Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Rybactwo (S3)

Sylabus przedmiotu Seminarium prowadzone przez kierownika SD:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rybactwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium prowadzone przez kierownika SD
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Jasińska <Malgorzata.Jasinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK1 10 1,01,00zaliczenie
konwersatoriaK3 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość, na poziomie studiów wyższych, zagadnień związanych z technologią żywności i żywieniem lub rybactwem.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem kształcenia jest uzyskanie znacznie poszerzonej i pogłebionej wiedzy, umiejętności i kompetencji dotyczących przygotowania i prowadzenia prezentacji, obejmującej zagadnienia związane z tematyką realizowanej pracy doktorskiej, w opaeciu o informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji obejmującej wstępne wyniki badań własnych oraz informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej, dotyczące problematyki badawczej, realizowanych przez doktorantów prac doktorskich. Dyskusja naukowa po zakończeniu poszczególnych prezentacji.10
10
konwersatoria
T-K-1Prezetacje przygotowane przez doktorantów, obejmujące problematykę realizowanych przez nich tematów prac doktorskich, przygotowane w oparciu o specjalistyczne piśmiennictwo.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach10
A-K-2zebranie literatury niezbędnej do przygotowania prezentacji7
A-K-3opracowanie uzyskanych wyników badań własnych6
A-K-4kontakt z prowadzącym3
A-K-5przygotowanie prezentacji5
31
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach10
A-K-2zebranie materiału do prezentacji10
A-K-3przygotowanie prezentacji7
A-K-4kontakt z prowadzącym3
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody aktywizujące - przygotowanie i przedstawienie prezentacji przez doktorantów oraz ich udział w dyskusji po prezentacjach.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania i przedstawienia prezentacji. Aktywny udzial w dyskusji na seminariach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3A_A.4_W01
Doktorant ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań własnych jak i innych autorów. Ma również poszerzoną wiedzę dotyczącą problematyki badawczej realizowanej przez innych doktorantów obecny na seminariach.
RYBS3_3A_W04C-1T-K-1, T-K-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3A_A.4_U01
Doktorant posiada umiejętność przygotowania i przedstawienia prezentacji wyników badań własnych jak i innych autorów oraz ustosunkowania się do przedstawionych uwag krytycznych, a także brania czynnego udział w dyskusji.
RYBS3_3A_U05C-1T-K-1, T-K-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3A_A.4_K01
Ma samokrytycyzm w pracy twórczej oraz potrzebę poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych lub praktycznych w zakresie technologii żywności i żywienia lub rybactwa
RYBS3_3A_K03, RYBS3_3A_K02C-1T-K-1, T-K-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3A_A.4_W01
Doktorant ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań własnych jak i innych autorów. Ma również poszerzoną wiedzę dotyczącą problematyki badawczej realizowanej przez innych doktorantów obecny na seminariach.
2,0
3,0Doktorant ma poszerzoną wiedzę dotyczącą opracowania i prezentowania wyników badań własnych jak i innych autorów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3A_A.4_U01
Doktorant posiada umiejętność przygotowania i przedstawienia prezentacji wyników badań własnych jak i innych autorów oraz ustosunkowania się do przedstawionych uwag krytycznych, a także brania czynnego udział w dyskusji.
2,0
3,0Doktorant posiada, w stopniu podstawowym, umiejętność przygotowania i przedstawienia wyników badań oraz ustosunkowania się do uwag krytycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3A_A.4_K01
Ma samokrytycyzm w pracy twórczej oraz potrzebę poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych lub praktycznych w zakresie technologii żywności i żywienia lub rybactwa
2,0
3,0Nie w pełni samokrytycznie ocenia własne dokonania twórcze. Cechuje się umiarkowaną aktywnością w poszukiwaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań badawczych i/lub praktycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Doktorant poszukuje we własnym zakresie

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji obejmującej wstępne wyniki badań własnych oraz informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej, dotyczące problematyki badawczej, realizowanych przez doktorantów prac doktorskich. Dyskusja naukowa po zakończeniu poszczególnych prezentacji.10
10

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Prezetacje przygotowane przez doktorantów, obejmujące problematykę realizowanych przez nich tematów prac doktorskich, przygotowane w oparciu o specjalistyczne piśmiennictwo.10
10

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach10
A-K-2zebranie literatury niezbędnej do przygotowania prezentacji7
A-K-3opracowanie uzyskanych wyników badań własnych6
A-K-4kontakt z prowadzącym3
A-K-5przygotowanie prezentacji5
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach10
A-K-2zebranie materiału do prezentacji10
A-K-3przygotowanie prezentacji7
A-K-4kontakt z prowadzącym3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3A_A.4_W01Doktorant ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań własnych jak i innych autorów. Ma również poszerzoną wiedzę dotyczącą problematyki badawczej realizowanej przez innych doktorantów obecny na seminariach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_W04Ma wiedzę pozwalającą na organizację badań interdyscyplinarnych prowadzących do wykorzystania potencjału przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka.
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest uzyskanie znacznie poszerzonej i pogłebionej wiedzy, umiejętności i kompetencji dotyczących przygotowania i prowadzenia prezentacji, obejmującej zagadnienia związane z tematyką realizowanej pracy doktorskiej, w opaeciu o informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej.
Treści programoweT-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji obejmującej wstępne wyniki badań własnych oraz informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej, dotyczące problematyki badawczej, realizowanych przez doktorantów prac doktorskich. Dyskusja naukowa po zakończeniu poszczególnych prezentacji.
T-K-1Prezetacje przygotowane przez doktorantów, obejmujące problematykę realizowanych przez nich tematów prac doktorskich, przygotowane w oparciu o specjalistyczne piśmiennictwo.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące - przygotowanie i przedstawienie prezentacji przez doktorantów oraz ich udział w dyskusji po prezentacjach.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania i przedstawienia prezentacji. Aktywny udzial w dyskusji na seminariach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant ma poszerzoną wiedzę dotyczącą opracowania i prezentowania wyników badań własnych jak i innych autorów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3A_A.4_U01Doktorant posiada umiejętność przygotowania i przedstawienia prezentacji wyników badań własnych jak i innych autorów oraz ustosunkowania się do przedstawionych uwag krytycznych, a także brania czynnego udział w dyskusji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_U05Posiada umiejętność przekazywania wiedzy naukowej ( wykładania, referowania) na poziomie popularnym i podstawowym akademickim.
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest uzyskanie znacznie poszerzonej i pogłebionej wiedzy, umiejętności i kompetencji dotyczących przygotowania i prowadzenia prezentacji, obejmującej zagadnienia związane z tematyką realizowanej pracy doktorskiej, w opaeciu o informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej.
Treści programoweT-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji obejmującej wstępne wyniki badań własnych oraz informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej, dotyczące problematyki badawczej, realizowanych przez doktorantów prac doktorskich. Dyskusja naukowa po zakończeniu poszczególnych prezentacji.
T-K-1Prezetacje przygotowane przez doktorantów, obejmujące problematykę realizowanych przez nich tematów prac doktorskich, przygotowane w oparciu o specjalistyczne piśmiennictwo.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące - przygotowanie i przedstawienie prezentacji przez doktorantów oraz ich udział w dyskusji po prezentacjach.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania i przedstawienia prezentacji. Aktywny udzial w dyskusji na seminariach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant posiada, w stopniu podstawowym, umiejętność przygotowania i przedstawienia wyników badań oraz ustosunkowania się do uwag krytycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3A_A.4_K01Ma samokrytycyzm w pracy twórczej oraz potrzebę poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych lub praktycznych w zakresie technologii żywności i żywienia lub rybactwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_K03Ma nawyk poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych/ praktycznych w zakresie rybactwa
RYBS3_3A_K02Ma samokrytycyzm w pracy twórczej
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest uzyskanie znacznie poszerzonej i pogłebionej wiedzy, umiejętności i kompetencji dotyczących przygotowania i prowadzenia prezentacji, obejmującej zagadnienia związane z tematyką realizowanej pracy doktorskiej, w opaeciu o informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej.
Treści programoweT-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji obejmującej wstępne wyniki badań własnych oraz informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej, dotyczące problematyki badawczej, realizowanych przez doktorantów prac doktorskich. Dyskusja naukowa po zakończeniu poszczególnych prezentacji.
T-K-1Prezetacje przygotowane przez doktorantów, obejmujące problematykę realizowanych przez nich tematów prac doktorskich, przygotowane w oparciu o specjalistyczne piśmiennictwo.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące - przygotowanie i przedstawienie prezentacji przez doktorantów oraz ich udział w dyskusji po prezentacjach.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania i przedstawienia prezentacji. Aktywny udzial w dyskusji na seminariach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Nie w pełni samokrytycznie ocenia własne dokonania twórcze. Cechuje się umiarkowaną aktywnością w poszukiwaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań badawczych i/lub praktycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0