Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Rybactwo (S3)

Sylabus przedmiotu Rybołówstwo zrównoważone i jego narzędzia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rybactwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Rybołówstwo zrównoważone i jego narzędzia
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Gospodarki Rybackiej
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólne wiadomości na temat rybołówstwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie słuchaczy z problematyką zrównoważonego rybołówstwa w działaniach Wspólnej Polityki Rybackiej, odrzutami w rybołówstwie i sposobami pozyskiwania ryb na trawlerach

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Wspólna polityka Rybołówstwa15
T-K-2Odrzuty klęską gospodarczą i ekologiczną2
T-K-3Połowy na trawlerze dalekomorskim i bałtyckim3
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach20
A-K-2studiowanie poleconej literatury34
A-K-3przygotowanie do egzaminu6
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1prelekcja
M-2film

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: dyskusja problemowa

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3A_C.6.6_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie prawidłowo zdefiniować, sformułować i scharakteryzować zrównoważone rybołówstwo we wspólnej poltyce rybackiej unii europejskiej
RYBS3_3A_W03C-1T-K-2, T-K-1M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3A_C.6.6_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować, formułować oraz interpretować działania wspólnej polityki rybackiej
RYBS3_3A_U04C-1T-K-2, T-K-1, T-K-3M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3A_C.6.6_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywnej postawy do otwartości i zorientowania na działania zmierzające do prowadzenia rybołówstwa zrównoważonego
RYBS3_3A_K03, RYBS3_3A_K02C-1T-K-2, T-K-1, T-K-3M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3A_C.6.6_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie prawidłowo zdefiniować, sformułować i scharakteryzować zrównoważone rybołówstwo we wspólnej poltyce rybackiej unii europejskiej
2,0
3,0Student poprawnie definiuje działania i narzędzia zrównoważonego rybołówstwa
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3A_C.6.6_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować, formułować oraz interpretować działania wspólnej polityki rybackiej
2,0
3,0Student prawidłowo rozumie wspólną politykę rybacką UE ma umiejętności jej efektywnej analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3A_C.6.6_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywnej postawy do otwartości i zorientowania na działania zmierzające do prowadzenia rybołówstwa zrównoważonego
2,0
3,0student będzie potrafił efektywnie prezentować i dyskutować wyniki badań nad zrównożonym rybołówstwem
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wspólna polityka rybacka - podręcznik użytkownika, Wspólnoty Europejskie, Urząd Ofi cjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, Luksemburg, 2009
  2. http://europa.eu, 2012
  3. http://ec.europs.eu/fisheries/reform/index_pl.htm, 2012

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Wspólna polityka Rybołówstwa15
T-K-2Odrzuty klęską gospodarczą i ekologiczną2
T-K-3Połowy na trawlerze dalekomorskim i bałtyckim3
20

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach20
A-K-2studiowanie poleconej literatury34
A-K-3przygotowanie do egzaminu6
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3A_C.6.6_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie prawidłowo zdefiniować, sformułować i scharakteryzować zrównoważone rybołówstwo we wspólnej poltyce rybackiej unii europejskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_W03Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu ekologii środowiska wodnego, biologii ryb, akwakultury oraz zrównoważonego rybołówstwa.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z problematyką zrównoważonego rybołówstwa w działaniach Wspólnej Polityki Rybackiej, odrzutami w rybołówstwie i sposobami pozyskiwania ryb na trawlerach
Treści programoweT-K-2Odrzuty klęską gospodarczą i ekologiczną
T-K-1Wspólna polityka Rybołówstwa
Metody nauczaniaM-2film
M-1prelekcja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: dyskusja problemowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawnie definiuje działania i narzędzia zrównoważonego rybołówstwa
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3A_C.6.6_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować, formułować oraz interpretować działania wspólnej polityki rybackiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_U04Posiada umiejętność oceny prawidłowego funkcjonowania środowiska wodnego oraz gospodarki rybackiej.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z problematyką zrównoważonego rybołówstwa w działaniach Wspólnej Polityki Rybackiej, odrzutami w rybołówstwie i sposobami pozyskiwania ryb na trawlerach
Treści programoweT-K-2Odrzuty klęską gospodarczą i ekologiczną
T-K-1Wspólna polityka Rybołówstwa
T-K-3Połowy na trawlerze dalekomorskim i bałtyckim
Metody nauczaniaM-2film
M-1prelekcja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: dyskusja problemowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prawidłowo rozumie wspólną politykę rybacką UE ma umiejętności jej efektywnej analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3A_C.6.6_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywnej postawy do otwartości i zorientowania na działania zmierzające do prowadzenia rybołówstwa zrównoważonego
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_K03Ma nawyk poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych/ praktycznych w zakresie rybactwa
RYBS3_3A_K02Ma samokrytycyzm w pracy twórczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z problematyką zrównoważonego rybołówstwa w działaniach Wspólnej Polityki Rybackiej, odrzutami w rybołówstwie i sposobami pozyskiwania ryb na trawlerach
Treści programoweT-K-2Odrzuty klęską gospodarczą i ekologiczną
T-K-1Wspólna polityka Rybołówstwa
T-K-3Połowy na trawlerze dalekomorskim i bałtyckim
Metody nauczaniaM-2film
M-1prelekcja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: dyskusja problemowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student będzie potrafił efektywnie prezentować i dyskutować wyniki badań nad zrównożonym rybołówstwem
3,5
4,0
4,5
5,0