Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy zamówień publicznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy zamówień publicznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>, Monika Śpiewak-Szyjka <monika.spiewak-szyjka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania w zakresie wiedzy: student posiada wiadomości z zakresu prawa, makroekonomii oraz finansów publicznych
W-2Wymagania w zakresie umiejętności: student potrafi posługiwać się aktami prawnymi w zakresie koniecznym dla ekonomistów
W-3Wymagania w zakresie kompetencji: student potrafi pracować w grupie, samodzielnie opracować wskazany problem i formułować wnioski

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykształcenie wiedzy w zakresie uwarunkowań prawnych funkcjonwania zamówień publicznych, w tym stron zamówień publicznych, ich przedmiotu, zasad oraz trybów w zamówieniach publicznych.
C-2Wykształcenie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu konkretnych problemów
C-3Wskazanie znaczenia zamówień publicznych w gospodarce rynkowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Geneza i istota zamówień publicznych5
T-A-2Podstawowe pojęcia z zakresu zamówień publicznych4
T-A-3Zakres przedmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych4
T-A-4Zakres podmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych4
T-A-5Zasady udzielania zamówień publicznych3
T-A-6Ogłoszenie o przetargu i specyfikacja istotnych warunków zamówienia jako źródła informacji o zamówieniu4
T-A-7Tryby udzielania zamówień6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Przygotowanie do zajęć (przedląd literatury i aktów prawnych)6
A-A-2Przygotowanie do kolokwium8
A-A-3Rozwiązywanie casusów8
A-A-4uczestnictwo w zajęciach30
A-A-5Konsutacje6
A-A-6Kolokwium2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metoday praktyczne - rozwiązywanie casusów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - ocena casusów
S-2Ocena formująca: F - ocena wypowiedzi ustnej sprawdzajacej wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne
S-3Ocena podsumowująca: P - zaliczenie zajęć na podstawie oceny casusów i oceny wypowiedzi ustnej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O3/1_W01
zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych
E_1A_W01, E_1A_W04C-1, C-2T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4M-3, M-1, M-2S-1, S-3, S-2
E_1A_O3/1_W02
wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych
E_1A_W01, E_1A_W05C-1T-A-6, T-A-7M-1S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O3/1_U01
rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych
E_1A_U01, E_1A_U05C-2T-A-5, T-A-2, T-A-3, T-A-4M-3, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O3/1_K01
świadomy znaczenia zamówień publicznych w gospodarce rynkowej
E_1A_K03C-3T-A-6, T-A-4M-1S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O3/1_W01
zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych
2,0nie zna stron, przedmiotów i zasad udzielania zamówień publicznych
3,0zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu dostatecznym
3,5zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu dobrym
4,5zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_O3/1_W02
wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych
2,0nie zna trybów udzielania zamówień publicznych
3,0wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu dostatecznym
3,5wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu dobrym
4,5wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O3/1_U01
rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych
2,0nie rozwiązuje casusów z zakresu zamówień publicznych
3,0rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu dostatecznym
3,5rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu dobrym
4,5rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O3/1_K01
świadomy znaczenia zamówień publicznych w gospodarce rynkowej
2,0brak świadomości znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej
3,0świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Olszewska-Stompel J., Rokicki J., Zamówienia publiczne nie są trudne, LexisNexis, Warszawa, 2012
  2. Saczywko M., Zamówienia publiczne krok po kroku, Presscom, Warszawa, 2018

Literatura dodatkowa

  1. xxx, Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Dz. U. 2004, nr 19, poz. 177 z póżn. zm., xxx, xxx, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Geneza i istota zamówień publicznych5
T-A-2Podstawowe pojęcia z zakresu zamówień publicznych4
T-A-3Zakres przedmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych4
T-A-4Zakres podmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych4
T-A-5Zasady udzielania zamówień publicznych3
T-A-6Ogłoszenie o przetargu i specyfikacja istotnych warunków zamówienia jako źródła informacji o zamówieniu4
T-A-7Tryby udzielania zamówień6
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Przygotowanie do zajęć (przedląd literatury i aktów prawnych)6
A-A-2Przygotowanie do kolokwium8
A-A-3Rozwiązywanie casusów8
A-A-4uczestnictwo w zajęciach30
A-A-5Konsutacje6
A-A-6Kolokwium2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O3/1_W01zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie wiedzy w zakresie uwarunkowań prawnych funkcjonwania zamówień publicznych, w tym stron zamówień publicznych, ich przedmiotu, zasad oraz trybów w zamówieniach publicznych.
C-2Wykształcenie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu konkretnych problemów
Treści programoweT-A-5Zasady udzielania zamówień publicznych
T-A-1Geneza i istota zamówień publicznych
T-A-2Podstawowe pojęcia z zakresu zamówień publicznych
T-A-3Zakres przedmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych
T-A-4Zakres podmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych
Metody nauczaniaM-3Metoday praktyczne - rozwiązywanie casusów
M-1Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena casusów
S-3Ocena podsumowująca: P - zaliczenie zajęć na podstawie oceny casusów i oceny wypowiedzi ustnej
S-2Ocena formująca: F - ocena wypowiedzi ustnej sprawdzajacej wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna stron, przedmiotów i zasad udzielania zamówień publicznych
3,0zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu dostatecznym
3,5zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu dobrym
4,5zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O3/1_W02wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie wiedzy w zakresie uwarunkowań prawnych funkcjonwania zamówień publicznych, w tym stron zamówień publicznych, ich przedmiotu, zasad oraz trybów w zamówieniach publicznych.
Treści programoweT-A-6Ogłoszenie o przetargu i specyfikacja istotnych warunków zamówienia jako źródła informacji o zamówieniu
T-A-7Tryby udzielania zamówień
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: P - zaliczenie zajęć na podstawie oceny casusów i oceny wypowiedzi ustnej
S-2Ocena formująca: F - ocena wypowiedzi ustnej sprawdzajacej wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna trybów udzielania zamówień publicznych
3,0wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu dostatecznym
3,5wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu dobrym
4,5wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O3/1_U01rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu konkretnych problemów
Treści programoweT-A-5Zasady udzielania zamówień publicznych
T-A-2Podstawowe pojęcia z zakresu zamówień publicznych
T-A-3Zakres przedmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych
T-A-4Zakres podmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych
Metody nauczaniaM-3Metoday praktyczne - rozwiązywanie casusów
M-2Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena casusów
S-3Ocena podsumowująca: P - zaliczenie zajęć na podstawie oceny casusów i oceny wypowiedzi ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie rozwiązuje casusów z zakresu zamówień publicznych
3,0rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu dostatecznym
3,5rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu dobrym
4,5rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O3/1_K01świadomy znaczenia zamówień publicznych w gospodarce rynkowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-3Wskazanie znaczenia zamówień publicznych w gospodarce rynkowej
Treści programoweT-A-6Ogłoszenie o przetargu i specyfikacja istotnych warunków zamówienia jako źródła informacji o zamówieniu
T-A-4Zakres podmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: P - zaliczenie zajęć na podstawie oceny casusów i oceny wypowiedzi ustnej
S-2Ocena formująca: F - ocena wypowiedzi ustnej sprawdzajacej wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak świadomości znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej
3,0świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu bardzo dobrym