Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: Programowanie gier komputerowych

Sylabus przedmiotu Język niemiecki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język niemiecki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Izabela Miklewicz <Izabela.Miklewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Czym jest informatyka ? (Was ist Informatik ?) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)2
T-LK-2Osobowości świata informatyki Kathleen Antonelli (Persönlichkeiten der Informatik Kathleen Antonelli) Zdania względne (Relativsätze)2
T-LK-3Internet rzeczy / IoT /- definicja i przykłady (Internet der Dinge – Definition und Beispiele) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna ( Passiv )2
T-LK-4Sztuczna inteligencja – definicja, zalety i wady (Künstliche Intelligenz – Definition, die Stärken und Schwächen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)4
T-LK-5Sztuczna inteligencja - science-fiction czy rzeczywistość ? (Künstliche Intelligenz - Science-Fiction oder Realität ?) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)4
T-LK-6Roboty - wyzwania rynku pracy przyszłości (Roboter – Herausforderung der Arbeitswelt von morgen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)4
T-LK-7RODO a internet rzeczy / IoT / (Datenschutzgrundverordnung für IoT-Produkte) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)4
T-LK-8Informatyka na co dzień (Innovative Wege innerhalb der Human-Telematik) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)2
T-LK-9Informatyka w medycynie (Informatik in der Medizin) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)2
T-LK-10Informatyka w komunikacji publicznej (Informatik für den öffentlichen Personenverkehr) Zdania względne (Relativsätze)2
T-LK-11Informatyka na lotnisku (Informatik auf dem Flughafen) Strona bierna (Passiv)2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć28
A-LK-3Udział w konsultacjach2
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.12
A-LK-5Egzamin2
74

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_A05.2_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
I_2A_U14C-1T-LK-8, T-LK-9, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-7M-2, M-3, M-4, M-1, M-6S-2, S-3
I_2A_A05.2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
I_2A_U14C-2T-LK-8, T-LK-9, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-7M-5, M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_A05.2_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
I_2A_K01C-2T-LK-8, T-LK-9, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-7M-3, M-1S-1, S-3

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_2A_A05.2_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0Umiejętności studenta zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Wypowiedzi ustne i pisemne studenta są dosyć ograniczone, liczne błędy różnego rodzaju, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student umie formułować dłuższe wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,5Student potrafi płynnie, z drobnymi błędami wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
5,0Student potrafi płynnie i praktycznie bezbłędnie wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
I_2A_A05.2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0Umiejętności studenta dotyczące rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w ograniczonym zakresie, jego wypowiedzi ustne i pisemne zawierają liczne błędy, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w przeciętnym zakresie, w swoich krótkich wypowiedziach popełnia liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student posiada dobrą znajomość wymaganego materiału, potrafi używać podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny w krótkich wypowiedziach, zdarzają się pojedyncze poważniejsze błędy.
4,5Student dobrze rozumie czytane teksty i bez problemu używa podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny formułując dłuższe wypowiedzi.
5,0Student doskonale rozumie czytane teksty specjalistyczne ze swojej dziedziny, formułuje wypowiedzi ustne i pisemne w sposób płynny i praktycznie bezbłędny.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_2A_A05.2_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.

Literatura podstawowa

  1. Fakultät Elektronik und Informatik, Technische Universität Berlin, Technische Universität Berlin
  2. Informatik Aktuell, Online – Magazin, 2019, 14.05.2019
  3. Detlef Neumann, Digitaler Mittelstand, Online – Magazin, 2016, 29.01.2016
  4. Wolfgang Ertel, Informatik Aktuell, Online – Magazin, 2019, 16.10 2018
  5. Thomas Friedenberger, Wenn dein neuer Kollege „ KI „ heißt, Staufenbiel Institut GmbH: Karrieremagazin „ Mint „, 2018, nr. 1 / 2018
  6. Solveigh Hieronimus, Übernehmen die Roboter ?, Staufenbiel Institut GmbH: Karrieremagazin „ Mint „, 2018, nr. 1 / 2018
  7. Günter Martin, Informatik Aktuell, Online – Magazin, 2017, 14.11.2017
  8. Peter Klischewsky, Innovative Wege innerhalb der Human-Telematik, Telematik-Markt. Online – Magazin, 2017, April 2014, Seite 15
  9. Patient und klinische Forschung rücken zusammen, Telematik-Markt. Online – Magazin, 2014, April 2014, Seite 15
  10. Telematik für den öffentlichen Personenverkehr. , Ordnung und Dokumentation für unterwegs, Telematik-Markt. Online – Magazin, 2014, April 2014, Seite 7, Seite 14
  11. Telmatik –Duo für höchste Effizienz am Flughafen, Telematik-Markt. Online – Magazin, 2014, April 2014, Seite 11

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Czym jest informatyka ? (Was ist Informatik ?) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)2
T-LK-2Osobowości świata informatyki Kathleen Antonelli (Persönlichkeiten der Informatik Kathleen Antonelli) Zdania względne (Relativsätze)2
T-LK-3Internet rzeczy / IoT /- definicja i przykłady (Internet der Dinge – Definition und Beispiele) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna ( Passiv )2
T-LK-4Sztuczna inteligencja – definicja, zalety i wady (Künstliche Intelligenz – Definition, die Stärken und Schwächen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)4
T-LK-5Sztuczna inteligencja - science-fiction czy rzeczywistość ? (Künstliche Intelligenz - Science-Fiction oder Realität ?) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)4
T-LK-6Roboty - wyzwania rynku pracy przyszłości (Roboter – Herausforderung der Arbeitswelt von morgen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)4
T-LK-7RODO a internet rzeczy / IoT / (Datenschutzgrundverordnung für IoT-Produkte) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)4
T-LK-8Informatyka na co dzień (Innovative Wege innerhalb der Human-Telematik) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)2
T-LK-9Informatyka w medycynie (Informatik in der Medizin) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)2
T-LK-10Informatyka w komunikacji publicznej (Informatik für den öffentlichen Personenverkehr) Zdania względne (Relativsätze)2
T-LK-11Informatyka na lotnisku (Informatik auf dem Flughafen) Strona bierna (Passiv)2
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć28
A-LK-3Udział w konsultacjach2
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.12
A-LK-5Egzamin2
74
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_2A_A05.2_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U14Ma umiejętności w zakresie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-8Informatyka na co dzień (Innovative Wege innerhalb der Human-Telematik) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-9Informatyka w medycynie (Informatik in der Medizin) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-3Internet rzeczy / IoT /- definicja i przykłady (Internet der Dinge – Definition und Beispiele) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna ( Passiv )
T-LK-1Czym jest informatyka ? (Was ist Informatik ?) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-2Osobowości świata informatyki Kathleen Antonelli (Persönlichkeiten der Informatik Kathleen Antonelli) Zdania względne (Relativsätze)
T-LK-4Sztuczna inteligencja – definicja, zalety i wady (Künstliche Intelligenz – Definition, die Stärken und Schwächen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-5Sztuczna inteligencja - science-fiction czy rzeczywistość ? (Künstliche Intelligenz - Science-Fiction oder Realität ?) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-6Roboty - wyzwania rynku pracy przyszłości (Roboter – Herausforderung der Arbeitswelt von morgen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-10Informatyka w komunikacji publicznej (Informatik für den öffentlichen Personenverkehr) Zdania względne (Relativsätze)
T-LK-11Informatyka na lotnisku (Informatik auf dem Flughafen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-7RODO a internet rzeczy / IoT / (Datenschutzgrundverordnung für IoT-Produkte) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-1zajęcia praktyczne
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętności studenta zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Wypowiedzi ustne i pisemne studenta są dosyć ograniczone, liczne błędy różnego rodzaju, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student umie formułować dłuższe wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,5Student potrafi płynnie, z drobnymi błędami wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
5,0Student potrafi płynnie i praktycznie bezbłędnie wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_2A_A05.2_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U14Ma umiejętności w zakresie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-8Informatyka na co dzień (Innovative Wege innerhalb der Human-Telematik) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-9Informatyka w medycynie (Informatik in der Medizin) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-3Internet rzeczy / IoT /- definicja i przykłady (Internet der Dinge – Definition und Beispiele) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna ( Passiv )
T-LK-1Czym jest informatyka ? (Was ist Informatik ?) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-2Osobowości świata informatyki Kathleen Antonelli (Persönlichkeiten der Informatik Kathleen Antonelli) Zdania względne (Relativsätze)
T-LK-4Sztuczna inteligencja – definicja, zalety i wady (Künstliche Intelligenz – Definition, die Stärken und Schwächen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-5Sztuczna inteligencja - science-fiction czy rzeczywistość ? (Künstliche Intelligenz - Science-Fiction oder Realität ?) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-6Roboty - wyzwania rynku pracy przyszłości (Roboter – Herausforderung der Arbeitswelt von morgen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-10Informatyka w komunikacji publicznej (Informatik für den öffentlichen Personenverkehr) Zdania względne (Relativsätze)
T-LK-11Informatyka na lotnisku (Informatik auf dem Flughafen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-7RODO a internet rzeczy / IoT / (Datenschutzgrundverordnung für IoT-Produkte) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
Metody nauczaniaM-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętności studenta dotyczące rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w ograniczonym zakresie, jego wypowiedzi ustne i pisemne zawierają liczne błędy, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w przeciętnym zakresie, w swoich krótkich wypowiedziach popełnia liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student posiada dobrą znajomość wymaganego materiału, potrafi używać podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny w krótkich wypowiedziach, zdarzają się pojedyncze poważniejsze błędy.
4,5Student dobrze rozumie czytane teksty i bez problemu używa podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny formułując dłuższe wypowiedzi.
5,0Student doskonale rozumie czytane teksty specjalistyczne ze swojej dziedziny, formułuje wypowiedzi ustne i pisemne w sposób płynny i praktycznie bezbłędny.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_2A_A05.2_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-8Informatyka na co dzień (Innovative Wege innerhalb der Human-Telematik) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-9Informatyka w medycynie (Informatik in der Medizin) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-3Internet rzeczy / IoT /- definicja i przykłady (Internet der Dinge – Definition und Beispiele) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna ( Passiv )
T-LK-1Czym jest informatyka ? (Was ist Informatik ?) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-2Osobowości świata informatyki Kathleen Antonelli (Persönlichkeiten der Informatik Kathleen Antonelli) Zdania względne (Relativsätze)
T-LK-4Sztuczna inteligencja – definicja, zalety i wady (Künstliche Intelligenz – Definition, die Stärken und Schwächen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-5Sztuczna inteligencja - science-fiction czy rzeczywistość ? (Künstliche Intelligenz - Science-Fiction oder Realität ?) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-6Roboty - wyzwania rynku pracy przyszłości (Roboter – Herausforderung der Arbeitswelt von morgen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-10Informatyka w komunikacji publicznej (Informatik für den öffentlichen Personenverkehr) Zdania względne (Relativsätze)
T-LK-11Informatyka na lotnisku (Informatik auf dem Flughafen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-7RODO a internet rzeczy / IoT / (Datenschutzgrundverordnung für IoT-Produkte) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.