Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S3)

Sylabus przedmiotu Techniki multimedialne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Techniki multimedialne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie słuchaczy z zaawansowanym technikami fotograficznymi i multimedialnymi przydatnymi w prowadzeniu badań architektonicznych i urbanistycznych oraz prezentacji wyników tych badań.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Zastosowanie fotografii w badaniach naukowych1
T-S-2Budowa i typy aparatów fotograficznych1
T-S-3Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „P” i „M”)1
T-S-4Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „A” i „S”)1
T-S-5Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego (korekty i retusze)1
T-S-6Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego ( fotomontaż )1
T-S-7Tworzenie obrazów fotograficznych techniką HDR1
T-S-8Panoramy i zdjęcia sferyczne1
T-S-9Zastosowanie pokazów multimedialnych w prezentacji wyników badań naukowych1
T-S-10Narracja prezentacji i wykładów multimedialnych1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminariach10
A-S-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu15
A-S-3Samodzielne przygotowanie konspektu z seminarium celem jego zaliczenia5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda eksponująca - użycie pokazów komputerowych i filmów
M-3Metoda praktyczna - pokazy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykonanie zadania z fotografii i zaprezentowanie pokazu multimedialnego.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/B-04_W01
Z zakresu wykorzystania współczesnych technik multimedialnych do badania i prezentacji wyników badań naukowych
B_3A_W04C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9, T-S-10M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/B-04_U01
Sprawne i kreatywne korzystanie z wsółczesnych narzędzi komunikacji medialnej.
B_3A_U11C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9, T-S-10M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/B-04_K01
Student wykazuje się kreatywnością oraz etycznym i świadomym podejściem do przekazywania wiedzy innym słuchaczom.
B_3A_K07C-1T-S-1, T-S-9, T-S-10M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/B-04_W01
Z zakresu wykorzystania współczesnych technik multimedialnych do badania i prezentacji wyników badań naukowych
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/B-04_U01
Sprawne i kreatywne korzystanie z wsółczesnych narzędzi komunikacji medialnej.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/B-04_K01
Student wykazuje się kreatywnością oraz etycznym i świadomym podejściem do przekazywania wiedzy innym słuchaczom.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kelby Scott, Fotografia cyfrowa - Edycja zdjęć, Helion, Gliwice, 2013, VII
  2. Freeman Michael, HDR - zdjęcia o dużej rozpiętości tonalnej, G+J RBA, Chiny, 2010
  3. Bebicewizc-Miazga Anna, Klauziński Ernest, Góra-Klauzińska Anna, Cyfrowa fotografia panoramiczna, Helion, Gliwice, 2011
  4. Tomaszewska Aleksandra, ABC Photoshop CS6/CS6 PL, Helion, Gliwice, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Ball James, Carman Robbie, Gottshalk Matt, Harrington Richard, Filmowanie lustrzanką cyfrową, Galaktyka sp. z o.o., Łódz, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zastosowanie fotografii w badaniach naukowych1
T-S-2Budowa i typy aparatów fotograficznych1
T-S-3Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „P” i „M”)1
T-S-4Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „A” i „S”)1
T-S-5Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego (korekty i retusze)1
T-S-6Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego ( fotomontaż )1
T-S-7Tworzenie obrazów fotograficznych techniką HDR1
T-S-8Panoramy i zdjęcia sferyczne1
T-S-9Zastosowanie pokazów multimedialnych w prezentacji wyników badań naukowych1
T-S-10Narracja prezentacji i wykładów multimedialnych1
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminariach10
A-S-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu15
A-S-3Samodzielne przygotowanie konspektu z seminarium celem jego zaliczenia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/B-04_W01Z zakresu wykorzystania współczesnych technik multimedialnych do badania i prezentacji wyników badań naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_W04Ma wiedzę dotyczącą sposobów opracowywania publikacji naukowych oraz publicznej prezentacji wyników badań naukowych, a także opracowania wyników badań i naukowego wnioskowania.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z zaawansowanym technikami fotograficznymi i multimedialnymi przydatnymi w prowadzeniu badań architektonicznych i urbanistycznych oraz prezentacji wyników tych badań.
Treści programoweT-S-1Zastosowanie fotografii w badaniach naukowych
T-S-2Budowa i typy aparatów fotograficznych
T-S-3Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „P” i „M”)
T-S-4Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „A” i „S”)
T-S-5Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego (korekty i retusze)
T-S-6Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego ( fotomontaż )
T-S-7Tworzenie obrazów fotograficznych techniką HDR
T-S-8Panoramy i zdjęcia sferyczne
T-S-9Zastosowanie pokazów multimedialnych w prezentacji wyników badań naukowych
T-S-10Narracja prezentacji i wykładów multimedialnych
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda eksponująca - użycie pokazów komputerowych i filmów
M-3Metoda praktyczna - pokazy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykonanie zadania z fotografii i zaprezentowanie pokazu multimedialnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/B-04_U01Sprawne i kreatywne korzystanie z wsółczesnych narzędzi komunikacji medialnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_U11Nabywa umiejętność dyskutowania i przekazywania wiedzy, w tym zrozumiałego prezentowania swoich koncepcji oraz osiągnięć naukowych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z zaawansowanym technikami fotograficznymi i multimedialnymi przydatnymi w prowadzeniu badań architektonicznych i urbanistycznych oraz prezentacji wyników tych badań.
Treści programoweT-S-1Zastosowanie fotografii w badaniach naukowych
T-S-2Budowa i typy aparatów fotograficznych
T-S-3Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „P” i „M”)
T-S-4Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „A” i „S”)
T-S-5Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego (korekty i retusze)
T-S-6Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego ( fotomontaż )
T-S-7Tworzenie obrazów fotograficznych techniką HDR
T-S-8Panoramy i zdjęcia sferyczne
T-S-9Zastosowanie pokazów multimedialnych w prezentacji wyników badań naukowych
T-S-10Narracja prezentacji i wykładów multimedialnych
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda eksponująca - użycie pokazów komputerowych i filmów
M-3Metoda praktyczna - pokazy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykonanie zadania z fotografii i zaprezentowanie pokazu multimedialnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/B-04_K01Student wykazuje się kreatywnością oraz etycznym i świadomym podejściem do przekazywania wiedzy innym słuchaczom.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_K07Absolwent potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z zaawansowanym technikami fotograficznymi i multimedialnymi przydatnymi w prowadzeniu badań architektonicznych i urbanistycznych oraz prezentacji wyników tych badań.
Treści programoweT-S-1Zastosowanie fotografii w badaniach naukowych
T-S-9Zastosowanie pokazów multimedialnych w prezentacji wyników badań naukowych
T-S-10Narracja prezentacji i wykładów multimedialnych
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda eksponująca - użycie pokazów komputerowych i filmów
M-3Metoda praktyczna - pokazy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykonanie zadania z fotografii i zaprezentowanie pokazu multimedialnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej.
3,5
4,0
4,5
5,0