Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_1A_O05.2_W01 | Posiada wiedzę o zjawiskach i procesach wywołanych pod wpływem działania wody w różnych typach krajobrazu |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_1A_W20 | zna i identyfikuje przyczyny degradacji środowiska oraz zasady i sposoby jego zapobiegania |
---|
AK_1A_W05 | opisuje podstawowe sposoby badania gleb oraz ich systematykę |
AK_1A_W12 | posiada znajomość podstawowych praw naturalnych i działań związanych ze środowiskiem i jego ochroną |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W05 | ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W08 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z znaczeniem wody w środowisku przyrodniczym i jej oddziaływaniem na krajobraz |
---|
C-2 | Ocena wpływu czynników meteorologicznych i hydrologicznych na krajobraz |
C-3 | Uczulenie studenta na aktywne i twórcze poszukiwanie przykładów oddziaływania wody na jego otoczenie |
Treści programowe | T-W-1 | Cele i zadania gospodarki wodnej, podsawowe pojęcia i akty prawne związane z gospodarką wodną. |
---|
T-W-2 | Rodzaje zasobów wodnych. |
T-W-4 | Wilgotność gleby, metody pomiaru. |
T-W-5 | Cele i zadania melioracji. |
T-W-3 | Ewapotranspiracja,czynniki wpływajace na stosunki wodne gleby. |
T-W-6 | Charakterystyczne budowle wodne w ogrodach i parkach. |
T-W-7 | Zbiorniki naturalne i wodne w krajobrazie. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian pisemny całościowy |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi. |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z gospodarowaniem wodą w krajobrazie |
3,5 | Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z gospodarowaniem wodą w krajobrazie |
4,0 | Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z gospodarowaniem wodą w krajobrazie |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru |