Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_null_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęc student powinien umieć rozpoznawać, nazywać, eksploatować i umieć dobierać materiały do budowy narzędzi połowu |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U12 | Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach. |
---|
TOW_1A_U13 | Wykazuje zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z budową, eksploatacją i prawidłowym doborem materiałów do wykonywania narzędzi połowu |
---|
Treści programowe | T-W-6 | Budowa narzędzi połowu |
---|
T-L-1 | Surowce włókiennicze w rybołówstwie |
T-L-2 | Rozpoznawanie i własności grup materiałów sieciowych |
T-L-3 | Podstawowe węzły stosowane na wodzie oraz prace takielarskie |
T-L-4 | Krojenie, osadzanie i obliczanie materiałów sieciowych |
T-L-5 | Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem dennym |
T-L-6 | Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem pelagicznym |
Metody nauczania | M-2 | film |
---|
M-3 | pokaz |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: aktywność na zajęciach |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie umie rozpoznawać, nazywać, eksploatowć i dobierać materiały do budowy narzędzi połowu |
3,0 | umie rozpoznawać podstawowe narzędzia połowu, umie niektóre nazwać i opisać budowę i dobrać kilka materiałów do ich wykonania |
3,5 | umie rozpoznać i nazwać podstawowe narzędzia polowu, opisać jak są zbudowane potrafi dobrać najważniejsze materiały do ich wykonania |
4,0 | umie prawidłowo rozpoznawać, nazywać, opisać ich budowę i jak obsługiwać niektóre z nich oraz dobierać matriały do ich budowy |
4,5 | umie prawidłowo rozpoznać, nazwać i opisać wszystkie narzędzia połowu, przedstawić ich budowę, sposoby eksploatowania i dobierania materiałów di ich budowy |
5,0 | umie prawidłowo rozpoznać, nazwać, opisać, przedstawić budowę, omówić sposoby i warunki eksploatacji i doboru materiałów do wykonania narzędzi połowu oraz zna własności tych materiałów |