Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_O7-1ut_U01 | umie wskazać typowy dla okreslonego produktu kierunek badań pozwalających na okreslenie jego bezpieczeństwa zdrowotnego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U04 | Umie dokonać identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkt, produkcję i jakość oraz wykazuje się znajomością zastosowania rutynowych technik inżynierskich do kierunku i profilu studiów. |
---|
TOW_1A_U12 | Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy, umiejetnosci i kompetencji dotyczących zagrożeń mikrobiologicznych dla bezpieczeństwa zdrowotnego zywności, związku z rodzajem i źródłem surowca oraz sposobówi skutecznej redukcji/eliminacji zagrożen. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Zywność jako nośnik różnego rodzaju zagrożeń dla zdrowia konsumenta |
---|
T-W-4 | obowiązujące przepisy i kryteria dotyczące bezpieczeństwa mikrobiologicznego zywności |
T-L-3 | Ocena jakości mikrobiologicznej wody technologicznej metodą filtrów membranowych oraz przy pomocy miana i NPL |
T-L-5 | Bakterie wskaźnikowe (wskaźnik higieny procesu produkcji żywności – bakterie z grupy coli, enterokoki). Metody oznaczania |
T-L-7 | Drobnoustroje chorobotwórcze: Gronkowce koagulazo-dodatnie. Postępowanie przy badaniu żywności w kierunku gronkowców i ich identyfikacja |
T-L-8 | Drobnoustroje chorobotwórcze: Salmonella. Postępowanie przy badaniu żywności w kierunku Salmonella, identyfikacja biochemiczna i serologiczna |
T-L-9 | Izolacja i identyfikacja Listeria monocytogenes |
Metody nauczania | M-1 | wykłady z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
---|
M-2 | praca indywidualna i w grupach na zajęciach laboratoryjnych |
M-3 | odczyty i interetacja wynikow, dyskusja tematyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena umiejętności i biegłości w ukierunkowanej analizie mikrobiologicznej |
---|
S-2 | Ocena formująca: pisemne zaliczanie bloków tematycznych z przerobionego zakresu |
S-4 | Ocena formująca: egzamin testowy |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | wiedza na temat związku przyczynowo-skutkowego miedzy obecnością chorobotwórczego czynnika, szkodliwego metabolitu, niedozwolonej pozostałości w zywności a rodzaju zagrożenia na poziomie dostatecznym |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |