Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt

Sylabus przedmiotu Rehabilitacja pacjenta geriatrycznego w weterynarii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rehabilitacja zwierząt
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Rehabilitacja pacjenta geriatrycznego w weterynarii
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Akademia Rehabilitacji i Diagnostyki Zwierząt
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewelina Żyźniewska-Banaszak <wbihz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 8 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania układu ruchu zwierząt.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzupełnienie wiedzy o procesach starzenia się organizmu i wilochorobowości.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ocena stanu funkcjonalnego pacjenta geriatrycznego.3
T-L-2Instrumenty oceny: sprawności fizycznej i emocjonalnej, funckji poznawczych,stanu odżywienia,chodu i równowagi.2
T-L-3Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego.3
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-L-2Przygotowanie do zajęć32
A-L-3Studiowanie wskazanej literatury20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Studium przypadków

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C11_W01
Zna objawy procesu starzenia się i zasady oceny geriatrycznej.
RZ_10-_W08, RZ_10-_W04, RZ_10-_W09C-1T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C11_U01
Ocenia i opisuje stan somatyczny i psychiczny pacjenta.
RZ_10-_U01, RZ_10-_U08, RZ_10-_U02C-1T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C11_K01
Rozpoznaje ograniczenia diagnostyczne i lecznicze, planuje aktywność pacjenta.
RZ_10-_K01, RZ_10-_K05C-1T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C11_W01
Zna objawy procesu starzenia się i zasady oceny geriatrycznej.
2,0
3,0Student w stopniu podstawowy zna objawy procesu starzenia organizmu i zasady oceny geriatrczynej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C11_U01
Ocenia i opisuje stan somatyczny i psychiczny pacjenta.
2,0
3,0Student umie opisać i ocenić stan somatyczny i psychiczny pacjenta, popełnia wiele błędów w doborze metody i jej wykorzystaniu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C11_K01
Rozpoznaje ograniczenia diagnostyczne i lecznicze, planuje aktywność pacjenta.
2,0
3,0Postepuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie zaleceń postępowania terapeutycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Sala S.C., Geriatria psów i kotów, Edra Urban & Partner, Wrocław, 2017

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ocena stanu funkcjonalnego pacjenta geriatrycznego.3
T-L-2Instrumenty oceny: sprawności fizycznej i emocjonalnej, funckji poznawczych,stanu odżywienia,chodu i równowagi.2
T-L-3Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego.3
8

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-L-2Przygotowanie do zajęć32
A-L-3Studiowanie wskazanej literatury20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C11_W01Zna objawy procesu starzenia się i zasady oceny geriatrycznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_W08Posiada kompleksową wiedzę na temat możliwości wykorzystania fizjoterapii u zwierząt
RZ_10-_W04Ma wiedzę na temat podstawowych procesów fizjologicznych, biochemicznych i biofizycznych zachodzących w organizmach zwierzęcych.
RZ_10-_W09Zna metody oceny stanu funkcjonalnego pacjenta oraz wskazania i przeciwskazania do stosowania zabiegów fizjoterapeutycznych
Cel przedmiotuC-1Uzupełnienie wiedzy o procesach starzenia się organizmu i wilochorobowości.
Treści programoweT-L-3Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego.
T-L-1Ocena stanu funkcjonalnego pacjenta geriatrycznego.
T-L-2Instrumenty oceny: sprawności fizycznej i emocjonalnej, funckji poznawczych,stanu odżywienia,chodu i równowagi.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowy zna objawy procesu starzenia organizmu i zasady oceny geriatrczynej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C11_U01Ocenia i opisuje stan somatyczny i psychiczny pacjenta.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_U01Potrafi zaplanować proces rehabilitacji zwierząt,a także dobrać odpowiednie instrumenty terapii w zależności od stanu pacjenta.
RZ_10-_U08Przeprowadza ewaluację procesu usprawniania, kontroluje jego efektywność oraz identyfikuje błędy i zaniedbania w postępowaniu fizjoterapeutycznym własnym lub zespołu, proponuje działania w celu ich wyeliminowania
RZ_10-_U02Potrafi przystosować środowisko bytowania zwierząt z uwzględnieniem przepisów prawa oraz dobrostanu zwierząt
Cel przedmiotuC-1Uzupełnienie wiedzy o procesach starzenia się organizmu i wilochorobowości.
Treści programoweT-L-3Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego.
T-L-1Ocena stanu funkcjonalnego pacjenta geriatrycznego.
T-L-2Instrumenty oceny: sprawności fizycznej i emocjonalnej, funckji poznawczych,stanu odżywienia,chodu i równowagi.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie opisać i ocenić stan somatyczny i psychiczny pacjenta, popełnia wiele błędów w doborze metody i jej wykorzystaniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C11_K01Rozpoznaje ograniczenia diagnostyczne i lecznicze, planuje aktywność pacjenta.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_K01Potrafi dokonać oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. Zdaje sobie sprawę z uzupełniania ich przez całe życie.
RZ_10-_K05Postępuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki zawodowej.
Cel przedmiotuC-1Uzupełnienie wiedzy o procesach starzenia się organizmu i wilochorobowości.
Treści programoweT-L-3Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego.
T-L-1Ocena stanu funkcjonalnego pacjenta geriatrycznego.
T-L-2Instrumenty oceny: sprawności fizycznej i emocjonalnej, funckji poznawczych,stanu odżywienia,chodu i równowagi.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Postepuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie zaleceń postępowania terapeutycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0