Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S1)
specjalność: towaroznawstwo żywności

Sylabus przedmiotu Organizacja wystaw i pokazów towarów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja wystaw i pokazów towarów
Specjalność towaroznawstwo żywności
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Dominika Plust <Dominika.Plust@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 26 2,00,50zaliczenie
wykładyW5 26 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiadomości z przedmiotu Estetyka w towaroznawstwie
W-2podstawowa wiedza z zakresu obsługi pakietu Microsoft Office i internetu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami zachowania konsumentów i odpowiednim planowaniem przestrzeni wystawienniczych/ sprzedażowych i różnego rodzaju imprez.
C-2Przygotowanie i prowadzenie przezentacji dotyczących oceny organizacji pokazów i wystaw towarów.
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu merchandisingu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ćwiczenia organizacyjne. Przydzielenie tematów do opracowania.2
T-L-2Projektowanie przestrzeni sprzedażowej/ wystawienniczej.6
T-L-3Planowanie ekspozycji produuktów na półkach.2
T-L-4Projektowanie witryn sklepowych.4
T-L-5Organizacja imprez.8
T-L-6Prezentacje.3
T-L-7Kolokwium zaliczeniowe.1
26
wykłady
T-W-1Psychologia zachowań konsumentów.4
T-W-2Zagospodarowanie przestrzeni sprzedażowej i wystawienniczej8
T-W-3Tworzenie witryn i wystaw.4
T-W-4Merchandising wybranych produktów żywnościowych i przemysłowych8
T-W-5Kolokwium zaliczeniowe.2
26

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach26
A-L-2przygotowanie projektu i prezentacji18
A-L-3przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego16
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach26
A-W-2przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego34
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3ćwiczenia audytoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: projekt i prezentacja
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_null_W01
Student jest w stanie scharakteryzować zachowania konsumentów w miejscu sprzedaży i zna zasady organizacji wystaw, pokazów i różnego typu imprez.
TOW_1A_W19, TOW_1A_W23S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_null_U01
Potrafi zaprojektować wystawę, pokaz, imprezę a także ocenić słabe i dobre strony stosowanych rozwiązań.
TOW_1A_U05, TOW_1A_U07, TOW_1A_U12, TOW_1A_U15S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_null_K01
Pracuje w zespole, przyjmując postawę lidera.
TOW_1A_K02, TOW_1A_K04, TOW_1A_K06, TOW_1A_K07S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_null_W01
Student jest w stanie scharakteryzować zachowania konsumentów w miejscu sprzedaży i zna zasady organizacji wystaw, pokazów i różnego typu imprez.
2,0
3,0Charakteryzuje niektóre zachowania konsumentów w miejscu soprzedaży, zna najważniejsze zasady organizacji wystaw i pokazów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_null_U01
Potrafi zaprojektować wystawę, pokaz, imprezę a także ocenić słabe i dobre strony stosowanych rozwiązań.
2,0
3,0Potrafi zaprojektować prostą wystawę lub pokaz, z trudem ocenia słabe i dobre strony stosowanych rozwiązań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_null_K01
Pracuje w zespole, przyjmując postawę lidera.
2,0
3,0Pracuje w zespole, rzadko przyjmuje pozycję lidera.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Witek L., Merchandising w małych i dużych firmach handlowych, C H Beck, 2007
  2. Allen J., Organizacja imprez, IPS, 2006
  3. Lorenc J, Skolnick L., Berger C., Czym jest projektowanie wystaw? Podręcznik projektowania., ABE Dom wydawniczy, 2008
  4. Morgan T., Merchandising. Projektowanie przestzreni sklepu, Arkady, 2008

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ćwiczenia organizacyjne. Przydzielenie tematów do opracowania.2
T-L-2Projektowanie przestrzeni sprzedażowej/ wystawienniczej.6
T-L-3Planowanie ekspozycji produuktów na półkach.2
T-L-4Projektowanie witryn sklepowych.4
T-L-5Organizacja imprez.8
T-L-6Prezentacje.3
T-L-7Kolokwium zaliczeniowe.1
26

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Psychologia zachowań konsumentów.4
T-W-2Zagospodarowanie przestrzeni sprzedażowej i wystawienniczej8
T-W-3Tworzenie witryn i wystaw.4
T-W-4Merchandising wybranych produktów żywnościowych i przemysłowych8
T-W-5Kolokwium zaliczeniowe.2
26

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach26
A-L-2przygotowanie projektu i prezentacji18
A-L-3przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego16
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach26
A-W-2przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego34
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_null_W01Student jest w stanie scharakteryzować zachowania konsumentów w miejscu sprzedaży i zna zasady organizacji wystaw, pokazów i różnego typu imprez.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W19Posiada wiedzę na temat zasad funkcjonowania różnych form usług służących zaspokajaniu materialnych i niematerialnych potrzeb człowieka. Ma wiedzę na temat organizacji i programowania usług.
TOW_1A_W23Ma wiedzę na temat oddziaływania środowiska pomiędzy towarami żywnościowymi i nieżywnościowymi oraz pomiędzy środowiskiem a człowiekiem.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami zachowania konsumentów i odpowiednim planowaniem przestrzeni wystawienniczych/ sprzedażowych i różnego rodzaju imprez.
Treści programoweT-W-1Psychologia zachowań konsumentów.
T-W-2Zagospodarowanie przestrzeni sprzedażowej i wystawienniczej
T-W-3Tworzenie witryn i wystaw.
T-W-4Merchandising wybranych produktów żywnościowych i przemysłowych
T-L-2Projektowanie przestrzeni sprzedażowej/ wystawienniczej.
T-L-3Planowanie ekspozycji produuktów na półkach.
T-L-4Projektowanie witryn sklepowych.
T-L-5Organizacja imprez.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-3ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna w trakcie zajęć
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Charakteryzuje niektóre zachowania konsumentów w miejscu soprzedaży, zna najważniejsze zasady organizacji wystaw i pokazów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_null_U01Potrafi zaprojektować wystawę, pokaz, imprezę a także ocenić słabe i dobre strony stosowanych rozwiązań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U05Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne dotyczące studiowanego kierunku
TOW_1A_U07Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
TOW_1A_U12Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
TOW_1A_U15Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami zachowania konsumentów i odpowiednim planowaniem przestrzeni wystawienniczych/ sprzedażowych i różnego rodzaju imprez.
C-2Przygotowanie i prowadzenie przezentacji dotyczących oceny organizacji pokazów i wystaw towarów.
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu merchandisingu
Treści programoweT-W-2Zagospodarowanie przestrzeni sprzedażowej i wystawienniczej
T-W-3Tworzenie witryn i wystaw.
T-W-4Merchandising wybranych produktów żywnościowych i przemysłowych
T-W-5Kolokwium zaliczeniowe.
T-L-1Ćwiczenia organizacyjne. Przydzielenie tematów do opracowania.
T-L-2Projektowanie przestrzeni sprzedażowej/ wystawienniczej.
T-L-3Planowanie ekspozycji produuktów na półkach.
T-L-4Projektowanie witryn sklepowych.
T-L-5Organizacja imprez.
T-L-6Prezentacje.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zaprojektować prostą wystawę lub pokaz, z trudem ocenia słabe i dobre strony stosowanych rozwiązań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_null_K01Pracuje w zespole, przyjmując postawę lidera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K02Wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania.
TOW_1A_K04Umie przyjąć postawę lidera. Ma świadomość znaczenia zawodowej i etycznej odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego towaroznawstwa i usług.
TOW_1A_K06Jest przygotowany do bycia aktywnym w życiu społecznym i zawodowym.
TOW_1A_K07Umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych uwzględniając aspekty prawne i ekonomiczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie i prowadzenie przezentacji dotyczących oceny organizacji pokazów i wystaw towarów.
Treści programoweT-L-1Ćwiczenia organizacyjne. Przydzielenie tematów do opracowania.
T-L-2Projektowanie przestrzeni sprzedażowej/ wystawienniczej.
T-L-3Planowanie ekspozycji produuktów na półkach.
T-L-4Projektowanie witryn sklepowych.
T-L-5Organizacja imprez.
T-L-6Prezentacje.
Metody nauczaniaM-2metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pracuje w zespole, rzadko przyjmuje pozycję lidera.
3,5
4,0
4,5
5,0