Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZiZ_1A_C20tiz_U01 | Potrafi scharakteryzować rasy, gatunki drobiu, dokonać podziału tuszy, określić wady, dokonać charakterystyki jakościowo-technologicznej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZiZ_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
TZiZ_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
TZiZ_1A_U03 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym. |
TZiZ_1A_U06 | Posługuje się poprawną nomenklaturą i terminologią chemiczną potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz. 1,2,8, |
TZiZ_1A_U17 | Potrafi scharakteryzować, ocenić i sklasyfikować surowce pochodzenia roślinnego, zwierzęcego i produkty uboczne, określić zachodzące w nich przemiany i oszacować ich przydatność technologiczną. |
TZiZ_1A_U18 | Potrafi zaplanować proces produkcyjny przetworów spożywczych i skalkulować koszty ich wytwarzania. |
TZiZ_1A_U19 | Potrafi zaprojektować produkt spożywczy o pożądanej charakterystyce z uwzględnieniem rachunku ekonomicznego. |
TZiZ_1A_U20 | Potrafi podejmować działania mające na celu rozwiązywanie problemów techniczno-technologicznych w przetwórstwie surowców żywnościowych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Zna wady i zalety podejmowanych działań. |
TZiZ_1A_U22 | Potrafi dobrać odpowiedni rodzaj opakowania i system pakowania, oraz wybrać dla danych warunków najlepszą metodę zabezpieczenia surowców i produktów spożywczych. |
TZiZ_1A_U24 | Stosuje zasady bhp i higieny pracy. |
TZiZ_1A_U25 | Potrafi przy formułowaniu, rozwiązywaniu problemów technologicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne w tym, środowiskowe, ekonomiczne i prawne. |
TZiZ_1A_U27 | Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu technologicznego związanego z przetwórstwem żywności. |
TZiZ_1A_U28 | Potrafi zaprojektować linie technologiczne dobierając adekwatne do danego procesu maszyny i urządzenia. |
TZiZ_1A_U29 | Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy i umiejętności dotyczących charakterystyki gatunków i ras drobiu, zarys ich anatomii. |
---|
C-2 | Przekazanie wiedzy i umiejętności związanej z podziałem tuszek, charakterystyką jakościową i przydatnością technologiczną mięsa drobiowego z uwzględnieniem kierunków zagospodarowania. |
Treści programowe | T-L-1 | Ćwiczenie wprowadzające, regulamin, zasady BHP. |
---|
T-L-2 | Podział tuszek drobiowych, porównwnie przydatności technologicznej części tuszek. |
T-L-3 | Wady tuszek drobiowych. |
T-L-4 | Mięso drobiowe surowe i mrożone. Porównwnie jakościowe. |
T-L-5 | Wpływ różnych dodatków i obróbki cieplnej na właściwości drobiowego farszu kiełbasianego i wyrobów garmażeryjnych. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne w grupach (eksperyment/obserwacja), sprawozdanie z przebiegu ćwiczeń poparte wnioskami. |
---|
M-3 | Ćwiczenie projektowe - pokaz, dyskusja, metoda projektów. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie ocen cząstkowych z kolokwiów sprawdzających bieżącą wiedzę z danego ćwiczenia oraz aktywności na zajęciach. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wykonać prostych czynności związanych z podziałem tuszy, charakterystyką jakościowo-technologiczną mięsa drobiowego. |
3,0 | Potrafi wykonać niektóre czynności związane z podziałem tuszy, charakterystyką jakościowo-technologiczną mięsa drobiowego. Potrafi opracować w prosty sposób uzyskane wyniki przy dużej pomocy prowadzącego. |
3,5 | Potrafi wykonać niektóre czynności związane z podziałem tuszy, charakterystyką jakościowo-technologiczną mięsa drobiowego. Potrafi opracować uzyskane wyniki z pomocą prowadzącego. |
4,0 | Potrafi wykonać zadane ćwiczenia praktyczne i opracować ich rezultaty z niewielką pomocą prowadzącego. |
4,5 | Potrafi samodzielnie wykonać zadane ćwiczenie praktyczne. Potrafi dokonać jego oceny z niewielką pomocą prowadzącego. |
5,0 | Student bez żadnej pomocy wykonuje, opisuje, analizuje zadane ćwiczenie w sposób bezbłędny. |