Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_O12-1ut_U01 | Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym w Polsce i na świecie. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole, w środowisku wodnym. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U01 | Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów. |
---|
TOW_1A_U10 | Posiada umiejętność organizacji i realizacji usług. Potrafi współpracować z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi. |
TOW_1A_U17 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w organach nadzoru urzędowego. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
S1A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych |
S1A_U10 | posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Zapoznanie studentów ze sprzętem do nurkowania |
---|
C-3 | Zapoznanie studentów z techniką i organizacją nurkowania |
Treści programowe | T-W-1 | Systemy szkoleń nurkowych. |
---|
T-W-3 | Nurkowanie w strefie przybrzeżnej Bałtyku na przykładzie Zatoki Pomorskiej, Zatoki Gdańskiej, Zatoki Puckiej i Półwyspu Helskiego. |
T-W-4 | Wybrane rejony nurkowe Polski i świata (Arktyka i Antarktyka). |
T-L-1 | Podstawowe zasady i reżimy nurkowania swobodnego. |
T-L-2 | Elementy fizjologii człowieka. Narządy zmysłów pod wodą. Przeciwwskazania do nurkowania. Lęki nurków, wybrane choroby i wypadki nurkowe. Pierwsza pomoc. |
T-L-3 | Sprzęt nurkowy. Sprzęt podstawowy – ABC (maska, rurka oddechowa, płetwy, nóż). Skafander nurkowy (mokry, suchy), pas balastowy, automat oddechowy, butla powietrzna, kamizelka ratowniczo – wypornościowa, wybrane przyrządy pomiarowe (manometry, głębokościomierze, zegarki, komputery), wyposażenie dodatkowe. |
T-L-4 | Organizacja nurkowania (zabezpieczenie terenu na lądzie i w wodzie). Wody słodkie, morza i oceany. Zasady nurkowania, nurkowanie z zatrzymanym oddechem, nurkowanie z aparatem powietrznym. |
T-L-5 | Nurkowanie w Polsce i na świecie – multimedialne, przygotowane i prowadzone przez studentów, prezentacje wybranych, atrakcyjnych od strony nurkowania rejonów Polski i świata. |
T-L-6 | Zajęcia praktyczne |
Metody nauczania | M-3 | metoda sytuacyjna |
---|
M-4 | dyskusja dydaktyczna |
M-7 | ćwiczenia przedmiotowe |
M-8 | ćwiczenia praktyczne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Zdanie egzaminu. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zaplanować organizacji nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Student nie potrafi, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się zasad nurkowych pracować w zespole. |
3,0 | Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole. |
3,5 | Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole. w środowisku wodnym. |
4,0 | Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Potrafi samodzielnie uzasadnić wybór miejsca nurkowego. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole, w środowisku wodnym. |
4,5 | Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym. Potrafi samodzielnie uzasadnić wybór miejsca oraz ocenić stopień trudności nurkowania. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole, w środowisku wodnym. |
5,0 | Student potrafi zaplanować organizację nurkowania w wybranym rejonie nurkowym, samodzielnie uzasadniając plan organizacji i wybór miejsca. Potrafi samodzielnie uzasadnić wybór miejsca oraz ocenić stopień trudności nurkowania i dokonać doboru umiejętności nurkowych do miejsca nurkowego. Student przestrzegając zasad bezpieczeństwa i trzymając się ściiśle reżimów nurkowych potrafi pracować w zespole, w środowisku wodnym. |