Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)
Sylabus przedmiotu Architektura współczesna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt krajobrazu | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Architektura współczesna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>, Agata Zbylut <Agata.Zbylut@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 3 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie podstaw wiedzy dotyczącej kierunków i tendencji rozwojowych w architekturze współczesnej, ich podstaw filozoficznych i kulturowych oraz wpływu, jaki wywierają na kształtowanie krajobrazu |
C-2 | Zdobycie umiejętności analizowania różnych kierunków i tendencji w architekturze współczesnej pod kątem ich wartości estetycznej i wpływu na wartość kulturową krajobrazu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Architektura nowoczesna u schyłku XIX w. | 2 |
T-W-2 | Secesja, De Stijl, Art Nouveau | 2 |
T-W-3 | Architektura w krajobrazie - Frank LLoyd Wright | 1 |
T-W-4 | "Ornament i zbrodnia" - czysta forma | 1 |
T-W-5 | Bauhaus | 1 |
T-W-6 | Modernizm, styl międzynarodowy | 2 |
T-W-7 | Futuryzm, ekspresjonizm, brutalizm, strukturalizm | 2 |
T-W-8 | Postmodernizm, dekonstruktywizm | 2 |
T-W-9 | Architektura w XIX wieku | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | studiowanie literatury fachowej | 7 |
A-W-3 | konsultacje | 3 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny multimedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O04.3_W01 Posiada podstawy wiedzy dotyczącej kierunków i tendencji rozwojowych w architekturze współczesnej, ich podstaw filozoficznych i kulturowych oraz wpływu, jaki wywierają na kształtowanie krajobrazu | AK_2A_W08 | A2_W09, A2_W10, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W08 | InzA2_W03 | C-1 | T-W-7, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O04.3_U01 posiada umiejętność analizowania architektury współczesnej pod kątem jej wartości estetycznej i wpływu na wartość kulturową krajobrazu | AK_2A_U13 | A2_U17, T2A_U15 | InzA2_U05 | C-2 | T-W-7, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O04.3_K01 rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie i ważności zdobywania wiedzy z zakresu współczesnych kierunków w architekturze, jako jednej z elementów składowych krajobrazu kulturowego | AK_2A_K01 | A2_K01, A2_K05, R2A_K01, R2A_K07, T2A_K01, T2A_K07 | — | C-2 | T-W-9 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O04.3_W01 Posiada podstawy wiedzy dotyczącej kierunków i tendencji rozwojowych w architekturze współczesnej, ich podstaw filozoficznych i kulturowych oraz wpływu, jaki wywierają na kształtowanie krajobrazu | 2,0 | Student nie zna tematyki przedmiotu |
3,0 | Student posiada podstawy wiedzy dotyczącej wybranych kierunków i tendencji rozwojowych w architekturze współczesnej. | |
3,5 | Student posiada podstawy wiedzy dotyczącej wybranych kierunków i tendencji rozwojowych w architekturze współczesnej, ich podstaw filozoficznych i kulturowych. | |
4,0 | Student posiada podstawy wiedzy dotyczącej kierunków i tendencji rozwojowych w architekturze współczesnej, ich podstaw filozoficznych i kulturowych. | |
4,5 | Student posiada podstawy wiedzy dotyczącej kierunków i tendencji rozwojowych w architekturze współczesnej, ich podstaw filozoficznych i kulturowych oraz wpływu, jaki wywierają na kształtowanie krajobrazu | |
5,0 | Student posiada szeroką wiedzę dotyczącą kierunków i tendencji rozwojowych w architekturze współczesnej, ich podstaw filozoficznych i kulturowych oraz wpływu, jaki wywierają na kształtowanie krajobrazu |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O04.3_U01 posiada umiejętność analizowania architektury współczesnej pod kątem jej wartości estetycznej i wpływu na wartość kulturową krajobrazu | 2,0 | Student nie posiada umiejętności analizowania architektury współczesnej pod kątem jej wartości estetycznej i wpływu na wartość kulturową krajobrazu |
3,0 | Student posiada umiejętność analizowania wybranych kierunków w architekturze współczesnej pod kątem ich wartości estetycznej i wpływu na wartość kulturową krajobrazu przy wydatnej pomocy nauczyciela | |
3,5 | Student posiada umiejętność analizowania wybranych kierunków w architekturze współczesnej pod kątem ich wartości estetycznej i wpływu na wartość kulturową krajobrazu przy niewielkiej pomocy nauczyciela | |
4,0 | Student posiada umiejętność analizowania architektury współczesnej pod kątem jej wartości estetycznej i wpływu na wartość kulturową krajobrazu | |
4,5 | Student trafnie analizuje architekturę współczesną pod kątem jej wartości estetycznej i wpływu na wartość kulturową krajobrazu | |
5,0 | Student samodzielnie i szczegółowo analizuje architekturę współczesną pod kątem jej wartości estetycznej i wpływu na wartość kulturową krajobrazu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O04.3_K01 rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie i ważności zdobywania wiedzy z zakresu współczesnych kierunków w architekturze, jako jednej z elementów składowych krajobrazu kulturowego | 2,0 | Student nie rozumie potrzeby dokształcania się przez całe życie i ważności zdobywania wiedzy z zakresu współczesnych kierunków w architekturze, jako jednej z elementów składowych krajobrazu kulturowego |
3,0 | Student rozumie w ograniczonym stopniu potrzebę dokształcania się przez całe życie i ważności zdobywania wiedzy z zakresu współczesnych kierunków w architekturze, jako jednej z elementów składowych krajobrazu kulturowego. | |
3,5 | Student rozumie dość dobrze potrzebę dokształcania się przez całe życie i ważności zdobywania wiedzy z zakresu współczesnych kierunków w architekturze, jako jednej z elementów składowych krajobrazu kulturowego. | |
4,0 | Student rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie i ważności zdobywania wiedzy z zakresu współczesnych kierunków w architekturze, jako jednej z elementów składowych krajobrazu kulturowego | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie i ważności zdobywania wiedzy z zakresu współczesnych kierunków w architekturze, jako jednej z elementów składowych krajobrazu kulturowego. Chętnie sięga do literatury zalecanej. | |
5,0 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie i ważności zdobywania wiedzy z zakresu współczesnych kierunków w architekturze, jako jednej z elementów składowych krajobrazu kulturowego. Samodzielnie i chętnie zdobywa wiedzę z przedmiotu wykraczającą poza treści programowe i zalecaną literaturę |
Literatura podstawowa
- Gossel P., Leuthause G., Architektura XX wieku, Taschen, Kolonia, 2006
- Jodido P., Nowe formy, Muza SA, Taschen, Warszawa, 1998
- Jodidio P., Architecture NOW!, Taschen, Kolonia, 2005, cała seria do wydawana corocznie
Literatura dodatkowa
- Droste M., Bauhaus, Taschen, Berlin, 2006