Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie instalacji wodnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie instalacji wodnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Agroinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Cezary Podsiadło <Cezary.Podsiadlo@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Jaroszewska <Anna.Jaroszewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 30 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu,botaniki, fizjologii, roślin,gleboznawstwa i chemii srodowiska

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
C-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).3
T-A-2Nauka obsługi programu komputerowego, wykorzystywanego w propjektowaniu instalacji nawadniających terenów zieleni.3
T-A-3Obliczenia dotyczące wydajności wody, zapotrzebowania wody do nawadniania.3
T-A-4Sezonowa i jednorazowa dawka nawadniania.3
T-A-5Wyliczanie stóp opadów, montaż, eksploatacja i konserwacja instalacji nawadniającej na wybranym terenie urbanistycznym lub wiejskim. Zasady opracowania kosztorysu oraz założenia inwestycyjno-eksploatacyjne.3
15
wykłady
T-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.4
T-W-2Uwarunkowania prawne gospodarki wodnej i stosowania nawodnień.4
T-W-3Wybrane zagadnienia z gospodarki wodnej gleby i rośliny.4
T-W-4Zasoby wodne i potrzeby nawadniania w Polsce.3
T-W-5Źródła wody możliwości ich użycia do nawadnień3
T-W-6Charakterystyka systemów nawadniania i kryteria ich wyboru.3
T-W-7Metody sterowania nawadnianiem.3
T-W-8Budowa i eksploatacja systemów nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.3
T-W-9Charakterystyka potrzeb wodnych i zasady nawadniania terenów zieleni.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zaliczeń treści ćwiczeniowych10
A-A-3Konsultacje5
30
wykłady
A-W-1Godziny kontaktowe z nauczycielem10
A-W-2Przygotowanie i zaliczenie projektu13
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych7
A-W-4uczestnictwo w zajęciach30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C17_W01
Zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
AK_1A_W02T1A_W03C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_W02
Zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie architektury krajobrazu
AK_1A_W10R1A_W08, T1A_W08InzA_W03C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_W03
Ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu w tym : przepisów prawnych, zasad sporządania dokumentacji projektowej, a wykonawstwie podstawowych zasad bhp
AK_1A_W08, AK_1A_W09, AK_1A_W10R1A_W05, R1A_W08, T1A_W08InzA_W03C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C17_U01
Sporządza uproszczoną dokumentacje projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
AK_1A_U05, AK_1A_U12A1_U21, R1A_U06, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U11, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_U02
Praktycznie określa potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych i wykonawczych różnych branż przy obiektach architektury krajobrazu
AK_1A_U13R1A_U04, R1A_U05C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_U03
Posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcy z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także róznych źródeł. Posiada umiejętności językowe zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowgo.
AK_1A_U01, AK_1A_U03, AK_1A_U04A1_U14, A1_U24, R1A_U02, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U13, T1A_U15InzA_U01, InzA_U05, InzA_U07C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C17_K01
Jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia w przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
AK_1A_K02A1_K02C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_K02
Ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
AK_1A_K02, AK_1A_K03, AK_1A_K04, AK_1A_K05A1_K02, R1A_K02, R1A_K04, R1A_K08, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C17_W01
Zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
AK_1A_C17_W02
Zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie architektury krajobrazu
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
AK_1A_C17_W03
Ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu w tym : przepisów prawnych, zasad sporządania dokumentacji projektowej, a wykonawstwie podstawowych zasad bhp
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C17_U01
Sporządza uproszczoną dokumentacje projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
AK_1A_C17_U02
Praktycznie określa potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych i wykonawczych różnych branż przy obiektach architektury krajobrazu
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
AK_1A_C17_U03
Posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcy z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także róznych źródeł. Posiada umiejętności językowe zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowgo.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C17_K01
Jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia w przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
AK_1A_C17_K02
Ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Literatura podstawowa

  1. S.Karczmarczyk., L.Nowak, Nawadnianie roślin, PWRiL, Poznań, 2006
  2. S.Marcilonek., Eksploatacja urządzeń melioracyjnych, AR Wrocław, Wrocław, 1994

Literatura dodatkowa

  1. Ustawa z dnia 18 lipca 2001 -Prawo Wodne, tekst jednolity z uwzględnieniem ustawy zmieniającego 3.06.2005 r, 2011
  2. Dane katalogowe firm nawodnieniowych-internet oraz materiały instruktarzowe, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).3
T-A-2Nauka obsługi programu komputerowego, wykorzystywanego w propjektowaniu instalacji nawadniających terenów zieleni.3
T-A-3Obliczenia dotyczące wydajności wody, zapotrzebowania wody do nawadniania.3
T-A-4Sezonowa i jednorazowa dawka nawadniania.3
T-A-5Wyliczanie stóp opadów, montaż, eksploatacja i konserwacja instalacji nawadniającej na wybranym terenie urbanistycznym lub wiejskim. Zasady opracowania kosztorysu oraz założenia inwestycyjno-eksploatacyjne.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.4
T-W-2Uwarunkowania prawne gospodarki wodnej i stosowania nawodnień.4
T-W-3Wybrane zagadnienia z gospodarki wodnej gleby i rośliny.4
T-W-4Zasoby wodne i potrzeby nawadniania w Polsce.3
T-W-5Źródła wody możliwości ich użycia do nawadnień3
T-W-6Charakterystyka systemów nawadniania i kryteria ich wyboru.3
T-W-7Metody sterowania nawadnianiem.3
T-W-8Budowa i eksploatacja systemów nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.3
T-W-9Charakterystyka potrzeb wodnych i zasady nawadniania terenów zieleni.3
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zaliczeń treści ćwiczeniowych10
A-A-3Konsultacje5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Godziny kontaktowe z nauczycielem10
A-W-2Przygotowanie i zaliczenie projektu13
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych7
A-W-4uczestnictwo w zajęciach30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_W01Zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W02opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_W02Zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W10posiada podstawową wiedze w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_W03Ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu w tym : przepisów prawnych, zasad sporządania dokumentacji projektowej, a wykonawstwie podstawowych zasad bhp
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W08zna systematykę i nomenklaturę roślin
AK_1A_W09charakteryzuje rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu obiektów zieleni
AK_1A_W10posiada podstawową wiedze w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_U01Sporządza uproszczoną dokumentacje projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U05praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
AK_1A_U12wybiera i stosuje odpowiednie urządzenia techniczne do wykonania i pielęgnacji obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U21posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_U02Praktycznie określa potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych i wykonawczych różnych branż przy obiektach architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U13potrafi praktycznie zastosować wiedzę z zakresu doboru, wymagań i pielęgnacji roślin do różnych obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_U03Posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcy z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także róznych źródeł. Posiada umiejętności językowe zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowgo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U01wykorzystuje rysunek odręczny dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
AK_1A_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
AK_1A_U04wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U14umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia
A1_U24zna formy zachowań związane z publicznymi prezentacjami własnych dokonań
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_K01Jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia w przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_K02Ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
AK_1A_K03ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem
AK_1A_K04ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci
AK_1A_K05rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru