Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Rybactwo (S3)

Sylabus przedmiotu Język obcy (niemiecki):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rybactwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Język obcy (niemiecki)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 30 1,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 45 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka niemieckiego na poziomie B2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka niemieckiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany2
T-A-2Kluczowe czasowniki i rzeczowniki stosowane w języku akademickim3
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku specjalistycznym2
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu naukowego (strona bierna, forma bezosobowa)4
T-A-5Interpretacja wykresów, grafik i statystyk z uwzględnieniem specjalistycznego słownictwa5
T-A-6Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych4
T-A-7Porównanie i kontrast - podstawowe wyrażania, wprowadzanie i omawianie problemu, ustosunkowanie się3
T-A-8Opisywanie sytuacji, procesów i procedur, opisywanie zmian, podsumowanie i konkluzje3
T-A-9Przeprowadzanie prezentacji4
30
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Biologia ryb.7
T-A-2Biotechnologia.5
T-A-3Technologia genowa.5
T-A-4Akwakultura. Metody hodowlane.9
T-A-5Gatunki w akwakulturze.6
T-A-6Rybołówstwo zrównoważone i jego narzędzia.6
T-A-7Ekologia wód.4
T-A-8Unijny system kontroli rybołówstwa.3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zajęcia praktyczne30
30
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zajęcia praktyczne45
A-A-2Przygotowanie się do zajęć7
A-A-3Udział w konsultacjach2
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu4
A-A-5Egzamin2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-4M4 Praca z tekstem
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
S-3Ocena podsumowująca: P - Egzamin

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3A_B.5.2_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka niemieckiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
RYBS3_3A_W02C-1T-A-6, T-A-8, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-9, T-A-5, T-A-4, T-A-2, T-A-8, T-A-3, T-A-6, T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-A-7M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3A_B.5.2_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem niemieckim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
RYBS3_3A_U05C-1T-A-6, T-A-8, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-9, T-A-5, T-A-4, T-A-2, T-A-8, T-A-3, T-A-6, T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-A-7M-2, M-5, M-1, M-4, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3A_B.5.2_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
RYBS3_3A_K01C-1T-A-6, T-A-8, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-9, T-A-5, T-A-4, T-A-2, T-A-8, T-A-3, T-A-6, T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-A-7M-2, M-5, M-1, M-4, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3A_B.5.2_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka niemieckiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka niemieckiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3A_B.5.2_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem niemieckim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem niemieckim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury niemieckojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3A_B.5.2_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
2,0
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. V.Eismann, Erfolgreich in Praesentationen, Cornelsen, Berlin, 2006
  2. E.Zettl,J.Janssen,H.Mueller, Aus moderner Technik und Naturwissenschaft, Hueber, Ismanning, 1999
  3. Fischer & Teichwirt: Fachzeitschrift für die Binnenfischerei., Nürnberg, 2011
  4. Johann Heinrich von Thünen-Institut, Bundesforschungsinstitut für Ländliche Räume, Wald und Fischerei, Wissenschaft erleben, Heft 1,2, Thünen-Institut, Braunschweig, 2011, www.ti.bund.de
  5. Johann Heinrich von Thünen-Institut, Bundesforschungsinstitut für Ländliche Räume, Wald und Fischerei, Informationen aus der Fischereiforschung, Hamburg, 2007, www.ti.bund.de
  6. Europäische Kommission, Teksty z dziedziny studiowanego kierunku, 2012, www.ec.europa.eu

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany2
T-A-2Kluczowe czasowniki i rzeczowniki stosowane w języku akademickim3
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku specjalistycznym2
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu naukowego (strona bierna, forma bezosobowa)4
T-A-5Interpretacja wykresów, grafik i statystyk z uwzględnieniem specjalistycznego słownictwa5
T-A-6Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych4
T-A-7Porównanie i kontrast - podstawowe wyrażania, wprowadzanie i omawianie problemu, ustosunkowanie się3
T-A-8Opisywanie sytuacji, procesów i procedur, opisywanie zmian, podsumowanie i konkluzje3
T-A-9Przeprowadzanie prezentacji4
30

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Biologia ryb.7
T-A-2Biotechnologia.5
T-A-3Technologia genowa.5
T-A-4Akwakultura. Metody hodowlane.9
T-A-5Gatunki w akwakulturze.6
T-A-6Rybołówstwo zrównoważone i jego narzędzia.6
T-A-7Ekologia wód.4
T-A-8Unijny system kontroli rybołówstwa.3
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zajęcia praktyczne30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zajęcia praktyczne45
A-A-2Przygotowanie się do zajęć7
A-A-3Udział w konsultacjach2
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu4
A-A-5Egzamin2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3A_B.5.2_W01Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka niemieckiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_W02Ma rozszerzoną znajomość języka obcego umożliwiającą korzystanie ze specjalistycznego piśmiennictwa o zasięgu światowym oraz kontakty z zagranicznymi ośrodkami naukowymi.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka niemieckiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-A-6Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych
T-A-8Opisywanie sytuacji, procesów i procedur, opisywanie zmian, podsumowanie i konkluzje
T-A-2Kluczowe czasowniki i rzeczowniki stosowane w języku akademickim
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku specjalistycznym
T-A-7Porównanie i kontrast - podstawowe wyrażania, wprowadzanie i omawianie problemu, ustosunkowanie się
T-A-9Przeprowadzanie prezentacji
T-A-5Interpretacja wykresów, grafik i statystyk z uwzględnieniem specjalistycznego słownictwa
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu naukowego (strona bierna, forma bezosobowa)
T-A-2Biotechnologia.
T-A-8Unijny system kontroli rybołówstwa.
T-A-3Technologia genowa.
T-A-6Rybołówstwo zrównoważone i jego narzędzia.
T-A-5Gatunki w akwakulturze.
T-A-1Biologia ryb.
T-A-4Akwakultura. Metody hodowlane.
T-A-7Ekologia wód.
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - Prezentacja
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka niemieckiego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3A_B.5.2_U01Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem niemieckim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_U05Posiada umiejętność przekazywania wiedzy naukowej ( wykładania, referowania) na poziomie popularnym i podstawowym akademickim.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka niemieckiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-A-6Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych
T-A-8Opisywanie sytuacji, procesów i procedur, opisywanie zmian, podsumowanie i konkluzje
T-A-2Kluczowe czasowniki i rzeczowniki stosowane w języku akademickim
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku specjalistycznym
T-A-7Porównanie i kontrast - podstawowe wyrażania, wprowadzanie i omawianie problemu, ustosunkowanie się
T-A-9Przeprowadzanie prezentacji
T-A-5Interpretacja wykresów, grafik i statystyk z uwzględnieniem specjalistycznego słownictwa
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu naukowego (strona bierna, forma bezosobowa)
T-A-2Biotechnologia.
T-A-8Unijny system kontroli rybołówstwa.
T-A-3Technologia genowa.
T-A-6Rybołówstwo zrównoważone i jego narzędzia.
T-A-5Gatunki w akwakulturze.
T-A-1Biologia ryb.
T-A-4Akwakultura. Metody hodowlane.
T-A-7Ekologia wód.
Metody nauczaniaM-2M2 Prezentacja
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
M-1M1 Zajęcia praktyczne
M-4M4 Praca z tekstem
M-3M3 Dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - Prezentacja
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem niemieckim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury niemieckojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3A_B.5.2_K01Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_K01Ma pełną odpowiedzialność za pracę własną i innych osób
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka niemieckiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-A-6Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych
T-A-8Opisywanie sytuacji, procesów i procedur, opisywanie zmian, podsumowanie i konkluzje
T-A-2Kluczowe czasowniki i rzeczowniki stosowane w języku akademickim
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku specjalistycznym
T-A-7Porównanie i kontrast - podstawowe wyrażania, wprowadzanie i omawianie problemu, ustosunkowanie się
T-A-9Przeprowadzanie prezentacji
T-A-5Interpretacja wykresów, grafik i statystyk z uwzględnieniem specjalistycznego słownictwa
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu naukowego (strona bierna, forma bezosobowa)
T-A-2Biotechnologia.
T-A-8Unijny system kontroli rybołówstwa.
T-A-3Technologia genowa.
T-A-6Rybołówstwo zrównoważone i jego narzędzia.
T-A-5Gatunki w akwakulturze.
T-A-1Biologia ryb.
T-A-4Akwakultura. Metody hodowlane.
T-A-7Ekologia wód.
Metody nauczaniaM-2M2 Prezentacja
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
M-1M1 Zajęcia praktyczne
M-4M4 Praca z tekstem
M-3M3 Dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - Prezentacja
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka.
3,5
4,0
4,5
5,0