Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie architektoniczno-urbanistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie architektoniczno-urbanistyczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza z przedmiotów: Materiałoznawstwo, Konstrukcje architektoniczne, Budownictwo i prawo budowlane

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z podstawowymi wiadomościami z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury
C-2Nabycie przez studenta umiejętności opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie aktualnie obowiązujących ustaw i norm związanych z projektowaniem architektoniczno – urbanistycznym4
T-P-2Opracowanie projektu zagospodarowania terenu – opis (lokalizacja budynku na działce, wjazdy, dojazdy, miejsca parkingowe, nawierzchnie, itp.). Wykonanie rysunku Projektu zagospodarowania terenu – skala 1:500.4
T-P-3Przegląd międzysemestralny2
T-P-4Opracowanie projektu budynku jednorodzinnego. Część opisowa (funkcja; dane liczbowe – ilość kondygnacji, powierzchnia zabudowy, powierzchnia użytkowa, kubatura; program użytkowy – spis pomieszczeń z powierzchnią). Opracowanie częśći rysunkowej - rzut parteru, rzut piętra, przekrój, elewacje z kolorystyką – skala 1:50.20
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2praca nad opracowaniem projektu poza zajęciami20
A-P-3praca nad wykonaniem rysunków20
A-P-4przygotowanie do przeglądu5
A-P-5przegląd wskazanej literatury10
A-P-6konsultacje5
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1ćwiczenia projektowe
M-2dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: przegląd międzysemetralny
S-2Ocena formująca: ocena projektu domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C26_W01
Ma podstawowe wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury.
AK_1A_W04, AK_1A_W06T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05InzA_W05C-1T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-P-4M-1S-1, S-2
AK_1A_C26_W02
Zna zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi
AK_1A_W15R1A_W02, T1A_W08, T1A_W09InzA_W03, InzA_W04C-1, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-4M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C26_U01
Potrafi wykonać projekt niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki
AK_1A_U05, AK_1A_U06, AK_1A_U10A1_U21, R1A_U06, R1A_U07, T1A_U03, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-P-2, T-P-1, T-P-4M-1, M-2S-2
AK_1A_C26_U02
Potrafi sporządzić dokumentację architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
AK_1A_U07R1A_U02, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U16InzA_U06, InzA_U08C-2T-P-2, T-P-4M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C26_K01
Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
AK_1A_K03, AK_1A_K07R1A_K02, R1A_K04, R1A_K06, R1A_K08, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-2T-P-1, T-P-3M-1, M-2S-1
AK_1A_C26_K02
Ma świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
AK_1A_K10, AK_1A_K13R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05InzA_K01C-1, C-2T-P-1, T-P-3M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C26_W01
Ma podstawowe wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury.
2,0Student nie ma wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury.
3,0Student posiada wybrane wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania elementów domów jednorodzinnych
3,5Student posiada wybrane wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i niektórych małych obiektów budowlanych.
4,0Student ma podstawowe wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury.
5,0Student posiada szeroką wiedzę z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania różnego typu domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury.
AK_1A_C26_W02
Zna zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi
2,0Student nie zna zasad opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi
3,0Student zna wybrane zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi
3,5Student zna większość zasad opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi
4,0Student zna zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi
4,5Student zna bardzo dobrze zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi
5,0Student zna bardzo dobrze zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego różnego typu domów jednorodzinnych wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C26_U01
Potrafi wykonać projekt niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki
2,0Student nie potrafi wykonać projektu niewielkiego domu jednorodzinnego, ani projektu zagospodarowania działki
3,0Student potrafi wykonać wybrane elementy projektu niewielkiego domu jednorodzinnego i projektu zagospodarowania działki z dużą pomocą nauczyciela
3,5Student potrafi wykonać projekt niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki z dużą pomocą nauczyciela
4,0Student potrafi wykonać projekt niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki przy niewielkiej pomocy nauczyciela
4,5Student potrafi wykonać projekt niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki samodzielnie
5,0Student potrafi wykonać projekty różnego typu domów jednorodzinnych wraz z projektem zagospodarowania działki samodzielnie
AK_1A_C26_U02
Potrafi sporządzić dokumentację architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
2,0Student nie potrafi sporządzić dokumentacji architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
3,0Student potrafi sporządzić wybrane elementy dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
3,5Student potrafi sporządzić większość elementów dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
4,0Student potrafi sporządzić dokumentację architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
4,5Student potrafi samodzielnie sporządzić kompletną dokumentację architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
5,0Student potrafi samodzielnie sporządzić kompletną dokumentację architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego różnego typu domów jednorodzinnych wraz z projektem zagospodarowania działki.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C26_K01
Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
2,0Student nie ma świadomości znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
3,0Student ma elementarną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
3,5Student ma dostateczną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
4,0Student ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
4,5Student ma pełną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu. Potrafi komunikować się z potencjalnym klientem i pozyskiwać niezbędne informacje.
5,0Student ma ugruntowaną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu. Potrafi bardzo dobrze komunikować się z potencjalnym klientem i pozyskiwać niezbędne informacje.
AK_1A_C26_K02
Ma świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
3,0Student ma elementarną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
3,5Student ma dostateczną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
4,0Student ma świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
4,5Student ma pełną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
5,0Student ma ugruntowaną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej

Literatura podstawowa

  1. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, Warszawa, 2003
  2. Prawo budowlane, z dn. 7 lipca 1994 – Dz. U. 1994 Nr 89
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, z dn. 12 kwietnia 2002 – Dz. U. 2002 Nr 75, 2011
  4. PN-B-01027:2002 Oznaczenia graficzne stosowane w projektach zagospodarowania działki lub terenu
  5. PN-B-01025:2004 Oznaczenia graficzne stosowane w rysunkach architektoniczno – budowlanych
  6. PN-B-01030:2000 Oznaczenia graficzne materiałów budowlanych

Literatura dodatkowa

  1. Włodarczyk A., Żyć znaczy mieszkać, PWN, Warszawa, 1997
  2. Murator, miesięcznik ogólnopolski, Warszawa
  3. www.muratordom.pl

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie aktualnie obowiązujących ustaw i norm związanych z projektowaniem architektoniczno – urbanistycznym4
T-P-2Opracowanie projektu zagospodarowania terenu – opis (lokalizacja budynku na działce, wjazdy, dojazdy, miejsca parkingowe, nawierzchnie, itp.). Wykonanie rysunku Projektu zagospodarowania terenu – skala 1:500.4
T-P-3Przegląd międzysemestralny2
T-P-4Opracowanie projektu budynku jednorodzinnego. Część opisowa (funkcja; dane liczbowe – ilość kondygnacji, powierzchnia zabudowy, powierzchnia użytkowa, kubatura; program użytkowy – spis pomieszczeń z powierzchnią). Opracowanie częśći rysunkowej - rzut parteru, rzut piętra, przekrój, elewacje z kolorystyką – skala 1:50.20
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2praca nad opracowaniem projektu poza zajęciami20
A-P-3praca nad wykonaniem rysunków20
A-P-4przygotowanie do przeglądu5
A-P-5przegląd wskazanej literatury10
A-P-6konsultacje5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C26_W01Ma podstawowe wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W04zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w budownictwie i architekturze krajobrazu
AK_1A_W06zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawowymi wiadomościami z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury
Treści programoweT-P-2Opracowanie projektu zagospodarowania terenu – opis (lokalizacja budynku na działce, wjazdy, dojazdy, miejsca parkingowe, nawierzchnie, itp.). Wykonanie rysunku Projektu zagospodarowania terenu – skala 1:500.
T-P-1Omówienie aktualnie obowiązujących ustaw i norm związanych z projektowaniem architektoniczno – urbanistycznym
T-P-3Przegląd międzysemestralny
T-P-4Opracowanie projektu budynku jednorodzinnego. Część opisowa (funkcja; dane liczbowe – ilość kondygnacji, powierzchnia zabudowy, powierzchnia użytkowa, kubatura; program użytkowy – spis pomieszczeń z powierzchnią). Opracowanie częśći rysunkowej - rzut parteru, rzut piętra, przekrój, elewacje z kolorystyką – skala 1:50.
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przegląd międzysemetralny
S-2Ocena formująca: ocena projektu domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury.
3,0Student posiada wybrane wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania elementów domów jednorodzinnych
3,5Student posiada wybrane wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i niektórych małych obiektów budowlanych.
4,0Student ma podstawowe wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury.
5,0Student posiada szeroką wiedzę z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania różnego typu domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C26_W02Zna zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W15zna podstawowe uwarunkowania prawne dotyczące projektowania różnych kategorii obiektów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawowymi wiadomościami z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury
C-2Nabycie przez studenta umiejętności opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
Treści programoweT-P-2Opracowanie projektu zagospodarowania terenu – opis (lokalizacja budynku na działce, wjazdy, dojazdy, miejsca parkingowe, nawierzchnie, itp.). Wykonanie rysunku Projektu zagospodarowania terenu – skala 1:500.
T-P-3Przegląd międzysemestralny
T-P-4Opracowanie projektu budynku jednorodzinnego. Część opisowa (funkcja; dane liczbowe – ilość kondygnacji, powierzchnia zabudowy, powierzchnia użytkowa, kubatura; program użytkowy – spis pomieszczeń z powierzchnią). Opracowanie częśći rysunkowej - rzut parteru, rzut piętra, przekrój, elewacje z kolorystyką – skala 1:50.
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena projektu domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi
3,0Student zna wybrane zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi
3,5Student zna większość zasad opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi
4,0Student zna zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi
4,5Student zna bardzo dobrze zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi
5,0Student zna bardzo dobrze zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego różnego typu domów jednorodzinnych wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C26_U01Potrafi wykonać projekt niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U05praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
AK_1A_U06stosuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni o różnej funkcji z zastosowaniem odpowiednich materiałów
AK_1A_U10praktycznie określa potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych i wykonawczych różnych branż przy obiektach architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U21posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studenta umiejętności opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
Treści programoweT-P-2Opracowanie projektu zagospodarowania terenu – opis (lokalizacja budynku na działce, wjazdy, dojazdy, miejsca parkingowe, nawierzchnie, itp.). Wykonanie rysunku Projektu zagospodarowania terenu – skala 1:500.
T-P-1Omówienie aktualnie obowiązujących ustaw i norm związanych z projektowaniem architektoniczno – urbanistycznym
T-P-4Opracowanie projektu budynku jednorodzinnego. Część opisowa (funkcja; dane liczbowe – ilość kondygnacji, powierzchnia zabudowy, powierzchnia użytkowa, kubatura; program użytkowy – spis pomieszczeń z powierzchnią). Opracowanie częśći rysunkowej - rzut parteru, rzut piętra, przekrój, elewacje z kolorystyką – skala 1:50.
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena projektu domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykonać projektu niewielkiego domu jednorodzinnego, ani projektu zagospodarowania działki
3,0Student potrafi wykonać wybrane elementy projektu niewielkiego domu jednorodzinnego i projektu zagospodarowania działki z dużą pomocą nauczyciela
3,5Student potrafi wykonać projekt niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki z dużą pomocą nauczyciela
4,0Student potrafi wykonać projekt niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki przy niewielkiej pomocy nauczyciela
4,5Student potrafi wykonać projekt niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki samodzielnie
5,0Student potrafi wykonać projekty różnego typu domów jednorodzinnych wraz z projektem zagospodarowania działki samodzielnie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C26_U02Potrafi sporządzić dokumentację architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U07sporządza uproszczoną dokumentację projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studenta umiejętności opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
Treści programoweT-P-2Opracowanie projektu zagospodarowania terenu – opis (lokalizacja budynku na działce, wjazdy, dojazdy, miejsca parkingowe, nawierzchnie, itp.). Wykonanie rysunku Projektu zagospodarowania terenu – skala 1:500.
T-P-4Opracowanie projektu budynku jednorodzinnego. Część opisowa (funkcja; dane liczbowe – ilość kondygnacji, powierzchnia zabudowy, powierzchnia użytkowa, kubatura; program użytkowy – spis pomieszczeń z powierzchnią). Opracowanie częśći rysunkowej - rzut parteru, rzut piętra, przekrój, elewacje z kolorystyką – skala 1:50.
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena projektu domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sporządzić dokumentacji architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
3,0Student potrafi sporządzić wybrane elementy dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
3,5Student potrafi sporządzić większość elementów dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
4,0Student potrafi sporządzić dokumentację architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
4,5Student potrafi samodzielnie sporządzić kompletną dokumentację architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
5,0Student potrafi samodzielnie sporządzić kompletną dokumentację architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego różnego typu domów jednorodzinnych wraz z projektem zagospodarowania działki.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C26_K01Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K03ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem
AK_1A_K07rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studenta umiejętności opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
Treści programoweT-P-1Omówienie aktualnie obowiązujących ustaw i norm związanych z projektowaniem architektoniczno – urbanistycznym
T-P-3Przegląd międzysemestralny
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przegląd międzysemetralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
3,0Student ma elementarną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
3,5Student ma dostateczną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
4,0Student ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
4,5Student ma pełną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu. Potrafi komunikować się z potencjalnym klientem i pozyskiwać niezbędne informacje.
5,0Student ma ugruntowaną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu. Potrafi bardzo dobrze komunikować się z potencjalnym klientem i pozyskiwać niezbędne informacje.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C26_K02Ma świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K10ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
AK_1A_K13ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawowymi wiadomościami z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury
C-2Nabycie przez studenta umiejętności opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki.
Treści programoweT-P-1Omówienie aktualnie obowiązujących ustaw i norm związanych z projektowaniem architektoniczno – urbanistycznym
T-P-3Przegląd międzysemestralny
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przegląd międzysemetralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
3,0Student ma elementarną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
3,5Student ma dostateczną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
4,0Student ma świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
4,5Student ma pełną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
5,0Student ma ugruntowaną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej