Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria produkcji w Przemyśle 4.0 (S1)

Sylabus przedmiotu Staż programowy 4:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria produkcji w Przemyśle 4.0
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Staż programowy 4
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Produkcją
Nauczyciel odpowiedzialny Michał Dolata <Michal.Dolata@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Emilia Bachtiak-Radka <Emilia.Bachtiak-Radka@zut.edu.pl>, Michał Dolata <Michal.Dolata@zut.edu.pl>, z przemysłu Osoba <itm@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR7 380 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu podstaw konstrukcyjnego i technologicznego przygotowania produkcji oraz wiedza z zakresu podstaw zarządzania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy o procedurach auditowania procesów w przedsiebiorstwie. Posiada wiedzę o metodach i narzędziach doskonalenia dla wybranego procesu.
C-2Nabycie umiejętności przeprowadzania procedury auditowania procesów w przedsiebiorstwie, posługiwania się odpowiednimi metodami i narzędziami doskonalenia dla wybranego procesu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Auditowanie procesów w przedsiębiorstwie.6
T-PR-2Metody i narzędzia doskonalenia procesów, w tym metody szupłego zarżdzania zwiazane procesami głownymi, jak również pomocniczymi.6
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Udział w stażu360
A-PR-2Konsultacje z opiekunem stażu20
380

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład ukierunkowany na wyjaśnianie roli analizy decyzyjnej w planowaniu operatywnym i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej.
M-2Projekty polegające na zespołowym rozwiązywaniu zadań problemowych, wymagających analizy decyzyjnej w planowaniu i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocenianie postępów podczas realizacji projektów oraz umiejętności rozwiązywania zadań problemowych w zakresie planowania operatywnego i sterowania przebiegiem procesu produkcji.
S-2Ocena formująca: Ocenianie zespołowego przygotowania i prezentacji wybranych problemów z zakresu standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej i seryjnej.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny obejmujący w sposób syntetyczny materiał wykładów i projektów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPP4_1P_P04_W01
Student zna procedury auditowania procesów w przedsiebiorstwie. Posiada wiedzę o metodach i narzędziach doskonalenia dla wybranego procesu.
IPP4_1P_W03C-1, C-2T-PR-1, T-PR-2M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPP4_1P_P04_U01
Student potrafi przeprowadzić procedurę auditowania procesów w przedsiebiorstwie. Dobiera i posługuje się odpowiednimi metodami i narzędziami doskonalenia dla wybranego procesu.
IPP4_1P_U09C-2T-PR-1, T-PR-2M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPP4_1P_P04_K01
Właściwa postawa i motywacja do pracy w grupie.
IPP4_1P_K02C-1T-PR-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPP4_1P_P04_W01
Student zna procedury auditowania procesów w przedsiebiorstwie. Posiada wiedzę o metodach i narzędziach doskonalenia dla wybranego procesu.
2,0
3,0Student zna procedury auditowania procesów w przedsiebiorstwie. Potrafi opisać wybrane metody i narzędzia doskonalenia dla wybranego procesu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPP4_1P_P04_U01
Student potrafi przeprowadzić procedurę auditowania procesów w przedsiebiorstwie. Dobiera i posługuje się odpowiednimi metodami i narzędziami doskonalenia dla wybranego procesu.
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić procedurę auditowania procesów w przedsiebiorstwie. Dobiera odpowiednie metody i narzędzia doskonalenia dla wybranego procesu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPP4_1P_P04_K01
Właściwa postawa i motywacja do pracy w grupie.
2,0Ujawnia brak zdyscyplinowania w trakcie słuchania i notowania wykładów oraz prowadzenia ćwiczeń zespołowych ukierunkowanych na rozwiązywanie zadań obliczeniowych symulujących zmiany w przebiegu procesu produkcji.
3,0Ujawnia mierne zaangażowanie się w pracy zespołowej przy rozwiązywaniu zadań obliczeniowych symulujących zmiany w przebiegu procesu produkcji.
3,5
4,0Ujawnia swą aktywną rolę w zespołowym przygotowywaniu i prezentacji rozwiązań zadań na ćwiczeniach i zespołowych konsultacjach.
4,5
5,0Ujawnia własne dążenie do doskonalenia nabywanych umiejętności współpracy w zespole przy rozwiązywaniu zadań w analizie decyzyjnej w zakresie planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej oraz planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.

Literatura podstawowa

  1. Marek Brzeziński, Organizacja i sterowanie produkcją, Agencja Wydawnicza „Placet", Warszawa, 2002
  2. Banaszak Z., Kłos S., Mleczk J., Zintegrowane systemy zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2011
  3. Banaszak Z., Zarządzanie operacjami, Politechnika Zielonogórska, Zielona Góra, 1997

Literatura dodatkowa

  1. Konosala Ryszard, Zastosowanie metod sztucznej inteligencji w inżynierii produkcji, WNT, Warszawa, 2002

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Auditowanie procesów w przedsiębiorstwie.6
T-PR-2Metody i narzędzia doskonalenia procesów, w tym metody szupłego zarżdzania zwiazane procesami głownymi, jak również pomocniczymi.6
12

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Udział w stażu360
A-PR-2Konsultacje z opiekunem stażu20
380
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPP4_1P_P04_W01Student zna procedury auditowania procesów w przedsiebiorstwie. Posiada wiedzę o metodach i narzędziach doskonalenia dla wybranego procesu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPP4_1P_W03Ma wiedzę w zakresie budowy, działania oraz diagnostyki, nadzoru, eksploatacji, trwałości i niezawodności systemów produkcyjnych zgodnie z koncepcją Przemysłu 4.0.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o procedurach auditowania procesów w przedsiebiorstwie. Posiada wiedzę o metodach i narzędziach doskonalenia dla wybranego procesu.
C-2Nabycie umiejętności przeprowadzania procedury auditowania procesów w przedsiebiorstwie, posługiwania się odpowiednimi metodami i narzędziami doskonalenia dla wybranego procesu.
Treści programoweT-PR-1Auditowanie procesów w przedsiębiorstwie.
T-PR-2Metody i narzędzia doskonalenia procesów, w tym metody szupłego zarżdzania zwiazane procesami głownymi, jak również pomocniczymi.
Metody nauczaniaM-2Projekty polegające na zespołowym rozwiązywaniu zadań problemowych, wymagających analizy decyzyjnej w planowaniu i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej.
M-1Wykład ukierunkowany na wyjaśnianie roli analizy decyzyjnej w planowaniu operatywnym i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocenianie zespołowego przygotowania i prezentacji wybranych problemów z zakresu standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej i seryjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna procedury auditowania procesów w przedsiebiorstwie. Potrafi opisać wybrane metody i narzędzia doskonalenia dla wybranego procesu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPP4_1P_P04_U01Student potrafi przeprowadzić procedurę auditowania procesów w przedsiebiorstwie. Dobiera i posługuje się odpowiednimi metodami i narzędziami doskonalenia dla wybranego procesu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPP4_1P_U09Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym, potrafi planować i organizować pracę indywidualną i w zespole.
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności przeprowadzania procedury auditowania procesów w przedsiebiorstwie, posługiwania się odpowiednimi metodami i narzędziami doskonalenia dla wybranego procesu.
Treści programoweT-PR-1Auditowanie procesów w przedsiębiorstwie.
T-PR-2Metody i narzędzia doskonalenia procesów, w tym metody szupłego zarżdzania zwiazane procesami głownymi, jak również pomocniczymi.
Metody nauczaniaM-2Projekty polegające na zespołowym rozwiązywaniu zadań problemowych, wymagających analizy decyzyjnej w planowaniu i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej.
M-1Wykład ukierunkowany na wyjaśnianie roli analizy decyzyjnej w planowaniu operatywnym i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocenianie postępów podczas realizacji projektów oraz umiejętności rozwiązywania zadań problemowych w zakresie planowania operatywnego i sterowania przebiegiem procesu produkcji.
S-2Ocena formująca: Ocenianie zespołowego przygotowania i prezentacji wybranych problemów z zakresu standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej i seryjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić procedurę auditowania procesów w przedsiebiorstwie. Dobiera odpowiednie metody i narzędzia doskonalenia dla wybranego procesu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPP4_1P_P04_K01Właściwa postawa i motywacja do pracy w grupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPP4_1P_K02Jest gotowy do samodzielnego podejmowania decyzji oraz do określania priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania, a także do współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role, umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów gospodarczych, także na rzecz interesu publicznego, uwzględniając wiedzę z zakresu aspektów prawnych i ekonomicznych, jest gotowy do przyjmowania odpowiedzialności za skutki tych działań.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o procedurach auditowania procesów w przedsiebiorstwie. Posiada wiedzę o metodach i narzędziach doskonalenia dla wybranego procesu.
Treści programoweT-PR-1Auditowanie procesów w przedsiębiorstwie.
Metody nauczaniaM-2Projekty polegające na zespołowym rozwiązywaniu zadań problemowych, wymagających analizy decyzyjnej w planowaniu i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocenianie postępów podczas realizacji projektów oraz umiejętności rozwiązywania zadań problemowych w zakresie planowania operatywnego i sterowania przebiegiem procesu produkcji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ujawnia brak zdyscyplinowania w trakcie słuchania i notowania wykładów oraz prowadzenia ćwiczeń zespołowych ukierunkowanych na rozwiązywanie zadań obliczeniowych symulujących zmiany w przebiegu procesu produkcji.
3,0Ujawnia mierne zaangażowanie się w pracy zespołowej przy rozwiązywaniu zadań obliczeniowych symulujących zmiany w przebiegu procesu produkcji.
3,5
4,0Ujawnia swą aktywną rolę w zespołowym przygotowywaniu i prezentacji rozwiązań zadań na ćwiczeniach i zespołowych konsultacjach.
4,5
5,0Ujawnia własne dążenie do doskonalenia nabywanych umiejętności współpracy w zespole przy rozwiązywaniu zadań w analizie decyzyjnej w zakresie planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej oraz planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.