Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S1)
specjalność: towaroznawstwo żywności
Sylabus przedmiotu Chłodnictwo i przechowalnictwo:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Towaroznawstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk społecznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Chłodnictwo i przechowalnictwo | ||
Specjalność | towaroznawstwo żywności | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Kryża <Krzysztof.Kryza@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Kryża <Krzysztof.Kryza@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia organiczna |
W-2 | Podstawy fizyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie procesów zachodzacych podczas chłodniczego i zamrażalniczego przechowywania żywności |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Ćwiczenie wstępne, szkolenie z obsługi urządzeń i aparatów, omówienie spsobu wykonania ćwiczeń | 2 |
T-L-2 | Wyznaczanie ciepła właściwego i współczynnika przewodzenia ciepła na podstawie zawartości wody w produkcie | 2 |
T-L-3 | Technologia schładzania surowca lodem | 2 |
T-L-4 | Oznaczanie temperatury krioskopowej surowców i produktów spożywczych | 2 |
T-L-5 | Oznaczanie czasu i szybkości zamrażania surowców i produktów | 2 |
T-L-6 | Proces zamrażania "freeze flo" | 2 |
T-L-7 | Proces zamrażania surowców w oziębionym roztworze NaCl i CaCl2 | 2 |
T-L-8 | Wpływ szybkości zamrażania na strukturę histologiczną oraz rodzaj kryształów w tkankach roślinnych i zwierzęcych | 2 |
T-L-9 | Oznaczanie glazury na mrożonych surowcach | 2 |
T-L-10 | Oznaczanie szybkości rozmrażania surowców | 2 |
T-L-11 | Wpływ metody rozmrażania na ubytki / przyrosty masy surowców mięsnych | 2 |
T-L-12 | Oznaczanie wodochłonności mrożonych surowców | 2 |
T-L-13 | Pomiar przylepności i twardości tkanki mięśniowej surowców poddanych chłodniczemu utrwalaniu | 2 |
T-L-14 | Oznaczanie aktywności wody jako czynnik trwałości przechowalniczej | 2 |
T-L-15 | Zaliczenie części praktycznej i teoretycznej ćwiczeń | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cel i ogólne zasady chłodniczego utrwalania żywności. Technologia i technika schładzania surowców i produktów żywnościowych | 1 |
T-W-2 | Technologia i technika schładzania surowców i produktów żywnościowych | 1 |
T-W-3 | Zasady i sposoby schładzania poszczególnych grup towarowych żywności | 1 |
T-W-4 | Technologia podmrażania i częściowego zamrażania | 2 |
T-W-5 | Technologia zamrażania | 2 |
T-W-6 | Warunki i zasady zamrażania poszczególnych grup towarowych żywności. Trwałość, transport chłodniczy | 2 |
T-W-7 | Technologia i technika rozmrażania | 2 |
T-W-8 | Niekonwencjonalne metody zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych | 2 |
T-W-9 | Przechowalnictwo wybranych grup towarów żywnościowego | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach | 30 |
A-L-2 | Godziny kontaktowe z nauczycielem | 10 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć | 11 |
A-L-4 | Prygotowanie do kolokwiów cząstkowych | 10 |
61 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Analiza wskazanej literatury | 7 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 6 |
A-W-4 | Godziny kontaktowe z nauczycielem | 3 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia |
S-2 | Ocena formująca: Kolokwium pisemne |
S-3 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna |
S-4 | Ocena podsumowująca: Egzamin testowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_C7tz_W03 Poznanie wiedzy w zakresie trwałości surowców i produktów żywnościowych w ujęciu zmian biologicznych i znaczeniu jej w przechowalnictwie i chłodnictwie. | TOW_1A_W03 | S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-8 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
TOW_1A_C7tz_W04 Poznanie sposobów przechowywania surowców i produktów żywnościowych, w tym dystrybucja i transport. | TOW_1A_W04 | S1A_W04, S1A_W10, S1A_W11 | — | C-1 | T-W-8 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
TOW_1A_C7tz_W17 Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod zabezpieczania surowców i produktów spożywczych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji. Ma wiedzę w zakresie materiałów do produkcji opakowań, ich podziału, oceny, certyfikacji, oznakowania oraz doboru. Zna podstawowe systemy pakowania żywności | TOW_1A_W17 | S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
TOW_1A_C7tz_W23 Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem niezbędne podczas organizowania dystrybucji, przechowywania i transportu towarów żywnościowych | TOW_1A_W23 | S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05 | InzA_W01, InzA_W02 | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_C7tz_U01 Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. | TOW_1A_U01 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07 | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
TOW_1A_C7tz_U08 Nabycie umiejętności w zakresie przeprowadzenia procesu zabezpieczania, doboru warunków przechowywania i transportu określonych surowców i produktów żywnościowych z uwzględnieniem właściwości fizyko-chemicznych. | TOW_1A_U08 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
TOW_1A_C7tz_U11 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów | TOW_1A_U11 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U07 | InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06 | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_C7tz_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | TOW_1A_K02 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05 | InzA_K02 | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
TOW_1A_C7tz_K03 Nabycie świadomości realizacji przedsięwzięć o charakterze wspólnym do uzyskania określonych zadań w obszarze przedmiotu. | TOW_1A_K02, TOW_1A_K03 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07 | InzA_K01, InzA_K02 | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
TOW_1A_C7tz_K04 Nabycie świadomości ciągłego doskonalenia w obszarze zagadnień przedmiotu. | TOW_1A_K04 | S1A_K02, S1A_K06, S1A_K07 | InzA_K01, InzA_K02 | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-W-8 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
TOW_1A_C7tz_K08 Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy). | TOW_1A_K08 | S1A_K01, S1A_K03, S1A_K06 | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_C7tz_W03 Poznanie wiedzy w zakresie trwałości surowców i produktów żywnościowych w ujęciu zmian biologicznych i znaczeniu jej w przechowalnictwie i chłodnictwie. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze przechowalnictwa i chłodnictwa z zastosowaniem teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. |
3,0 | Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze przechowalnictwa i chłodnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie przechowalnictwa i chłodnictwa, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,0 | Student, nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie przechowalnictwa i chłodnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować i dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze przechowalnictwa i chłodnictwa, z zastosowaniem poznanej teorii praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
5,0 | Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze przechowalnictwa i chłodnictwa, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
TOW_1A_C7tz_W04 Poznanie sposobów przechowywania surowców i produktów żywnościowych, w tym dystrybucja i transport. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze przechowalnictwa i chłodnictwa z zastosowaniem teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. |
3,0 | Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze przechowalnictwa i chłodnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze przechowalnictwa i chłodnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk z przedmiotu. | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze przechowalnictwa i chłodnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze przechowalnictwa i chłodnictwa z zastosowaniem poznanej teorii praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
5,0 | Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze przechowalnictwa i chłodnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
TOW_1A_C7tz_W17 Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod zabezpieczania surowców i produktów spożywczych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji. Ma wiedzę w zakresie materiałów do produkcji opakowań, ich podziału, oceny, certyfikacji, oznakowania oraz doboru. Zna podstawowe systemy pakowania żywności | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze chłodnictwa i przechowalnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem |
3,0 | Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze chłodnictwa i przechowalnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem | |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze chłodnictwa i przechowalnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy, potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze chłodnictwa i przechowalnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem | |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować analizować dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze chłodnictwa i przechowalnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem | |
5,0 | Student potrafi efektywnie analizować dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze chłodnictwa i przechowalnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem | |
TOW_1A_C7tz_W23 Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem niezbędne podczas organizowania dystrybucji, przechowywania i transportu towarów żywnościowych | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze chłodnictwa i przechowalnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem |
3,0 | Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze chłodnictwa i przechowalnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem | |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze chłodnictwa i przechowalnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze chłodnictwa i przechowalnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem | |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować analizować dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze chłodnictwa i przechowalnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyki powiązanych z przedmiotem | |
5,0 | Student potrafi efektywnie analizować dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze chłodnictwa i przechowalnictwa z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_C7tz_U01 Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności nie zrozumie potrzeby i nie zna możliwości przedmiotu |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności częściowo rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności zadowalająco rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności bardzo dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności znakomicie rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu | |
TOW_1A_C7tz_U08 Nabycie umiejętności w zakresie przeprowadzenia procesu zabezpieczania, doboru warunków przechowywania i transportu określonych surowców i produktów żywnościowych z uwzględnieniem właściwości fizyko-chemicznych. | 2,0 | Student nie umie wykorzystać uzyskanych podstawowych informacji i interpretacji niezbędnych do realizacji zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przechowalnictwo i chłodnictwo. |
3,0 | Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu wraz z opracowaniem wniosków. | |
3,5 | Student poprawnie umie wykonać zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją. | |
4,0 | Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu przechowalnictwo i chłodnictwo. | |
4,5 | Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu przechowalnictwo i chłodnictwo wraz z opracowaniem wniosków i ich interpreatcją. | |
5,0 | Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu przechowalnictwo i chłodnictwo. | |
TOW_1A_C7tz_U11 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów | 2,0 | Student umie wykorzystać uzyskanych podstawowych informacji i interpretacji niezbędnych do realizacji zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie chłodnictwo i przechowalnictwo |
3,0 | Student umie zrealizować zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu wraz z opracowaniem wniosków | |
3,5 | Student poprawnie umie wykonać zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją | |
4,0 | Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu | |
4,5 | Student umie wyszukiwać niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu Chłodnictwo i Przechowalnictwo wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacji | |
5,0 | Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_C7tz_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości przedmiotu |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności częściowo rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności bardzo dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu chłodnictwo i przechowalnictwo | |
TOW_1A_C7tz_K03 Nabycie świadomości realizacji przedsięwzięć o charakterze wspólnym do uzyskania określonych zadań w obszarze przedmiotu. | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości realizacji wspólnych przedsięwzięć i własnych wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju. |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności i zna możliwości realizacji wspólnych przedsięwzięć, w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju. | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości realizacji wspólnych przedsięwzięć, w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju. | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości realizacji wspólnych przedsięwzięć, w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju. | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości realizacji wspólnych przedsięwzięć, w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju. | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości realizacji wspólnych przedsięzwzięć, w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunków własnego rozwoju. | |
TOW_1A_C7tz_K04 Nabycie świadomości ciągłego doskonalenia w obszarze zagadnień przedmiotu. | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności poczucia własnego rozwoju. |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności poczucia własnego rozwoju. | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju. | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności poczucia dalszego rozwoju. | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności poczucia dalszego rozwoju. | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności poczucia dalszego rozwoju. | |
TOW_1A_C7tz_K08 Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy). | 2,0 | Student nie ma świadomości sowjej wiedzy i umiejętności nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości przedmiotu |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, częściowo rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności zadowalająco rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności bardzo dobrze rozumie potrzebę umiejętności bardzo dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności znakomicie rozumie potrzebę i zna możliwości przedmiotu |
Literatura podstawowa
- Jastrzębski W, Technologia obróbki chłodniczej., 2011
- Postolski J., Gruda Z, Zamrażanie żywności, W-wa, 2002
- Horubała A, Podstawy przechowywania żywności, W-wa, 2011
- Cziżow G.B., Procesy cieplne w technologii chłodniczej produktów żywnościowych, WNT, W-wa, 2011
- Bykowski P., Sikorski Z.E., Zimińska H., Technologia chłodniczego utrwalania morskich surowców żywnościowych, Wyd. Morskie, Gdańsk, 1977
- Stodolnik L., Zarzycki B., Szczepanik G., Chłodnictwo (Miniskrypt), AR Szczecin, Szczecin, 2005
Literatura dodatkowa
- Fodemski T., Domowe i handlowe urządzenia chłodnicze - Poradnik, Wyd. Nauk.-Techn, W-wa, 2000
- Podeszewski Z., Ćwiczenia rachunkowe z technologii zabezpieczenia surowców rybnych., Wydawnictwo AR Szczecin, Szczecin, 1977
- Podeszewski Z., Stodolnik L., Ćwiczenia z technologii zabezpieczenia surowców rybnych. Miniskrypt, AR Szczecin, Szczecin, 1980
- Podeszewski Z., Technologia zabezpieczenia surowców rybnych. Tom I., AR Szczecin, Szczecin, 1978
- Postolski J., Gruda Z., Zamrażanie żywności., WNT, W-wa, 1985
- Michałowski S., Technologia chłodnictwa żywności. Składniki pokarmowe i kontrola ich przemian., Politechnika Łódzka, Łódź, 1995
- Zina M., Utrwalanie i przechowywanie żywności., Wyd. Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów, 2008