Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria drogowa
Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia projektowania parkingów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria drogowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane zagadnienia projektowania parkingów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Dróg i Mostów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Gardas <Przemyslaw.Gardas@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Robert Jurczak <Robert.Jurczak@zut.edu.pl>, Dominik Kacprzak <Dominik.Kacprzak@zut.edu.pl>, Stanislaw Majer <Stanislaw.Majer@zut.edu.pl>, Alicja Sołowczuk <Alicja.Solowczuk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zainteresowanie zagadnieniami inżynierii drogowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami projektowania różnych rodzajów parkingów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Kreślenie układu miejsc postojowych w wybranych wariantach dostępności terenu. | 4 |
4 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wymagania prawne: porównanie WT odnoszących się do dróg z WT odnoszącymi się do budynków, WPD. Zapotrzebowanie na miejsca postojowe. Rotacja na miejscach postojowych. Chłonność parkingowa rejonu. Wymagania do lokalizacji stanowisk dla osób niepełnosprawnych. MOP-y – kategorie. Układ dróg na MOP-ach - wymagania w odniesieniu do pojazdów ciężarowych i osobowych. | 2 |
2 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w ćwiczeniach | 4 |
A-P-2 | opracowanie projektu parkingu w granicach pasa drogowego w obszarze zabudowanym | 25 |
A-P-3 | zaliczenie ćwiczeń | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 2 |
A-W-2 | Przyswojenie materiału wykładowego | 17 |
A-W-3 | Przygotowanie się do testu | 10 |
A-W-4 | Zaliczenie testów z wykładów | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Na zaliczenie wykładów słuchacze piszą test. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Na zaliczenie ćwiczeń słuchacze opracowują projekty parkingów z opisem. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ID_10A_ID09_W01 Słuchacz studium podyplomowego potrafi określić zapotrzebowanie na liczbę miejsc postojowych, zaproponować układ stanowisk postojowych. | ID_10-_W06, ID_10-_W01 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ID_10A_ID12_U01 Słuchacz studium podyplomowego potrafi zaproponować rozwiązania sytuacyjne najbardziej dopasowane do potrzeb | ID_10-_U01, ID_10-_U04 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ID_10A_ID12_K01 Słuchacz studium podyplomowego rozumie potrzebę uczenia się i nabywa umiejętność samodzielnego poszerzania wiedzy | ID_10-_K03 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ID_10A_ID09_W01 Słuchacz studium podyplomowego potrafi określić zapotrzebowanie na liczbę miejsc postojowych, zaproponować układ stanowisk postojowych. | 2,0 | |
3,0 | słuchacz potrafi sklasyfikować parking, zaproponować rozwiązania sytuacyjne z uwzględnieniem wpływu na BRD, nie potrafi podać szczegółów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ID_10A_ID12_U01 Słuchacz studium podyplomowego potrafi zaproponować rozwiązania sytuacyjne najbardziej dopasowane do potrzeb | 2,0 | |
3,0 | słuchacz potrafi z pomocą prowadzącego zaproponować rozwiązania sytuacyjne najbardziej dopasowane do potrzeb | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ID_10A_ID12_K01 Słuchacz studium podyplomowego rozumie potrzebę uczenia się i nabywa umiejętność samodzielnego poszerzania wiedzy | 2,0 | |
3,0 | słuchacz nie potrafi bez pomocy prowadzącego uzupełnić lub poszukać w wytycznych potrzebnych zasad projektowych, dopiero po wskazówkach naprowadzających umie znaleźć i zinterpretować zasady projektowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gaca S., Tracz M., Suchorzewski W., Inżynieria ruchu drogowego, WKŁ, Warszawa, 2008
- Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 23 grudnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dziennik Ustaw 2016, poz 124, Warszawa, 2015
Literatura dodatkowa
- Michalak H., Garaże wielostanowiskowe projektowanie i realizacja, Arkady, Warszawa, 2009, 1
- Korzeniewski W., Parkingi i garaże dla samochodów osobowych, COIB, Warszawa, 2000, 1