Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Żywienie człowieka - promocja zdrowia

Efekty kształcenia:

KODKompetencje społeczne
ZC_10A_K01Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za prawidłowe żywienie.
ZC_10A_K02Umiejętność nawiązania szczerego kontaktu z pacjentem.
ZC_10A_K03Umiejętność współdziałania i pracy w grupie.
ZC_10A_K04Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
ZC_10A_K05Słuchacz posiada świadomość ograniczeń swojej wiedzy i stale uaktualnia wiedzę i umiejętności zawodowe, rozumie potrzebę przygotowywania samodzielnego program edukacji żywieniowej dla wybranej grupy ludności, posiada świadomość ważności edukacji żywieniowej w utrzymaniu zdrowia.
ZC_10A_K06Ma świadomość przydatności zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu fizjologii żywienia. Ma świadomość potrzeby ustawicznego dokształcania się w zakresie metabolizmu składników odżywczych.
ZC_10A_K07Słuchacz ma świadomość ważności dokonywania pomiarów antropometrycznych i ich interpretacji w pracy z pacjentem/podopiecznym; rozumie potrzebę przedstawiania pacjentom/podopiecznym ich stanu odżywienia oraz skutków zdrowotnych przy nieprawidłowym stanie odżywienia; ma świadomość potrzeby bieżącego uczenia się podczas dalszej pracy zawodowej.
ZC_10A_K08Słuchacz ma świadomość ważności znajomości diet odchudzających, rozumie potrzebę przedstawiania pacjentom/podopiecznym możliwych skutków zdrowotnych stosowania diet, ma świadomość potrzeby bieżącego uczenia się podczas dalszej pracy zawodowej, potrafi jako edukator inspirować i organizować proces uczenia się innych osób np.: uczniów, ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje w przypadku zalecania diet odchudzających.
ZC_10A_K09Świadomość relatywności i zmienności kultury jako podstawa dobierania metod nauczania w edukacji żywieniowej.
ZC_10A_K10Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie chemii żywności, szczególnie dotyczącej lipidów (tłuszczów), sposobów ich przetwarzania i zabezpieczania, właściwości żywieniowych i prozdrowotnych ryb, a także w niektórych przypadkach zagrożeń po ich spożyciu dla zdrowia człowieka.
ZC_10A_K11Świadomość roli właściwego żywienia w kształtowaniu zdrowia jednostki i społeczeństwa oraz ochronie przed chorobami cywilizacyjnymi.
ZC_10A_K12Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących problematyki żywieniowej dotyczącej mleka i produktów mleczarskich.
ZC_10A_K13Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności spełniającej wszystkie wymagania oraz potrafi prawidłowo zidentyfikować problemy związane z zagrożeniem dobrej praktyki produkcyjnej zapewniającej właściwą jakość zdrowotną żywności. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
ZC_10A_K14Słuchacz ma świadomość ważności znajomości programów komputerowych stosowanych w pracy dietetyka, rozumie potrzebę korzystania z programów komputerowych w ocenie sposobu żywienia indywidualnego i zbiorowego, ma świadomość potrzeby bieżącego uczenia się nowych programów komputerowych w dalszej pracy zawodowej, potrafi jako edukator inspirować i organizować proces uczenia się programów komputerowych innych osób np.: uczniów.
ZC_10A_K15Ma świadomość znaczenia społecznej i zawodowej odpowiedzialności za produkcję żywności bezpiecznej wysokiej jakości.
ZC_10A_K16Jest chętny do świadomego kształtowania jakości i wartości odżywczej potraw oraz otwarty na innowacyjne rozwiązania w zakresie ich produkcji.
ZC_10A_K17Kształtuje postawę zainteresowania przyrodą, szczególnie roślinami leczniczymi i ziołami. Słuchacz odpowiedzialnie podejmuje decyzję o dobraniu odpowiedniego surowca roślinnego przy różnego rodzaju dolegliwościach.