Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_C14tz_U01 | posiada umiejętność posługiwania sie poprawna terminologią z zakresu przepisów celnych, potrafi wykorzystać zdobyta wiedzę w organach UC |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U01 | Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów. |
---|
TOW_1A_U05 | Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne dotyczące studiowanego kierunku |
TOW_1A_U10 | Posiada umiejętność organizacji i realizacji usług. Potrafi współpracować z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi. |
TOW_1A_U15 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych. |
TOW_1A_U17 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w organach nadzoru urzędowego. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
S1A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych |
S1A_U10 | posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | przekazanie wiedzy o funkcjonowaniu słuzby celnej, stosowanych procedur.
umiejętnośc sklasyfikowania celnego towaru i określania jego statusu
umiejetnośc zastowania i wypełnienia podstawowych dokumentów celnych
znajomośc podstawowych procedur celnych |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Historia poboru cła w Polsce, organizacja i struktura administracji celnej RP, zadania i funkcje słuzby celnej |
---|
T-W-4 | Zadania, funkcje i uprawnienia słuzby celnej |
T-W-2 | Podstawowe zasady funkcjonowania Unii Celnej w EU, geneza i historia, pojęcia i cechy prawa wspólnotowego, źródła prawa wspólnotowego, |
T-W-3 | Zasady publikacji aktów prawnych w UE, gdzie szukać informacji o prawie wspólnotowym,Wspólnotowy Kodeks Celny |
T-W-5 | Przepisy ogólne wsólnotowego Kodeksu celnego, elementy słuzace do naliczania naleznosci celnych -przywozowych i wywozowych oraz innych srodków przewidzianych w wymianie towarowej |
T-W-6 | Przeznaczenie celne, przepisy stosowane wobec towarów sprowadzanych na obszar wspólnoty do czasu otrzymania przeznaczenia celnego |
T-W-7 | przepisy stosowane wobec towarów sprowadzanych na obszar wspólnoty do czasu otrzymania przeznaczenia celnego |
T-W-8 | Towary wyprowadzane z obszaru celnego wspólnoty |
T-W-9 | operacje uprzywilejowane, dług celny, odwołania |
T-W-10 | Status celny towarów, towary wspólnotowe, domniemanie statutu wspólnotowego |
T-W-11 | Towary niewspólnotowe, domniemanie statutu niewspólnotowego, dokumenty potwierdzające wspólnotowy statut towarów |
T-W-12 | opakowania nie posiadajace wspólnotowego statutu, wymagane dane na fakturze lub dokumencie przewozowym, poświadczanie faktury i dokumentu przewozowego |
T-W-15 | Systemy tranzytowe w UE, tranzyt zewnętrzny , tranzyt wewnętrzny, Karta zgłoszenia tranzytowego, procedura T1, T2, T3 |
T-W-13 | Procedura uszlachetniania biernego towarów |
T-W-14 | Procedura uszlachetniania czynnego towarów |
T-L-1 | Niespodziewane zmiany w przepisach |
T-L-2 | Identyfikacja towarów, kody towarowe, posługiwanie sie Sharmonizowanym Systemem Kodów |
T-L-3 | Wypełnianie formularza wniosku o UDZIELENIE WIĄŻĄCEJ INFORMACJI TARYFOWEJ (WIT), FORMULARZ POWIADAMIANIA O WIĄŻĄCEJ INFORMACJI TARYFOWEJ (WIT) |
T-L-4 | wypełnianie wniosku o wystawienie Świadectwo Pochodzenia Towarów, Swiadectwo Pochodzenia Towarów, Świadectwo pochodzenia na przywóz produktów rolnych do Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej |
T-L-5 | Wykaz zawierający procesy obróbki i przetwarzania, które musza być dokonanena materiałach niepochodzacych, aby wytworzone produkty uzyskały status pochodzenia (GSP) "Załacznik 15" |
T-L-6 | Świadectwo pochodzenia na formularzu A, Świadectwo pochodzenia na formularzu APR, Świadectwo przewozowe EUR 1 i dotyczacy go wniosek, Formularz EUR 2; wypełnienie |
T-L-7 | Koszty transportu wliczane do wartości celnej, Klasyfikacja towarów, dla których określa się wartości jednostkowe |
T-L-8 | Klasyfikacja towarów, dla których określa się wartości jednostkowe; Deklaracja elementów dotyczących wartości celnej – D.W.1. Arkusz dodatkowy – D.W.1 bis - - wypełniene |
T-L-9 | SAD – Jednolity dokument administracyjny - wypełnienie |
T-L-10 | SAD – Formularz dodatkowy.- wypełnienie |
T-L-11 | Świadectwo regularnych linii żeglugowych. Formularz T2M. Wykaz załadunkowy |
T-L-12 | Świadectwo przekroczenia granicy T.C. 10 . T.C. 11 ; Poświadczenie odbioru - formularze |
T-L-13 | Poświadczenie statusu celnego; Dokument informacyjny INF 3 – Towary powracające; Wniosek o udzielenie zwrotu/umorzenie; Wniosek o dokonanie kontroli – zwrot lub umorzenie należności. Dokument informacyjny INF 3 – Towary powracające |
T-L-14 | uszlachetnianie bierne, uszlachetnianie czynne, kompensacja, - obliczenie wartosci celnej |
T-L-15 | Orginalny list przewozowy SMGS; List przewozowy CIM; List przewozowy stosowany w międzynarodowym obrocie odpadami |
Metody nauczania | M-1 | wykład |
---|
M-2 | konwersatorium |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena poprawności wypełnianych formularzy |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: test zaliczający |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | poprawne zaliczenie testów |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |