Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: Programowanie gier komputerowych
Sylabus przedmiotu Percepcja eksperymentalna i poznawcza:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Percepcja eksperymentalna i poznawcza | ||
Specjalność | Programowanie gier komputerowych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Lewandowska <Anna.Tomaszewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Studenci przystępujący do przedmiotu powinni posiadać wiedzę z analizy i przetwarzania danych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1. Zapoznanie studentów z metodologią prowadzenia badań naukowych, zgodnych z normami prawnymi i etycznymi. |
C-2 | C2. Ukształtowanie umiejętności z zakresu opracowania, przeprowadzenia badań eksperymentalnych z udziałem ludzi oraz analizy i interpretacji uzyskanych wyników. |
C-3 | C3. Zapoznanie studentów z percepcją poznawczą i eksperymentalną oraz ich wpływem na sposób projektowania interfejsów graficznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Konfiguracja środowiska programistycznego. | 2 |
T-L-2 | Zaprojektowanie i implementacja eksperymentu percepcyjnego rejestrującego wybrany parametr biomedyczny. | 8 |
T-L-3 | Przeprowadzenie eksperymentu i rejestracja wyników. | 4 |
T-L-4 | Prezentacja wyników opisujących dokładność rejestracji badanego parametru. | 4 |
T-L-5 | Modyfikacja eksperymentu pod kątem badania wybranych cech poznawczych. | 6 |
T-L-6 | Przeprowadzenie zmodyfikowanego eksperymentu. | 4 |
T-L-7 | Analiza wyników opisującej zmianę badanego parametru w zależności od wybranych cech poznawczych. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy percepcji wzrokowej. | 4 |
T-W-2 | Metodologia badań naukowych, etyka i normy prawne. | 2 |
T-W-3 | Metodologia przeprowadzania eksperymentów percepcyjnych. | 4 |
T-W-4 | Rodzaje i technologie stosowane w eksperymentach percepcyjnych. | 4 |
T-W-5 | Profile poznawcze człowieka. | 6 |
T-W-6 | Personalizacja interfejsów na podstawie cech poznawczych człowieka. | 4 |
T-W-7 | Metodologia pracy naukowej w grafice komputerowej. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach. | 30 |
A-L-2 | Praca własna. | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Konsultacje. | 2 |
A-W-3 | Praca własna. | 16 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | prezentacja komputerowa |
M-3 | analiza przypadków |
M-4 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Bieżąca ocena zaangażowania studenta |
S-2 | Ocena formująca: Ocena cząstkowa wyniku kolejnych zajęć laboratoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Średnia ważona ocen formujących |
S-4 | Ocena podsumowująca: ocena pisemna |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_2A_D04.04_W01 Absolwent posiada wiedzę na temat percepcji wizualnej i eksperymentalnej człowieka ukierunkowaną na komunikację z urządzeniem za pomocą interfejsu graficznego. Jak również zna i rozumie metodologię tworzenia badań naukowych, ze szczególnym uwzględnieniem etyki badań naukowych oraz norm prawnych. | I_2A_W05, I_2A_W11 | — | — | C-3, C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_2A_D04.04_U02 Student potrafi prawidłowo zaplanować i przeprowadzić eksperyment badawczy, przeprowadzić analizę wyników i dokonać jej interpretacji z wykorzystaniem wiedzy na temat percepcji poznawczej użytkownika. | I_2A_U01, I_2A_U13, I_2A_U15 | — | — | C-2, C-1 | T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-W-3, T-W-2, T-L-6, T-W-4 | M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_2A_D04.04_K01 Jest świadomy różnic poznawczych pomiędzy użytkownikami i konieczności zaprojektowania GUI w sposób uwzględniający różny sposób percepcji, przetwarzania i interpretacji danych przez nich. | I_2A_K02, I_2A_K01 | — | — | C-2, C-3 | T-W-6, T-L-7, T-W-5 | M-4, M-1, M-2, M-3 | S-4, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_2A_D04.04_W01 Absolwent posiada wiedzę na temat percepcji wizualnej i eksperymentalnej człowieka ukierunkowaną na komunikację z urządzeniem za pomocą interfejsu graficznego. Jak również zna i rozumie metodologię tworzenia badań naukowych, ze szczególnym uwzględnieniem etyki badań naukowych oraz norm prawnych. | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 3: Student będzie znał podstawy percepcji wizualnej i eksperymentalnej człowieka. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_2A_D04.04_U02 Student potrafi prawidłowo zaplanować i przeprowadzić eksperyment badawczy, przeprowadzić analizę wyników i dokonać jej interpretacji z wykorzystaniem wiedzy na temat percepcji poznawczej użytkownika. | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 3 student będzie umiał opracować eksperyment badawczy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_2A_D04.04_K01 Jest świadomy różnic poznawczych pomiędzy użytkownikami i konieczności zaprojektowania GUI w sposób uwzględniający różny sposób percepcji, przetwarzania i interpretacji danych przez nich. | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 3, student jest w stanie rozróżnić kompetencje poznawcze użytkowników. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |