Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S1)
specjalność: towaroznawstwo żywności

Sylabus przedmiotu Organizacja turystyki w strefie brzegowej Bałtyku:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja turystyki w strefie brzegowej Bałtyku
Specjalność usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Zakład Gospodarki Rybackiej
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólne wiadomości o organizacji turystyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze specyfiką turystyki i rekreacji w strefie brzegowej Bałtyku

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Turystyczne wykorzystanie i zagospodarowanie wybrzeża Bałtyku2
T-L-2Szlaki wodne Polski i Europy, szlak wodny Berlin - Szczecin – Bałtyk2
T-L-3Międzynarodowa droga wodna E 70 Antwerpia - Kłajpeda1
T-L-4Wiadomości o jachtach2
T-L-5Przepisy dotyczące statków sportowych1
T-L-6Ratownictwo i bezpieczeństwo żeglugi1
T-L-7Jachtowa nawigacja i pomoce nawigacyjne1
T-L-8Zarys meteorologii żeglarskiej2
T-L-9Sygnalizacja1
T-L-10Manewrowanie jachtem1
T-L-11Zaopatrywanie jachtu i zdrowie załogi1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury9
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2film
M-3pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: praca przejściowa
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C17ut_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie nazywać jednostki pływające, ich funkcje, organizować spływy kajakowe, rejsy żaglowe i motorowe po wodach morskich i śródlądowych
TOW_1A_W18, TOW_1A_W19S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-11M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C17ut_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umieć rozpoznawać jednostki pływające, analizować ich funkcje, rozpoznawać szlaki wodne, zorganizować przedsięwzięcie turystyczne i pomoc w wypadkach na wodzie
TOW_1A_U10, TOW_1A_U12S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C17ut_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywnej postawy do organizowania spływów i rejsów na jednostkach pływających oraz postępowania zgodnego z przepisami obowiązującymi na wodzie i zasadami etyki żeglarskiej
TOW_1A_K01, TOW_1A_K02, TOW_1A_K04S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-1T-L-1, T-L-2M-1, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C17ut_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie nazywać jednostki pływające, ich funkcje, organizować spływy kajakowe, rejsy żaglowe i motorowe po wodach morskich i śródlądowych
2,0nie potrafi rozpoznać i nazwać jednostek pływających, ich funkcji, nie potrafi zorganizować zdarzeń turystycznych
3,0potrafi rozponać kilka jednostek pływających, ma pojęcie ogólne o organizacji zdarzeń turystycznych związanych z wodą
3,5potrafi rozpoznać podstawowe jednostki pływające służące turystyce oraz najważniejsze ich funkcje, potrafi zorganizować najprostsze przedsięwzięcie turystyczne
4,0potrafi rozpoznać turystyczne jednostki pływające, ich funkcje, potrafi zorganizować kilka przedsięwzięć turystycznych
4,5potrafi rozpoznać turystyczne jednostki pływające, ich funkcje, potrafi zorganizować rejsy i spływy po wodach śródlądowych i morskich
5,0potrafi rozpoznawać wszystkie jednostki pływające, ich funkcje, potrafi organizować rejsy i spływy po wodach śródlądowych i morskich, zna szlaki wodne i zasady bezpieczeństwa

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C17ut_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umieć rozpoznawać jednostki pływające, analizować ich funkcje, rozpoznawać szlaki wodne, zorganizować przedsięwzięcie turystyczne i pomoc w wypadkach na wodzie
2,0nie umie rozpoznać i nazwać jednostek pływających, ich funkcji, nie umie zorganizować zdarzeń turystycznych
3,0umie rozponać kilka jednostek pływających, ma pojęcie ogólne o organizacji zdarzeń turystycznych związanych z wodą
3,5umie rozpoznać podstawowe jednostki pływające służące turystyce oraz najważniejsze ich funkcje, umie zorganizować najprostsze przedsięwzięcie turystyczne
4,0umierozpoznać turystyczne jednostki pływające, ich funkcje, umie zorganizować kilka przedsięwzięć turystycznych
4,5umie rozpoznać turystyczne jednostki pływające, ich funkcje, umie zorganizować rejsy i spływy po wodach śródlądowych i morskich
5,0umie rozpoznawać wszystkie jednostki pływające, ich funkcje, umie organizować rejsy i spływy po wodach śródlądowych i morskich, zna szlaki wodne i zasady bezpieczeństwa

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C17ut_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywnej postawy do organizowania spływów i rejsów na jednostkach pływających oraz postępowania zgodnego z przepisami obowiązującymi na wodzie i zasadami etyki żeglarskiej
2,0nie nabył umiejętności organizowania przedsięwzięć turystycznych i rekreacji w strefie brzegowej Bałtyku
3,0nabył otwartości w organizacji przedsięwzięć turystycznych
3,5nabył zdolności do organizacji spływów i rejsów na jednostkach pływających oraz wrażliwości bezpieczeństwa na wodzie
4,0jest aktywny w organizowaniu spływów i rejsów oraz wypoczynku na wodach śródlądowych i morskich
4,5cechuje się aktywnością w organizowaniu przedsięwzięć turystycznych na wodach śródlądowych i morskich, stosowaniem zasad bezpieczeństwa i etyki żeglarskiej
5,0cechuje się wyróżniającą aktywnością w procesie organizowania wszelkich przedsięwzięć turystycznych związanych z wodami śródlądowymi i morskimi oraz stosowaniem zasad bezpieczeństwa i etyki żeglarskiej

Literatura podstawowa

  1. W. Głowacki, Żeglarstwo Morskie, Wydawnictwo Sport i Turystyka, Warszawa, 1979
  2. W. R. Dąbrowski, Rekreacyjne żeglowanie po wodach śródlądowych, Przedsięwzięcie Galicja, Kraków, 2008
  3. Tołkacz L, Śródlądowa turystyka zbiorowa, ZUT, Szczecin, 2009

Literatura dodatkowa

  1. F. Haber, Vademecum żeglarza i sternika jachtowego, Wilga, Warszawa, 2008

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Turystyczne wykorzystanie i zagospodarowanie wybrzeża Bałtyku2
T-L-2Szlaki wodne Polski i Europy, szlak wodny Berlin - Szczecin – Bałtyk2
T-L-3Międzynarodowa droga wodna E 70 Antwerpia - Kłajpeda1
T-L-4Wiadomości o jachtach2
T-L-5Przepisy dotyczące statków sportowych1
T-L-6Ratownictwo i bezpieczeństwo żeglugi1
T-L-7Jachtowa nawigacja i pomoce nawigacyjne1
T-L-8Zarys meteorologii żeglarskiej2
T-L-9Sygnalizacja1
T-L-10Manewrowanie jachtem1
T-L-11Zaopatrywanie jachtu i zdrowie załogi1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury9
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C17ut_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie nazywać jednostki pływające, ich funkcje, organizować spływy kajakowe, rejsy żaglowe i motorowe po wodach morskich i śródlądowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W18Zna podstawy funkcjonowania środowiska abiotycznego i biotycznego. Ma podstawową wiedzę z zakresu ochrony środowiska, regulacji prawnych, ekologii turystyki.
TOW_1A_W19Posiada wiedzę na temat zasad funkcjonowania różnych form usług służących zaspokajaniu materialnych i niematerialnych potrzeb człowieka. Ma wiedzę na temat organizacji i programowania usług.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze specyfiką turystyki i rekreacji w strefie brzegowej Bałtyku
Treści programoweT-L-1Turystyczne wykorzystanie i zagospodarowanie wybrzeża Bałtyku
T-L-2Szlaki wodne Polski i Europy, szlak wodny Berlin - Szczecin – Bałtyk
T-L-3Międzynarodowa droga wodna E 70 Antwerpia - Kłajpeda
T-L-4Wiadomości o jachtach
T-L-5Przepisy dotyczące statków sportowych
T-L-6Ratownictwo i bezpieczeństwo żeglugi
T-L-7Jachtowa nawigacja i pomoce nawigacyjne
T-L-8Zarys meteorologii żeglarskiej
T-L-11Zaopatrywanie jachtu i zdrowie załogi
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi rozpoznać i nazwać jednostek pływających, ich funkcji, nie potrafi zorganizować zdarzeń turystycznych
3,0potrafi rozponać kilka jednostek pływających, ma pojęcie ogólne o organizacji zdarzeń turystycznych związanych z wodą
3,5potrafi rozpoznać podstawowe jednostki pływające służące turystyce oraz najważniejsze ich funkcje, potrafi zorganizować najprostsze przedsięwzięcie turystyczne
4,0potrafi rozpoznać turystyczne jednostki pływające, ich funkcje, potrafi zorganizować kilka przedsięwzięć turystycznych
4,5potrafi rozpoznać turystyczne jednostki pływające, ich funkcje, potrafi zorganizować rejsy i spływy po wodach śródlądowych i morskich
5,0potrafi rozpoznawać wszystkie jednostki pływające, ich funkcje, potrafi organizować rejsy i spływy po wodach śródlądowych i morskich, zna szlaki wodne i zasady bezpieczeństwa
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C17ut_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student umieć rozpoznawać jednostki pływające, analizować ich funkcje, rozpoznawać szlaki wodne, zorganizować przedsięwzięcie turystyczne i pomoc w wypadkach na wodzie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U10Posiada umiejętność organizacji i realizacji usług. Potrafi współpracować z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi.
TOW_1A_U12Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze specyfiką turystyki i rekreacji w strefie brzegowej Bałtyku
Treści programoweT-L-2Szlaki wodne Polski i Europy, szlak wodny Berlin - Szczecin – Bałtyk
T-L-3Międzynarodowa droga wodna E 70 Antwerpia - Kłajpeda
T-L-4Wiadomości o jachtach
T-L-5Przepisy dotyczące statków sportowych
T-L-6Ratownictwo i bezpieczeństwo żeglugi
T-L-7Jachtowa nawigacja i pomoce nawigacyjne
T-L-8Zarys meteorologii żeglarskiej
T-L-9Sygnalizacja
T-L-10Manewrowanie jachtem
T-L-11Zaopatrywanie jachtu i zdrowie załogi
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2film
M-3pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: praca przejściowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie rozpoznać i nazwać jednostek pływających, ich funkcji, nie umie zorganizować zdarzeń turystycznych
3,0umie rozponać kilka jednostek pływających, ma pojęcie ogólne o organizacji zdarzeń turystycznych związanych z wodą
3,5umie rozpoznać podstawowe jednostki pływające służące turystyce oraz najważniejsze ich funkcje, umie zorganizować najprostsze przedsięwzięcie turystyczne
4,0umierozpoznać turystyczne jednostki pływające, ich funkcje, umie zorganizować kilka przedsięwzięć turystycznych
4,5umie rozpoznać turystyczne jednostki pływające, ich funkcje, umie zorganizować rejsy i spływy po wodach śródlądowych i morskich
5,0umie rozpoznawać wszystkie jednostki pływające, ich funkcje, umie organizować rejsy i spływy po wodach śródlądowych i morskich, zna szlaki wodne i zasady bezpieczeństwa
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C17ut_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywnej postawy do organizowania spływów i rejsów na jednostkach pływających oraz postępowania zgodnego z przepisami obowiązującymi na wodzie i zasadami etyki żeglarskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K01Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki.
TOW_1A_K02Wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania.
TOW_1A_K04Umie przyjąć postawę lidera. Ma świadomość znaczenia zawodowej i etycznej odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego towaroznawstwa i usług.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze specyfiką turystyki i rekreacji w strefie brzegowej Bałtyku
Treści programoweT-L-1Turystyczne wykorzystanie i zagospodarowanie wybrzeża Bałtyku
T-L-2Szlaki wodne Polski i Europy, szlak wodny Berlin - Szczecin – Bałtyk
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-3pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie nabył umiejętności organizowania przedsięwzięć turystycznych i rekreacji w strefie brzegowej Bałtyku
3,0nabył otwartości w organizacji przedsięwzięć turystycznych
3,5nabył zdolności do organizacji spływów i rejsów na jednostkach pływających oraz wrażliwości bezpieczeństwa na wodzie
4,0jest aktywny w organizowaniu spływów i rejsów oraz wypoczynku na wodach śródlądowych i morskich
4,5cechuje się aktywnością w organizowaniu przedsięwzięć turystycznych na wodach śródlądowych i morskich, stosowaniem zasad bezpieczeństwa i etyki żeglarskiej
5,0cechuje się wyróżniającą aktywnością w procesie organizowania wszelkich przedsięwzięć turystycznych związanych z wodami śródlądowymi i morskimi oraz stosowaniem zasad bezpieczeństwa i etyki żeglarskiej