Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N1)
specjalność: towaroznawstwo żywności
Sylabus przedmiotu Chłodnictwo i przechowalnictwo:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Towaroznawstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk społecznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Chłodnictwo i przechowalnictwo | ||
Specjalność | towaroznawstwo żywności | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Kryża <Krzysztof.Kryza@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia organiczna |
W-2 | Fizyka |
W-3 | Biochemia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z technologią przechowywania i transportu poszczególnych grup towarów żywnościowych. |
C-2 | Prowadzenie wybranych czynności laboratoryjnych w zakresie przechowalnictwa towarów żywnościowych. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizowania przechowywania i transportu towarów żywnościowych z uwzględnieniem oceny wpływu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zajęcia wstępne i zapoznanie studentów z programem ćwiczeń. | 2 |
T-L-2 | Wyznaczanie właściwości rehydratacyjnych surowców i produktów suszonych. | 2 |
T-L-3 | Oznaczanie produktów utlenienia tłuszczów. | 2 |
T-L-4 | Oznaczanie aktywności dodatkowych substancji krioochronnych. | 2 |
T-L-5 | Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych surowców i produktów żywnościowych w czasie przechowywania. | 2 |
T-L-6 | Oznaczenie aktywności wody jako parametr trwałości przechowalniczej. | 2 |
T-L-7 | Rozmrażanie surowców i produktów żywnościowych | 2 |
T-L-8 | Proces Freeze Flo | 2 |
T-L-9 | Oznaczenie glazury na surowcach mrożonych | 2 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rys historyczny przechowalnictwa żywności. | 1 |
T-W-2 | Technologia przechowywania surowców i produktów roślinnych. | 1 |
T-W-3 | Technologia przechowywania surowców i produktów pochodzenia wodnego. | 1 |
T-W-4 | Technologia przechowywania żywności przetworzonej. | 1 |
T-W-5 | Technologia przechowywania surowców produktów pochodzenia zwierzęcego. | 1 |
T-W-6 | Magazynowanie i transport. | 1 |
T-W-7 | Technologia przechowywania surowców rolniczych. | 1 |
T-W-8 | Wybrane działy utrwalania surowców żywnościowych. | 1 |
T-W-9 | Niekonwencjonalne metody zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych. | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-L-2 | Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim | 8 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć i sprawdzianów | 22 |
A-L-4 | Studia piśmiennictwa | 22 |
61 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim | 3 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 5 |
A-W-3 | Studia piśmiennictwa | 4 |
A-W-4 | Uczestnictwo w zajęciach | 18 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Objaśnienie |
M-3 | Wykład problemowy |
M-4 | Metoda sytuacyjna |
M-5 | Metoda przypadków |
M-6 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Pisemna odpowiedź |
S-2 | Ocena formująca: Ustna odpowiedź |
S-3 | Ocena podsumowująca: Pisemna odpowiedź |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ustna odpowiedź |
S-5 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_??_W01 Student ma wiedzę w zakresie oddziaływania środowiska i człowieka na towar rolno-spożywczy w całym łańcuchu żywnościowym. | TOW_1A_W23 | S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05 | InzA_W01, InzA_W02 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-5 |
TOW_1A_??_W04 Student ma podstawową wiedzę na temat wpływu technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne surowców i produktów żywnościowych. | TOW_1A_W04 | S1A_W04, S1A_W10, S1A_W11 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-3, M-6 | S-1, S-2, S-5 |
TOW_1A_??_W17 Student posiada wiedzę w zakresie sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań. | TOW_1A_W17 | S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_??_U01 Student wykazuje umiejętność zdobywania informacji specjalistycznej w oparciu o postawiony problem w zakresie przechowalnictwa żywności | TOW_1A_U12 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03 | InzA_U04, InzA_U05, InzA_U08 | C-1, C-2, C-3 | T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2 |
TOW_1A_??_U08 Student potrafi zidentyfikować właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków, sposobów jak i zorganizowania transportu, przechowywania i dystrybucji w oparciu o zasady technologii przechowalnictwa. | TOW_1A_U08 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-3, M-4, M-5 | S-2, S-3, S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_??_K04 Student umie zająć stanowisko specjalistyczne w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych. | TOW_1A_K04 | S1A_K02, S1A_K06, S1A_K07 | InzA_K01, InzA_K02 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-5 |
TOW_1A_??_K08 Student ma świadomość ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności specjalistycznych w zakresie branży zawodowej w zakresie zagadnień przedmiotu. | TOW_1A_K08 | S1A_K01, S1A_K03, S1A_K06 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_??_W01 Student ma wiedzę w zakresie oddziaływania środowiska i człowieka na towar rolno-spożywczy w całym łańcuchu żywnościowym. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. |
3,0 | Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,5 | Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
5,0 | Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
TOW_1A_??_W04 Student ma podstawową wiedzę na temat wpływu technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne surowców i produktów żywnościowych. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. |
3,0 | Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
5,0 | Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
TOW_1A_??_W17 Student posiada wiedzę w zakresie sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. |
3,0 | Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
5,0 | Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_??_U01 Student wykazuje umiejętność zdobywania informacji specjalistycznej w oparciu o postawiony problem w zakresie przechowalnictwa żywności | 2,0 | Student nie umie wykorzystać uzyskanych podstawowych informacji i interpretacji niezbędnych do realizacji zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności. |
3,0 | Student umie zrealizować zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków. | |
3,5 | Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją. | |
4,0 | Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności. | |
4,5 | Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją. | |
5,0 | Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności. | |
TOW_1A_??_U08 Student potrafi zidentyfikować właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków, sposobów jak i zorganizowania transportu, przechowywania i dystrybucji w oparciu o zasady technologii przechowalnictwa. | 2,0 | Student nie umie wykorzystać uzyskanych podstawowych informacji i interpretacji niezbędnych do realizacji zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa. |
3,0 | Student umie zrealizować zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa, wraz z opracowaniem wniosków. | |
3,5 | Student poprawnie umie wykonać zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa wraz z opracowaniem wniosków. | |
4,0 | Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa. | |
4,5 | Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją. | |
5,0 | Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_??_K04 Student umie zająć stanowisko specjalistyczne w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych. | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych. |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych. | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych. | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych. | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych. | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umięjętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych. | |
TOW_1A_??_K08 Student ma świadomość ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności specjalistycznych w zakresie branży zawodowej w zakresie zagadnień przedmiotu. | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju. |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności specjalistycznych w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu, wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju. | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju. | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju. | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju. | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju. |
Literatura podstawowa
- Horubała Adolf, Podstawy przechowalnictwa żywności, PWN, Warszawa, 1975
- Zina Marek i wsp., Utrwalanie i przechowywanie żywności, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 2008
- Gaziński Bolesław, Przechowalnictwo i transport. Technika chłodnicza dla praktyków., 2011
- Gruda Z., Postolski J., Zamrażanie żywności, Wyd. WNT, Warszawa, 1999
Literatura dodatkowa
- Flaczyk Ewa, Górecka Danuta, Korczak Józef, Towaroznawstwo produktów spożywczych, Wyd. Akad. Rolniczej, Poznań, 2006
- Czasopisma branżowe: Transport, Żywność Technologia Jakość, Chłodnictwo, Przemysł Spożywczy, Magazyn Przemysłu Rybnego