Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S3)

Sylabus przedmiotu Wykład monograficzny-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Wykład monograficzny-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 5 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień na poziomie studiów S2 lub studiów jednolitych magisterskich. Zainteresowanie pracą naukową. Znajomość języka obcego umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki doktoratu.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z wymaganiami jakie muszą być spełnione dla budownictwa energooszczędnego, proekologicznego i na zasadach zrównoważonego rozwoju.
C-2Uwrażliwienie na problemy ekologiczne w budownictwie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Paradygmat zrównoważonego rozwoju, a budownictwo proekologiczne i energooszczędne1
T-W-2Filozofia rozwoju zrównoważonego, a budownictwo na zasadach zrównoważonych, proekologiczne i energooszczędne2
T-W-3Alternatywne źródła energii, zwłaszcza energia słoneczna w budownictwie energooszczędnym1
T-W-4Budownictwo proekologiczne i metody certyfikacji budynków proekologicznych1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-W-2Bieżące utrwalanie materiału wykładowego10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład multimedialny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowanego opracowania na zadany temat

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/B-06_W01
Poznanie zasad jakie muszą być spełnione by móc określić dany typ budynku jako : energooszczędny, proekologiczny, czy spełniający zasady zrównoważonego rozwoju.
B_3A_W02C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/B-06_U01
Nabycie umiejętności rozróżniania i prawidłowego nazywania różnego typu budownictwa: zrównoważonego, proekologicznego i energooszczędnego. Posiadanie podstaw warunków, które muszą być spełnione w każdego z tych typów budownictwa. Zapoznanie się z możliwościami użycia alternatywnych źródeł energii w budownictwie
B_3A_U05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/B-06_K01
Aktywność społeczna w zakresie propagowania rozwiązań energooszczędnych w budownictwie i przyjaznych dla środowiska
B_3A_K03, B_3A_K05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/B-06_W01
Poznanie zasad jakie muszą być spełnione by móc określić dany typ budynku jako : energooszczędny, proekologiczny, czy spełniający zasady zrównoważonego rozwoju.
2,0
3,0Doktorant zna zasady zrównoważonego rozwoju i jego konsekwencje dla budownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/B-06_U01
Nabycie umiejętności rozróżniania i prawidłowego nazywania różnego typu budownictwa: zrównoważonego, proekologicznego i energooszczędnego. Posiadanie podstaw warunków, które muszą być spełnione w każdego z tych typów budownictwa. Zapoznanie się z możliwościami użycia alternatywnych źródeł energii w budownictwie
2,0
3,0Potrafi sformułować podstawowe tezy dotyczące budownictwa zrównoważonego, proekologicznego i energooszczędnego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/B-06_K01
Aktywność społeczna w zakresie propagowania rozwiązań energooszczędnych w budownictwie i przyjaznych dla środowiska
2,0
3,0Rozumie celowość działań na rzecz promocji rozwiązań energooszczędnych w budownictwie i w ochronie środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Pearce A.R., Yong H.A., Sustainable buildings and infrastructure, Routledge, London and New Jork, 2012
  2. Wołoszyn M. A., Ekorewitalizacja. Zagadnienia architektoniczne, Wyd. EXEMPLUM, Poznań, 2013

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Paradygmat zrównoważonego rozwoju, a budownictwo proekologiczne i energooszczędne1
T-W-2Filozofia rozwoju zrównoważonego, a budownictwo na zasadach zrównoważonych, proekologiczne i energooszczędne2
T-W-3Alternatywne źródła energii, zwłaszcza energia słoneczna w budownictwie energooszczędnym1
T-W-4Budownictwo proekologiczne i metody certyfikacji budynków proekologicznych1
5

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-W-2Bieżące utrwalanie materiału wykładowego10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/B-06_W01Poznanie zasad jakie muszą być spełnione by móc określić dany typ budynku jako : energooszczędny, proekologiczny, czy spełniający zasady zrównoważonego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_W02Ma zaawansowaną wiedzę o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w obszarze nauk technicznych i studiowanej dyscyplinie, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z wymaganiami jakie muszą być spełnione dla budownictwa energooszczędnego, proekologicznego i na zasadach zrównoważonego rozwoju.
C-2Uwrażliwienie na problemy ekologiczne w budownictwie.
Treści programoweT-W-1Paradygmat zrównoważonego rozwoju, a budownictwo proekologiczne i energooszczędne
T-W-2Filozofia rozwoju zrównoważonego, a budownictwo na zasadach zrównoważonych, proekologiczne i energooszczędne
T-W-3Alternatywne źródła energii, zwłaszcza energia słoneczna w budownictwie energooszczędnym
T-W-4Budownictwo proekologiczne i metody certyfikacji budynków proekologicznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowanego opracowania na zadany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant zna zasady zrównoważonego rozwoju i jego konsekwencje dla budownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/B-06_U01Nabycie umiejętności rozróżniania i prawidłowego nazywania różnego typu budownictwa: zrównoważonego, proekologicznego i energooszczędnego. Posiadanie podstaw warunków, które muszą być spełnione w każdego z tych typów budownictwa. Zapoznanie się z możliwościami użycia alternatywnych źródeł energii w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_U05Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz krytycznej ich oceny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z wymaganiami jakie muszą być spełnione dla budownictwa energooszczędnego, proekologicznego i na zasadach zrównoważonego rozwoju.
C-2Uwrażliwienie na problemy ekologiczne w budownictwie.
Treści programoweT-W-1Paradygmat zrównoważonego rozwoju, a budownictwo proekologiczne i energooszczędne
T-W-2Filozofia rozwoju zrównoważonego, a budownictwo na zasadach zrównoważonych, proekologiczne i energooszczędne
T-W-3Alternatywne źródła energii, zwłaszcza energia słoneczna w budownictwie energooszczędnym
T-W-4Budownictwo proekologiczne i metody certyfikacji budynków proekologicznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowanego opracowania na zadany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi sformułować podstawowe tezy dotyczące budownictwa zrównoważonego, proekologicznego i energooszczędnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/B-06_K01Aktywność społeczna w zakresie propagowania rozwiązań energooszczędnych w budownictwie i przyjaznych dla środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_K03Prawidłowo identyfikuje wagę pozatechnicznych aspektów działalności badawczej i projektowej oraz ocenia ich wpływ na środowisko.
B_3A_K05Uzyskuje kompetencje społeczne odnoszące się do działalności naukowo-badawczej i społecznej roli uczonego.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z wymaganiami jakie muszą być spełnione dla budownictwa energooszczędnego, proekologicznego i na zasadach zrównoważonego rozwoju.
C-2Uwrażliwienie na problemy ekologiczne w budownictwie.
Treści programoweT-W-1Paradygmat zrównoważonego rozwoju, a budownictwo proekologiczne i energooszczędne
T-W-2Filozofia rozwoju zrównoważonego, a budownictwo na zasadach zrównoważonych, proekologiczne i energooszczędne
T-W-3Alternatywne źródła energii, zwłaszcza energia słoneczna w budownictwie energooszczędnym
T-W-4Budownictwo proekologiczne i metody certyfikacji budynków proekologicznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowanego opracowania na zadany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie celowość działań na rzecz promocji rozwiązań energooszczędnych w budownictwie i w ochronie środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0