstkowe za realizację poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_PO1-1zcid_W01
Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej
TZiZ_1A_W21R1A_W09InzA_W04C-2T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2
TZiZ_1A_PO1-1zcid_W02
Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa
TZiZ_1A_W22R1A_W04, R1A_W07C-2T-L-6, T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_PO1-1zcid_U01
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem
TZiZ_1A_U02R1A_U02C-2T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_PO1-1zcid_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole
TZiZ_1A_K03R1A_K02, R1A_K03, R1A_K05InzA_K02C-2T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2
TZiZ_1A_PO1-1zcid_K02
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa
TZiZ_1A_K05R1A_K08C-2T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_PO1-1zcid_W01
Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej
2,0Student nie zna ogólnych zasad tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej
3,0Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu dostatecznym
3,5Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu dobrym
4,5Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu ponad dobrym
5,0Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu bardzo dobrym
TZiZ_1A_PO1-1zcid_W02
Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa
3,0Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu ponad dobrym
5,0Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_PO1-1zcid_U01
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem
2,0Student nie potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, nie umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem
3,0Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu dobrym
4,5Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu ponad dobrym
5,0Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_PO1-1zcid_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole
3,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w stopniu dostatecznym
3,5Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w ponad dostatecznym
4,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w stopniu dobrym
4,5Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w stopniu ponad dobrym
5,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w bardzo dobrym
TZiZ_1A_PO1-1zcid_K02
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa
2,0Student nie potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa
3,0Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa w stopniu dobrym
4,5Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa w stopniu ponad dobrym
5,0Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Oparka S., Organizacja i technika pracy w hotelarstwie, PZH, Warszawa, 2005
  2. Tulibacki T., Międzynarodowe systemy hotelowe, WSHGiT, Warszawa, 2005
  3. Knowles T., Zarządzanie hotelarstwem i gastronomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2001
  4. Praca zbiorowa, Organizacje i technika pracy w hotelarstwie, Polskie Zrzeszenie Hoteli, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Tulibacki T., Organizacja i zarządzanie hotelarstwem, Wyższa Szkoła Hotelarstwa Gastronomii i Turystyki, Warszawa, 2005
  2. Czasopismo, Hotelarz, Rynek turystyczny, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wyposażenie techniczne hotelu, ze szczególnym uwzględnieniem działu gastronomicznego.2
T-L-2Rodzaje i metody obsługi gości.2
T-L-3Organizowanie pracy i zasady obsługi bufetowej, barowej i samoobsługi.2
T-L-4Typy przyjęć okolicznościowych.2
T-L-5Technika pracy recepcji hotelowej i służby pięter.2
T-L-6Zasady etyki i kultury zawodowej oraz komunikacji międzyludzkiej.2
T-L-7Kolokwium zaliczeniowe.1
13

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zwyczaje i ogólne zasady obowiązujące w hotelarstwie i w gastronomii hotelowej. Zasady etyczne pracy w hotelach.2
T-W-2Hotelarstwo w Polsce i na świecie. Hotelarstwo komunikacyjne. Catering.1
T-W-3Charakterystyka obiektów hotelarskich, w tym gastronomicznych.1
T-W-4Kategoryzacja obiektów hotelarskich, podział, charakterystyka usług hotelarskich, ze szczególnym uwzględnieniem usług gastronomicznych2
T-W-5Zarządzanie obiektem hotelowym oraz poszczególnymi jego działami, ze szczególnym uwzględnieniem działu gastronomii hotelowej4
T-W-6Dokumentacja hotelowa w poszczególnych działach.2
T-W-7Struktura organizacyjna w hotelarstwie, międzynarodowe systemy, łańcuchy hotelowe, grupy markowe; nowe trendy w hotelarstwie. Podsumowanie1
13

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach13
A-L-2Studiowanie literatury naukowej6
A-L-3Konsultacje4
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia7
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach13
A-W-2Studiowanie literatury naukowej6
A-W-3Konsultacje4
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia7
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_PO1-1zcid_W01Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W21Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości oraz podstaw rachunkowości.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Posiada wiedzę z zakresu historii i rozwoju hotelarstwa na świecie. Zna rodzaje obiektów hotelarskich i ich kategoryzację. Zna zasady zarządzania obiektami hotelarskimi i struktury organizacyjne hotelarstwa w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniemdziałalności gastronomicznej.
Treści programoweT-W-2Hotelarstwo w Polsce i na świecie. Hotelarstwo komunikacyjne. Catering.
T-W-3Charakterystyka obiektów hotelarskich, w tym gastronomicznych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej, metody eksponujące: prezentacja filmów instruktażowych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Oceny cząstkowe za realizację poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna ogólnych zasad tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej
3,0Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu dostatecznym
3,5Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu dobrym
4,5Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu ponad dobrym
5,0Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_PO1-1zcid_W02Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W22Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W07ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
Cel przedmiotuC-2Posiada wiedzę z zakresu historii i rozwoju hotelarstwa na świecie. Zna rodzaje obiektów hotelarskich i ich kategoryzację. Zna zasady zarządzania obiektami hotelarskimi i struktury organizacyjne hotelarstwa w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniemdziałalności gastronomicznej.
Treści programoweT-L-6Zasady etyki i kultury zawodowej oraz komunikacji międzyludzkiej.
T-W-1Zwyczaje i ogólne zasady obowiązujące w hotelarstwie i w gastronomii hotelowej. Zasady etyczne pracy w hotelach.
T-W-2Hotelarstwo w Polsce i na świecie. Hotelarstwo komunikacyjne. Catering.
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej, metody eksponujące: prezentacja filmów instruktażowych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Oceny cząstkowe za realizację poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa
3,0Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu ponad dobrym
5,0Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_PO1-1zcid_U01Potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-2Posiada wiedzę z zakresu historii i rozwoju hotelarstwa na świecie. Zna rodzaje obiektów hotelarskich i ich kategoryzację. Zna zasady zarządzania obiektami hotelarskimi i struktury organizacyjne hotelarstwa w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniemdziałalności gastronomicznej.
Treści programoweT-L-6Zasady etyki i kultury zawodowej oraz komunikacji międzyludzkiej.
T-L-1Wyposażenie techniczne hotelu, ze szczególnym uwzględnieniem działu gastronomicznego.
T-L-2Rodzaje i metody obsługi gości.
T-L-3Organizowanie pracy i zasady obsługi bufetowej, barowej i samoobsługi.
T-L-4Typy przyjęć okolicznościowych.
T-L-5Technika pracy recepcji hotelowej i służby pięter.
T-L-7Kolokwium zaliczeniowe.
T-W-1Zwyczaje i ogólne zasady obowiązujące w hotelarstwie i w gastronomii hotelowej. Zasady etyczne pracy w hotelach.
T-W-2Hotelarstwo w Polsce i na świecie. Hotelarstwo komunikacyjne. Catering.
T-W-3Charakterystyka obiektów hotelarskich, w tym gastronomicznych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej, metody eksponujące: prezentacja filmów instruktażowych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Oceny cząstkowe za realizację poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, nie umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem
3,0Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu dobrym
4,5Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu ponad dobrym
5,0Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_PO1-1zcid_K01Ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz określić priorytety służące realizacji określonych zadań.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Posiada wiedzę z zakresu historii i rozwoju hotelarstwa na świecie. Zna rodzaje obiektów hotelarskich i ich kategoryzację. Zna zasady zarządzania obiektami hotelarskimi i struktury organizacyjne hotelarstwa w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniemdziałalności gastronomicznej.
Treści programoweT-L-6Zasady etyki i kultury zawodowej oraz komunikacji międzyludzkiej.
T-L-1Wyposażenie techniczne hotelu, ze szczególnym uwzględnieniem działu gastronomicznego.
T-L-2Rodzaje i metody obsługi gości.
T-L-3Organizowanie pracy i zasady obsługi bufetowej, barowej i samoobsługi.
T-L-4Typy przyjęć okolicznościowych.
T-L-5Technika pracy recepcji hotelowej i służby pięter.
T-L-7Kolokwium zaliczeniowe.
T-W-1Zwyczaje i ogólne zasady obowiązujące w hotelarstwie i w gastronomii hotelowej. Zasady etyczne pracy w hotelach.
T-W-2Hotelarstwo w Polsce i na świecie. Hotelarstwo komunikacyjne. Catering.
T-W-3Charakterystyka obiektów hotelarskich, w tym gastronomicznych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej, metody eksponujące: prezentacja filmów instruktażowych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Oceny cząstkowe za realizację poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole
3,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w stopniu dostatecznym
3,5Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w ponad dostatecznym
4,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w stopniu dobrym
4,5Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w stopniu ponad dobrym
5,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_PO1-1zcid_K02Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Posiada wiedzę z zakresu historii i rozwoju hotelarstwa na świecie. Zna rodzaje obiektów hotelarskich i ich kategoryzację. Zna zasady zarządzania obiektami hotelarskimi i struktury organizacyjne hotelarstwa w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniemdziałalności gastronomicznej.
Treści programoweT-L-6Zasady etyki i kultury zawodowej oraz komunikacji międzyludzkiej.
T-L-1Wyposażenie techniczne hotelu, ze szczególnym uwzględnieniem działu gastronomicznego.
T-L-2Rodzaje i metody obsługi gości.
T-L-3Organizowanie pracy i zasady obsługi bufetowej, barowej i samoobsługi.
T-L-4Typy przyjęć okolicznościowych.
T-L-5Technika pracy recepcji hotelowej i służby pięter.
T-L-7Kolokwium zaliczeniowe.
T-W-1Zwyczaje i ogólne zasady obowiązujące w hotelarstwie i w gastronomii hotelowej. Zasady etyczne pracy w hotelach.
T-W-2Hotelarstwo w Polsce i na świecie. Hotelarstwo komunikacyjne. Catering.
T-W-3Charakterystyka obiektów hotelarskich, w tym gastronomicznych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej, metody eksponujące: prezentacja filmów instruktażowych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Oceny cząstkowe za realizację poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa
3,0Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa w stopniu dobrym
4,5Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa w stopniu ponad dobrym
5,0Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie hotelarstwa w stopniu bardzo dobrym