Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_O8-2tz_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinie posiadać umiejętność analizowania cyklu życia danego produktu, zaprezentować etapy i fazy wykonywania analizy. Powinien umieć analizować i interpretować standardy ISO serii 14000. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U04 | Umie dokonać identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkt, produkcję i jakość oraz wykazuje się znajomością zastosowania rutynowych technik inżynierskich do kierunku i profilu studiów. |
---|
TOW_1A_U11 | Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań. |
TOW_1A_U13 | Wykazuje zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Opanowanie przez studenta wiedzy z zakresu pojęcia, metodologii cyklu trwania produktu a także działań normalizacyjnych związanych ze środowiskową oceną cyklu życia wyrobu. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Wprowadzenie: tematyka ćwiczeń, podział na grupy, system zaliczania |
---|
T-L-2 | Normalizacja produktów przyjaznych dla środowiska- standardy ISO serii 14000 - analiza i opracowanie wybranych norm dotyczących LCA |
T-L-3 | Cykl życia aluminiowej puszki do napojów przykład wykorzystania programu SIMAPRO 5.0 do wyznaczanie ekowskaźników. |
T-L-5 | Analiza cyklu życia wybrangego produktu. Opracowanie schematu cyklu trwania wybranego produktu |
Metody nauczania | M-3 | Metody podające: objaśnienie, opis |
---|
M-4 | Metody aktywizujące - metoda sytuacyjna, metoda przypadków, burza mózgów |
M-5 | Metody praktyczne - pokaz, ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Obserwacja ciagła w trakcie zajęć dydaktycznych |
---|
S-3 | Ocena formująca: Ocena sprawozdań z przebiegu ćwiczeń |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studentów końcowej prezentacji dotyczącej przedmiotu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności analizowania zadanego zagadnienia i jego interpretacji. Nie potrafi wyciągać wniosków końcowych. |
3,0 | Student posiada umiejętności częściowego analizowania zadanego zagadnienia i jego częściowej interpretacji. Tworzy wnioski końcowe z udziałem prowadzącego. |
3,5 | Student posiada umiejętności analizowania zadanego zagadnienia i jego interpretacji. Podejmuje próbę samodzielnego tworzenia wnioskówi końcowych. |
4,0 | Student posiada umiejętności analizowania zadanego zagadnienia i jego interpretacji. Samodzielnie tworzy wnioski końcowe . |
4,5 | Student posiada umiejętności szybkiego analizowania zadanego zagadnienia i jego interpretacji. Samodzielnie tworzy wnioski końcowe. |
5,0 | Student posiada umiejętności szybkiego analizowania zadanego zagadnienia i jego doskonałej interpretacji. Samodzielnie tworzy wnioski końcowe i wygłasza je na forum.. |