Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_C17ut_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student umieć rozpoznawać jednostki pływające, analizować ich funkcje, rozpoznawać szlaki wodne, zorganizować przedsięwzięcie turystyczne i pomoc w wypadkach na wodzie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U10 | Posiada umiejętność organizacji i realizacji usług. Potrafi współpracować z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi. |
---|
TOW_1A_U12 | Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów ze specyfiką turystyki i rekreacji w strefie brzegowej Bałtyku |
---|
Treści programowe | T-L-2 | Szlaki wodne Polski i Europy, szlak wodny Berlin - Szczecin – Bałtyk |
---|
T-L-3 | Międzynarodowa droga wodna E 70 Antwerpia - Kłajpeda |
T-L-4 | Wiadomości o jachtach |
T-L-5 | Przepisy dotyczące statków sportowych |
T-L-6 | Ratownictwo i bezpieczeństwo żeglugi |
T-L-7 | Jachtowa nawigacja i pomoce nawigacyjne |
T-L-8 | Zarys meteorologii żeglarskiej |
T-L-9 | Sygnalizacja |
T-L-10 | Manewrowanie jachtem |
T-L-11 | Zaopatrywanie jachtu i zdrowie załogi |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | film |
M-3 | pokaz |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
S-2 | Ocena formująca: praca przejściowa |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie umie rozpoznać i nazwać jednostek pływających, ich funkcji, nie umie zorganizować zdarzeń turystycznych |
3,0 | umie rozponać kilka jednostek pływających, ma pojęcie ogólne o organizacji zdarzeń turystycznych związanych z wodą |
3,5 | umie rozpoznać podstawowe jednostki pływające służące turystyce oraz najważniejsze ich funkcje, umie zorganizować najprostsze przedsięwzięcie turystyczne |
4,0 | umierozpoznać turystyczne jednostki pływające, ich funkcje, umie zorganizować kilka przedsięwzięć turystycznych |
4,5 | umie rozpoznać turystyczne jednostki pływające, ich funkcje, umie zorganizować rejsy i spływy po wodach śródlądowych i morskich |
5,0 | umie rozpoznawać wszystkie jednostki pływające, ich funkcje, umie organizować rejsy i spływy po wodach śródlądowych i morskich, zna szlaki wodne i zasady bezpieczeństwa |