Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie zarządzania projektami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowe wspomaganie zarządzania projektami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL2 15 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw technologii informatycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie podstawowej wiedzy i nabycie umiejętności z zakresu wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do technik komputerowych w zarządzaniu projektami.1
T-L-2Definiowanie i planowanie projektu.5
T-L-3Optymalizacja planu projektu.2
T-L-4Kontrola realizacji projektu.2
T-L-5Analizowanie informacji o stanie projektu.1
T-L-6Raportowanie z przebieg projektu.1
T-L-7Zakończenie projektu.3
15
wykłady
T-W-1Podstawy tworzenia i zarządzania projektami.4
T-W-2Definiowanie i planowanie projektu.4
T-W-3Optymalizacja planu projektu.2
T-W-4Analiza i kontrola nad realizacją projektu.2
T-W-5Raportowanie z przebiegu projektu.1
T-W-6Zakończenie projektu.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Przygotowanie do zajęć.12
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia.3
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zajęć.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny z przykładami.
M-2Praca własna w laboratorium komputerowym (metody programowane, metody praktyczne).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe zajęć.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C21_W01
Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązania standardowych problemów.
TI_1A_W20C-1T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C21_U01
Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów.
TI_1A_U20C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TI_1A_C21_W01
Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązania standardowych problemów.
2,0
3,0Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TI_1A_C21_U01
Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów.
2,0
3,0Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Sebastian Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów., Helion, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Chatfield Carl, Johnson Timothy, Microsoft Project 2016 Krok po kroku, Promise, 2016
  2. Opracowanie zbiorowe, Microsoft Office Project 2010 Microsoft Official Academic Course, John Wiley & Sons, 2012
  3. Adam Koszlajda, Od pomysłu do przemysłu. Projekty IT w praktyce, Helion, 2018
  4. Adam Koszlajda, Zarządzanie projektami IT. Przewodnik po metodykach., Helion, 2010
  5. Marcin Żmigrodzki, Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie, Onepress, 2018

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do technik komputerowych w zarządzaniu projektami.1
T-L-2Definiowanie i planowanie projektu.5
T-L-3Optymalizacja planu projektu.2
T-L-4Kontrola realizacji projektu.2
T-L-5Analizowanie informacji o stanie projektu.1
T-L-6Raportowanie z przebieg projektu.1
T-L-7Zakończenie projektu.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy tworzenia i zarządzania projektami.4
T-W-2Definiowanie i planowanie projektu.4
T-W-3Optymalizacja planu projektu.2
T-W-4Analiza i kontrola nad realizacją projektu.2
T-W-5Raportowanie z przebiegu projektu.1
T-W-6Zakończenie projektu.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Przygotowanie do zajęć.12
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia.3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zajęć.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_C21_W01Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązania standardowych problemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W20Ma podstawową wiedzę w zakresie komputerowo wspomaganego procesu zarządzania projektami.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie podstawowej wiedzy i nabycie umiejętności z zakresu wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami.
Treści programoweT-W-1Podstawy tworzenia i zarządzania projektami.
T-W-5Raportowanie z przebiegu projektu.
T-W-6Zakończenie projektu.
T-W-2Definiowanie i planowanie projektu.
T-W-3Optymalizacja planu projektu.
T-W-4Analiza i kontrola nad realizacją projektu.
T-L-1Wprowadzenie do technik komputerowych w zarządzaniu projektami.
T-L-2Definiowanie i planowanie projektu.
T-L-3Optymalizacja planu projektu.
T-L-4Kontrola realizacji projektu.
T-L-5Analizowanie informacji o stanie projektu.
T-L-6Raportowanie z przebieg projektu.
T-L-7Zakończenie projektu.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny z przykładami.
M-2Praca własna w laboratorium komputerowym (metody programowane, metody praktyczne).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_C21_U01Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U20Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie podstawowej wiedzy i nabycie umiejętności z zakresu wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami.
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do technik komputerowych w zarządzaniu projektami.
T-L-2Definiowanie i planowanie projektu.
T-L-3Optymalizacja planu projektu.
T-L-4Kontrola realizacji projektu.
T-L-5Analizowanie informacji o stanie projektu.
T-L-6Raportowanie z przebieg projektu.
T-L-7Zakończenie projektu.
Metody nauczaniaM-2Praca własna w laboratorium komputerowym (metody programowane, metody praktyczne).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów.
3,5
4,0
4,5
5,0