Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: żywienie człowieka i dietetyka

Sylabus przedmiotu Ogólna technologia żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ogólna technologia żywności
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Bortnowska <Grazyna.Bortnowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Hrebień-Filisińska <Agnieszka.Filisinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość wiedzy z zakresu chemii żywności, biochemii i inżynierii procesowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy dotyczącej podstaw technologii żywności, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych.
C-2Przekazanie wiedzy na temat operacji i procesów jednostkowych stosowanych w przetwórstwie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Procesy i operacje stosowane w produkcji żywności12
T-L-2Układy dyspersyjne4
T-L-3Wybrane metody utrwalania żywności4
T-L-4Wybrane materiały i techniki pomocnicze w technologii żywności6
T-L-5Podział opakowań i ich ogólna charakterystyka2
T-L-6Zaliczenie ćwiczeń2
30
wykłady
T-W-1Definicje i określenia stosowane w technologii żywności.2
T-W-2Podział i ogólna charakterystyka głównych surowców żywnościowych.3
T-W-3Składniki żywności i ich funkcje technologiczne.3
T-W-4Operacje i procesy technologiczne w produkcji żywności.3
T-W-5Metody utrwalania żywności.4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnistwo w ćwiczeniach30
A-L-2Analiza wskazanej literatury8
A-L-3Przygotowanie się do kolokwiów12
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Konsultacje z nauczycielem2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu6
A-W-4Udział w egzaminie2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykład - egzamin w formie wypowiedzi pisemnych (ilość zagadnień - 5).
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
S-3Ocena formująca: Ocena sprowozdania
S-4Ocena formująca: ocena prezentacji
S-5Ocena formująca: Ocena postawy na zajęciach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_C7_W01
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu budowę głównych składników żywnośći, metody pozykiwania surowców roślinnych i zwierzęcych oraz zmiany w nich zachodzące podczas przetwarzania w zakresie ogólnej technologii żywności
TZZ_1A_W06, TZZ_1A_W16C-2, C-1T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2
TZZ_1A_C7_W02
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu operacje jednostkowe i procesy technologiczne kształtujące właściwości funkcjonalne produktów w zakresie ogólnej technologii żywności
TZZ_1A_W16, TZZ_1A_W17C-2, C-1T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_C7_U01
Potrafi wyszukiwać i wykorzystywać informacje źródłowe pracując indywidualnie i w zespole, jest w stanie opracować dokumentację zadań inżynierskich w zakresie ogólnej technologii żywności
TZZ_1A_U01, TZZ_1A_U02C-2, C-1T-W-5, T-L-5, T-L-1M-1, M-2S-2
TZZ_1A_C7_U02
Posiada umiejętność samokształcenia, potrafi scharakteryzować główne składniki żywności w zakresie ogólnej technologii żywności
TZZ_1A_U06, TZZ_1A_U16C-2, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-2, T-L-1M-1, M-2S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_C7_K01
Jest gotów do: oceny odbieranych treści, ciągłego dokształcania, przestrzegania zasad etyki zawodowej, odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, myślenia w sposób przedsiębiorczy i przyjmowania pozycji lidera.
TZZ_1A_K04, TZZ_1A_K02, TZZ_1A_K03C-2, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-2, T-L-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_C7_W01
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu budowę głównych składników żywnośći, metody pozykiwania surowców roślinnych i zwierzęcych oraz zmiany w nich zachodzące podczas przetwarzania w zakresie ogólnej technologii żywności
2,0Wiedza w zakresie budowy głównych składników żywności, metod pozykiwania surowców roślinnych i zwierzęcych oraz zmianach w nich zachodzących podczas przetwarzania jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
TZZ_1A_C7_W02
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu operacje jednostkowe i procesy technologiczne kształtujące właściwości funkcjonalne produktów w zakresie ogólnej technologii żywności
2,0Wiedza na temat operacji jednostkowych i procesów technologicznych kształtujących właściwości funkcjonalne produktów jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_C7_U01
Potrafi wyszukiwać i wykorzystywać informacje źródłowe pracując indywidualnie i w zespole, jest w stanie opracować dokumentację zadań inżynierskich w zakresie ogólnej technologii żywności
2,0Umiejętność wyszukiwania i wykorzystania informacji źródłowych podczas pracy indywidualnej i w zespole, oraz opracowanie dokumentacji zadań inżynierskich jest niewystarczające.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
TZZ_1A_C7_U02
Posiada umiejętność samokształcenia, potrafi scharakteryzować główne składniki żywności w zakresie ogólnej technologii żywności
2,0Umiejętność samokształcenia oraz charakterystyki głównych składników żywności jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_C7_K01
Jest gotów do: oceny odbieranych treści, ciągłego dokształcania, przestrzegania zasad etyki zawodowej, odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, myślenia w sposób przedsiębiorczy i przyjmowania pozycji lidera.
2,0Świadomość ciągłego dokształcania, przestrzegania zasad etyki zawodowej i odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, myślenie w sposób przedsiębiorczy i przyjmowanie pozycji lidera oraz ocena skutków działalności jest niewystarczająca.
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Literatura podstawowa

  1. Pijanowski E. i in, Ogólna technologia żywności, PWN, Warszawa, 2004
  2. Dłużewska E., Leszczyński K., Ogólna Technologia Żywności, Wyd. SGGW Warszawa, Warszawa, 2013

Literatura dodatkowa

  1. ACTA Scientiarum Polonorum, Technologia Alimentaria, czasopismo naukowe

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Procesy i operacje stosowane w produkcji żywności12
T-L-2Układy dyspersyjne4
T-L-3Wybrane metody utrwalania żywności4
T-L-4Wybrane materiały i techniki pomocnicze w technologii żywności6
T-L-5Podział opakowań i ich ogólna charakterystyka2
T-L-6Zaliczenie ćwiczeń2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicje i określenia stosowane w technologii żywności.2
T-W-2Podział i ogólna charakterystyka głównych surowców żywnościowych.3
T-W-3Składniki żywności i ich funkcje technologiczne.3
T-W-4Operacje i procesy technologiczne w produkcji żywności.3
T-W-5Metody utrwalania żywności.4
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnistwo w ćwiczeniach30
A-L-2Analiza wskazanej literatury8
A-L-3Przygotowanie się do kolokwiów12
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Konsultacje z nauczycielem2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu6
A-W-4Udział w egzaminie2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_C7_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu budowę głównych składników żywnośći, metody pozykiwania surowców roślinnych i zwierzęcych oraz zmiany w nich zachodzące podczas przetwarzania w zakresie ogólnej technologii żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem.
TZZ_1A_W16Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w technologii i biotechnologii przemysłu spożywczego.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy na temat operacji i procesów jednostkowych stosowanych w przetwórstwie
C-1Przekazanie wiedzy dotyczącej podstaw technologii żywności, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych.
Treści programoweT-W-2Podział i ogólna charakterystyka głównych surowców żywnościowych.
T-W-3Składniki żywności i ich funkcje technologiczne.
Metody nauczaniaM-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład - egzamin w formie wypowiedzi pisemnych (ilość zagadnień - 5).
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza w zakresie budowy głównych składników żywności, metod pozykiwania surowców roślinnych i zwierzęcych oraz zmianach w nich zachodzących podczas przetwarzania jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_C7_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu operacje jednostkowe i procesy technologiczne kształtujące właściwości funkcjonalne produktów w zakresie ogólnej technologii żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W16Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w technologii i biotechnologii przemysłu spożywczego.
TZZ_1A_W17Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wpływ operacji jednostkowych i procesów technologicznych na jakość wyrobów gotowych. Zna i rozumie zasady projektowania produktów spożywczych.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy na temat operacji i procesów jednostkowych stosowanych w przetwórstwie
C-1Przekazanie wiedzy dotyczącej podstaw technologii żywności, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych.
Treści programoweT-W-4Operacje i procesy technologiczne w produkcji żywności.
T-W-5Metody utrwalania żywności.
Metody nauczaniaM-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład - egzamin w formie wypowiedzi pisemnych (ilość zagadnień - 5).
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza na temat operacji jednostkowych i procesów technologicznych kształtujących właściwości funkcjonalne produktów jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_C7_U01Potrafi wyszukiwać i wykorzystywać informacje źródłowe pracując indywidualnie i w zespole, jest w stanie opracować dokumentację zadań inżynierskich w zakresie ogólnej technologii żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U01Potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje pochodzące z różnych źródeł literaturowych. Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego oraz zaprezentować rezultaty w formie pisemnej i ustnej w języku polskim i obcym. Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2.
TZZ_1A_U02Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie. Potrafi planować i organizować pracę indywidualną i w zespole.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy na temat operacji i procesów jednostkowych stosowanych w przetwórstwie
C-1Przekazanie wiedzy dotyczącej podstaw technologii żywności, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych.
Treści programoweT-W-5Metody utrwalania żywności.
T-L-5Podział opakowań i ich ogólna charakterystyka
T-L-1Procesy i operacje stosowane w produkcji żywności
Metody nauczaniaM-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność wyszukiwania i wykorzystania informacji źródłowych podczas pracy indywidualnej i w zespole, oraz opracowanie dokumentacji zadań inżynierskich jest niewystarczające.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_C7_U02Posiada umiejętność samokształcenia, potrafi scharakteryzować główne składniki żywności w zakresie ogólnej technologii żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U06Potrafi kontrolować zmiany zachodzące podczas przechowywania żywności. Potrafi wykryć zafałszowania żywności oraz obecność w niej organizmów pasożytniczych.
TZZ_1A_U16Potrafi zaplanować metody i sposoby zagospodarowania produktów ubocznych i odpadów przemysłu spożywczego.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy na temat operacji i procesów jednostkowych stosowanych w przetwórstwie
C-1Przekazanie wiedzy dotyczącej podstaw technologii żywności, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych.
Treści programoweT-W-1Definicje i określenia stosowane w technologii żywności.
T-W-4Operacje i procesy technologiczne w produkcji żywności.
T-W-2Podział i ogólna charakterystyka głównych surowców żywnościowych.
T-W-5Metody utrwalania żywności.
T-W-3Składniki żywności i ich funkcje technologiczne.
T-L-4Wybrane materiały i techniki pomocnicze w technologii żywności
T-L-5Podział opakowań i ich ogólna charakterystyka
T-L-3Wybrane metody utrwalania żywności
T-L-2Układy dyspersyjne
T-L-1Procesy i operacje stosowane w produkcji żywności
Metody nauczaniaM-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena sprowozdania
S-4Ocena formująca: ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność samokształcenia oraz charakterystyki głównych składników żywności jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_C7_K01Jest gotów do: oceny odbieranych treści, ciągłego dokształcania, przestrzegania zasad etyki zawodowej, odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, myślenia w sposób przedsiębiorczy i przyjmowania pozycji lidera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K04Jest gotów do działania w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_1A_K02Jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej.
TZZ_1A_K03Jest gotów do współdziałania i pracy w grupie.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy na temat operacji i procesów jednostkowych stosowanych w przetwórstwie
C-1Przekazanie wiedzy dotyczącej podstaw technologii żywności, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych.
Treści programoweT-W-1Definicje i określenia stosowane w technologii żywności.
T-W-4Operacje i procesy technologiczne w produkcji żywności.
T-W-2Podział i ogólna charakterystyka głównych surowców żywnościowych.
T-W-5Metody utrwalania żywności.
T-W-3Składniki żywności i ich funkcje technologiczne.
T-L-4Wybrane materiały i techniki pomocnicze w technologii żywności
T-L-5Podział opakowań i ich ogólna charakterystyka
T-L-3Wybrane metody utrwalania żywności
T-L-2Układy dyspersyjne
T-L-1Procesy i operacje stosowane w produkcji żywności
Metody nauczaniaM-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład - egzamin w formie wypowiedzi pisemnych (ilość zagadnień - 5).
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Świadomość ciągłego dokształcania, przestrzegania zasad etyki zawodowej i odpowiedzialności za pracę własną i zespołową, myślenie w sposób przedsiębiorczy i przyjmowanie pozycji lidera oraz ocena skutków działalności jest niewystarczająca.
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.