Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)
specjalność: technologia i żywienie

Sylabus przedmiotu Zanieczyszczenia i ochrona wód:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zanieczyszczenia i ochrona wód
Specjalność technologia żywności pochodzenia wodnego
Jednostka prowadząca Zakład Hydrochemii i Biologicznych Zasobów Wód
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Kubiak <Jacek.Kubiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sylwia Machula <Sylwia.Machula@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 16 3,00,50zaliczenie
wykładyW6 16 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu chemii ogólnej, analitycznej i instrumentalnej
W-2Znaajomość zasad BHP w laboratorium

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie podstawowych problemów zanieczyszczenia środowiska wodnego
C-2Uzyskanie umiejśteności oznaczania podstawowych wskaźników określających zanieczyszczenie wód
C-3Uzyskanie umiejetności oceny stanu wód powierzchniowych
C-4Uzyskanie umiejętności przeciwdziałąnia zanieczyszceniu wód powierzchniowych
C-5Poznanie podstawowych procesów i technoplogii oczyszcania ścieków

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Oznaczanie materii organicznej w wodzie i ściekach3
T-L-2Oznaczanie substancji biogennych w wodzie i ściekach3
T-L-3Określanie poziomu trofii3
T-L-4Określanie poziomu drgradacji3
T-L-5Jakość wód powierzchniowych i podziemnych4
16
wykłady
T-W-1Stan zasobów wodnych - wpływ na biocenozy oraz funkcjonowanie gospodarki kraju. Zagadnienie antropopresji2
T-W-2Prawodawstwo w zakresie ochrony wód2
T-W-3Wpływ zlewni na wody powierzchniowe2
T-W-4Wewnętrzne zasilanie zbiorników1
T-W-5Samooczyszczanie się wód i oczyszczanie ścieków w warunkach naturalnycvh2
T-W-6Podstawowe zagadnienia i metody rekultywacji wód4
T-W-7Metody oczyszczania ścieków, ze szczególnym uwzględnieniem ścieków p. spożywczego oraz z obiektów rybackich3
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach32
A-L-2Studiowanie literatury i innych źródeł13
A-L-3Przygotowanie do egzaminu15
A-L-4Przygotowanie do ćwiczeń15
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń15
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2Studiowanie literatury i innych źródeł9
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Ćwiczenia terenowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-3Ocena podsumowująca: Egazmin testowy
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_D16-2tzpw_W01
Poznanie przyczyn degradacji akwenów, metod oceny jakośąci ich wód oraz przedsięwzięci rekultywacyjnych
TZiZ_1A_W22, TZiZ_1A_W09, TZiZ_1A_W11R1A_W01, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06, R1A_W07InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-3, C-1, C-4, C-5, C-2T-L-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-2M-2, M-1, M-4, M-3S-4, S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_D16-2tzpw_U01
Poznanie problematyki zanieczyszczenia środowiska wodnego, uzyskanie umiejśtności wykonywania badań akwenów pod katem ich zanieczyszcenia oraz umiejętnosci interpreatacji uzyskanych wyników. Poznanie zasad oceny stanu wód powierzchniowych oraz zasad zapobiegania zanieczyszczaniu sodsowiska wodnego
TZiZ_1A_U13, TZiZ_1A_U01, TZiZ_1A_U04, TZiZ_1A_U05, TZiZ_1A_U25, TZiZ_1A_U24R1A_U01, R1A_U05, R1A_U07, R1A_U10InzA_U01, InzA_U03, InzA_U04C-5, C-4, C-3, C-1, C-2T-L-4, T-W-6, T-L-5, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-7M-3, M-4, M-1, M-2S-2, S-3, S-4, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_D16-2tzpw_K01
Student powinien uzyskać wiedzę z zakresu problematyki zanieczyszczenia środowiska wodnego, uzyskać umiejętności wykonywania badań akwenów pod kątem ich zanieczyszcenia oraz umiejętnosci interpreatacji uzyskanych wyników. Poznać zasady oceny stanu wód powierzchniowych oraz zasady zapobiegania zanieczyszczaniu środowiska wodnego
TZiZ_1A_K01, TZiZ_1A_K03, TZiZ_1A_K06R1A_K01, R1A_K02, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-5, C-4, C-2, C-1, C-3T-W-3, T-W-1, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-2M-4, M-3, M-2, M-1S-4, S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_D16-2tzpw_W01
Poznanie przyczyn degradacji akwenów, metod oceny jakośąci ich wód oraz przedsięwzięci rekultywacyjnych
2,0
3,0Student potrafi tylko częściowo wykorzystać wiedzy aplikowanej w trakcie zajęć
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_D16-2tzpw_U01
Poznanie problematyki zanieczyszczenia środowiska wodnego, uzyskanie umiejśtności wykonywania badań akwenów pod katem ich zanieczyszcenia oraz umiejętnosci interpreatacji uzyskanych wyników. Poznanie zasad oceny stanu wód powierzchniowych oraz zasad zapobiegania zanieczyszczaniu sodsowiska wodnego
2,0
3,0Student potrafi tylko częściowo wykorzystać wiedzy aplikowanej w trakcie zajęć
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_D16-2tzpw_K01
Student powinien uzyskać wiedzę z zakresu problematyki zanieczyszczenia środowiska wodnego, uzyskać umiejętności wykonywania badań akwenów pod kątem ich zanieczyszcenia oraz umiejętnosci interpreatacji uzyskanych wyników. Poznać zasady oceny stanu wód powierzchniowych oraz zasady zapobiegania zanieczyszczaniu środowiska wodnego
2,0
3,0Student potrafi tylko częściowo wykorzystać wiedzy aplikowanej w trakcie zajęć
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alekin O, Podstawy hydrochemii, Wyd. Geolog., Warszawa, 1959
  2. Dojlido J., Chemia wód powierzchniowych, Ekonowia i Środowisko, Białystok, 1999
  3. Hermanowicz i wsp., Fizyczna i chemiczna analiza wody i ściekó, Arkady, Warszawa, 2001
  4. Kubiak J., Tórz A., Nędzarek A., Analityczne podstawy hydrochemii, Akademii Rolniczej, Szczecin, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Chełmicki W., Woda. Zasoby, degradacja, ochroba, PWN, Warszawa, 2001
  2. Kalff, Limnology, Prentice-Hall, Inc., NJ, 2002
  3. Drever J, The geochemistry of natural waters. Surface and Groundwater Environments, Prentice Hall, NJ, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Oznaczanie materii organicznej w wodzie i ściekach3
T-L-2Oznaczanie substancji biogennych w wodzie i ściekach3
T-L-3Określanie poziomu trofii3
T-L-4Określanie poziomu drgradacji3
T-L-5Jakość wód powierzchniowych i podziemnych4
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Stan zasobów wodnych - wpływ na biocenozy oraz funkcjonowanie gospodarki kraju. Zagadnienie antropopresji2
T-W-2Prawodawstwo w zakresie ochrony wód2
T-W-3Wpływ zlewni na wody powierzchniowe2
T-W-4Wewnętrzne zasilanie zbiorników1
T-W-5Samooczyszczanie się wód i oczyszczanie ścieków w warunkach naturalnycvh2
T-W-6Podstawowe zagadnienia i metody rekultywacji wód4
T-W-7Metody oczyszczania ścieków, ze szczególnym uwzględnieniem ścieków p. spożywczego oraz z obiektów rybackich3
16

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach32
A-L-2Studiowanie literatury i innych źródeł13
A-L-3Przygotowanie do egzaminu15
A-L-4Przygotowanie do ćwiczeń15
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2Studiowanie literatury i innych źródeł9
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D16-2tzpw_W01Poznanie przyczyn degradacji akwenów, metod oceny jakośąci ich wód oraz przedsięwzięci rekultywacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W22Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem.
TZiZ_1A_W09Ma podstawową wiedzę z zakresu technik informatycznych oraz zna narzędzia statystyczne stosowane w naukach inżynierskich
TZiZ_1A_W11Zna podstawy ekologii i ochrony środowiska, oraz skutki antropopresji. Ma wiedzę o procesach zachodzących w środowisku w zależności od jego charakteru oraz wiedzę na temat monitoringu środowiska.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
R1A_W07ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Uzyskanie umiejetności oceny stanu wód powierzchniowych
C-1Poznanie podstawowych problemów zanieczyszczenia środowiska wodnego
C-4Uzyskanie umiejętności przeciwdziałąnia zanieczyszceniu wód powierzchniowych
C-5Poznanie podstawowych procesów i technoplogii oczyszcania ścieków
C-2Uzyskanie umiejśteności oznaczania podstawowych wskaźników określających zanieczyszczenie wód
Treści programoweT-L-4Określanie poziomu drgradacji
T-W-5Samooczyszczanie się wód i oczyszczanie ścieków w warunkach naturalnycvh
T-W-1Stan zasobów wodnych - wpływ na biocenozy oraz funkcjonowanie gospodarki kraju. Zagadnienie antropopresji
T-W-7Metody oczyszczania ścieków, ze szczególnym uwzględnieniem ścieków p. spożywczego oraz z obiektów rybackich
T-W-2Prawodawstwo w zakresie ochrony wód
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-4Ćwiczenia terenowe
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-3Ocena podsumowująca: Egazmin testowy
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi tylko częściowo wykorzystać wiedzy aplikowanej w trakcie zajęć
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D16-2tzpw_U01Poznanie problematyki zanieczyszczenia środowiska wodnego, uzyskanie umiejśtności wykonywania badań akwenów pod katem ich zanieczyszcenia oraz umiejętnosci interpreatacji uzyskanych wyników. Poznanie zasad oceny stanu wód powierzchniowych oraz zasad zapobiegania zanieczyszczaniu sodsowiska wodnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U13Potrafi monitorować środowisko i działać w sposób adekwatny do stopnia jego zagrożenia.
TZiZ_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZiZ_1A_U04Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
TZiZ_1A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZiZ_1A_U25Potrafi przy formułowaniu, rozwiązywaniu problemów technologicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne w tym, środowiskowe, ekonomiczne i prawne.
TZiZ_1A_U24Stosuje zasady bhp i higieny pracy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-5Poznanie podstawowych procesów i technoplogii oczyszcania ścieków
C-4Uzyskanie umiejętności przeciwdziałąnia zanieczyszceniu wód powierzchniowych
C-3Uzyskanie umiejetności oceny stanu wód powierzchniowych
C-1Poznanie podstawowych problemów zanieczyszczenia środowiska wodnego
C-2Uzyskanie umiejśteności oznaczania podstawowych wskaźników określających zanieczyszczenie wód
Treści programoweT-L-4Określanie poziomu drgradacji
T-W-6Podstawowe zagadnienia i metody rekultywacji wód
T-L-5Jakość wód powierzchniowych i podziemnych
T-W-2Prawodawstwo w zakresie ochrony wód
T-W-3Wpływ zlewni na wody powierzchniowe
T-W-1Stan zasobów wodnych - wpływ na biocenozy oraz funkcjonowanie gospodarki kraju. Zagadnienie antropopresji
T-W-5Samooczyszczanie się wód i oczyszczanie ścieków w warunkach naturalnycvh
T-W-7Metody oczyszczania ścieków, ze szczególnym uwzględnieniem ścieków p. spożywczego oraz z obiektów rybackich
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Ćwiczenia terenowe
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-3Ocena podsumowująca: Egazmin testowy
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi tylko częściowo wykorzystać wiedzy aplikowanej w trakcie zajęć
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D16-2tzpw_K01Student powinien uzyskać wiedzę z zakresu problematyki zanieczyszczenia środowiska wodnego, uzyskać umiejętności wykonywania badań akwenów pod kątem ich zanieczyszcenia oraz umiejętnosci interpreatacji uzyskanych wyników. Poznać zasady oceny stanu wód powierzchniowych oraz zasady zapobiegania zanieczyszczaniu środowiska wodnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
TZiZ_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz określić priorytety służące realizacji określonych zadań.
TZiZ_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy. Potrafi przyjąć rolę lidera.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-5Poznanie podstawowych procesów i technoplogii oczyszcania ścieków
C-4Uzyskanie umiejętności przeciwdziałąnia zanieczyszceniu wód powierzchniowych
C-2Uzyskanie umiejśteności oznaczania podstawowych wskaźników określających zanieczyszczenie wód
C-1Poznanie podstawowych problemów zanieczyszczenia środowiska wodnego
C-3Uzyskanie umiejetności oceny stanu wód powierzchniowych
Treści programoweT-W-3Wpływ zlewni na wody powierzchniowe
T-W-1Stan zasobów wodnych - wpływ na biocenozy oraz funkcjonowanie gospodarki kraju. Zagadnienie antropopresji
T-W-7Metody oczyszczania ścieków, ze szczególnym uwzględnieniem ścieków p. spożywczego oraz z obiektów rybackich
T-W-5Samooczyszczanie się wód i oczyszczanie ścieków w warunkach naturalnycvh
T-W-6Podstawowe zagadnienia i metody rekultywacji wód
T-W-2Prawodawstwo w zakresie ochrony wód
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia terenowe
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-3Ocena podsumowująca: Egazmin testowy
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi tylko częściowo wykorzystać wiedzy aplikowanej w trakcie zajęć
3,5
4,0
4,5
5,0