Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)
specjalność: technologia żywności pochodzenia wodnego

Sylabus przedmiotu Logistyka w przechowalnictwie i transporcie żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka w przechowalnictwie i transporcie żywności
Specjalność technologia i żywienie
Jednostka prowadząca Katedra Toksykologii, Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Izabela Dmytrów <Izabela.Dmytrow@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Mituniewicz-Małek <Anna.Mituniewicz-Malek@zut.edu.pl>, Katarzyna Szkolnicka <kskryplonek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW6 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chłodnictwo żywności
W-2Technologie branżowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie procesów przechowalniczych i transportowych żywności

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Omówienie zakresu zajęć oraz zapoznanie z warunkami wykonania ćwiczeń1
T-L-2Klimatyczne komory przechowalnicze2
T-L-3Technologia załadunku i wyładunku kontenerów i towarów żywnościowych spakietyzowanych w relacji statek-nabrzeże portowe-transport lądowy.2
T-L-4Kontrola i rejestracja temperatury i wilgotności w czasie transportu i przeładunku. Zapotrzebowanie lodu wodnego i suchego do przewozu surowców schłodzonych i mrożonych - obliczenia.2
T-L-5Szybkość topnienia i sublimacji lodu w czasie transportu - obliczenia2
9
wykłady
T-W-1Podstawy gospodarki magazynowej. Podatność magazynowo-transportowa dóbr materialnych. Jednostki ładunkowe.1
T-W-2Planowanie i realizacja potrzeb magazynowych. Zadania w łańcuchu logistycznym. Elementy techniczne procesu magazynowego.3
T-W-3Bezpieczeństwo i higiena pracy w magazynach. Trendy rozwojowe w standaryzacji magazynowania. Warunki przechowywania – wymagania dotyczące obiektu i procesu magazynowania. Obrót i rozliczenie towarów w chłodniach. Procedury i warunki transportu towarów żywnościowych z logistyką organizacyjną.2
T-W-4Wymagania prawne dotyczące transportu chłodniczego i zamrażalniczego żywności. Bezpieczeństwo zdrowotne. Dobre Praktyki Transportowe. Identyfikowalność towarów w łańcuchu żywnościowym. Łańcuch chłodniczy żywności. Przygotowanie żywności do przewozu, załadunek i rozmieszczenie, zabezpieczenie ładunku, czas przewozu, trwałość transportowa żywności.2
T-W-5Zapotrzebowanie chłodu w środkach transportu - obliczenia. Dobór wyposażenia chłodniczego. Eksploatacja środków transportu. Rodzaje środków transportu lądowego. Transport lotniczy, opakowania dla żywności mrożonej. Transport morski: łodzie przybrzeżne, kutry, statki dalekomorskie. Przeładunki w morzu i ich organizacja.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w ćwiczeniach15
A-L-2Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim5
A-L-3Przygotowanie do zajęć5
A-L-4Przygotowanie do kolokwium5
30
wykłady
A-W-1Udział w wykładach9
A-W-2Analiza wskazanej literatury12
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia9
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia
S-2Ocena formująca: Kolokwium pisemne
S-3Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-4Ocena podsumowująca: Opracowanie projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO1-3_W01
Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod transportu i przechowywania, w tym chłodniczego i zamrazalniczego, żywności.
TZZ_1A_W18C-1T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-4, S-2, S-3
TZZ_1A_PO1-3_W02
Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności w czasie przechowywania.
TZZ_1A_W22C-1T-L-4M-1, M-2S-4, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO1-3_U01
Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_1A_U01C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-4, S-2, S-3
TZZ_1A_PO1-3_U02
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie, potrafi zrealizować zadanie w wyznaczonym terminie
TZZ_1A_U02C-1T-L-2, T-L-4M-1, M-2S-4, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO1-3_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
TZZ_1A_K01C-1T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-4, S-2, S-3
TZZ_1A_PO1-3_K02
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
TZZ_1A_K02C-1T-L-2, T-L-4, T-L-3M-1, M-2S-4, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO1-3_W01
Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod transportu i przechowywania, w tym chłodniczego i zamrazalniczego, żywności.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu transportu i przechowywania żywności
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
TZZ_1A_PO1-3_W02
Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności w czasie przechowywania.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania ale z licznymi błędami
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO1-3_U01
Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
2,0Student nie posiada umiejętności wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków, ale z licznymi nieprawidłowościami
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
4,0Student posiada dobrą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
5,0Student posiada znakomitą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
TZZ_1A_PO1-3_U02
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie, potrafi zrealizować zadanie w wyznaczonym terminie
2,0Student nie posiada umiejętności pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie ale z licznymi nieprawidłowościami
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
4,0Student posiada dobrą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
5,0Student posiada znakomitą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO1-3_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia, nie wyznacza kierunków własnego rozwoju i kształcenia
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, częściowo rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
TZZ_1A_PO1-3_K02
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności dotyczących pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie

Literatura podstawowa

  1. Dudziński Z., Kizyn M., Vademecum gospodarki magazynowej, ODDK, Gdańsk, 2002
  2. Gaziński B, Technika chłodnicza dla praktyków. Przechowalnictwo i transport., Wyd. Systherm., Poznań, 2011
  3. Jastrzębski W, Technologia obróbki chłodniczej., 2011
  4. Postolski J., Gruda Z, Zamrażanie żywności, W-wa, 2002
  5. Horubała A, Podstawy przechowywania żywności, W-wa, 2011
  6. Cziżow G.B., Procesy cieplne w technologii chłodniczej produktów żywnościowych, WNT, W-wa, 2011
  7. Bykowski P., Sikorski Z.E., Zimińska H., Technologia chłodniczego utrwalania morskich surowców żywnościowych, Wyd. Morskie, Gdańsk, 1977
  8. Horubała A, Podstawy przechowywania żywności., 2011
  9. Lisińka-Kuśmierz M., Cholewa A., Przechowywanie i transport drogowy., Wyd. Ekonomiczne. Kraków, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Fodemski T., Domowe i handlowe urządzenia chłodnicze - Poradnik, Wyd. Nauk.-Techn, W-wa, 2000
  2. Podeszewski Z., Stodolnik L., Ćwiczenia z technologii zabezpieczenia surowców rybnych. Miniskrypt, AR Szczecin, Szczecin, 1980
  3. Podeszewski Z., Technologia zabezpieczenia surowców rybnych. Tom I., AR Szczecin, Szczecin, 1978
  4. Postolski J., Gruda Z., Zamrażanie żywności., WNT, W-wa, 1985
  5. Zina M., Utrwalanie i przechowywanie żywności., Wyd. Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów, 2008
  6. Majewski J, Informatyka w magazynie, Wyd. Biblioteka. Logistyka, Poznań., 2006
  7. Palich P., Podstawy technologii żywności i przechowalnictwa. Ćwiczenia., WSM, Gdańsk, 1997

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Omówienie zakresu zajęć oraz zapoznanie z warunkami wykonania ćwiczeń1
T-L-2Klimatyczne komory przechowalnicze2
T-L-3Technologia załadunku i wyładunku kontenerów i towarów żywnościowych spakietyzowanych w relacji statek-nabrzeże portowe-transport lądowy.2
T-L-4Kontrola i rejestracja temperatury i wilgotności w czasie transportu i przeładunku. Zapotrzebowanie lodu wodnego i suchego do przewozu surowców schłodzonych i mrożonych - obliczenia.2
T-L-5Szybkość topnienia i sublimacji lodu w czasie transportu - obliczenia2
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy gospodarki magazynowej. Podatność magazynowo-transportowa dóbr materialnych. Jednostki ładunkowe.1
T-W-2Planowanie i realizacja potrzeb magazynowych. Zadania w łańcuchu logistycznym. Elementy techniczne procesu magazynowego.3
T-W-3Bezpieczeństwo i higiena pracy w magazynach. Trendy rozwojowe w standaryzacji magazynowania. Warunki przechowywania – wymagania dotyczące obiektu i procesu magazynowania. Obrót i rozliczenie towarów w chłodniach. Procedury i warunki transportu towarów żywnościowych z logistyką organizacyjną.2
T-W-4Wymagania prawne dotyczące transportu chłodniczego i zamrażalniczego żywności. Bezpieczeństwo zdrowotne. Dobre Praktyki Transportowe. Identyfikowalność towarów w łańcuchu żywnościowym. Łańcuch chłodniczy żywności. Przygotowanie żywności do przewozu, załadunek i rozmieszczenie, zabezpieczenie ładunku, czas przewozu, trwałość transportowa żywności.2
T-W-5Zapotrzebowanie chłodu w środkach transportu - obliczenia. Dobór wyposażenia chłodniczego. Eksploatacja środków transportu. Rodzaje środków transportu lądowego. Transport lotniczy, opakowania dla żywności mrożonej. Transport morski: łodzie przybrzeżne, kutry, statki dalekomorskie. Przeładunki w morzu i ich organizacja.1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w ćwiczeniach15
A-L-2Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim5
A-L-3Przygotowanie do zajęć5
A-L-4Przygotowanie do kolokwium5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach9
A-W-2Analiza wskazanej literatury12
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO1-3_W01Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod transportu i przechowywania, w tym chłodniczego i zamrazalniczego, żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W18Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod zabezpieczania surowców i produktów spożywczych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji. Ma wiedzę w zakresie materiałów do produkcji opakowań, ich podziału, oceny, certyfikacji, oznakowania oraz doboru. Zna podstawowe systemy pakowania żywności.
Cel przedmiotuC-1Poznanie procesów przechowalniczych i transportowych żywności
Treści programoweT-W-2Planowanie i realizacja potrzeb magazynowych. Zadania w łańcuchu logistycznym. Elementy techniczne procesu magazynowego.
T-W-1Podstawy gospodarki magazynowej. Podatność magazynowo-transportowa dóbr materialnych. Jednostki ładunkowe.
T-W-5Zapotrzebowanie chłodu w środkach transportu - obliczenia. Dobór wyposażenia chłodniczego. Eksploatacja środków transportu. Rodzaje środków transportu lądowego. Transport lotniczy, opakowania dla żywności mrożonej. Transport morski: łodzie przybrzeżne, kutry, statki dalekomorskie. Przeładunki w morzu i ich organizacja.
T-W-3Bezpieczeństwo i higiena pracy w magazynach. Trendy rozwojowe w standaryzacji magazynowania. Warunki przechowywania – wymagania dotyczące obiektu i procesu magazynowania. Obrót i rozliczenie towarów w chłodniach. Procedury i warunki transportu towarów żywnościowych z logistyką organizacyjną.
T-W-4Wymagania prawne dotyczące transportu chłodniczego i zamrażalniczego żywności. Bezpieczeństwo zdrowotne. Dobre Praktyki Transportowe. Identyfikowalność towarów w łańcuchu żywnościowym. Łańcuch chłodniczy żywności. Przygotowanie żywności do przewozu, załadunek i rozmieszczenie, zabezpieczenie ładunku, czas przewozu, trwałość transportowa żywności.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Opracowanie projektu
S-2Ocena formująca: Kolokwium pisemne
S-3Ocena formująca: Odpowiedź ustna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu transportu i przechowywania żywności
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO1-3_W02Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności w czasie przechowywania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W22Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem.
Cel przedmiotuC-1Poznanie procesów przechowalniczych i transportowych żywności
Treści programoweT-L-4Kontrola i rejestracja temperatury i wilgotności w czasie transportu i przeładunku. Zapotrzebowanie lodu wodnego i suchego do przewozu surowców schłodzonych i mrożonych - obliczenia.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Opracowanie projektu
S-2Ocena formująca: Kolokwium pisemne
S-3Ocena formująca: Odpowiedź ustna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania ale z licznymi błędami
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO1-3_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Cel przedmiotuC-1Poznanie procesów przechowalniczych i transportowych żywności
Treści programoweT-W-2Planowanie i realizacja potrzeb magazynowych. Zadania w łańcuchu logistycznym. Elementy techniczne procesu magazynowego.
T-W-1Podstawy gospodarki magazynowej. Podatność magazynowo-transportowa dóbr materialnych. Jednostki ładunkowe.
T-W-3Bezpieczeństwo i higiena pracy w magazynach. Trendy rozwojowe w standaryzacji magazynowania. Warunki przechowywania – wymagania dotyczące obiektu i procesu magazynowania. Obrót i rozliczenie towarów w chłodniach. Procedury i warunki transportu towarów żywnościowych z logistyką organizacyjną.
T-W-4Wymagania prawne dotyczące transportu chłodniczego i zamrażalniczego żywności. Bezpieczeństwo zdrowotne. Dobre Praktyki Transportowe. Identyfikowalność towarów w łańcuchu żywnościowym. Łańcuch chłodniczy żywności. Przygotowanie żywności do przewozu, załadunek i rozmieszczenie, zabezpieczenie ładunku, czas przewozu, trwałość transportowa żywności.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Opracowanie projektu
S-2Ocena formująca: Kolokwium pisemne
S-3Ocena formująca: Odpowiedź ustna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków, ale z licznymi nieprawidłowościami
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
4,0Student posiada dobrą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
5,0Student posiada znakomitą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO1-3_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie, potrafi zrealizować zadanie w wyznaczonym terminie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Cel przedmiotuC-1Poznanie procesów przechowalniczych i transportowych żywności
Treści programoweT-L-2Klimatyczne komory przechowalnicze
T-L-4Kontrola i rejestracja temperatury i wilgotności w czasie transportu i przeładunku. Zapotrzebowanie lodu wodnego i suchego do przewozu surowców schłodzonych i mrożonych - obliczenia.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Opracowanie projektu
S-2Ocena formująca: Kolokwium pisemne
S-3Ocena formująca: Odpowiedź ustna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie ale z licznymi nieprawidłowościami
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
4,0Student posiada dobrą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
5,0Student posiada znakomitą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO1-3_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Cel przedmiotuC-1Poznanie procesów przechowalniczych i transportowych żywności
Treści programoweT-W-2Planowanie i realizacja potrzeb magazynowych. Zadania w łańcuchu logistycznym. Elementy techniczne procesu magazynowego.
T-W-1Podstawy gospodarki magazynowej. Podatność magazynowo-transportowa dóbr materialnych. Jednostki ładunkowe.
T-W-5Zapotrzebowanie chłodu w środkach transportu - obliczenia. Dobór wyposażenia chłodniczego. Eksploatacja środków transportu. Rodzaje środków transportu lądowego. Transport lotniczy, opakowania dla żywności mrożonej. Transport morski: łodzie przybrzeżne, kutry, statki dalekomorskie. Przeładunki w morzu i ich organizacja.
T-W-3Bezpieczeństwo i higiena pracy w magazynach. Trendy rozwojowe w standaryzacji magazynowania. Warunki przechowywania – wymagania dotyczące obiektu i procesu magazynowania. Obrót i rozliczenie towarów w chłodniach. Procedury i warunki transportu towarów żywnościowych z logistyką organizacyjną.
T-W-4Wymagania prawne dotyczące transportu chłodniczego i zamrażalniczego żywności. Bezpieczeństwo zdrowotne. Dobre Praktyki Transportowe. Identyfikowalność towarów w łańcuchu żywnościowym. Łańcuch chłodniczy żywności. Przygotowanie żywności do przewozu, załadunek i rozmieszczenie, zabezpieczenie ładunku, czas przewozu, trwałość transportowa żywności.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Opracowanie projektu
S-2Ocena formująca: Kolokwium pisemne
S-3Ocena formująca: Odpowiedź ustna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia, nie wyznacza kierunków własnego rozwoju i kształcenia
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, częściowo rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO1-3_K02Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K02Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
Cel przedmiotuC-1Poznanie procesów przechowalniczych i transportowych żywności
Treści programoweT-L-2Klimatyczne komory przechowalnicze
T-L-4Kontrola i rejestracja temperatury i wilgotności w czasie transportu i przeładunku. Zapotrzebowanie lodu wodnego i suchego do przewozu surowców schłodzonych i mrożonych - obliczenia.
T-L-3Technologia załadunku i wyładunku kontenerów i towarów żywnościowych spakietyzowanych w relacji statek-nabrzeże portowe-transport lądowy.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Opracowanie projektu
S-2Ocena formująca: Kolokwium pisemne
S-3Ocena formująca: Odpowiedź ustna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności dotyczących pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie