Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S2)
specjalność: usługi turystyczne

Sylabus przedmiotu Organizacja i technika obsługi gastronomicznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja i technika obsługi gastronomicznej
Specjalność menadżer hotelarstwa i gastronomii
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Czerniejewska-Surma <Barbara.Czerniejewska-Surma@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 25 1,00,50zaliczenie
wykładyW2 14 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa umiejętność obsługi pakietu biurowego i sieci internet

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy z zakresu organizacji i techniki obsługi gastronomicznej, w tym przygotowania różnego rodzaju imprez z obsługą gastronomiczną.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu prawidłowego przygotowania i nakrycia zastawy stołowej do każdego posiłku oraz sposobu obsługi uczestników różnych przyjęć okolicznościowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy przepisów sanitarno epidemiologicznych2
T-L-2Przygotowanie zastawy stołowej.2
T-L-3Techniki przenoszenia zastawy stołowej2
T-L-4Sposoby i zasady serwowania i podawania potraw i napojów.2
T-L-5Organizacja i technika obsługi konsumenta przy podawaniu śniadań i przekąsek (przekąsek rybnych, z drobiu, jaj, sera, zimnych i gorących, kanapek).4
T-L-6Organizacja i technika obsługi konsumenta przy podawaniu obiadów (zup, dań głównych, i deserów).4
T-L-7Serwowanie napojów bezalkoholowych. Serwowanie win, piwa oraz wyrobów spirytusowych.2
T-L-8Ocena jakości i estetyki potraw2
T-L-9Rozliczenia gotówkowe i bezgotówkowe.4
T-L-10Kolokwium zaliczeniowe1
25
wykłady
T-W-1Zasady etyki i kultury zawodowej oraz komunikacji międzyludzkiej1
T-W-2Poziom i kultura obsługi konsumenta1
T-W-3Zastawa stołowa (rodzaje, bielizna stołowa inne części zastawy stołowej).2
T-W-4Przygotowanie sali konsumenckiej do obsługi konsumenta, sposoby dekoracji sal.2
T-W-5Rodzaje i metody obsługi2
T-W-6Zasady nakrywania stołów i obsługi na bankietach i przyjęciach2
T-W-7Zasady serwowania i podawanie różnych posiłków i dań. Podawanie potraw kuchni różnych narodów. Dobór alkoholi do posiłków.2
T-W-8Organizacją pracy i zasady obsługi bufetowej, barowej i samoobsługi, organizacja wyżywienia grup wycieczkowych, wyżywienie na zjazdach i kongresach2
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach25
A-L-2przygotowanie do zajęć3
A-L-3przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego2
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2przygotowanie do zaliczenia16
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: odpowiedż pisemna/ ustan podczas zajęć
S-2Ocena formująca: ocena z projektu i prezentacji
S-3Ocena formująca: ocena z kolokwium zaliczeniowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B8mhig_W01
Posiada wiedzę z zakresu organizacji i techniki obsługi gastronomicznej, w tym obsługi konsumenta i organizacji róznego typu imprez i przyjęć.
TOW_2A_W10, TOW_2A_W11, TOW_2A_W12, TOW_2A_W14S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W09, S2A_W10, S2A_W11InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B8mhig_U01
Student nabywa praktyczne umiejętności prawidłowego przygotowania i nakrycia zastawy stołowej do każdego posiłku oraz sposobu obsługi uczestników różnych przyjęć okolicznościowych
TOW_2A_U04, TOW_2A_U05, TOW_2A_U06, TOW_2A_U14S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B8mhig_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia się. Pracuje w grupie, potrafi przyjąć rolę lidera.
TOW_2A_K01, TOW_2A_K06, TOW_2A_K08S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K02C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B8mhig_W01
Posiada wiedzę z zakresu organizacji i techniki obsługi gastronomicznej, w tym obsługi konsumenta i organizacji róznego typu imprez i przyjęć.
2,0
3,0Posiada podstawową wiedze z zakresu obsługi konsumenta i organizacji imprez gastronomicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B8mhig_U01
Student nabywa praktyczne umiejętności prawidłowego przygotowania i nakrycia zastawy stołowej do każdego posiłku oraz sposobu obsługi uczestników różnych przyjęć okolicznościowych
2,0
3,0Potrafi przygotować i nakryć zastawę stołową do podstawowych posiłków, potrafi zaplanować obsługę prostej imprezy gastronomicznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B8mhig_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia się. Pracuje w grupie, potrafi przyjąć rolę lidera.
2,0
3,0Pracuje w grupie, niechętnie przyjmuje pozycję lidera.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Czarnecka-Skubina E., Obsługa konsumenta w gastronomii i cateringu, SGGW, Warszawa, 2009
  2. Dominik P., Gastronomia we współczesnym hotelu, WSE, Warszawa, 2008
  3. Szajna R., Vademecum kelnera, Alfa, Warszawa, 2006
  4. Jargoń R., Obsługa konsumenta cz. 1., WSiP, Warszawa, 1992
  5. Jargoń R., Obsługa konsumenta cz. 2, WSiP, Warszawa, 1992

Literatura dodatkowa

  1. Ikanowicz C, Piekarski J.:, Protokół dyplomatyczny i dobre obyczaje, SGH, Warszawa, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy przepisów sanitarno epidemiologicznych2
T-L-2Przygotowanie zastawy stołowej.2
T-L-3Techniki przenoszenia zastawy stołowej2
T-L-4Sposoby i zasady serwowania i podawania potraw i napojów.2
T-L-5Organizacja i technika obsługi konsumenta przy podawaniu śniadań i przekąsek (przekąsek rybnych, z drobiu, jaj, sera, zimnych i gorących, kanapek).4
T-L-6Organizacja i technika obsługi konsumenta przy podawaniu obiadów (zup, dań głównych, i deserów).4
T-L-7Serwowanie napojów bezalkoholowych. Serwowanie win, piwa oraz wyrobów spirytusowych.2
T-L-8Ocena jakości i estetyki potraw2
T-L-9Rozliczenia gotówkowe i bezgotówkowe.4
T-L-10Kolokwium zaliczeniowe1
25

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady etyki i kultury zawodowej oraz komunikacji międzyludzkiej1
T-W-2Poziom i kultura obsługi konsumenta1
T-W-3Zastawa stołowa (rodzaje, bielizna stołowa inne części zastawy stołowej).2
T-W-4Przygotowanie sali konsumenckiej do obsługi konsumenta, sposoby dekoracji sal.2
T-W-5Rodzaje i metody obsługi2
T-W-6Zasady nakrywania stołów i obsługi na bankietach i przyjęciach2
T-W-7Zasady serwowania i podawanie różnych posiłków i dań. Podawanie potraw kuchni różnych narodów. Dobór alkoholi do posiłków.2
T-W-8Organizacją pracy i zasady obsługi bufetowej, barowej i samoobsługi, organizacja wyżywienia grup wycieczkowych, wyżywienie na zjazdach i kongresach2
14

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach25
A-L-2przygotowanie do zajęć3
A-L-3przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2przygotowanie do zaliczenia16
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B8mhig_W01Posiada wiedzę z zakresu organizacji i techniki obsługi gastronomicznej, w tym obsługi konsumenta i organizacji róznego typu imprez i przyjęć.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W10Posiada poszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka w tym turystyki i hotelarstwa. Posiada poszerzoną wiedzę o środowisku.
TOW_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) wpływających na sposób organizacji przedsiębiorstw i rządzących nimi prawidłowościami (ich źródeł, natury, zmian i sposobów działania).
TOW_2A_W12Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji. Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach i ich historycznej ewolucji.
TOW_2A_W14Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu organizacji i techniki obsługi gastronomicznej, w tym przygotowania różnego rodzaju imprez z obsługą gastronomiczną.
Treści programoweT-W-1Zasady etyki i kultury zawodowej oraz komunikacji międzyludzkiej
T-W-2Poziom i kultura obsługi konsumenta
T-W-3Zastawa stołowa (rodzaje, bielizna stołowa inne części zastawy stołowej).
T-W-4Przygotowanie sali konsumenckiej do obsługi konsumenta, sposoby dekoracji sal.
T-W-5Rodzaje i metody obsługi
T-W-6Zasady nakrywania stołów i obsługi na bankietach i przyjęciach
T-W-7Zasady serwowania i podawanie różnych posiłków i dań. Podawanie potraw kuchni różnych narodów. Dobór alkoholi do posiłków.
T-W-8Organizacją pracy i zasady obsługi bufetowej, barowej i samoobsługi, organizacja wyżywienia grup wycieczkowych, wyżywienie na zjazdach i kongresach
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: odpowiedż pisemna/ ustan podczas zajęć
S-3Ocena formująca: ocena z kolokwium zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada podstawową wiedze z zakresu obsługi konsumenta i organizacji imprez gastronomicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B8mhig_U01Student nabywa praktyczne umiejętności prawidłowego przygotowania i nakrycia zastawy stołowej do każdego posiłku oraz sposobu obsługi uczestników różnych przyjęć okolicznościowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U04Sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi i etycznymi) dotyczącymi systemów zarządzania w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach.
TOW_2A_U05Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach dla potrzeb organizacji przedsiębiorstw, usług z uwzględnieniem cyklu życia produktu.
TOW_2A_U06Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań związanych z żywieniem człowieka i jego potrzebami.
TOW_2A_U14Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu prawidłowego przygotowania i nakrycia zastawy stołowej do każdego posiłku oraz sposobu obsługi uczestników różnych przyjęć okolicznościowych.
Treści programoweT-L-1Przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy przepisów sanitarno epidemiologicznych
T-L-2Przygotowanie zastawy stołowej.
T-L-3Techniki przenoszenia zastawy stołowej
T-L-4Sposoby i zasady serwowania i podawania potraw i napojów.
T-L-5Organizacja i technika obsługi konsumenta przy podawaniu śniadań i przekąsek (przekąsek rybnych, z drobiu, jaj, sera, zimnych i gorących, kanapek).
T-L-6Organizacja i technika obsługi konsumenta przy podawaniu obiadów (zup, dań głównych, i deserów).
T-L-7Serwowanie napojów bezalkoholowych. Serwowanie win, piwa oraz wyrobów spirytusowych.
T-L-8Ocena jakości i estetyki potraw
T-L-9Rozliczenia gotówkowe i bezgotówkowe.
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: odpowiedż pisemna/ ustan podczas zajęć
S-2Ocena formująca: ocena z projektu i prezentacji
S-3Ocena formująca: ocena z kolokwium zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi przygotować i nakryć zastawę stołową do podstawowych posiłków, potrafi zaplanować obsługę prostej imprezy gastronomicznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B8mhig_K01Ma świadomość swojej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia się. Pracuje w grupie, potrafi przyjąć rolę lidera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K01Postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
TOW_2A_K06Umie skutecznie komunikować się z otoczeniem i rozumie znaczenie komunikacji.
TOW_2A_K08Wie jak planować i realizować swój własny rozwój; potrafi ocenić swoje mocne i słabe strony. Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu organizacji i techniki obsługi gastronomicznej, w tym przygotowania różnego rodzaju imprez z obsługą gastronomiczną.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu prawidłowego przygotowania i nakrycia zastawy stołowej do każdego posiłku oraz sposobu obsługi uczestników różnych przyjęć okolicznościowych.
Treści programoweT-L-2Przygotowanie zastawy stołowej.
T-L-3Techniki przenoszenia zastawy stołowej
T-L-4Sposoby i zasady serwowania i podawania potraw i napojów.
T-L-5Organizacja i technika obsługi konsumenta przy podawaniu śniadań i przekąsek (przekąsek rybnych, z drobiu, jaj, sera, zimnych i gorących, kanapek).
T-L-6Organizacja i technika obsługi konsumenta przy podawaniu obiadów (zup, dań głównych, i deserów).
T-L-7Serwowanie napojów bezalkoholowych. Serwowanie win, piwa oraz wyrobów spirytusowych.
T-L-8Ocena jakości i estetyki potraw
T-L-9Rozliczenia gotówkowe i bezgotówkowe.
T-L-10Kolokwium zaliczeniowe
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: odpowiedż pisemna/ ustan podczas zajęć
S-2Ocena formująca: ocena z projektu i prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pracuje w grupie, niechętnie przyjmuje pozycję lidera.
3,5
4,0
4,5
5,0