Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_B5_U01 | Student potrafi wykonać pomiary fizyczne oraz opracować wyniki pomiarów i wyciągnąć wnioski. Zna wielkości fizyczne oraz ich jednostki w układzie SI i potrafi je przeliczać. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U01 | Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów. |
---|
TOW_1A_U11 | Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Zapoznanie studentów z niektórymi przyrządami pomiarowymi i wykorzystaniem ich w doświadczeniach fizycznych. |
---|
C-3 | Zapoznanie studentów z oceną jakości pomiaru fizycznego. |
C-4 | Kształtowanie umiejętności interpretacji wyników przeprowadzonych doświadczeń fizycznych. |
Treści programowe | T-L-1 | Wprowadzenie do ćwiczeń; ocena jakości wyników doświadczeń - obliczanie niepewności pomiaru metodą standardową. |
---|
T-L-2 | Ćwiczenia z mechaniki. |
T-L-3 | Ćwiczenia z termodynamiki. |
T-L-4 | Ćwiczenia z elektryczności. |
T-L-5 | Ćwiczenia z refraktometrii/polarymetrii. |
T-L-6 | Ćwiczenia ze spektrofotometrii. |
T-L-7 | Zaliczenie ćwiczeń. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne (praca w zespołach). |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwia sprawdzające wiedzę związaną z wykonanymi doświadczeniami. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wykonać żadnego pomiaru fizycznego i nie zna żadnych jednostek SI. |
3,0 | Student potrafi przy pomocy nauczyciela wykonać pomiary fizyczne i opracować wyniki pomiarów, zna niektóre wielkości fizyczne i ich jednostki w układzie SI. |
3,5 | Student potrafi samodzielnie wykonać pomiary fizyczne, a przy pomocy nauczyciela opracować wyniki pomiarów; zna podstawowe wielkości fizyczne i ich jednostki w układzie SI. |
4,0 | Student potrafi samodzielnie wykonać pomiary fizyczne oraz opracować wyniki pomiarów. Zna wielkości fizyczne oraz ich jednostki w układzie SI. |
4,5 | Student potrafi samodzielnie wykonać wymagane doświadczenia fizyczne, samodzielnie opracować wyniki pomiarów i sformułować wnioski. Zna wielkości fizyczne oraz ich jednostki w układzie SI, potrafi je zdefiniować. |
5,0 | Student potrafi samodzielnie wykonać wymagane doświadczenia fizyczne, samodzielnie i poprawnie opracować wyniki pomiarów, przeanalizować je i wyciągnąć właściwe wnioski. Doskonale zna większość najważniejszych wielkości fizycznych i ich jednostki SI, potrafi je zdefiniować, a także sprawnie przeliczać. |