Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S3)

Sylabus przedmiotu Academic Discourse I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Academic Discourse I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Joanna Sowińska-Dwornik <Joanna.Sowinska-Dwornik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK4 30 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Woda. Jej obieg i zasoby2
T-LK-2Zanieczyszczenie, uzdatnianie i dezynfekcja wody2
T-LK-3Wody powierzchniowe i jej zanieczyszczenie2
T-LK-4Oczyszczanie ścieków2
T-LK-5Pestycydy2
T-LK-6Skażenia organiczne nie związane z pestycydami2
T-LK-7Metale ciężkie2
T-LK-8Zasady toksykologii2
T-LK-9Składowanie odpadów2
T-LK-10Spalarnie odpadów2
T-LK-11Odzyskanie surowców i recykling2
T-LK-12Odpady niebezpieczne2
T-LK-13Zmniejszanie się warstwy ozonowej2
T-LK-14Kwaśny deszcz i fotochemiczny smog2
T-LK-15Cząstki stałe w powietrzu2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-4M4 Praca z tekstem
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChT_3-_A06_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
ChT_3-_W09C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-14, T-LK-15M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChT_3-_A06_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
ChT_3-_U01, ChT_3-_U02, ChT_3-_U03, ChT_3-_U04, ChT_3-_U05, ChT_3-_U07C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-14, T-LK-15M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChT_3-_A06_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
ChT_3-_K02C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-14, T-LK-15M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ChT_3-_A06_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ChT_3-_A06_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ChT_3-_A06_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
2,0
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej .
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Marek Kwiatkowski, Piotr Stepnowski, Język angielski w chemii i ochronie środowiska, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2011, http://www.chem.univ.gda.pl/analiza/dydaktyka/skrypty/Angielski.pdf

Literatura dodatkowa

  1. Monika Korpak, From Alchemy to Nanotechnology, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2011
  2. Božena Velebná, English for Chemists, Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Koszyce, 2011, http://www.upjs.sk/public/media/3499/English-for-Chemists.pdf

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Woda. Jej obieg i zasoby2
T-LK-2Zanieczyszczenie, uzdatnianie i dezynfekcja wody2
T-LK-3Wody powierzchniowe i jej zanieczyszczenie2
T-LK-4Oczyszczanie ścieków2
T-LK-5Pestycydy2
T-LK-6Skażenia organiczne nie związane z pestycydami2
T-LK-7Metale ciężkie2
T-LK-8Zasady toksykologii2
T-LK-9Składowanie odpadów2
T-LK-10Spalarnie odpadów2
T-LK-11Odzyskanie surowców i recykling2
T-LK-12Odpady niebezpieczne2
T-LK-13Zmniejszanie się warstwy ozonowej2
T-LK-14Kwaśny deszcz i fotochemiczny smog2
T-LK-15Cząstki stałe w powietrzu2
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaChT_3-_A06_W01Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyChT_3-_W09She/he has extended knowledge of the non-technological aspects of engineering and research, such as economics, management, intellectual property, communication (also in a foreign language).
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Woda. Jej obieg i zasoby
T-LK-2Zanieczyszczenie, uzdatnianie i dezynfekcja wody
T-LK-3Wody powierzchniowe i jej zanieczyszczenie
T-LK-4Oczyszczanie ścieków
T-LK-5Pestycydy
T-LK-6Skażenia organiczne nie związane z pestycydami
T-LK-7Metale ciężkie
T-LK-8Zasady toksykologii
T-LK-9Składowanie odpadów
T-LK-10Spalarnie odpadów
T-LK-11Odzyskanie surowców i recykling
T-LK-12Odpady niebezpieczne
T-LK-13Zmniejszanie się warstwy ozonowej
T-LK-14Kwaśny deszcz i fotochemiczny smog
T-LK-15Cząstki stałe w powietrzu
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaChT_3-_A06_U01Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyChT_3-_U01She/he can fluently obtain information from English language literature, databases and other sources related to chemical technology, chemical engineering and related sciences.
ChT_3-_U02She/he can interpret and critically analyze information obtained from literature and draw the correct conclusions, formulate reasoned opinions in English.
ChT_3-_U03She/he is capable of using a variety of techniques in a transparent manner to communicate in a professional environment in English, and in other environments in English and in at least one foreign language from such as: Polish, French, German or Russian.
ChT_3-_U04Based on data from the literature and own research she/he should have prepared in English or Polish a scientific publication in the field of chemical technology and chemical engineering, as required by publishers, especially in a selected direction of research.
ChT_3-_U05She/he is able to prepare and present in English oral presentations on the issues of technology or chemical engineering.
ChT_3-_U07She/he has the ability to use English fluently in terms of vocabulary necessary in science and technology, according to the chosen direction of research, and have language skills in the chemical technology and chemical engineering at the level of B2 + European Framework of Reference for Languages, at least in terms of one of the languages of the like Polish, French, German or Russian.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Woda. Jej obieg i zasoby
T-LK-2Zanieczyszczenie, uzdatnianie i dezynfekcja wody
T-LK-3Wody powierzchniowe i jej zanieczyszczenie
T-LK-4Oczyszczanie ścieków
T-LK-5Pestycydy
T-LK-6Skażenia organiczne nie związane z pestycydami
T-LK-7Metale ciężkie
T-LK-8Zasady toksykologii
T-LK-9Składowanie odpadów
T-LK-10Spalarnie odpadów
T-LK-11Odzyskanie surowców i recykling
T-LK-12Odpady niebezpieczne
T-LK-13Zmniejszanie się warstwy ozonowej
T-LK-14Kwaśny deszcz i fotochemiczny smog
T-LK-15Cząstki stałe w powietrzu
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-4M4 Praca z tekstem
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaChT_3-_A06_K01Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyChT_3-_K02She/he understands the need to inform the public by publishing popular scientific press, radio and television, opinions regarding modern solutions in the field of chemical and process engineering, omissions of obsolete technology; the need to provide information about the positive and negative aspects of the business related to chemical technology and chemical engineering.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Woda. Jej obieg i zasoby
T-LK-2Zanieczyszczenie, uzdatnianie i dezynfekcja wody
T-LK-3Wody powierzchniowe i jej zanieczyszczenie
T-LK-4Oczyszczanie ścieków
T-LK-5Pestycydy
T-LK-6Skażenia organiczne nie związane z pestycydami
T-LK-7Metale ciężkie
T-LK-8Zasady toksykologii
T-LK-9Składowanie odpadów
T-LK-10Spalarnie odpadów
T-LK-11Odzyskanie surowców i recykling
T-LK-12Odpady niebezpieczne
T-LK-13Zmniejszanie się warstwy ozonowej
T-LK-14Kwaśny deszcz i fotochemiczny smog
T-LK-15Cząstki stałe w powietrzu
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-4M4 Praca z tekstem
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej .
3,5
4,0
4,5
5,0