Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: Programowanie gier komputerowych

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Jolanta Koczalska <Jolanta.Koczalska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Przetwarzanie informacji (Processing) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-2Komputery a BHP (Health and safety)2
T-LK-3Systemy operacyjne oraz graficzny interfejs użytkownika (Operating systems and GUI) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).2
T-LK-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych (Spreadsheets and databases)2
T-LK-5Grafika i projektowanie (Graphics and design) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)2
T-LK-6Systemy ICT (ICT systems)2
T-LK-7Sieci (Networks) Zdania względne (Relative sentences)2
T-LK-8Projektowanie stron internetowych (Web design) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)2
T-LK-9E-commerce (E-commerce)2
T-LK-10Bankowość internetowa (Online ranking)2
T-LK-11Roboty, androidy i sztuczna inteligencja (Robots, androids and Artificial Intelligence)2
T-LK-12Inteligentne domy (Intelligent homes)2
T-LK-13Przyszłość IT (Future of IT)2
T-LK-14Rozwiązywanie problemów (Troubleshooting) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć28
A-LK-3Udział w konsultacjach2
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.12
A-LK-5Egzamin2
74

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_A05.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
I_2A_U14C-1T-LK-7, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-10, T-LK-9, T-LK-6, T-LK-4M-2, M-1, M-4, M-6, M-3S-2, S-3
I_2A_A05.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
I_2A_U14C-2T-LK-7, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-10, T-LK-9, T-LK-6, T-LK-4M-1, M-5S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_A05.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
I_2A_K01C-2T-LK-7, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-10, T-LK-9, T-LK-6, T-LK-4M-1, M-3S-3, S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_2A_A05.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0Umiejętności studenta zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Wypowiedzi ustne i pisemne studenta są dosyć ograniczone, liczne błędy różnego rodzaju, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student umie formułować dłuższe wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,5Student potrafi płynnie, z drobnymi błędami wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
5,0Student potrafi płynnie i praktycznie bezbłędnie wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
I_2A_A05.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0Umiejętności studenta dotyczące rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w ograniczonym zakresie, jego wypowiedzi ustne i pisemne zawierają liczne błędy, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w przeciętnym zakresie, w swoich krótkich wypowiedziach popełnia liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student posiada dobrą znajomość wymaganego materiału, potrafi używać podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny w krótkich wypowiedziach, zdarzają się pojedyncze poważniejsze błędy.
4,5Student dobrze rozumie czytane teksty i bez problemu używa podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny formułując dłuższe wypowiedzi.
5,0Student doskonale rozumie czytane teksty specjalistyczne ze swojej dziedziny, formułuje wypowiedzi ustne i pisemne w sposób płynny i praktycznie bezbłędny.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_2A_A05.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.

Literatura podstawowa

  1. Santiago Remacha Esteras, Elena Marco Fabre, Professional English in Use for Computers and the Internet., Cambridge, Cambridge, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Santiago Remacha Esteras, Infotech-English for Computer Users, Cambridge, 2011
  2. V.Evans, J.Dooley,S.Wright, Information Technology, Express Publishing, 2011
  3. CUP, www.cambridge.org/elt/ict, 2012
  4. World Scientific, http://www.worldscinet.com/, 2012

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Przetwarzanie informacji (Processing) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-2Komputery a BHP (Health and safety)2
T-LK-3Systemy operacyjne oraz graficzny interfejs użytkownika (Operating systems and GUI) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).2
T-LK-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych (Spreadsheets and databases)2
T-LK-5Grafika i projektowanie (Graphics and design) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)2
T-LK-6Systemy ICT (ICT systems)2
T-LK-7Sieci (Networks) Zdania względne (Relative sentences)2
T-LK-8Projektowanie stron internetowych (Web design) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)2
T-LK-9E-commerce (E-commerce)2
T-LK-10Bankowość internetowa (Online ranking)2
T-LK-11Roboty, androidy i sztuczna inteligencja (Robots, androids and Artificial Intelligence)2
T-LK-12Inteligentne domy (Intelligent homes)2
T-LK-13Przyszłość IT (Future of IT)2
T-LK-14Rozwiązywanie problemów (Troubleshooting) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)4
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć28
A-LK-3Udział w konsultacjach2
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.12
A-LK-5Egzamin2
74
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_2A_A05.1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U14Ma umiejętności w zakresie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-7Sieci (Networks) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-5Grafika i projektowanie (Graphics and design) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-8Projektowanie stron internetowych (Web design) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-3Systemy operacyjne oraz graficzny interfejs użytkownika (Operating systems and GUI) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-10Bankowość internetowa (Online ranking)
T-LK-9E-commerce (E-commerce)
T-LK-6Systemy ICT (ICT systems)
T-LK-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych (Spreadsheets and databases)
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-1zajęcia praktyczne
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętności studenta zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Wypowiedzi ustne i pisemne studenta są dosyć ograniczone, liczne błędy różnego rodzaju, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student umie formułować dłuższe wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,5Student potrafi płynnie, z drobnymi błędami wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
5,0Student potrafi płynnie i praktycznie bezbłędnie wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_2A_A05.1_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U14Ma umiejętności w zakresie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-7Sieci (Networks) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-5Grafika i projektowanie (Graphics and design) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-8Projektowanie stron internetowych (Web design) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-3Systemy operacyjne oraz graficzny interfejs użytkownika (Operating systems and GUI) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-10Bankowość internetowa (Online ranking)
T-LK-9E-commerce (E-commerce)
T-LK-6Systemy ICT (ICT systems)
T-LK-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych (Spreadsheets and databases)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętności studenta dotyczące rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w ograniczonym zakresie, jego wypowiedzi ustne i pisemne zawierają liczne błędy, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w przeciętnym zakresie, w swoich krótkich wypowiedziach popełnia liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student posiada dobrą znajomość wymaganego materiału, potrafi używać podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny w krótkich wypowiedziach, zdarzają się pojedyncze poważniejsze błędy.
4,5Student dobrze rozumie czytane teksty i bez problemu używa podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny formułując dłuższe wypowiedzi.
5,0Student doskonale rozumie czytane teksty specjalistyczne ze swojej dziedziny, formułuje wypowiedzi ustne i pisemne w sposób płynny i praktycznie bezbłędny.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_2A_A05.1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-7Sieci (Networks) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-5Grafika i projektowanie (Graphics and design) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-8Projektowanie stron internetowych (Web design) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-3Systemy operacyjne oraz graficzny interfejs użytkownika (Operating systems and GUI) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-10Bankowość internetowa (Online ranking)
T-LK-9E-commerce (E-commerce)
T-LK-6Systemy ICT (ICT systems)
T-LK-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych (Spreadsheets and databases)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.