Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (S1)

Sylabus przedmiotu Jak wykorzystać czas studiów na wzmocnienie swojej pozycji na rynku pracy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Odnawialne źródła energii
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Jak wykorzystać czas studiów na wzmocnienie swojej pozycji na rynku pracy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Biuro Karier
Nauczyciel odpowiedzialny Hanna Zielińska <Hanna.Zielinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 2 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien znać swoje preferencje zawodowe.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami jakie daje uczelnia wyższa jeśli chodzi o przygotowanie się do podjęcia przyszłej pracy zawodowej. Student ma możliwość poznania opinii pracodawców o absolwentach, dowiaduje się o wadze wiedzy praktycznej oraz o możliwościach rozwoju własnego poprzez udział w kołach naukowych oraz podejmując wszelką aktywność studencką tj. praca dorywcza, koła zainteresowań, organizacje studenckie, wyjazdy na stypendia krajowe i zagraniczne.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1W czasie zajęć studenci zapoznają się z możliwościami kształcenia poza programem studiów 1. Koła naukowe – skupisko kujonów czy zaradni pasjonaci? 2. Nauka języków obcych – czy to potrzebne? 3. Wyjedź na stypendium – stypendia w ramach różnych funduszy europejskich 4. Rozejrzyj się za praktyką lub stażem 5. Wolontariat 6. Własna działalność gospodarcza 7. Praca stała i dorywcza 8. Aktywność studencka - sekcje sportowe i kulturalne2
2

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach2
2

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład połączony z pogadanką gdzie poznaje się wiedzę i opinię studentów na wybrane tematy.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Obecność bezwzględna na 2 godz. zajęć (na wykładzie).

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_J03_W01
Po odbyciu zajęć student orientuje się jakie są wymagania pracodawców odnośnie absolwentów poszczególnych kierunków, wie jakie kompetencje miękkie pożądane są na rynku pracy, wie jakie możliwości rozwoju własnej osobowości proponuje uczelnia (koła naukowe, organizacje studenckie), wie jak ważne są umiejętności językowe (języki obce).
OZE_1A_W24R1A_W02C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_J03_U01
Student umie ocenić potrzeby rynku pracy jeśli chodzi o absolwentów wyższej uczelni.
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_J03_K01
Student uzyskuje kompetencje społeczne dzięki którym będzie odpowiedzialny za pracę własną oraz w grupie. Umiejętność oceny potrzeb na rynku pracy.
OZE_1A_K06R1A_K02, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K06InzA_K01, InzA_K02C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_J03_W01
Po odbyciu zajęć student orientuje się jakie są wymagania pracodawców odnośnie absolwentów poszczególnych kierunków, wie jakie kompetencje miękkie pożądane są na rynku pracy, wie jakie możliwości rozwoju własnej osobowości proponuje uczelnia (koła naukowe, organizacje studenckie), wie jak ważne są umiejętności językowe (języki obce).
2,0
3,0Obecność na wykładzie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_J03_U01
Student umie ocenić potrzeby rynku pracy jeśli chodzi o absolwentów wyższej uczelni.
2,0
3,0Obecność na wykładzie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_J03_K01
Student uzyskuje kompetencje społeczne dzięki którym będzie odpowiedzialny za pracę własną oraz w grupie. Umiejętność oceny potrzeb na rynku pracy.
2,0
3,0Obecność na wykładzie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1W czasie zajęć studenci zapoznają się z możliwościami kształcenia poza programem studiów 1. Koła naukowe – skupisko kujonów czy zaradni pasjonaci? 2. Nauka języków obcych – czy to potrzebne? 3. Wyjedź na stypendium – stypendia w ramach różnych funduszy europejskich 4. Rozejrzyj się za praktyką lub stażem 5. Wolontariat 6. Własna działalność gospodarcza 7. Praca stała i dorywcza 8. Aktywność studencka - sekcje sportowe i kulturalne2
2

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach2
2
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_J03_W01Po odbyciu zajęć student orientuje się jakie są wymagania pracodawców odnośnie absolwentów poszczególnych kierunków, wie jakie kompetencje miękkie pożądane są na rynku pracy, wie jakie możliwości rozwoju własnej osobowości proponuje uczelnia (koła naukowe, organizacje studenckie), wie jak ważne są umiejętności językowe (języki obce).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_W24ma podstawową wiedzę z wybranych zagadnień z filozofii lub socjologii, przydatną do rozumienia wydarzeń społecznych, politycznych i kulturalnych;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami jakie daje uczelnia wyższa jeśli chodzi o przygotowanie się do podjęcia przyszłej pracy zawodowej. Student ma możliwość poznania opinii pracodawców o absolwentach, dowiaduje się o wadze wiedzy praktycznej oraz o możliwościach rozwoju własnego poprzez udział w kołach naukowych oraz podejmując wszelką aktywność studencką tj. praca dorywcza, koła zainteresowań, organizacje studenckie, wyjazdy na stypendia krajowe i zagraniczne.
Treści programoweT-W-1W czasie zajęć studenci zapoznają się z możliwościami kształcenia poza programem studiów 1. Koła naukowe – skupisko kujonów czy zaradni pasjonaci? 2. Nauka języków obcych – czy to potrzebne? 3. Wyjedź na stypendium – stypendia w ramach różnych funduszy europejskich 4. Rozejrzyj się za praktyką lub stażem 5. Wolontariat 6. Własna działalność gospodarcza 7. Praca stała i dorywcza 8. Aktywność studencka - sekcje sportowe i kulturalne
Metody nauczaniaM-1Wykład połączony z pogadanką gdzie poznaje się wiedzę i opinię studentów na wybrane tematy.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Obecność bezwzględna na 2 godz. zajęć (na wykładzie).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na wykładzie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_J03_U01Student umie ocenić potrzeby rynku pracy jeśli chodzi o absolwentów wyższej uczelni.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami jakie daje uczelnia wyższa jeśli chodzi o przygotowanie się do podjęcia przyszłej pracy zawodowej. Student ma możliwość poznania opinii pracodawców o absolwentach, dowiaduje się o wadze wiedzy praktycznej oraz o możliwościach rozwoju własnego poprzez udział w kołach naukowych oraz podejmując wszelką aktywność studencką tj. praca dorywcza, koła zainteresowań, organizacje studenckie, wyjazdy na stypendia krajowe i zagraniczne.
Treści programoweT-W-1W czasie zajęć studenci zapoznają się z możliwościami kształcenia poza programem studiów 1. Koła naukowe – skupisko kujonów czy zaradni pasjonaci? 2. Nauka języków obcych – czy to potrzebne? 3. Wyjedź na stypendium – stypendia w ramach różnych funduszy europejskich 4. Rozejrzyj się za praktyką lub stażem 5. Wolontariat 6. Własna działalność gospodarcza 7. Praca stała i dorywcza 8. Aktywność studencka - sekcje sportowe i kulturalne
Metody nauczaniaM-1Wykład połączony z pogadanką gdzie poznaje się wiedzę i opinię studentów na wybrane tematy.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Obecność bezwzględna na 2 godz. zajęć (na wykładzie).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na wykładzie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_J03_K01Student uzyskuje kompetencje społeczne dzięki którym będzie odpowiedzialny za pracę własną oraz w grupie. Umiejętność oceny potrzeb na rynku pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_K06ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, jest przygotowany do organizowania pracy własnej i zespołu osób, rozumie konieczność systematycznej pracy w działaniach rozciągniętych w czasie, postępuje etycznie, rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami jakie daje uczelnia wyższa jeśli chodzi o przygotowanie się do podjęcia przyszłej pracy zawodowej. Student ma możliwość poznania opinii pracodawców o absolwentach, dowiaduje się o wadze wiedzy praktycznej oraz o możliwościach rozwoju własnego poprzez udział w kołach naukowych oraz podejmując wszelką aktywność studencką tj. praca dorywcza, koła zainteresowań, organizacje studenckie, wyjazdy na stypendia krajowe i zagraniczne.
Treści programoweT-W-1W czasie zajęć studenci zapoznają się z możliwościami kształcenia poza programem studiów 1. Koła naukowe – skupisko kujonów czy zaradni pasjonaci? 2. Nauka języków obcych – czy to potrzebne? 3. Wyjedź na stypendium – stypendia w ramach różnych funduszy europejskich 4. Rozejrzyj się za praktyką lub stażem 5. Wolontariat 6. Własna działalność gospodarcza 7. Praca stała i dorywcza 8. Aktywność studencka - sekcje sportowe i kulturalne
Metody nauczaniaM-1Wykład połączony z pogadanką gdzie poznaje się wiedzę i opinię studentów na wybrane tematy.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Obecność bezwzględna na 2 godz. zajęć (na wykładzie).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na wykładzie.
3,5
4,0
4,5
5,0