Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie i kształtowanie krajobrazu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie i kształtowanie krajobrazu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,30zaliczenie
projektyP1 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW1 30 2,00,40egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza dotycząca podstaw projektowania ze studiów i stopnia.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie teoretycznej wiedzy dotyczącej klasyfikacji krajobrazów, składowych, uwarunkowań i czynników ich kształtowania oraz sposobów ocen wartości wizualnych krajobrazu i zasad jego projektowania.
C-2Nabycie praktycznych umiejętności z zakresu oceny wartości wizualnych krajobrazu oraz możliwości i zasad jego projektowania.
C-3Ukształtowanie postawy otwartej na współpracę i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu i projektowaniu krajobrazu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Badanie i ocena wartości wizualnych krajobrazu miejskiego. Sformułowanie wniosków z badania. Graficzny zapis waloryzacji.15
15
projekty
T-P-1Opracowanie projektu przekształcenia fragmentu analizowego krajobrazu. Graficzne przedstawienie proponowanych zmian w warstwie kompozycyjnej i funkcjonalnej krajobrazu. Aspekt podkreślenia tożsamości i znaczenia miejsca.15
15
wykłady
T-W-1Systemy klasyfikacji krajobrazów2
T-W-2Krajobraz kulturowy - elementy składowe.2
T-W-3Elementy kompozycji przestrzennej krajobrazu. Składowe, typy i wymiarowanie wnętrz krajobrazowych. Sekwencje wnętrz krajobrazowych. Panoramy miejskie i wnętrza urbanistyczne.6
T-W-4Percepcja krajobrazu, metody analiz i waloryzacji krajobrazu, oceny atrakcyjności wizualnej krajobrazu, znaczenie i rola tożsamości krajobrazu, ochrona a budowa tożsamości krajobrazu.6
T-W-5Potrzeby społeczne w projektowaniu krajobrazu. Studia map mentalnych.4
T-W-6Współczesne wyzwania w kształtowaniu i projektowaniu krajobrazów. Krajobraz w systemie prawnym.6
T-W-7Analizy percepcji krajobrazu. Modele preferencji.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestwnictwo w zajęciach15
A-A-2Praca własna15
30
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Opracowanie projektu.15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu.20
A-W-3Studia literatury i poszukiwanie inspiracji10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia projektowe
M-4Wykład problemowy
M-5Metoda przypadków
M-6ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocenie podlega poprawność i adekwatność dokonanych analiz krajobrazu oraz trafność wywiedzionych wniosków i wytycznych dla działań projektowych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocenie podlega stan wiedzy studenta z treści wykładowych przedmiotu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocenie podlega jakość, adkwatność i indywidualność zaproponowanych rozwiązań przestrzenno-funkcjonalnych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_C08_W01
Student ma wiedzę z zakresu percepcji krajobrazu, metod badania wartości wizualnych i oceny atrakcyjności, w tym znaczenia tożsamości krajobrazu z uwzglądnieniem subiektywnych potrzeb człowieka.
GP2_2A_W07R2A_W02, R2A_W09, T2A_W09, T2A_W11InzA2_W04C-1T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-A-1M-2, M-3, M-1, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_C08_U01
Student potrafi dokonać oceny wartości wizualnych krajobrazu rozpoznając poszczególne jego elementy, przyjmując adekwatną do typu krajobrazu metodę analizy następnie sporządzić propozycję projektową przekszałceń krajobrazu kulturowego w jego warstwie kompozycyjnej i funkcjonalnej wykorzystując i podkreślając tożsamość i znaczenie miejsca.
GP2_2A_U01, GP2_2A_U04, GP2_2A_U07R2A_U01, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U06, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10InzA2_U03C-2T-A-1, T-P-1M-2, M-3, M-5, M-6S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_C08_K01
Student zdobywa umiejętność pracy w zespole oraz kształtuje postawę otwartą i twóczą wobec wyzwań projektowych.
GP2_2A_K02, GP2_2A_K06R2A_K05, R2A_K06, R2A_K08, T2A_K02, T2A_K06C-3T-A-1, T-P-1M-2, M-3, M-6S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_C08_W01
Student ma wiedzę z zakresu percepcji krajobrazu, metod badania wartości wizualnych i oceny atrakcyjności, w tym znaczenia tożsamości krajobrazu z uwzglądnieniem subiektywnych potrzeb człowieka.
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie percepcji krajobrazu i metod oceny jego atrakyjności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_C08_U01
Student potrafi dokonać oceny wartości wizualnych krajobrazu rozpoznając poszczególne jego elementy, przyjmując adekwatną do typu krajobrazu metodę analizy następnie sporządzić propozycję projektową przekszałceń krajobrazu kulturowego w jego warstwie kompozycyjnej i funkcjonalnej wykorzystując i podkreślając tożsamość i znaczenie miejsca.
2,0
3,0Student potrafi dokonać analizy i oceny wartości wizualnych krajobrazu i zaproponować dla niego poprawne rozwiązania projektowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_C08_K01
Student zdobywa umiejętność pracy w zespole oraz kształtuje postawę otwartą i twóczą wobec wyzwań projektowych.
2,0
3,0Postawa i kompetencje społeczne efektu są realizowane w podstawowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bogdanowski J., jednostek i wnętrz architektoniczno – krajobrazowych (JARK – WAK) w studiach i projektowaniu, Wydawnictwo Pilitechniki Krakowskiej, Kraków, 1994
  2. Boehm A., Wnętrze w kompozycji krajobrazu, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2004
  3. Wejchert K., Elementy kompozycji urbanistycznej, Arkady, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Lynch K., Obraz miasta, Archivolta, Kraków, 2011, 1
  2. Wojciechowski K., Problemy percepcji i oceny estetycznej krajobrazu, UMCS, Lublin, 1987
  3. Richling A., Podstawy metodyczne wizualnej atrakcyjności krajobrazu, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, 1992

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Badanie i ocena wartości wizualnych krajobrazu miejskiego. Sformułowanie wniosków z badania. Graficzny zapis waloryzacji.15
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie projektu przekształcenia fragmentu analizowego krajobrazu. Graficzne przedstawienie proponowanych zmian w warstwie kompozycyjnej i funkcjonalnej krajobrazu. Aspekt podkreślenia tożsamości i znaczenia miejsca.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Systemy klasyfikacji krajobrazów2
T-W-2Krajobraz kulturowy - elementy składowe.2
T-W-3Elementy kompozycji przestrzennej krajobrazu. Składowe, typy i wymiarowanie wnętrz krajobrazowych. Sekwencje wnętrz krajobrazowych. Panoramy miejskie i wnętrza urbanistyczne.6
T-W-4Percepcja krajobrazu, metody analiz i waloryzacji krajobrazu, oceny atrakcyjności wizualnej krajobrazu, znaczenie i rola tożsamości krajobrazu, ochrona a budowa tożsamości krajobrazu.6
T-W-5Potrzeby społeczne w projektowaniu krajobrazu. Studia map mentalnych.4
T-W-6Współczesne wyzwania w kształtowaniu i projektowaniu krajobrazów. Krajobraz w systemie prawnym.6
T-W-7Analizy percepcji krajobrazu. Modele preferencji.4
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestwnictwo w zajęciach15
A-A-2Praca własna15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Opracowanie projektu.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu.20
A-W-3Studia literatury i poszukiwanie inspiracji10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_C08_W01Student ma wiedzę z zakresu percepcji krajobrazu, metod badania wartości wizualnych i oceny atrakcyjności, w tym znaczenia tożsamości krajobrazu z uwzglądnieniem subiektywnych potrzeb człowieka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W07Ma wiedzę na temat zarządzania przestrzenią, a także psychologicznych aspektów kształtowania przestrzeni; zna techniki ustalania i kształtowania wizerunku miejsc oraz rolę marketingu terytorialnego w stymulowaniu rozwoju lokalnego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W02ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie teoretycznej wiedzy dotyczącej klasyfikacji krajobrazów, składowych, uwarunkowań i czynników ich kształtowania oraz sposobów ocen wartości wizualnych krajobrazu i zasad jego projektowania.
Treści programoweT-W-2Krajobraz kulturowy - elementy składowe.
T-W-5Potrzeby społeczne w projektowaniu krajobrazu. Studia map mentalnych.
T-W-4Percepcja krajobrazu, metody analiz i waloryzacji krajobrazu, oceny atrakcyjności wizualnej krajobrazu, znaczenie i rola tożsamości krajobrazu, ochrona a budowa tożsamości krajobrazu.
T-W-6Współczesne wyzwania w kształtowaniu i projektowaniu krajobrazów. Krajobraz w systemie prawnym.
T-W-3Elementy kompozycji przestrzennej krajobrazu. Składowe, typy i wymiarowanie wnętrz krajobrazowych. Sekwencje wnętrz krajobrazowych. Panoramy miejskie i wnętrza urbanistyczne.
T-A-1Badanie i ocena wartości wizualnych krajobrazu miejskiego. Sformułowanie wniosków z badania. Graficzny zapis waloryzacji.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia projektowe
M-1Wykład informacyjny
M-4Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocenie podlega stan wiedzy studenta z treści wykładowych przedmiotu.
S-1Ocena podsumowująca: Ocenie podlega poprawność i adekwatność dokonanych analiz krajobrazu oraz trafność wywiedzionych wniosków i wytycznych dla działań projektowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie percepcji krajobrazu i metod oceny jego atrakyjności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_C08_U01Student potrafi dokonać oceny wartości wizualnych krajobrazu rozpoznając poszczególne jego elementy, przyjmując adekwatną do typu krajobrazu metodę analizy następnie sporządzić propozycję projektową przekszałceń krajobrazu kulturowego w jego warstwie kompozycyjnej i funkcjonalnej wykorzystując i podkreślając tożsamość i znaczenie miejsca.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
GP2_2A_U04Umie zidentyfikować zagrożenia środowiska, potrafi posłużyć się skutecznymi metodami jego ochrony: administracyjnymi i inżynierskimi.; potrafi podjąć decyzję dotyczącą zagospodarowania przestrzeni zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju.
GP2_2A_U07Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Nabycie praktycznych umiejętności z zakresu oceny wartości wizualnych krajobrazu oraz możliwości i zasad jego projektowania.
Treści programoweT-A-1Badanie i ocena wartości wizualnych krajobrazu miejskiego. Sformułowanie wniosków z badania. Graficzny zapis waloryzacji.
T-P-1Opracowanie projektu przekształcenia fragmentu analizowego krajobrazu. Graficzne przedstawienie proponowanych zmian w warstwie kompozycyjnej i funkcjonalnej krajobrazu. Aspekt podkreślenia tożsamości i znaczenia miejsca.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia projektowe
M-5Metoda przypadków
M-6ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocenie podlega jakość, adkwatność i indywidualność zaproponowanych rozwiązań przestrzenno-funkcjonalnych.
S-1Ocena podsumowująca: Ocenie podlega poprawność i adekwatność dokonanych analiz krajobrazu oraz trafność wywiedzionych wniosków i wytycznych dla działań projektowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dokonać analizy i oceny wartości wizualnych krajobrazu i zaproponować dla niego poprawne rozwiązania projektowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_C08_K01Student zdobywa umiejętność pracy w zespole oraz kształtuje postawę otwartą i twóczą wobec wyzwań projektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
GP2_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R2A_K06posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R2A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie postawy otwartej na współpracę i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu i projektowaniu krajobrazu.
Treści programoweT-A-1Badanie i ocena wartości wizualnych krajobrazu miejskiego. Sformułowanie wniosków z badania. Graficzny zapis waloryzacji.
T-P-1Opracowanie projektu przekształcenia fragmentu analizowego krajobrazu. Graficzne przedstawienie proponowanych zmian w warstwie kompozycyjnej i funkcjonalnej krajobrazu. Aspekt podkreślenia tożsamości i znaczenia miejsca.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia projektowe
M-6ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocenie podlega poprawność i adekwatność dokonanych analiz krajobrazu oraz trafność wywiedzionych wniosków i wytycznych dla działań projektowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Postawa i kompetencje społeczne efektu są realizowane w podstawowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0