Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Rybactwo (S3)

Sylabus przedmiotu Język obcy (angielski):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rybactwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Język obcy (angielski)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Bukowiec <Magdalena.Bukowiec@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 30 1,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 45 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany.4
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim4
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim4
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl oficjalny i potoczny, rodzajniki)5
T-A-5Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody4
T-A-6Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.5
T-A-7Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.4
30
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przeprowadzenie prezentacji.6
T-A-2Środowisko wodne i lądowe.6
T-A-3Gatunki ryb, wartość odżywcza, zagrożenie dla zdrowia, pasożyty, obróbka żywności, potrawy6
T-A-4Środowisko wodne. Ekosystemy przybrzeżne, modyfikacja genetyczna.6
T-A-5Inwestycje w celu ratowania europejskich zasobów rybnych.6
T-A-6Spożycie ryb - trendy w Wielkiej Brytanii.6
T-A-7Tłuszcze pozyskiwane z ryb - korzyści dla zdrowia.6
T-A-8Inżynieria rolnictwa.3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zajęcia praktyczne30
30
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zajęcia praktyczne45
A-A-2Przygotowanie się do zajęć7
A-A-3Udział w konsultacjach2
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu4
A-A-5Egzamin2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-4M4 Praca z tekstem
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
S-3Ocena podsumowująca: P - Egzamin

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3A_B.5.1_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
RYBS3_3A_W02C-1T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-4, T-A-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3A_B.5.1_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu korzystanie ze specjalistycznej literatury anglojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
RYBS3_3A_U05C-1T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-4, T-A-1M-5, M-1, M-2, M-4, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3A_B.5.1_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
RYBS3_3A_K01C-1T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-4, T-A-1M-5, M-1, M-2, M-4, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3A_B.5.1_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3A_B.5.1_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu korzystanie ze specjalistycznej literatury anglojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3A_B.5.1_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
2,0
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M. McCarthy, F. O’Dell, Academic Vocabulary In Use, Cambridge., 2008
  2. Keith Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004
  3. A. Pohl, Brieger, Technical Grammar and Vocabulary, Summertime Publishing, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Poz. 9,10 FAO Regional Office for Asia & the Pacific, Bangkok Thailand, 2007
  2. www.canada.com
  3. www. veganbaking.net
  4. WHO Food Safety Newsletter Oct 2010, 2010
  5. www. milk facts.info

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany.4
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim4
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim4
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl oficjalny i potoczny, rodzajniki)5
T-A-5Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody4
T-A-6Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.5
T-A-7Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.4
30

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przeprowadzenie prezentacji.6
T-A-2Środowisko wodne i lądowe.6
T-A-3Gatunki ryb, wartość odżywcza, zagrożenie dla zdrowia, pasożyty, obróbka żywności, potrawy6
T-A-4Środowisko wodne. Ekosystemy przybrzeżne, modyfikacja genetyczna.6
T-A-5Inwestycje w celu ratowania europejskich zasobów rybnych.6
T-A-6Spożycie ryb - trendy w Wielkiej Brytanii.6
T-A-7Tłuszcze pozyskiwane z ryb - korzyści dla zdrowia.6
T-A-8Inżynieria rolnictwa.3
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zajęcia praktyczne30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zajęcia praktyczne45
A-A-2Przygotowanie się do zajęć7
A-A-3Udział w konsultacjach2
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu4
A-A-5Egzamin2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3A_B.5.1_W01Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_W02Ma rozszerzoną znajomość języka obcego umożliwiającą korzystanie ze specjalistycznego piśmiennictwa o zasięgu światowym oraz kontakty z zagranicznymi ośrodkami naukowymi.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-A-3Gatunki ryb, wartość odżywcza, zagrożenie dla zdrowia, pasożyty, obróbka żywności, potrawy
T-A-1Przeprowadzenie prezentacji.
T-A-2Środowisko wodne i lądowe.
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim
T-A-5Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody
T-A-6Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.
T-A-7Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl oficjalny i potoczny, rodzajniki)
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany.
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3A_B.5.1_U01Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu korzystanie ze specjalistycznej literatury anglojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_U05Posiada umiejętność przekazywania wiedzy naukowej ( wykładania, referowania) na poziomie popularnym i podstawowym akademickim.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-A-3Gatunki ryb, wartość odżywcza, zagrożenie dla zdrowia, pasożyty, obróbka żywności, potrawy
T-A-1Przeprowadzenie prezentacji.
T-A-2Środowisko wodne i lądowe.
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim
T-A-5Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody
T-A-6Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.
T-A-7Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl oficjalny i potoczny, rodzajniki)
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany.
Metody nauczaniaM-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
M-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-4M4 Praca z tekstem
M-3M3 Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3A_B.5.1_K01Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_K01Ma pełną odpowiedzialność za pracę własną i innych osób
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-A-3Gatunki ryb, wartość odżywcza, zagrożenie dla zdrowia, pasożyty, obróbka żywności, potrawy
T-A-1Przeprowadzenie prezentacji.
T-A-2Środowisko wodne i lądowe.
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim
T-A-5Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody
T-A-6Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.
T-A-7Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl oficjalny i potoczny, rodzajniki)
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany.
Metody nauczaniaM-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
M-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-4M4 Praca z tekstem
M-3M3 Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej.
3,5
4,0
4,5
5,0