Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_O5-2ut_U01 | Student wykorzystuje zdobyte wiadomości dotyczące funkcjonowania narządów i układów organizmu ryby, interpretuje zachodzące w nich zmiany spowodowane nieodpowiednimi warunkami środowiskowymi. Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i praktyczną, dotyczącą konieczności zapewnienia dobrostanu ryb hodowlanych, jego wpływu na fizjologię organizmu oraz powiązać je z jakością otrzymywanego surowca i produktu finalnego w przetwórstwie rybnym. Widzi konieczność stałej weryfikacji swoich umiejętności. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U01 | Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | - zapoznanie się z podstawami fizjologii ogólnej, |
---|
C-2 | - zdobycie szczegółowych wiadomości z zakresu fizjologii organizmów wodnych |
Treści programowe | T-L-1 | szczegółowe omówienie podstawowych mechanizmów fizjologicznych na podstawie filmów dydaktycznych i doświadczeń laboratoryjnych |
---|
T-W-1 | omówienie funkcjonowania układów w organizmie zwierząt wodnych i ich roli w procesach biologicznych (ukł. nerwowy, hormonalny, narządy zmysłów, krążenie, oddychanie, odżywianie, gospodarka wodno – mineralna, wydalanie, termoregulacja, rozmnażanie, wpływ stresu na wybrane gatunki hydrobiontów); |
Metody nauczania | M-2 | Wykłady informacyjne przygotowane techniką multimedialną |
---|
M-3 | pokaz metod i technik stosowanych w badaniach fizjologicznych |
M-4 | ćwiczenia laboratoryjne (wykonywanie procedur diagnostycznych - praca indywidualna i w małych zespołach) |
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: Bieżąca kontrola przygotowania się i poprawności pracy na zajęciach laboratoryjnych |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: ocena wykonania zadań laboratoryjnych związanych z treścią przedmiotu |
S-5 | Ocena podsumowująca: ocena przygotowania teoretycznego studenta z tematyki prowadzonych wykładów i ćwiczeń |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę z opanowanego materiału w stopniu podstawowym. Nie w pełni widzi powiązania miedzy innymi dziedzinami, których zakres w połączeniu z tematyką przedmiotu pozwoli na uzyskanie najlepszych surowców pochodzenia rybnego oraz odpowiedniej jakości produktu finalnego |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |