Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: Programowanie gier komputerowych
Sylabus przedmiotu Projektowanie gier:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie gier | ||
Specjalność | Programowanie gier komputerowych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Frejlichowski <dfrejlichowski@wi.zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Umiejętność obsługi podstawowych narzędzi informatycznych, pozwalających na przygotowanie dokumentu GDD (edytory, procesory tekstu, edytory graficzne). |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania gier komputerowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Opracowanie koncepcji gry. | 4 |
T-L-2 | Zaprojektowanie elementów gry. | 18 |
T-L-3 | Opracowanie dokumentu z projektem gry. | 8 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy i procesy projektowania gry. | 2 |
T-W-2 | Elementy gry komputerowej. | 4 |
T-W-3 | Projektowanie koncepcji oraz elementów składowych gry. | 4 |
T-W-4 | Projektowanie fabuły. | 2 |
T-W-5 | Projektowanie postaci. | 4 |
T-W-6 | Fabuła i narracja. | 4 |
T-W-7 | Rozgrywka. | 4 |
T-W-8 | Wyważanie gry. | 2 |
T-W-9 | Zasady projektowania poziomów. | 2 |
T-W-10 | Projektowanie ukierunkowane na docelowego gracza. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach. | 30 |
A-L-2 | Praca własna. | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Konsultacje. | 2 |
A-W-3 | Praca własna. | 18 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda podająca - wykład informacyjny |
M-2 | metoda aktywizująca - metoda przypadków |
M-3 | metoda praktyczna - pokaz |
M-4 | metoda praktyczna - metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocenie podlega sposob realizacji poszczególnych zadań projektowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena zostanie wystawiona na podstawie analizy cząstkowych faz indywidualnego projektowania GDD |
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin w formie testu pisemnego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_2A_D04.03_W01 Student posiada wiedzę z zakresu projektowania gier komputerowych. | I_2A_W09 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-8, T-W-10, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-9, T-W-7 | M-4, M-1, M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_2A_D04.03_U01 Student posiada umiejętności z zakresu projektowania gier. Potrafi przemyśleć i zaprojektować poszczególne elementy składowe gry. | I_2A_U04 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_2A_D04.03_K01 Student posiada kompetencje w zakresie pracy projektowej, potrafi w sposób twórczy rozwiązywać postawione zadania, aktywnie poszukuje informacji i wykorzystuje adekwatnie do problemu. | I_2A_K02 | — | — | C-1 | T-L-2 | M-4 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_2A_D04.03_W01 Student posiada wiedzę z zakresu projektowania gier komputerowych. | 2,0 | niespełnienie kryteriów uzyskania oceny pozytywnej |
3,0 | student posiada wiedzę dotyczącą podstaw projektowania gier komputerowych | |
3,5 | student posiada wiedzę dotyczącą średniozaawansowanych aspektów projektowania gier komputerowych | |
4,0 | student posiada wiedzę dotyczącą zaawansowanych aspektów projektowania gier komputerowych | |
4,5 | student posiada wiedzę dotyczącą zaawansowanych aspektów projektowania gier komputerowych oraz potrafi ją wykorzystać do budowy średnio złożonej gry komputerowej | |
5,0 | student posiada wiedzę dotyczącą zaawansowanych aspektów projektowania gier komputerowych oraz potrafi ją wykorzystać do budowy dowolnie złożonej gry komputerowej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_2A_D04.03_U01 Student posiada umiejętności z zakresu projektowania gier. Potrafi przemyśleć i zaprojektować poszczególne elementy składowe gry. | 2,0 | niespełnienie kryteriów uzyskania oceny pozytywnej |
3,0 | Student potrafi wymienić podstawowe aspekty związane z tworzeniem gier komputerowych | |
3,5 | Student potrafi wymienić i omówić podstawowe aspekty związane z tworzeniem gier komputerowych | |
4,0 | Student potrafi wymienić i omówić dowolne aspekty związane z tworzeniem gier komputerowych | |
4,5 | Student potrafi krytycznie przeanalizować i zrealizować kwestię tworzenia średnio złożonej gry uwzględniając proste warunki początkowe | |
5,0 | Student potrafi krytycznie przeanalizować i zrealizować kwestię tworzenia dowolnej gry uwzględniając zaawansowane warunki początkowe |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_2A_D04.03_K01 Student posiada kompetencje w zakresie pracy projektowej, potrafi w sposób twórczy rozwiązywać postawione zadania, aktywnie poszukuje informacji i wykorzystuje adekwatnie do problemu. | 2,0 | niespełnienie kryteriów uzyskania oceny pozytywnej |
3,0 | student rozumie potrzebę zwiększania swojej wiedzy i potrafi realizować postawione zadania | |
3,5 | student czuje potrzebę zwiększania swojej wiedzy i potrafi samodzielnie decydować o sposobach realizacji zadania | |
4,0 | student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy i potrafi samodzielnie opracować drogę postępowania oraz samodzielnie zrealizować zadanie | |
4,5 | student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz rozumie cel dzielenia się wiedzą a także potrafi określać wymagania, planować rozwiązania oraz realizować zdania | |
5,0 | student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz dzieli się swoją wiedzą i potrafi określać wymagania, planować rozwiązania oraz realizować zdania ora w sposób dynamiczny dostosowywać się do zmieniających się uwarunkowań |
Literatura podstawowa
- Ernest Adams, Projektowanie gier. Podstawy. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2018, 2
Literatura dodatkowa
- Jason Schreier, Krew, pot i piksele., Sine Qua Non, Kraków, 2018