Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)

Sylabus przedmiotu Dobór drzew i krzewów w terenach zieleni:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Dobór drzew i krzewów w terenach zieleni
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu dendrologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie kryteriów doboru drzew i krzewów na różne tereny zieleni
C-2Zapoznanie z właściwym doborem drzew i krzewów na różne tereny zieleni

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Drzewa i krzewy do obsadzania wąskich ulic i placów w miastach oraz do obsadzania szerokich ulic i tworzenia efektownych alei w miastach - kryteria doboru i przegląd gatunków i odmian2
T-W-2Drzewa i krzewy miejskich arterii komunikacyjnych (ronda, wysepki komunikacyjne, pasy zieleni) - kryteria doboru i przegląd gatunków i odmian2
T-W-3Dobór drzew i krzewów w zieleni osiedlowej oraz przy obiektach oświatowych i służby zdrowia - kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian2
T-W-4Wykorzystanie drzewiastych roślin okrywowych w terenach zieleni - funkcje, kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian2
T-W-5Wykorzystanie pnączy w terenach zieleni - funkcje, kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian2
T-W-6Drzewa i krzewy do obsadzeń krajobrazowych, w tym do obsadzania dróg w krajobrazie otwartym, terenów wzdłuż autostrad i dróg szybkiego ruchu - funkcje, kryteria doboru oraz przegład gatunków i odmian2
T-W-7Drzewa i krzewy ozdobne i użytkowe tradycyjnych ogrodów wiejskich - symbolika, zastosowanie, przegląd gatunków i odmian2
T-W-8Dobór drzew i krzewów w historycznych założeniach parkowych i ogrodowych, kolejnych stylów sztuki ogrodowej oraz do obiektów sakralnych i nekropolii - przegląd gatunków i odmian2
T-W-9Dobór drzew i krzewów w pojemnikach (zieleń mobilna), ogrodach dachowych i ogrodach sensorycznych - kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2samodzielne studiowanie tematyki wykładów24
A-W-3przygotowanie do zaliczenia wykładów6
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i problemowy
M-2Metoda aktywizująca (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie partii materiału z wykładów w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O02.1_W01
Rozróżnia i wskazuje prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów na różne tereny zieleni
AK_2A_W06C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-9, T-W-4M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O02.1_U01
opracowuje prawidłowy dobór drzew i krzewów na różne tereny zieleni
AK_2A_U03C-2T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-4M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O02.1_K01
ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu i potrafi tą wiedzę przekazywać społeczeństwu
AK_2A_K01C-2T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-4M-2S-2
AK_2A_O02.1_K02
potrafi prawidłowo określać uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosować właściwy dobór drzew i krzewów
AK_2A_K08C-2, C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-4M-2, M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_O02.1_W01
Rozróżnia i wskazuje prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów na różne tereny zieleni
2,0Student nie rozróżnia i nie wskazuje prawidłowych kryteriów doboru drzew i krzewów na różne tereny zieleni
3,0Student rozróżnia i wskazuje prawidłowe podstawowe kryteria doboru drzew i krzewów na niektóre tereny zieleni
3,5Student rozróżnia i wskazuje większość prawidłowych kryteriów doboru drzew i krzewów dla większości sklasyfikowanych terenów zieleni
4,0Student rozróżnia i wskazuje wszystkie prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów dla wszystkich sklasyfikowanych terenów zieleni, podając dla niektórych z nich przykłady roślin
4,5Student rozróżnia i wskazuje wszystkie prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów dla wszystkich sklasyfikowanych terenów zieleni, podając dla większości z nich przykłady roślin
5,0Student biegle rozróżnia i wskazuje wszystkie prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów dla wszystkich sklasyfikowanych terenów zieleni, podając dla nich przykłady roślin

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_O02.1_U01
opracowuje prawidłowy dobór drzew i krzewów na różne tereny zieleni
2,0Student nie potrafi opracować prawidłowego doboru drzew i krzewów na różne tereny zieleni
3,0Student opracowuje podstawowy prawidłowy dobór drzew i krzewów na niektóre tereny zieleni
3,5Student opracowuje niepełny (nieliczne braki) prawidłowy dobór drzew i krzewów dla większości sklasyfikowanych tereny zieleni
4,0Student opracowuje pełny prawidłowy dobór drzew i krzewów na wszystkie sklasyfikowane tereny zieleni
4,5Student sprawnie opracowuje pełny prawidłowy dobór drzew i krzewów na wszystkie sklasyfikowane tereny zieleni, wyróżniając się znajomością nowych odmian roślin
5,0Student biegle opracowuje pełny prawidłowy dobór drzew i krzewów na wszystkie sklasyfikowane tereny zieleni, wyróżniając się znajomością nowych odmian roślin i wykazując przy tym szerszą wiedzę nt. możliwości zastosowania roślin

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_O02.1_K01
ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu i potrafi tą wiedzę przekazywać społeczeństwu
2,0Student nie ma świadomości ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu
3,0Student ma elementarną świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu
3,5Student ma dostateczną świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu
4,0Student ma dobrą świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu i potrafi tą wiedzę przekazywać społeczeństwu
4,5Student ma bardzo dobrą świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu i potrafi tą wiedzę przekazywać społeczeństwu
5,0Student ma wybitną świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu i potrafi tą wiedzę przekazywać społeczeństwu
AK_2A_O02.1_K02
potrafi prawidłowo określać uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosować właściwy dobór drzew i krzewów
2,0Student nie potrafi prawidłowo określić uwarunkowań opracowywanego terenu i na ich podstawie stosować właściwy dobór drzew i krzewów
3,0Student częściowo prawidłowo określa uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje podstawowy właściwy dobór drzew i krzewów
3,5Student w większości prawidłowo określa uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje niepełny (nieliczne braki) właściwy dobór drzew i krzewów
4,0Student prawidłowo i w pełni określa uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje wymagany właściwy dobór drzew i krzewów
4,5Student prawidłowo i w pełni określa uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje wymagany właściwy dobór drzew i krzewów, uwzględniając nowe rośliny
5,0Student biegle określa wszystkie uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje właściwy dobór drzew i krzewów, uwzględniając nowe rośliny i wskazując ich zastosowanie

Literatura podstawowa

  1. Bugała W., Drzewa i krzewy dla terenów zieleni, PWRiL, Warszawa, 1991, 2
  2. Kubus M., Dendrologia. Skrypt dla studentów kierunku ogrodnictwo i architektura krajobrazu, Wydaw. Akademii Rolniczej w Szczecinie, Szczecin, 2005, 1
  3. Łukasiewicz A., Dobór drzew i krzewów dla zieleni miejskiej środkowo-zachodniej Polski, Wydaw. Naukowe UAM, Poznań, 1995
  4. Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa, 2011, 4, i wcześniejsze wydania

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa, Katalog roślin. Drzewa, krzewy, byliny polecane przez Związek Szkółkarzy Polskich, Agencja Promocji Zieleni, Warszawa, 2011
  2. Coombes A.J., Drzewa, Wydaw. Wiedza i Życie, Warszawa, 2001, II

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Drzewa i krzewy do obsadzania wąskich ulic i placów w miastach oraz do obsadzania szerokich ulic i tworzenia efektownych alei w miastach - kryteria doboru i przegląd gatunków i odmian2
T-W-2Drzewa i krzewy miejskich arterii komunikacyjnych (ronda, wysepki komunikacyjne, pasy zieleni) - kryteria doboru i przegląd gatunków i odmian2
T-W-3Dobór drzew i krzewów w zieleni osiedlowej oraz przy obiektach oświatowych i służby zdrowia - kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian2
T-W-4Wykorzystanie drzewiastych roślin okrywowych w terenach zieleni - funkcje, kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian2
T-W-5Wykorzystanie pnączy w terenach zieleni - funkcje, kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian2
T-W-6Drzewa i krzewy do obsadzeń krajobrazowych, w tym do obsadzania dróg w krajobrazie otwartym, terenów wzdłuż autostrad i dróg szybkiego ruchu - funkcje, kryteria doboru oraz przegład gatunków i odmian2
T-W-7Drzewa i krzewy ozdobne i użytkowe tradycyjnych ogrodów wiejskich - symbolika, zastosowanie, przegląd gatunków i odmian2
T-W-8Dobór drzew i krzewów w historycznych założeniach parkowych i ogrodowych, kolejnych stylów sztuki ogrodowej oraz do obiektów sakralnych i nekropolii - przegląd gatunków i odmian2
T-W-9Dobór drzew i krzewów w pojemnikach (zieleń mobilna), ogrodach dachowych i ogrodach sensorycznych - kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian2
18

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2samodzielne studiowanie tematyki wykładów24
A-W-3przygotowanie do zaliczenia wykładów6
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_O02.1_W01Rozróżnia i wskazuje prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów na różne tereny zieleni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W06ma rozszerzoną wiedzę z zakresu znajomości i uprawy roślin oraz ich doboru i wykorzystania w dekoracji wnętrz i w terenach zieleni
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie kryteriów doboru drzew i krzewów na różne tereny zieleni
Treści programoweT-W-1Drzewa i krzewy do obsadzania wąskich ulic i placów w miastach oraz do obsadzania szerokich ulic i tworzenia efektownych alei w miastach - kryteria doboru i przegląd gatunków i odmian
T-W-3Dobór drzew i krzewów w zieleni osiedlowej oraz przy obiektach oświatowych i służby zdrowia - kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
T-W-2Drzewa i krzewy miejskich arterii komunikacyjnych (ronda, wysepki komunikacyjne, pasy zieleni) - kryteria doboru i przegląd gatunków i odmian
T-W-5Wykorzystanie pnączy w terenach zieleni - funkcje, kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
T-W-6Drzewa i krzewy do obsadzeń krajobrazowych, w tym do obsadzania dróg w krajobrazie otwartym, terenów wzdłuż autostrad i dróg szybkiego ruchu - funkcje, kryteria doboru oraz przegład gatunków i odmian
T-W-9Dobór drzew i krzewów w pojemnikach (zieleń mobilna), ogrodach dachowych i ogrodach sensorycznych - kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
T-W-4Wykorzystanie drzewiastych roślin okrywowych w terenach zieleni - funkcje, kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Wykład informacyjny i problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej
S-1Ocena formująca: Zaliczenie partii materiału z wykładów w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozróżnia i nie wskazuje prawidłowych kryteriów doboru drzew i krzewów na różne tereny zieleni
3,0Student rozróżnia i wskazuje prawidłowe podstawowe kryteria doboru drzew i krzewów na niektóre tereny zieleni
3,5Student rozróżnia i wskazuje większość prawidłowych kryteriów doboru drzew i krzewów dla większości sklasyfikowanych terenów zieleni
4,0Student rozróżnia i wskazuje wszystkie prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów dla wszystkich sklasyfikowanych terenów zieleni, podając dla niektórych z nich przykłady roślin
4,5Student rozróżnia i wskazuje wszystkie prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów dla wszystkich sklasyfikowanych terenów zieleni, podając dla większości z nich przykłady roślin
5,0Student biegle rozróżnia i wskazuje wszystkie prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów dla wszystkich sklasyfikowanych terenów zieleni, podając dla nich przykłady roślin
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_O02.1_U01opracowuje prawidłowy dobór drzew i krzewów na różne tereny zieleni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U03posiada pogłębioną umiejętność prawidłowego doboru roślin do dekoracji wnętrz oraz urządzania i pielegnowania terenów zieleni, a także doboru odpowiednich technologii i urządzeń do ich pielęgnacji
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z właściwym doborem drzew i krzewów na różne tereny zieleni
Treści programoweT-W-1Drzewa i krzewy do obsadzania wąskich ulic i placów w miastach oraz do obsadzania szerokich ulic i tworzenia efektownych alei w miastach - kryteria doboru i przegląd gatunków i odmian
T-W-3Dobór drzew i krzewów w zieleni osiedlowej oraz przy obiektach oświatowych i służby zdrowia - kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
T-W-2Drzewa i krzewy miejskich arterii komunikacyjnych (ronda, wysepki komunikacyjne, pasy zieleni) - kryteria doboru i przegląd gatunków i odmian
T-W-5Wykorzystanie pnączy w terenach zieleni - funkcje, kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
T-W-6Drzewa i krzewy do obsadzeń krajobrazowych, w tym do obsadzania dróg w krajobrazie otwartym, terenów wzdłuż autostrad i dróg szybkiego ruchu - funkcje, kryteria doboru oraz przegład gatunków i odmian
T-W-7Drzewa i krzewy ozdobne i użytkowe tradycyjnych ogrodów wiejskich - symbolika, zastosowanie, przegląd gatunków i odmian
T-W-8Dobór drzew i krzewów w historycznych założeniach parkowych i ogrodowych, kolejnych stylów sztuki ogrodowej oraz do obiektów sakralnych i nekropolii - przegląd gatunków i odmian
T-W-9Dobór drzew i krzewów w pojemnikach (zieleń mobilna), ogrodach dachowych i ogrodach sensorycznych - kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
T-W-4Wykorzystanie drzewiastych roślin okrywowych w terenach zieleni - funkcje, kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Wykład informacyjny i problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej
S-1Ocena formująca: Zaliczenie partii materiału z wykładów w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opracować prawidłowego doboru drzew i krzewów na różne tereny zieleni
3,0Student opracowuje podstawowy prawidłowy dobór drzew i krzewów na niektóre tereny zieleni
3,5Student opracowuje niepełny (nieliczne braki) prawidłowy dobór drzew i krzewów dla większości sklasyfikowanych tereny zieleni
4,0Student opracowuje pełny prawidłowy dobór drzew i krzewów na wszystkie sklasyfikowane tereny zieleni
4,5Student sprawnie opracowuje pełny prawidłowy dobór drzew i krzewów na wszystkie sklasyfikowane tereny zieleni, wyróżniając się znajomością nowych odmian roślin
5,0Student biegle opracowuje pełny prawidłowy dobór drzew i krzewów na wszystkie sklasyfikowane tereny zieleni, wyróżniając się znajomością nowych odmian roślin i wykazując przy tym szerszą wiedzę nt. możliwości zastosowania roślin
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_O02.1_K01ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu i potrafi tą wiedzę przekazywać społeczeństwu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K01ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z właściwym doborem drzew i krzewów na różne tereny zieleni
Treści programoweT-W-1Drzewa i krzewy do obsadzania wąskich ulic i placów w miastach oraz do obsadzania szerokich ulic i tworzenia efektownych alei w miastach - kryteria doboru i przegląd gatunków i odmian
T-W-3Dobór drzew i krzewów w zieleni osiedlowej oraz przy obiektach oświatowych i służby zdrowia - kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
T-W-2Drzewa i krzewy miejskich arterii komunikacyjnych (ronda, wysepki komunikacyjne, pasy zieleni) - kryteria doboru i przegląd gatunków i odmian
T-W-5Wykorzystanie pnączy w terenach zieleni - funkcje, kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
T-W-6Drzewa i krzewy do obsadzeń krajobrazowych, w tym do obsadzania dróg w krajobrazie otwartym, terenów wzdłuż autostrad i dróg szybkiego ruchu - funkcje, kryteria doboru oraz przegład gatunków i odmian
T-W-7Drzewa i krzewy ozdobne i użytkowe tradycyjnych ogrodów wiejskich - symbolika, zastosowanie, przegląd gatunków i odmian
T-W-8Dobór drzew i krzewów w historycznych założeniach parkowych i ogrodowych, kolejnych stylów sztuki ogrodowej oraz do obiektów sakralnych i nekropolii - przegląd gatunków i odmian
T-W-9Dobór drzew i krzewów w pojemnikach (zieleń mobilna), ogrodach dachowych i ogrodach sensorycznych - kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
T-W-4Wykorzystanie drzewiastych roślin okrywowych w terenach zieleni - funkcje, kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu
3,0Student ma elementarną świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu
3,5Student ma dostateczną świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu
4,0Student ma dobrą świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu i potrafi tą wiedzę przekazywać społeczeństwu
4,5Student ma bardzo dobrą świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu i potrafi tą wiedzę przekazywać społeczeństwu
5,0Student ma wybitną świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie opracowywania właściwych doborów drzew i krzewów dla różnych obiektów architektury krajobrazu i potrafi tą wiedzę przekazywać społeczeństwu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_O02.1_K02potrafi prawidłowo określać uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosować właściwy dobór drzew i krzewów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K08potrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z właściwym doborem drzew i krzewów na różne tereny zieleni
C-1Przedstawienie kryteriów doboru drzew i krzewów na różne tereny zieleni
Treści programoweT-W-1Drzewa i krzewy do obsadzania wąskich ulic i placów w miastach oraz do obsadzania szerokich ulic i tworzenia efektownych alei w miastach - kryteria doboru i przegląd gatunków i odmian
T-W-3Dobór drzew i krzewów w zieleni osiedlowej oraz przy obiektach oświatowych i służby zdrowia - kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
T-W-2Drzewa i krzewy miejskich arterii komunikacyjnych (ronda, wysepki komunikacyjne, pasy zieleni) - kryteria doboru i przegląd gatunków i odmian
T-W-5Wykorzystanie pnączy w terenach zieleni - funkcje, kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
T-W-6Drzewa i krzewy do obsadzeń krajobrazowych, w tym do obsadzania dróg w krajobrazie otwartym, terenów wzdłuż autostrad i dróg szybkiego ruchu - funkcje, kryteria doboru oraz przegład gatunków i odmian
T-W-7Drzewa i krzewy ozdobne i użytkowe tradycyjnych ogrodów wiejskich - symbolika, zastosowanie, przegląd gatunków i odmian
T-W-8Dobór drzew i krzewów w historycznych założeniach parkowych i ogrodowych, kolejnych stylów sztuki ogrodowej oraz do obiektów sakralnych i nekropolii - przegląd gatunków i odmian
T-W-9Dobór drzew i krzewów w pojemnikach (zieleń mobilna), ogrodach dachowych i ogrodach sensorycznych - kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
T-W-4Wykorzystanie drzewiastych roślin okrywowych w terenach zieleni - funkcje, kryteria doboru oraz przegląd gatunków i odmian
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Wykład informacyjny i problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo określić uwarunkowań opracowywanego terenu i na ich podstawie stosować właściwy dobór drzew i krzewów
3,0Student częściowo prawidłowo określa uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje podstawowy właściwy dobór drzew i krzewów
3,5Student w większości prawidłowo określa uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje niepełny (nieliczne braki) właściwy dobór drzew i krzewów
4,0Student prawidłowo i w pełni określa uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje wymagany właściwy dobór drzew i krzewów
4,5Student prawidłowo i w pełni określa uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje wymagany właściwy dobór drzew i krzewów, uwzględniając nowe rośliny
5,0Student biegle określa wszystkie uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje właściwy dobór drzew i krzewów, uwzględniając nowe rośliny i wskazując ich zastosowanie