Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Szkółkarstwo ozdobne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt krajobrazu | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Szkółkarstwo ozdobne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Urszula Nawrocka-Grześkowiak <Urszula.Nawrocka-Grzeskowiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Urszula Nawrocka-Grześkowiak <Urszula.Nawrocka-Grzeskowiak@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z zakresu dendrologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy z zakresu organizacji szkółki i produkcji mat roślinnego |
C-2 | Przekazanie wiedzy z zakresu metod rozmnażania drzew i krzewów ozdobnych |
C-3 | rzekazanie wiedzy na temat rozmnażanie wybranych gatunków drzew alejowych |
C-4 | Przekazanie wiedzy na temat rozmnażania pnączy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przykłady w terenie - rozmnażanie drzew i krzewów metodą wegetatywną | 5 |
T-A-2 | Przykłady w terenie - rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów nagozalążkowych | 5 |
T-A-3 | Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów liściastych | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Omówienie podstawowych metod rozmnażania drzew i krzewów ozdobnych | 4 |
T-W-2 | Omówienie podstawowych form i norm jakościowych materiału szkółkarskiego dla terenów zieleni | 4 |
T-W-3 | Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów nagozalążkowych | 2 |
T-W-4 | Rozmnażanie wybranych gatunków drzew alejowych | 2 |
T-W-5 | Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów liściastych | 2 |
T-W-6 | Rozmnażanie wybranych gatunków pnączy | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w zajęciach | 15 |
A-A-2 | udział w konsultacjach | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczania | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie do wykładów | 8 |
A-W-2 | udział w wykładach | 15 |
A-W-3 | konsultacje | 15 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 20 |
A-W-5 | obecność na zaliczeniu | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady multimedialne |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne – wykonanie sadzonek i ich ukorzenianie oraz szczepień |
M-3 | Ćwiczenia terenowe - wyjazd dydaktyczny – Ogród Dendrologiczny w Przelewicach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: kolokwium |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie przedmiotu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O03.2_W01 Umożliwia samodzielne prowadzenie szkółki drzew i krzewów ozdobnych oraz wybrać odpowiedni materiał szkółkarski dla terenów zieleni | AK_1A_W21, AK_1A_W12, AK_1A_W17 | R1A_W03, R1A_W05, R1A_W06, R1A_W07, T1A_W02, T1A_W06 | InzA_W01 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-A-3, T-A-2, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O03.2_U01 Opracowuje metody rozmnażania dla poszczególnych grup roślin oraz ocenia dobór drzew i krzewów dla terenów zieleni | AK_1A_U12, AK_1A_U13 | R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, T1A_U09, T1A_U11 | InzA_U02 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-A-3, T-A-2, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O03.2_K01 Wykorzystuje umiejętność rozmnażania drzew i krzewów ozdobnych i potrafi określić ich przydatność dla terenów zieleni | AK_1A_K09, AK_1A_K12 | A1_K01, R1A_K01, R1A_K03, R1A_K06, R1A_K07, T1A_K01, T1A_K02 | InzA_K01 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-A-3, T-A-2, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O03.2_W01 Umożliwia samodzielne prowadzenie szkółki drzew i krzewów ozdobnych oraz wybrać odpowiedni materiał szkółkarski dla terenów zieleni | 2,0 | student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach |
3,0 | student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem | |
3,5 | student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem i potrafi podać przykłady | |
4,0 | zna podstawowe problemy w zakresie rozszerzonym | |
4,5 | zna zakres przedmiotu obowiązujący i potrafi wyciągać prawidłowe wnioski | |
5,0 | zna przedmiot biegle i podaje przykłady z dodatkowej literatury |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O03.2_U01 Opracowuje metody rozmnażania dla poszczególnych grup roślin oraz ocenia dobór drzew i krzewów dla terenów zieleni | 2,0 | student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach |
3,0 | w stopniu dostatecznym analizuje zarys podstawowych wiadomości | |
3,5 | analizuje przekazaną wiedzę związaną z przedmiotem w stopniu wystarczającym do podejmowania decyzji | |
4,0 | wykorzystuje znajomość przekazanych zagadnień w stopniu rozszerzonym | |
4,5 | wykorzystuje znajomość zagadnień w stopniu rozszerzonym podając umiejętnie przykłady | |
5,0 | potrafi bardzo dobrze wykorzystać przekazaną wiedzę podając szereg przykładów z literatury |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O03.2_K01 Wykorzystuje umiejętność rozmnażania drzew i krzewów ozdobnych i potrafi określić ich przydatność dla terenów zieleni | 2,0 | student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach |
3,0 | potrafi ocenić w stopniu dostatecznym wiadomości związane z przedmiotem | |
3,5 | świadomie ocenia wartość przekazanej wiedzy i potrafi wykorzystać dając przykłady | |
4,0 | prawidłowo w sposób rozszerzony potrafi ocenić wartość i znaczenie przekazanej wiedzy | |
4,5 | potrafi prawidłowo przeprowadzić analizę zagadnień związanych z przedmiotem w stopniu rozszerzonym | |
5,0 | w sposób biegły ocenia i analizuje zagadnienia związane z przedmiotem |
Literatura podstawowa
- Bartels A., Rozmnazanie drzew i krzewów ozdobnych, 1982
- Hrynkiewicz-Sudnik, Sękowski, Wilczkiewicz, Rozmnazanie drzew i krzewów liściastych, PWN, Warszawa, 2001
- Terpiński, Szkółkarstwo ozdobne, 1984
Literatura dodatkowa
- Szkółkarstwo - czasopismo