Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria drogowa

Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia projektowania parkingów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria drogowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki techniczne
Profil
Moduł
Przedmiot Wybrane zagadnienia projektowania parkingów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Przemysław Gardas <Przemyslaw.Gardas@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Jurczak <Robert.Jurczak@zut.edu.pl>, Dominik Kacprzak <Dominik.Kacprzak@zut.edu.pl>, Stanislaw Majer <Stanislaw.Majer@zut.edu.pl>, Alicja Sołowczuk <Alicja.Solowczuk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 4 1,00,50zaliczenie
wykładyW2 2 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zainteresowanie zagadnieniami inżynierii drogowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami projektowania różnych rodzajów parkingów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Kreślenie układu miejsc postojowych w wybranych wariantach dostępności terenu.4
4
wykłady
T-W-1Wymagania prawne: porównanie WT odnoszących się do dróg z WT odnoszącymi się do budynków, WPD. Zapotrzebowanie na miejsca postojowe. Rotacja na miejscach postojowych. Chłonność parkingowa rejonu. Wymagania do lokalizacji stanowisk dla osób niepełnosprawnych. MOP-y – kategorie. Układ dróg na MOP-ach - wymagania w odniesieniu do pojazdów ciężarowych i osobowych.2
2

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w ćwiczeniach4
A-P-2opracowanie projektu parkingu w granicach pasa drogowego w obszarze zabudowanym25
A-P-3zaliczenie ćwiczeń1
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach2
A-W-2Przyswojenie materiału wykładowego17
A-W-3Przygotowanie się do testu10
A-W-4Zaliczenie testów z wykładów1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Na zaliczenie wykładów słuchacze piszą test.
S-2Ocena podsumowująca: Na zaliczenie ćwiczeń słuchacze opracowują projekty parkingów z opisem.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ID_10A_ID09_W01
Słuchacz studium podyplomowego potrafi określić zapotrzebowanie na liczbę miejsc postojowych, zaproponować układ stanowisk postojowych.
ID_10-_W06, ID_10-_W01C-1T-P-1, T-W-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ID_10A_ID12_U01
Słuchacz studium podyplomowego potrafi zaproponować rozwiązania sytuacyjne najbardziej dopasowane do potrzeb
ID_10-_U01, ID_10-_U04C-1T-P-1, T-W-1M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ID_10A_ID12_K01
Słuchacz studium podyplomowego rozumie potrzebę uczenia się i nabywa umiejętność samodzielnego poszerzania wiedzy
ID_10-_K03C-1T-P-1, T-W-1M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ID_10A_ID09_W01
Słuchacz studium podyplomowego potrafi określić zapotrzebowanie na liczbę miejsc postojowych, zaproponować układ stanowisk postojowych.
2,0
3,0słuchacz potrafi sklasyfikować parking, zaproponować rozwiązania sytuacyjne z uwzględnieniem wpływu na BRD, nie potrafi podać szczegółów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ID_10A_ID12_U01
Słuchacz studium podyplomowego potrafi zaproponować rozwiązania sytuacyjne najbardziej dopasowane do potrzeb
2,0
3,0słuchacz potrafi z pomocą prowadzącego zaproponować rozwiązania sytuacyjne najbardziej dopasowane do potrzeb
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ID_10A_ID12_K01
Słuchacz studium podyplomowego rozumie potrzebę uczenia się i nabywa umiejętność samodzielnego poszerzania wiedzy
2,0
3,0słuchacz nie potrafi bez pomocy prowadzącego uzupełnić lub poszukać w wytycznych potrzebnych zasad projektowych, dopiero po wskazówkach naprowadzających umie znaleźć i zinterpretować zasady projektowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gaca S., Tracz M., Suchorzewski W., Inżynieria ruchu drogowego, WKŁ, Warszawa, 2008
  2. Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 23 grudnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dziennik Ustaw 2016, poz 124, Warszawa, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Michalak H., Garaże wielostanowiskowe projektowanie i realizacja, Arkady, Warszawa, 2009, 1
  2. Korzeniewski W., Parkingi i garaże dla samochodów osobowych, COIB, Warszawa, 2000, 1

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Kreślenie układu miejsc postojowych w wybranych wariantach dostępności terenu.4
4

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wymagania prawne: porównanie WT odnoszących się do dróg z WT odnoszącymi się do budynków, WPD. Zapotrzebowanie na miejsca postojowe. Rotacja na miejscach postojowych. Chłonność parkingowa rejonu. Wymagania do lokalizacji stanowisk dla osób niepełnosprawnych. MOP-y – kategorie. Układ dróg na MOP-ach - wymagania w odniesieniu do pojazdów ciężarowych i osobowych.2
2

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w ćwiczeniach4
A-P-2opracowanie projektu parkingu w granicach pasa drogowego w obszarze zabudowanym25
A-P-3zaliczenie ćwiczeń1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach2
A-W-2Przyswojenie materiału wykładowego17
A-W-3Przygotowanie się do testu10
A-W-4Zaliczenie testów z wykładów1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięID_10A_ID09_W01Słuchacz studium podyplomowego potrafi określić zapotrzebowanie na liczbę miejsc postojowych, zaproponować układ stanowisk postojowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówID_10-_W06Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
ID_10-_W01Zna elementarne zasady konstruowania obiektów budownictwa komunikacyjnego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami projektowania różnych rodzajów parkingów.
Treści programoweT-P-1Kreślenie układu miejsc postojowych w wybranych wariantach dostępności terenu.
T-W-1Wymagania prawne: porównanie WT odnoszących się do dróg z WT odnoszącymi się do budynków, WPD. Zapotrzebowanie na miejsca postojowe. Rotacja na miejscach postojowych. Chłonność parkingowa rejonu. Wymagania do lokalizacji stanowisk dla osób niepełnosprawnych. MOP-y – kategorie. Układ dróg na MOP-ach - wymagania w odniesieniu do pojazdów ciężarowych i osobowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Na zaliczenie ćwiczeń słuchacze opracowują projekty parkingów z opisem.
S-1Ocena podsumowująca: Na zaliczenie wykładów słuchacze piszą test.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz potrafi sklasyfikować parking, zaproponować rozwiązania sytuacyjne z uwzględnieniem wpływu na BRD, nie potrafi podać szczegółów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięID_10A_ID12_U01Słuchacz studium podyplomowego potrafi zaproponować rozwiązania sytuacyjne najbardziej dopasowane do potrzeb
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówID_10-_U01Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych stosowanych w inżynierii drogowej
ID_10-_U04Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami projektowania różnych rodzajów parkingów.
Treści programoweT-P-1Kreślenie układu miejsc postojowych w wybranych wariantach dostępności terenu.
T-W-1Wymagania prawne: porównanie WT odnoszących się do dróg z WT odnoszącymi się do budynków, WPD. Zapotrzebowanie na miejsca postojowe. Rotacja na miejscach postojowych. Chłonność parkingowa rejonu. Wymagania do lokalizacji stanowisk dla osób niepełnosprawnych. MOP-y – kategorie. Układ dróg na MOP-ach - wymagania w odniesieniu do pojazdów ciężarowych i osobowych.
Metody nauczaniaM-2metoda projektów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Na zaliczenie ćwiczeń słuchacze opracowują projekty parkingów z opisem.
S-1Ocena podsumowująca: Na zaliczenie wykładów słuchacze piszą test.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz potrafi z pomocą prowadzącego zaproponować rozwiązania sytuacyjne najbardziej dopasowane do potrzeb
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięID_10A_ID12_K01Słuchacz studium podyplomowego rozumie potrzebę uczenia się i nabywa umiejętność samodzielnego poszerzania wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówID_10-_K03Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami projektowania różnych rodzajów parkingów.
Treści programoweT-P-1Kreślenie układu miejsc postojowych w wybranych wariantach dostępności terenu.
T-W-1Wymagania prawne: porównanie WT odnoszących się do dróg z WT odnoszącymi się do budynków, WPD. Zapotrzebowanie na miejsca postojowe. Rotacja na miejscach postojowych. Chłonność parkingowa rejonu. Wymagania do lokalizacji stanowisk dla osób niepełnosprawnych. MOP-y – kategorie. Układ dróg na MOP-ach - wymagania w odniesieniu do pojazdów ciężarowych i osobowych.
Metody nauczaniaM-2metoda projektów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Na zaliczenie ćwiczeń słuchacze opracowują projekty parkingów z opisem.
S-1Ocena podsumowująca: Na zaliczenie wykładów słuchacze piszą test.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz nie potrafi bez pomocy prowadzącego uzupełnić lub poszukać w wytycznych potrzebnych zasad projektowych, dopiero po wskazówkach naprowadzających umie znaleźć i zinterpretować zasady projektowe
3,5
4,0
4,5
5,0